Zobacz wyniki ankiety: Czy uważasz że godzinna ochrona po poddaniu się bójki jest za długa?

Głosujących
40. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    18 45.00%
  • Nie

    22 55.00%
Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678
Pokaż wyniki od 106 do 109 z 109

Temat: Ochrona po poddaniu bójki

  1. #106
    Użytkownik Avatar Karoxus
    Dołączył
    07-12-2017
    Postów
    42
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    PRZYPOMINAM usługi te nie powinny być wymogiem, a korzyścią. Jakieś obejście jest w postaci nabicia prota, ale obecna propozycja nie rozwiązuje tego problemu, a uderza dodatkowo w bogu ducha winnych graczy.

    Zaproponowałem żetony za bójki - co by zachęcić w ogóle "bronienie" się przed bójkami, żeby opcja była pomiędzy: bronić się i zarobić, albo zignorować i mieć spokój.
    Pomijajac fakt tych protow, bojkowanie jest obecnie bez sensu bo wygrywajaca osoba/druzyna traci wiecej od przegranych. Ten temat od dwoch dni jest glownym miejscem do wylewania swoich zali jakie bojki sa badz jakie nie sa, aczkolwiek administracja i tak nic z tym faktem nie zrobi no bo po co.
    Samo dodanie żetonów za bójkę nic nie daje bo taki sam efekt otrzymasz walczac na arenie.
    Hold up, I'm tripping

  2. #107
    Ale piękny temat, jestem cały w dumie.

    Ja bym do tego podszedł trochę inaczej:


    Gdzie bójki są w ogóle możliwe?
    Otóż fabułę można przejść bez ani jednego wejścia na mapę bójkową, było tak zawsze i to jest zasada stosowana przy tworzeniu map i ustalaniu ich "typu". Jeżeli istnieje w grze mapa, na której istnieje możliwość bycia zaatakowanym przez innego gracza, a jednocześnie jest ona niezbędna do kontynuowania fabuły głównej tj. zadania "Uratuj brata z rąk Thanarga", to jest to błąd, należy go zgłosić i bez wątpienia zostanie poprawiony.

    ~I to zamyka temat "postaci fabularnych", czy jakkolwiek ktoś chciałby to nazywać. MFO jest grą fabularną, a więc opowiada historię poszukiwania brata, można śmiało fabułę ukończyć nigdy nie doświadczając agresji ze strony innego gracza. (kiedyś bossy fabularne były nawet balansowane w tym kontekście, teraz już chyba nie są, to może być temat do debaty)

    Gdzie bójki są możliwe, ale potencjalnie problematyczne?
    Kopalnie, afkfarmy, wszelkie spalacze energii niewymagające fizycznej obecności przy klawiaturze. (nie liczę taskerów z powodów wiadomych)

    ~Tu też uważam, że temat do dyskusji jest, te aktywności celowo są mniej opłacalne od innych, używane są zwykle przez osoby, które czekają sobie na upek, nie mają czasu, lubią takie głuptactwa, z innych własnych powodów wolą patrzeć jak postać bije kilofem w ścianę przez 40 minut, zamiast robić coś pożytecznego.

    Minibossy dzienne.

    ~No bo jak nie musisz respić, to znaczy że za darmo, to szkoda nie iść. Nie wiem, unikatów na półprzedział nie potrzebujesz do fabuły, ale z drugiej strony za darmo to uczciwa cena, taki zwykły maciek, który co dwa dni wejdzie pokopać kilofem niech też sobie ma coś więcej od życia niż sklepowe eq. Generalnie przy jakichś większych zmianach w systemie byłbym otwarty na podjęcie tego tematu.

    Minibossy respione.

    ~Najlepsze dostępne eq na dany przedział, "najtrudniejsi" przeciwnicy na danym przedziale, wymagana taktyka, rozsądne uzbrojenie, specjalne zdolności, "największy" potencjalny zarobek per energia, konieczne do osiągnięć, konieczne do pvp, konieczne do rekordów, konieczne do wszystkiego poza fabułą. Czyli poczekaj, to ja muszę nie wiem, z kimś się dogadać, być w stanie się obronić, poprosić o pomoc, albo w ekstremalnej sytuacji wykiwać takiego "łapacza" (czyli przyjść za 10 minut), żeby mieć do tego dostęp? Nie no to ja się kasuje.
    Nie znam tak przyjaznej gry jak mfo w tym kontekście, oczywistym porównaniem jest chyba margonem, gdzie za czasów świetności na każdym ichniejszym minibossie stał chłop 200lvli wyżej z autoklikerem i się pisało do wszystkich online, żeby weszli w tej samej sekundzie, żebym mógł przejść. A jak się nie wstrzeliłem to 20 minut trwa resp w mieście. I oby w mieście a nie na blokadzie. I w takim środowisku ludzie po latach wybłagali serwer pvp, gdzie nie było takich przyjaznych warunków.

    Global (XDDDDDDDDDDD)

    ~Jedyna aktywność dla najlepszych, jedyna gdzie wymagane jest połączenie wielu aspektów gry, żeby mieć w ogóle szanse, najtrudniejsze questy poboczne, największe wymagania co do walki, konieczność zgrania, od pewnego czasu forsowana blokada walk automatycznych, ostatni etap aktywności w upku (z tego co czytam to regularnie bity jest global na dwa upki wstecz, żeby zaznaczyć kontrast, to tak jakby ktoś dzisiaj wymieniał dziennie jaszczura). I TUTAJ pojawia się problem, bo maciek nie może sobie sprowadzić tego do etapu fabularki, do etapu kopania kilofem, więc musi koniecznie sobie z kamilem z klasy nabić prota i on teraz będzie bił. Bo on chce i tyle mu zrobicie. Bo jakby nie nabił, to go sensej złapie i on nie będzie mógł wskoczyć do walki, straci antidotum, może nawet się wykosztuje i 5 energii na teleport użyje.


    Dlaczego ludzie się w ogóle bójkują?
    Nie lubię kogoś i go łapię jak widzę.

    ~I to jest okej, jak ze mną przegrywa to niech poczeka aż sobie pójdę jak chce wejść gdzieś gdzie "nie powinno" go być. Albo niech zawoła kolegów, albo niech się ze mną jakoś dogada, albo niech skorzysta z dostępnej w grze usługi.

    Łapię każdego na danej mapie z mini, z globalem, bo chcę żebym ja i moja grupa mieli przewagę.

    ~I to jest okej, bo po to ja tę przewagę wypracowałem, żebym ją miał, żebym miał prawo ją utrzymać, a nie żeby moje tryhardowanie, kucie eq, gromadzenie (nawet nieformalnej) gildii poszło sobie na nic, bo ten maciek z kamilem będą mieli wakacje i będą mieli ten sam zysk co ja, z pominięciem tych wszystkich aspektów.


    Co można z tym zrobić?
    Nic.

    ~Zostaje tak jak jest, niby są sobie grupki, które starają się w niesprzyjających warunkach utrzymywać mimo wszystko przewagę, czasem im się uda, czasem system im zrobi pod górkę. Randomowy gracz może wszystko kiedy chce, jak chce. Fabułowy gracz idzie jak po sznurku, a w zasadzie ma ubera, który jedzie po sznurku, a w zasadzie nawet za przejazd nie płaci.

    Ukłon w stronę fabularniaków.

    ~Ciężko by mi było się tak zgiąć, system aktualnie już dosięga łokciami do palców, ewentualnie można zrobić prota na 24h i udawać, że dosięganie ramionami do palców jest normalne.

    Ukłon w stronę szeroko pojętych "bójkowiczów".

    ~I tu jest duże pole do popisu, mój problem polega na tym, że nie mam gotowego rozwiązania. Cały system trzeba by było przerobić, z pełną świadomością jego braków zapraszam do rozwinięcia mojego spojrzenia. Zaproponowany "podział map" miałby jakiś sens, jednak spotka się z potężną barierą przyzwyczajenia.


    Osobiście rozwiązanie na dzisiaj widzę takie. Bezwzględne karanie za nabijanie prota. Jest to niezgodne z regulaminem, dokładnie tak samo jak nabijanie żetonów, nawet się podobnie nazywa.
    Doraźne karanie za szeroko pojęty trolling na tym wstrętnym globalu, rozumiem losowego ziutka, który w aktualnym systemie wszedł do walki nieprzygotowany nie wiedząc, że to gorący temat, przez co inni przegrali, ale celowe przeszkadzanie jest książkowym przykładem działania na szkodę gry.

    Zmiana koloru strzałek w taki sposób:
    Mapa fabularna, zostaje jak jest.
    Mapa delikatnie bójkowa, czyli jakaś kopalnia, jakieś przejście, miniboss itd, żółta strzałka i tymczasowy (ew. jednorazowy np. przy pierwszym wejściu na mapę) komunikat, uważaj, mapa bójkowa, ktoś może Cię tam zaatakować.
    Mapa globalowa (lub z globalnymi aktywnościami), czerwona strzałka, każdorazowy komunikat, uważaj to jest wymagająca mapa, tam będą gracze, którzy tą aktywność wykonują, będą chcieli wysłać Cię do miasta bo nie w smak im tam obecność kogokolwiek poza nimi.

    Może jakimś rozsądnym wypośrodkowaniem byłoby też takie rozwiązanie:
    Na zielonej no diff.
    Na żółtej jak Cię złapią masz prota tak jak teraz.
    Na czerwonej w momencie wejścia znikają proty, padasz to nie dostajesz prota.

    Trochę mi się rozpisało, zapraszam do dyskusji, cytowania, wytykania błędów.

    Ps. Sensor pw w sprawie aezakmi, bo będę chciał to za kilka dni zacząć regularnie bić, daj znać jakie staty, eq itd.
    aka wróciłem aka wróciłem

  3. #108
    Osobiście rozwiązanie na dzisiaj widzę takie. Bezwzględne karanie za nabijanie prota. Jest to niezgodne z regulaminem, dokładnie tak samo jak nabijanie żetonów, nawet się podobnie nazywa.
    Poslales na odpoczynek polowe graczy (w tym siebie), gratki lisu

    Ps. Sensor pw w sprawie aezakmi, bo będę chciał to za kilka dni zacząć regularnie bić, daj znać jakie staty, eq itd.
    Ubierz sie pod hybryde i bij tego z barierką przeciwną do twojej profesji. Co więcej ci tam trzeba xd

    A reszta ma jakis wiekszy sens, wiec jak wróce do domu to napisze cos powazniejszego.
    Ostatnio edytowane przez Violetta Valery ; Dzisiaj o 06:07
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  4. #109
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,361
    Problem w tym, że PvP wymaga innych zdolek i uzbrojenia (nawet statystyk), niż PvE. To, że mam gotowe uzbrojenie na takiego mesmenira, nie znaczy, że mam drugi zestaw na pvp. Mało tego, takie bójki, zniechęcające do wymiany mini, jeszcze bardziej stawiają gracza w tyle, bo bez miniaczy nie ma eq, a bez eq nie ma kompletnie szans w pvp. Dlatego osobiście sądzę, że miniacze nie powinny być gatekeepowane bójkami. Globale? Sure, czemu nie. I tak jak mówisz, bezwzględne karanie problematycznych zachowań, jak nabijanie prota, czy poddawanie globala, nie ma problemu (jeśli obydwa będą pilnowane). Z drugiej strony jak komuś udowodnisz nabijanie prota, a nie poddawanie walki, bo jeden natrętny mol ciągle tego kogoś atakuje?
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •