Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 17

Temat: Drobna zmiana balansu PVP na przedziale do 20lv

  1. #1
    Użytkownik Avatar Jotson
    Dołączył
    09-02-2019
    Postów
    36

    Drobna zmiana balansu PVP na przedziale do 20lv

    Na bazie mojego blisko 6-letniego doświadczenia w walkach na tym przedziale poziomowym, chciałbym zaproponować kilka drobnych zmian, mających na celu wyrównanie szans, zrównoważenie buildów do PVP i zwiększenie różnorodności. Z racji wieloletniej dominacji liczbowej i jakościowej profesji wojownika na tym przedziale (która moim zdaniem jest dość łatwo odwracalna), skupię się głównie na drobnym buffie maga i zwiększeniu używalności niektórych części ekwipunku.

    - Moim głównym postulatem jest wyrównanie procentów atrybutów nadawanych przez uzbrojenie vs woj i vs mag. Fakt, że ekwipunek przeciwko magom zawiera 6% odporności (Kaptur Przebiegłości 6% lód, Pasiaty Pancerz 6% ziemia, Pasiaste Buty 6% ogień, Pasiasta Bransoleta 6% wiatr) przy 4% odporności na atrybuty fizyczne ekwipunku przeciwko wojom (Goblinowy Hełm 4% miecz, Peleryna Pogromcy Wilków 4% topór, Goblinowe Buty 4% włócznia i Goblinowy Pas 4% buława) jest, moim zdaniem, nieporozumieniem. Różnice w atrybutach być może wynikają z tego, że Goblinowe eq ma bazowo niższy poziom (18-19) i niegdyś posiadało niższe bazowe statystyki względem eq Wywerny (20), ale jest to relikt przeszłości, gdyż teraz ten sam ekwipunek na niższy poziom ma niekiedy WYŻSZE statystyki bazowe. Podsumowując, najlepiej wyszłoby wyrównanie wszystkich dodanych atrybutów do +4%.

    - Druga, pozornie mało znacząca zmiana - dodanie % odporności na topór do Goblinowej Zbroi i % odporności na lód do Pasiastego Hełmu. Wszystkie używalne w pvp itemy vs mag posiadają odporność na atrybut, z kolei vs woj odporność na topór zapewnia używalna w bardzo niewielkim stopniu Peleryna Pogromców Wilków, która dodaje zbędnego speeda i ma mniej punktów bazowych (jest przewidziana na 17 poziom).

    - Trzecia zmiana - nerf Kaptura Przebiegłości o 1 punkt obrony magicznej I/LUB buff Pasiastego Hełmu o 1 punkt (defa albo speeda). Na ten moment Kaptur Przebiegłości posiada bazowo 2 punkty statystyk więcej niż Pasiasty Hełm i ma dodatkowo 6% odporności na lód, co czyni go zdecydowanie silniejszym. Dodatkowo wyrównanie punktów w górę i w dół z tych sztuk ekwipunku wyrówna je bazowo ze statystykami Goblinowego Hełmu (który mimo przeznaczenia na 19 poziom, ma bazowo 1 punkt więcej + odpo na atrybut względem Pasiastego Hełmu na poziom 20)

    - Czwarta zmiana - podniesienie bazowych statystyk Goblinowej Zbroi o 1 punkt LUB osłabienie bazowych statystyk Pasiastego Pancerza o 1 punkt. Na ten moment uzbrojenie to posiada 1 punkt statystyk mniej niż ekwiwalent vs mag (Pasiasty Pancerz), a na dodatek nie zawiera odporności na atrybut. Jeśli element ekwipunku na głowę z niższym poziomem mógł mieć do tej pory wyższe statystyki i lepsze odporności, niż ekwiwalent vs mag, to nie widzę problemu, żeby wyrównać obie części ekwipunku względem bazowych punktów statystyk.

    - Piąta zmiana - niewielki buff Pierścienia Wzmocnienia (o 0,5 punktu HP, zmiana z bazy 140HP na 150HP). Na ten moment jest on zupełnie bezużyteczny ze względu na brak odporności na zatrucie, braku jakiejkolwiek pasywki/statusu, czy odporności na atrybut. Bazowo posiada on zaledwie 1 punkt więcej niż reszta (paroma wyłączeniami) dodatków na tym przedziale poziomowym (Pierścień Boskiej Chwały, Pierścień Pomyślności, Oszroniony Pierścień, Tygrysi Pierścień), a nie jest to dodatek, który można zamiennie stosować z innymi z powodu konieczności dodania mniejszej ilości punktów HP w statystykach bazowych. Na ten moment nie ma żadnej namacalnej korzyści z używania go na tym przedziale (jego aktualne max staty: 21 szczęście/226 HP).

    - Szósta (marginalna) zmiana - niewielki buff Peleryny Pogromcy Wilków, o 1 punkt obrony, LUB (to moim zdaniem lepsza opcja) dodanie odporności na kolejny atrybut (włócznia, bo na włócznię to eq ma być kontrą) poza dotychczasowym toporem.

    Mam nadzieję, że propozycja zostanie rozpatrzona lub przynajmniej ktokolwiek z osób decyzyjnych na nią spojrzy i się zainteresuje. To naprawdę nie wywróci balansu w PVP ani PVE do góry nogami, a potencjalne zmiany są (moim zdaniem) łatwe do wprowadzenia. Równocześnie zachęcam do dyskusji pod tym wpisem i wzywam pozostałe aktywne (jak i niekatywne) osoby z tego przedziału poziomowego do korekcji/urozmaicenia podanych propozycji.

  2. #2
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,436
    co ciekawe, ten przedział przeszedł przez niewielkie zmiany z tego co pamiętam w aktualizacji poszerzającej eternię i langeburg czyli już dobre kilka lat temu - a mimo to wciąż cierpi na te same problemy.
    moim zdaniem najlepiej byłoby wyrównać poziomy (a zatem również bazowe statystyki) dla wszystkich rywalizujących ze sobą setów, zwłaszcza dla przedmiotów z jednego setu porozrzucanych po kilku poziomach.

    w ogóle uzbrojenie na poziomach 10-20 jest trochę dziwnie zorganizowane - dlaczego set węża jest na wyższy poziom niż set tygrysa?

    osobiście uważam też, że oszroniona zbroja powinna dostać rework. wątpię, żeby miała jakieś większe zastosowanie w pvp, a w pve jest dosłownie bezużyteczna, bo na tym poziomie nic nie bije z lodu, więc zbroja której jedynym zastosowaniem jest kontrowanie tego jednego atrybutu kompletnie mija się z celem.
    ::::​)

  3. #3
    Użytkownik Avatar Cooliak
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    419
    Ja to uważam że powinni priorytety ale do propozycji dawać. Tej bym dał [P?] Bo tak na prawdę nikt nie pytał. A konkretnie nikt nie pytał o kolejne mikro zmiany. Odczuwam delikatną frustrację kiedy widzę kolejny post dotyczący zupełnych drobnostek i znając ludzi martwi mnie to że wezmą to na poważnie. Osoby typu fang, hide, mistrzunio, musaraj już na prawdę na następny rok dali pomysłów dotyczących takich pierdół. Po prostu szczerze uważam że takie posty sobą nic nie reprezentują.
    Dla mnie to wygląda tak:
    Ostatnio edytowane przez Krycha ; 22-10-2025 o 20:13
    Pozdrawiam Bonus do Dropa 100%

  4. #4
    Użytkownik Avatar Jotson
    Dołączył
    09-02-2019
    Postów
    36
    Cytat Napisał Cooliak Zobacz post
    Ja to uważam że powinni priorytety ale do propozycji dawać. Tej bym dał [P?] Bo tak na prawdę nikt nie pytał. A konkretnie nikt nie pytał o kolejne mikro zmiany. Odczuwam delikatną frustrację kiedy widzę kolejny post dotyczący zupełnych drobnostek i znając ludzi martwi mnie to że wezmą to na poważnie. Osoby typu fang, hide, mistrzunio, musaraj już na prawdę na następny rok dali pomysłów dotyczących takich pierdół. Po prostu szczerze uważam że takie posty sobą nic nie reprezentują.
    Nie rozumiem aż tak mocnej reakcji na post. Czy jest to sprawa najwyższej wagi? Dla dużej grupy graczy zapewne nie. Jednakże nie widzę powodu, by mojej propozycji nie brać na poważnie, zwłaszcza ze względu na gotowe, podane wręcz na tacy rozwiązanie, praktycznie gotowe do zaimplementowania przy większej aprobacie/odzewie community. Ba, jest również na pewno pewien odsetek użytkowników, który się ze mną zgodzi i być może taką 'quality of life' zmianę uda się wprowadzić bez jakiegoś ogromnego nakładu pracy, w przeciwieństwie do np. obecnych prac nad testami balansu KG/IŚ. Ja również odczuwam lekką frustrację, kiedy pod tematem udzielają się osoby, które w sprawie do powiedzenia nic sensownego nie mają. Mógłbym wręcz zacytować, że "takie posty sobą nic nie reprezentują" i są jedynie powieleniem wiadomości w stylu "stare, było", albo "nie interesuje mnie to, więc nic z tym nie róbcie".

    Pozdro, z fartem

  5. #5
    Użytkownik Avatar fufcio
    Dołączył
    10-02-2017
    Postów
    174
    Mag op prosze o buff dla mojej ukochanej buławy gniewu pozdrawiam
    Bottom Text

  6. #6
    Użytkownik Avatar Fang
    Dołączył
    15-03-2020
    Postów
    333
    Cytat Napisał Jotson Zobacz post
    Nie rozumiem aż tak mocnej reakcji na post. Czy jest to sprawa najwyższej wagi? Dla dużej grupy graczy zapewne nie. Jednakże nie widzę powodu, by mojej propozycji nie brać na poważnie, zwłaszcza ze względu na gotowe, podane wręcz na tacy rozwiązanie, praktycznie gotowe do zaimplementowania przy większej aprobacie/odzewie community. Ba, jest również na pewno pewien odsetek użytkowników, który się ze mną zgodzi i być może taką 'quality of life' zmianę uda się wprowadzić bez jakiegoś ogromnego nakładu pracy, w przeciwieństwie do np. obecnych prac nad testami balansu KG/IŚ. Ja również odczuwam lekką frustrację, kiedy pod tematem udzielają się osoby, które w sprawie do powiedzenia nic sensownego nie mają. Mógłbym wręcz zacytować, że "takie posty sobą nic nie reprezentują" i są jedynie powieleniem wiadomości w stylu "stare, było", albo "nie interesuje mnie to, więc nic z tym nie róbcie".

    Pozdro, z fartem
    Dużo jest takich postów niestety, ale cóż. Rad jestem jednak że sam zauważasz niektóre rzeczy w tej grze których według ciebie brakuje i o tym piszesz. I oczywiście warto przejrzeć ten problem i go z czasem rozwiązać by zachęcić przeważnie początkujących do walk pvp.

    Szacuneczek
    A to ci historia.
    To moja misja i sens życia. By odmieniać wszystko na lepsze. ~ Asgalon
    Odrodzenie Black Legion

  7. #7
    Cytat Napisał Jotson Zobacz post
    Nie rozumiem aż tak mocnej reakcji na post. Czy jest to sprawa najwyższej wagi? Dla dużej grupy graczy zapewne nie. Jednakże nie widzę powodu, by mojej propozycji nie brać na poważnie, zwłaszcza ze względu na gotowe, podane wręcz na tacy rozwiązanie, praktycznie gotowe do zaimplementowania przy większej aprobacie/odzewie community. Ba, jest również na pewno pewien odsetek użytkowników, który się ze mną zgodzi i być może taką 'quality of life' zmianę uda się wprowadzić bez jakiegoś ogromnego nakładu pracy, w przeciwieństwie do np. obecnych prac nad testami balansu KG/IŚ. Ja również odczuwam lekką frustrację, kiedy pod tematem udzielają się osoby, które w sprawie do powiedzenia nic sensownego nie mają. Mógłbym wręcz zacytować, że "takie posty sobą nic nie reprezentują" i są jedynie powieleniem wiadomości w stylu "stare, było", albo "nie interesuje mnie to, więc nic z tym nie róbcie".

    Pozdro, z fartem
    Myślę, że nie masz się co przejmować wspomnianym wyżej trollem. Jest to typ osobnika, który uważa, że wypowiada się w imieniu graczy, gdzie w rzeczywistości jeśli coś jego nie dotyczy, to uważa to za "zbędne". O zgrozo jeśli jeszcze postujesz propozycje w dziale "propozycje", albo ustrukturyzujesz swoją wypowiedź na więcej, niż pięć zdań.
    Nie będę rozwijać myśli dalej, gdyż jednak uwagę należałoby skupić na propozycji w tym temacie, niż na podejściu pojedynczych osób.

    W temacie:
    Ogólnie miałem się nie wypowiadać w tej kwestii, gdyż jeśli chodzi o PvP to można powiedzieć, że jestem jaroszem. Aczkolwiek w tym akurat przypadku miałem w pewnym momencie zainteresowanie w pvp poniżej 40lvl.
    Można podkreślić, że były prowadzone działania w kierunku zwiększenia zainteresowania i różnorodności w PvP na niższych poziomach. Dzięki temu pojawiło się między innymi to nowe eq, przez pewien moment od wprowadzenia przedziałów poziomowych organizowane były też ligi. Więc z perspektywy twórców jest to jednak mimo wszystko coś istotnego - stąd nie skreślałbym na start chęci zmian w tym aspekcie. Nawet, jeśli będzie to dotyczyło 10 osób, to przy aktywnych 100 osobach jest to 10% community - to sporo i tak.
    Balans w tym przypadku jest istotny, a na 20-30 lvl chyba jeszcze bardziej, gdyż tam w głównej mierze rolę odgrywa różnica paru punktów w ekwipunku. Nie wiem, jak realnie wygląda różnorodność w buildach na ten przedział, ale mogę wywnioskować z Twojej propozycji, że jedno eq triumfuje nad innym. Skoro owa różnorodność w ekwipunku została wprowadzona te parę lat temu to uznaje za istotne, żeby tą różnorodność podtrzymać i wyrównać w sile różne przedmioty. Szczególnie, że nie powinno to być aż takie trudne.
    Podoba mi się, że zawarłeś od razu przykłady potencjalnych zmian. W tej kwestii mówię, dużo nie jestem w stanie powiedzieć, chciałem jedynie podkreślić wartość dbania o balans nawet tak drobnego aspektu gry. Czy realnie zmieni to dużo w pvp na 20 lvl? Pewnie i nie, ale nie ujmuje to czasami potrzebie zmian.
    Fin.

  8. #8
    na nie, pamiętam jak uciążliwe było testowanie tych zmian które wówczas weszły - najwyżej jakieś drobne, kosmetyczne poprawki miałyby sens. Tu już jest i tak niebo a ziemia w porównaniu sytuacją sprzed 5 lat (gdy wszyscy grali włóką, więc burm ubierał mieczyk i nara).
    imo najlepiej byłoby wprowadzić regularne zmiany mety - raz wmacniające, raz osłabiające konkretne archetypy, a nie dążenie do "optymalnego" balansu, którego się nie osiągnie nigdy. ale to już próbował soad i wyszło tak jak każdy widzi xd
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  9. #9
    Użytkownik
    Dołączył
    17-08-2020
    Postów
    3
    Jestem na tak odnośnie proponowanych zmian. W porównaniu do reszty przedziałów, ten jest tragicznie niezbalansowany, realnie nie da się osiągnąć na nim perfekcji, jedno kontruje drugie, nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwa walka. Co z tego, że osłabili Zatrutą Włócznię oraz Pierścień Wzmocnienia, skoro jest nadal straszna przepaść między klasowa. Od siebie dorzuce podniesienie poziomu (statystyk) na set do zdobycia z Tygrysa Brunatnego, lekki buff Wężowej Kurtki oraz podniesienie poziomu na set bawełniany. Wcześniej wymienione przedmioty nie są totalnie używane, jedyne co, to Tygrysia maska/Tygrysie Buty do PvE, a reszta nadaje się do sprzedania u pociary.

  10. #10
    Użytkownik Avatar Eresmel
    Dołączył
    04-02-2020
    Postów
    181
    Cytat Napisał Torque Zobacz post
    Jestem na tak odnośnie proponowanych zmian. W porównaniu do reszty przedziałów, ten jest tragicznie niezbalansowany, realnie nie da się osiągnąć na nim perfekcji, jedno kontruje drugie, nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwa walka. Co z tego, że osłabili Zatrutą Włócznię oraz Pierścień Wzmocnienia, skoro jest nadal straszna przepaść między klasowa. Od siebie dorzuce podniesienie poziomu (statystyk) na set do zdobycia z Tygrysa Brunatnego, lekki buff Wężowej Kurtki oraz podniesienie poziomu na set bawełniany. Wcześniej wymienione przedmioty nie są totalnie używane, jedyne co, to Tygrysia maska/Tygrysie Buty do PvE, a reszta nadaje się do sprzedania u pociary.
    Jak ma być zbalansowany jak jest to memowy przedział gry gdzie pvp jest w wersji demo a 10 lvli od 20-ego wbija się w tydzień i większość ludzi ma to gdzieś, jedyny kto na nim siedzi to jacyś akustyczni weterani co przelewają sobie kasę poza grą dla niewykuwalnych itemów w jedną statę. Nie możesz ani odbić przeciwnika, skasować krytem lub dojechać inną taktyką typu fortuna no bo zdolności tutaj to trujak leczenie i to by chyba było na tyle co? Według mnie zmiana w atrach w eq oczywiście na nie, tak dla zasady bo nienawidzę magów, oni mogą podczas walki używać 2 atrybutów i neutralny pocisk kiedy to ja wbijam się załóżmy mieczem no i klient jest full gemowany i nic a nic z tym już do końca walki nie zrobię
    This is a certified hood classic

  11. #11
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,602
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    na nie, pamiętam jak uciążliwe było testowanie tych zmian które wówczas weszły - najwyżej jakieś drobne, kosmetyczne poprawki miałyby sens. Tu już jest i tak niebo a ziemia w porównaniu sytuacją sprzed 5 lat (gdy wszyscy grali włóką, więc burm ubierał mieczyk i nara).
    imo najlepiej byłoby wprowadzić regularne zmiany mety - raz wmacniające, raz osłabiające konkretne archetypy, a nie dążenie do "optymalnego" balansu, którego się nie osiągnie nigdy. ale to już próbował soad i wyszło tak jak każdy widzi xd
    Zmiany mety są jak najbardziej dobre dla pvp, ale zakłócają balans dla pve. Jeśli nie zostanie stworzona jakaś alternatywa, która byłaby przynajmniej równie mocna tylko pod pve co najsilniejsze eq w danym czasie pod pvp, to zmiany mety pvp będą szkodliwe dla pve.
    Like, można dodać sety, który podwajają wszystkie staty po uderzeniu potwora, jeśli posiadamy 5 części eq "fabulakowych", podczas gdy ich części miałyby tylko 90% stat normalnego eq (więc byłyby jedynym słusznym wyborem w pve, a jednocześnie byłyby useless w pvp), ale nie oszukujmy się, dużo z tym zabawy (z tworzeniem eq i rebalansowaniem bossów pod nie), a tworzyłoby tylko nudne sztuczne zmiany.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  12. #12
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    Zmiany mety są jak najbardziej dobre dla pvp, ale zakłócają balans dla pve. Jeśli nie zostanie stworzona jakaś alternatywa, która byłaby przynajmniej równie mocna tylko pod pve co najsilniejsze eq w danym czasie pod pvp, to zmiany mety pvp będą szkodliwe dla pve.
    Like, można dodać sety, który podwajają wszystkie staty po uderzeniu potwora, jeśli posiadamy 5 części eq "fabulakowych", podczas gdy ich części miałyby tylko 90% stat normalnego eq (więc byłyby jedynym słusznym wyborem w pve, a jednocześnie byłyby useless w pvp), ale nie oszukujmy się, dużo z tym zabawy (z tworzeniem eq i rebalansowaniem bossów pod nie), a tworzyłoby tylko nudne sztuczne zmiany.
    Tak szkodliwe dla pve, że po nerfach eq w def, o których fabularniacy beczeli, że koniec z rekordami etc. rekordowy poziom pokonania bossów z devos obniżył się o jakieś 10 lv.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  13. #13
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,602
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Tak szkodliwe dla pve, że po nerfach eq w def, o których fabularniacy beczeli, że koniec z rekordami etc. rekordowy poziom pokonania bossów z devos obniżył się o jakieś 10 lv.
    see, mi nie chodzi o rekord w danym momencie. Mi chodzi o to, że podczas gdy rotowanie balansu jest zdrowe w pvp, pve się skupia na próbie osiągnięcia szczytu możliwości. W końcu taki anakin nie stanie się nagle deferem zamiast luckerem, więc zmiana mety nie wpływa na siłę bossów, a jak najbardziej wpływa na siłę gracza. Nagle się okazuje, że nie można osiągnąć tych samych statystyk co gracz X, trzeba czekać następne Y miesięcy/lat, aż meta zostanie znowu dopasowana pod tego specyficznego bossa, na którym chcemy bić rekord.


    Mam nadzieję, że twoim przykładem rekordowego bicia nie jest kalvador z odbicia w skrajnych statach?
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  14. #14
    Użytkownik Avatar musaraj
    Dołączył
    21-10-2021
    Postów
    249
    Top 1 w walkach auto na 20 poziomie ma mag.

    Każda z wymienionych zmian jest podpisana jako "drobna" a argumentacja jest "lepiej by wyglądało i byłoby symetrycznie".
    Rozumiem ideę robienia zmian dla samego robienia zmian, ale się z nią nie zgadzam - również popieram odrzucenie tej propozycji w pierwszym czytaniu.

    Jak dla mnie poziom 20 nie powinien w ogóle być poziomem rankingowym, ale to inna sprawa.

  15. #15
    Użytkownik Avatar Jotson
    Dołączył
    09-02-2019
    Postów
    36
    Cytat Napisał musaraj Zobacz post
    Top 1 w walkach auto na 20 poziomie ma mag.

    Każda z wymienionych zmian jest podpisana jako "drobna" a argumentacja jest "lepiej by wyglądało i byłoby symetrycznie".
    Rozumiem ideę robienia zmian dla samego robienia zmian, ale się z nią nie zgadzam - również popieram odrzucenie tej propozycji w pierwszym czytaniu.

    Jak dla mnie poziom 20 nie powinien w ogóle być poziomem rankingowym, ale to inna sprawa.

    Tak, mag jest obecnie na pierwszym miejscu jedynie dlatego, że jest to moja postać, która ma w bazie balans obron wyraźnie przechylony na szalę obrony fizycznej i posiadam prawdopodobnie najlepsze uzbrojenie i skrypt na tym przedziale poziomowym. Dodatkowo (tu wielki sekret) jestem zmuszony wbijać atrybuty na 4-6% na poszczególne bronie (bonusów tych brakuje w eq) i muszę liczyć na 2 lub 3 trafione drenaże, aby mieć jakiekolwiek szanse na zwycięstwo w walce. Dlatego właśnie prosiłem o udział graczy zagłębionych w temacie, a nie laików, którzy wysnuwają wnioski po jednym pobieżnym wglądzie na tabelę topki.

    - - - - - - - - - -

    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    na nie, pamiętam jak uciążliwe było testowanie tych zmian które wówczas weszły - najwyżej jakieś drobne, kosmetyczne poprawki miałyby sens. Tu już jest i tak niebo a ziemia w porównaniu sytuacją sprzed 5 lat (gdy wszyscy grali włóką, więc burm ubierał mieczyk i nara).
    imo najlepiej byłoby wprowadzić regularne zmiany mety - raz wmacniające, raz osłabiające konkretne archetypy, a nie dążenie do "optymalnego" balansu, którego się nie osiągnie nigdy. ale to już próbował soad i wyszło tak jak każdy widzi xd
    Zaproponowane przeze mnie zmiany, SĄ kosmetyczne, jedynie wyglądają tak przerażająco, ze względu na sporą ilość tekstu. Zgodzę się również, że balans sprzed pięciu lat mocno poprawił obecną sytuację, lecz w mojej opinii - niedostatecznie. Regularne zmiany mety zdecydowanie na nie ze względu na zbyt duży potencjalny wkład pracy przez testerów, to i tak nigdy nie ma prawa się wydarzyć, zwłaszcza na low lvl.

    Cytat Napisał Eresmel Zobacz post
    Jak ma być zbalansowany jak jest to memowy przedział gry gdzie pvp jest w wersji demo a 10 lvli od 20-ego wbija się w tydzień i większość ludzi ma to gdzieś
    Doceniam aspekt humorystyczny wypowiedzi, ale odniosę się do tej części - zbalansowanie tego przedziału właśnie przez jego prostotę jest banalnie proste - wystarczy wyrównać różnice statystyk w eq i problem z balansem (wykluczając bronie) zdecydowanie się zmniejszy.

    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    Zmiany mety są jak najbardziej dobre dla pvp, ale zakłócają balans dla pve. Jeśli nie zostanie stworzona jakaś alternatywa, która byłaby przynajmniej równie mocna tylko pod pve co najsilniejsze eq w danym czasie pod pvp, to zmiany mety pvp będą szkodliwe dla pve.
    Balans pve nie ma prawa być naruszony na tym przedziale poziomowym, bo i tak żaden nowy gracz nie zauważy realnej różnicy 1 czy 2 punktów przy masowym biciu jakichś śmiesznych Goblinów*2, czy Wilków*3. Ekwipunek który miałby podlec zmianom zaczyna się od lvl18, a więc również wszystkie rekordy ubicia bossów na poziomie 18 pozostają niezagrożone, a wręcz wykonalne z prawie identycznym nakładem pracy, co poprzednio.

    Chciałbym jeszcze tylko zwrócić uwagę na to, że proponując powyższe zmiany, miałem na uwadze w dużej mierze zachowanie konsekwentności "consistency" w eq na przedziale i faktyczne jego ożywienie, a nie korzyść własną. Na żadnym innym przedziale poziomowym procentowa różnica bazowych punktów statystyk w uzbrojeniu defowym nie jest tak duża jak na poziomie 20 (może za wyjątkiem anomalii na 40lvl, gdzie eq kościane potrafi mieć bazowo 10 poziomów w górę), a na dodatek wyższe poziomy zapewniają możliwość wykorzystania większej różnorodności uzbrojenia jak i statystyk i zdolności.

    Przykład: eq defowe/defmag z karą do speeda na poz. 30 jest jedynie 1 punkt bazowo słabsze od eq defowego bez kary do speeda, przy 2-punktowej różnicy (+ atrybut) na poziomie 20, co bardzo zaburza balans (różnica 2 punktów + atrybut jest oczywiście dużo bardziej wyraźna przy mniejszej ilości punktów postaci). Pozwolę sobie jeszcze napomnieć, że sety defowe są jedynymi pełnymi setami na poz. 18-20, więc nie ma żadnego logicznego powodu, by indywidualnie różniły się 1-2 punktami statystyk, a sumarycznie ilością 3-5pkt +przewaga atrybutu.

    Jeśli ten temat przyprawia tą zabetonowaną społeczność o taki ból d...głowy, to mogę się zaoferować do podesłania kilku gotowych buildów i skryptów testerom, może nie będą się męczyć tak niesamowicie jak te 5 lat temu

    Mam nadzieję, że tymi odpowiedziami wyczerpałem temat, adios.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •