Zobacz wyniki ankiety: Czy szansa spotkania potwora unikatowego powinna zostać zwiększona?

Głosujących
24. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, do 1% na unikatach od Plazmy do Tanatosa

    5 20.83%
  • Nie, jest dobrze jak jest

    3 12.50%
  • Tak, do 1% na wszystkich

    14 58.33%
  • Tak, ale tylko na niektórych z proponowanych

    2 8.33%
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 33

Temat: Zwiększenie szansy na trafienie potwora unikatowego (zwłaszcza na low-lv)

  1. #1
    Użytkownik Avatar musaraj
    Dołączył
    21-10-2021
    Postów
    260

    Zwiększenie szansy na trafienie potwora unikatowego (zwłaszcza na low-lv)

    Potwory unikatowe trafiają się za rzadko. afaik dla większości szansa wynosi 1 na 150 energii (jeżeli się mylę to mnie poprawcie, ale dane w albumach losowo wybranych graczy tę kalkulację potwierdzają). Ignorując losowość, to dokładnie tyle samo co topowe minibossy na większość przedziałów poziomowych. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę to, że przegrana walka oznacza stratę poświęconej energii (gdzie minibossy respione zostają do ponownego ataku), a także rozdźwięk między mini a unikatami na niższym lv (gdzie już wiele bossów jest respionych 100eny/boss) to potwory unikatowe są najrzadszym przeciwnikiem dostępnym w grze.
    Może i pojawiają się rzadko, ale za to mają słaby drop Spytajcie się gracza wbijającego poziom, czy woli zrespić sobie minibossa dającego silne EQ które będzie służyć przez kilkanaście poziomów, czy potwora unikatowego, który czasem dropnie niegrywalną szatę atrybutową, broń wartą 50k na targu lub niszową zdolność, która i tak na targu jest warta max. 200k bo jej głownym źródłem dropu jest wymiana za Podrzucone Jaja.

    Od tego % respa kojarzę 2 wyjątki. Pierwszym jest Mimic, który chyba wciąż się pojawia średnio raz na 200 eny XD. Drugim jest Wściekła Rzepa, która pojawia się raz na 100 energii (może Pingwin też?). I muszę powiedzieć, że taka szansa trafienia nie sprawia, że tych walk jest przytłaczająco dużo, nie tworzy zalewu dropu z tego unikata na targu... po prostu jest bardzo w porządku. 1%, kto by pomyślał.

    Ogólnie skracając wszystkie technikalia wyżej - po prostu mam wrażenie, że resp potworów unikatowych przegapiono, obniżając wymagania na inne bossy na low lv. Więc moja propozycja jest tylko próbą naprawienia tego.


    Konkrety:
    Proponuję zwiększenie szansy na inicjację walki z potworem unikatowym do 1%/2%/3% w walce przeciw grupie 1x/2x/3x dla potworów unikatowych od Plazmy Energetycznej do Tanatosa (przy Mimicu odpowiednio zmodyfikować liczby w tym jego systemie respienia)
    Preferowalnie bez zmniejszenia % dropa.

  2. #2
    Użytkownik Avatar Leonardo
    Dołączył
    21-05-2012
    Postów
    715
    Ogólnie ja byłbym za tym, by wraz z każdą aktualizacją ułatwiać/zwiększać expa na przedziałach niżej.
    Dla przykładu:
    Wchodzi aktualizacja Nordia, więc expienie przed Devos przyspieszamy o 20%
    Wchodzi aktualizacja Scythe, więc expienie przed Nordią przyspieszamy o kolejne 20% (Devos 20%, Eliar w dół już 40).
    Osobiście poszedłbym w jeszcze większą 'uprzejmość' - wymóg mini bossów/potworów unikatowych zredukowany do 50 punktów energii do Nordii włącznie (może w Nordii 75/100 ale tylko do wydania aktualizacji Oasis*)

    + bardzo spodobał mi się pomysł, by za pierwsze wykonanie zadania na koncie w ramach nagród dostawać bezpośrednio punkty energii. Nowy gracz po wypaleniu całej energii powinien rozpoczynać wątek Langeburga, a tydzień po starcie wchodzić do Eliar. Na ścianę expową powinien trafić dopiero w miejscu gdzie będzie miał okazję zobaczyć innych graczy (czyli Nordia bo śnieżki)

    O i jeszcze się wyżalę. Rozwijanie wątków miast od Eliar w dół, zamiast umożliwienia nowym graczom płynnego przejścia tego kontentu uważam za duży fuckup na poziomie decyzyjnym (gz mop)

    Sama propozycja oczywiście jak najbardziej na tak, chociaż to jak łatanie dziur w tonącym statku.
    Ostatnio edytowane przez Leonardo ; 22-09-2025 o 17:30

  3. #3
    Nawet minibossy ze starych aktualizacji mogłyby by się respić co 100 potworów, a nie 150.
    Żółwie tańczą jak szalone...

  4. #4
    Użytkownik
    Dołączył
    22-07-2025
    Postów
    28
    Cytat Napisał Antybristler II Zobacz post
    Nawet minibossy ze starych aktualizacji mogłyby by się respić co 100 potworów, a nie 150.
    Powinny być co 50. Po co to gatekeepowanie aktywności przed nowymi graczami? Pytam się.

    - - - - - - - - - -

    Jak ktoś chce farmić tygrysie buty +3 na 100 levelu to mu pozwólcie. Jak ktoś chce wbić 100 level to mu pozwólcie.

  5. #5
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,451
    udzielam się z perspektywy kogoś, kto bił unikaty do devos na potęgę dla kart i pożeracza. łącznie spędziłem na tym prawdopodobnie około roku.

    jest to kompletna strata czasu z perspektywy opłacalności. robiłem to głównie dla osiągnięć i satysfakcji zdobycia kart samemu, trochę też z wypalenia i braku chęci do normalnej gry przed aktualizacją.
    jest to spowodowane zarówno słabym dropem z większości unikatów, jak i tym, że konkurencyjne aktywności są mniej ryzykowne, dużo łatwiejsze, i zazwyczaj mają większy zwrot w przydatnych przedmiotach.

    wypiszę moje główne bolączki z potworami unikatowymi. niektóre mniej na temat samej opłacalności niż inne, ale skoro to temat o unikatach, to sobie pozwolę.

    1. karty - szansa na kartę z potworów unikatowych wynosi 0.4%. w przeliczeniu tego na energię wymaganą na ich zdobycie wychodzą one na jedne z najrzadszych z nielicznymi wyjątkami typu pędrak i pewnie jakieś karty ryb. szanse powinny zostać podwyższone co najmniej dwukrotnie. na jedną kartę unikata potrzeba średnio 37500 energii...
    2. pożeracz/informacje z bestiariusza - zabicie 100 potworów unikatowych to średnio 15000 energii. niby tyle samo co dla minibossów, ale unikaty są losowe, przepadają po przegranej, i jak już pisałem, są mniej opłacalne. bicie tych z poprzednich aktualizacji to już praktycznie wyrzucanie energii w błoto, bo nikt tych rzeczy nie kupuje.
    zmieniłbym te liczby na takie same jak globale eventowe - 1/5/25
    3. system "respienia" - moim zdaniem unikaty powinny się respić tak samo jak każdy miniboss. zabij x potworów (wtedy można już je ustawiać niezależnie, bo zanim nowy gracz zabije chociażby 5 plazm energetycznych to już dawno wbije poziom pozwalający na dużo lepsze expowisko), po czym pojawiają się na mapie, gdzie możemy zainicjować z nimi walkę kiedy chcemy.
    pozwoli to na bicie ich w specjalnie przygotowanym profilu zamiast na tym samym, w którym expimy, co samo w sobie będzie sporym ułatwieniem (główny powód dla którego mimic nie jest obiektywnie najgorszym potworem unikatowym w grze).
    problem z tym jest taki, że w zasadzie niczym się wtedy nie będą różnić od minibossów w swoim działaniu.
    4. dropy - dlaczego są one aż tak beznadziejne? dosłownie jedyne godne uwagi to doładowanie z pingwina, mega leczenie 4 z protoceratopsów, eq potępionych z banshee i mega mana z mimica (gdzie na 90 mimiców dostałem chyba aż jeden zwój)
    najopłacalniejszym unikatem na chwilę obecną jest prawdopodobnie... bomb, ze względu na ogniste fragmenty dla ludzi którzy nie skończyli jeszcze questa w scythe. za rok pewnie znowu będą warte 10k i nikogo nie będą one obchodzić.
    tanatos który wymaga przygotowania pod niego statystyk, kombinowania z eq i z gemami, bije atrybutowo i ma najtrudniejsze expowisko w aktualizacji (spam statusów, osłabienie + bijące hybrydowo, gdzie sam tanatos jest wojownikiem) dropi... bronie północy i nienawiści. mimic dropi uzbrojenie z kopalni i gwarantowane (nieunikatowe) dropy z necrona. plazma dropi eq nimfy i przepotężną oszronioną zbroję, gdzie NIC na tym poziomie nie bije z lodu (najbliżej dopiero krwiośliny i mięsożer). przecież to jest niepoważne.
    5. poziom trudności - prawie każdy potwór unikatowy ma jakieś szalone mechaniki których bez forum/poradnika nikt by nigdy nie ogarnął, inne wciąż nie zostały do końca rozszyfrowane. wiele z nich potrafi zakończyć walkę jedną zdolnością przy najmniejszym błędzie, niektóre są w ogóle nieprzystosowane do bicia na wyższych poziomach lub przy specyficznych statystykach (warunki na otrzymywane obrażenia).
    często bicie grupowe również jest bardziej skomplikowane niż bicie solo, więc prawie nikt tego nie robi. tymczasem na minibossach nawet słaby gracz może włączyć auto i mieć nadzieję, że reszta zespołu wygra za niego.

    pewnie byłoby tego więcej gdybym jeszcze pomyślał, ale już mi się nie chce. szczerze, mnie osobiście najbardziej zależy na większej dostępności kart i ułatwieniu osiągnięć, bo w połączeniu z "aktywnościami", zwłaszcza z nordii, nie uda mi się ich zrobić przez kolejne 8 lat.
    więc w związku z tym - samo podbicie % szansy trafienia na tak, bo pośrednio rozwiązałoby to problemy #1 i #2, choć to i tak wciąż będzie za mało.

    a, prawie bym zapomniał:

    6. pingwin i rzepa - niby "fajnie" mieć taki dodatek i to w postaci stosunkowo prostych przeciwników do pokonania poniżej limitu poziomowego w aktualizacji, ale z perspektywy pożeracza/karty są jeszcze gorsze niż reszta. tym bardziej, że zarówno łowienie ryb jak i prowadzenie farmy nie należą do najciekawszych aktywności.
    Ostatnio edytowane przez Luxferre ; 22-09-2025 o 19:21
    ::::​)

  6. #6
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,609
    unikaty od czasu devos bije się w większości tylko dla questów. Nie dość, że są upierdliwe z dziwnymi mechanikami i przepadają po przegranej, to jeszcze branie znajomków do pomocy tylko je utrudnia. Uni przed devos były takim prostym "pobaw się w wyzwanie, albo weź drugiego gracza i ez"

    Dodać gwarantowany zwój lub eq z unikatów, to jeszcze ujdą.

    Albo wywalić utrudnienia we wzywaniu pomocy.

    Najlepiej obydwa.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  7. #7
    Jednym z największych mankamentów, dotyczących potworów unikatowych, jest rozrzedzenie ich puli dropu. Pierwsze cztery unikaty miały ściśle określone dropy, dla których gracze je bili i ta pula nie była olbrzymia (Plazma - Oszroniona Zbroja, Dzban - Zielona Szata + Poświęcenie, Czaszka - Brązowa Szata + Pechowa Chmura, Bomb - Czerwona Szata + Mgła). W przypadku dwóch ostatnich jeszcze były bronie na 2 poziomy niżej jak się nie mylę, ale te już od początku nie dość, że często były po prostu kiepskie, to moim zdaniem powinny znaleźć się gdzie indziej w innej formie. Bo tak, to unikaty się biło dla tych konkretnych itemów, a potem zabierało za cokolwiek innego - i w takiej formie moim zdaniem miały największy sens. Problem zaczyna się, gdzie owe unikaty w swoim droptable mają całe sety (Banshee z nowego upka) - gdzie zebranie całego często jest olbrzymim wydatkiem energii. Wszystko to dla średniej jakości setu.
    Nie poruszam nawet kwestii Rzepy czy Pingwina, których szansa na spotkanie nie jest jakkolwiek zależna od energii, a od ograniczeń mechanik, z którymi są powiązane. Rzepa jest tu szczególnie okropnym przypadkiem, bo gatekeepuje uzbrojenie na 90 lvl, w tym JEDYNE bronie atrybutowe, dostępne dla wojownika. Sam nie miałem okazji otrzymać żadnej różdżki na 90 lvl, rzepę złapałem dwa razy, w czym raz na 100 lvl. Pod tym kątem - tragedia, choć i tak rzepa będzie dość opłacalna, bo pojawia się w ramach innej aktywności.
    Uważam, że nawet lepiej by było, gdyby unikatów było więcej, ale każdy z mniejszą pulą przedmiotów. Skupić się na aspekcie "unikatowości", a nie na tworzeniu kolejnej siostry leokadii.

    Co do propozycji w temacie: Zgodzę się, że ta szansa powinna być wyższa, szczególnie że nie ma żadnego zabezpieczenia w przypadku totalnego pecha. Powiedziałbym, że szansa mogłaby nawet i wzrastać z każdą kolejną walką bez złapania unikata, albo z każdą 10 walką o dodatkowy 0.1/0.2/0.3%, resetujący się przy złapaniu unikata.

    Jeszcze chwilę chciałem o tym komentarzu w temacie:
    O i jeszcze się wyżalę. Rozwijanie wątków miast od Eliar w dół, zamiast umożliwienia nowym graczom płynnego przejścia tego kontentu uważam za duży fuckup na poziomie decyzyjnym (gz mop)
    Tutaj się niestety zgodzę, choć wybrane rozwiązanie było takim, jakie powinno zostać wybrane. Jednakże największym problemem w tym jest po prostu brak nowych graczy. Dlatego najlepiej właśnie byłoby przyśpieszyć przechodzenie starych miast nowym graczom, niż starać się ich utrzymać na niskich poziomach przy pomocy nowych wątków fabularnych etc.
    Bo niestety, ale to jest jeden z największych problemów starych mechanik i rozwiązań - były one przystosowane pod tamtejszego gracza. Przykładowo: Zaczynając grę na nowym koncie, od zera, czy któreś z was brałoby się za łowienie ryb na Wichrowych Wzgórzach? Szczerze, niedawno w ogóle przypomniałem sobie, że coś takiego było. Naprawdę ciężko zachęcić kogokolwiek, żeby zatrzymywał się poziomami w okolicach Eliar tylko po to, żeby łowił sobie rybki dla PASKUDNYCH nagród. To samo jest z jakąkolwiek aktywnością w Devos (Obie kopalnie służą jedynie kopaniu zasobów z multikont), Nordia również odeszła od tego i gdyby nie robienie zadań dziennych, to tam łowić ryb też bym nie łowił. Bo się to nie opłaca.
    Wbrew pozorom bardzo łatwo jest wbić szybko do Langeburga. Clover pokazała mi, jak szybko można wbić 10 lvl z praktycznie samych zadań (co miałem okazję zobaczyć na własne oczy), to wszystko przy minimalnym zużyciu energii. Dodatkowo nie twierdzę, żeby wbijanie jednego poziomu przez parę dni było czymś okropnym - przedłuża czas, w którym posiadane przez nas eq jest użyteczne. Niemniej nikt nie będzie zatrzymywał się na danym poziomie, żeby zdobyć ekwipunek na owy poziom, skoro optymalnym będzie zawsze wbijanie poziomu. Dlatego poza ww aktywnościami, jakiekolwiek bicie minibossów jest po prostu nieopłacalne. Szczególnie, że owe minibossy są wręcz zaprojektowane pod ich wymianę w 3/4 osoby, bo inaczej szansa na drop spada diametralnie (a weź pod uwagę, że musisz kogoś wziąć do pomocy i ów osoba też może zabrać twój drop).
    Także no najlepszym rozwiązaniem, jest skrócenie jakichkolwiek wymagań do respa/pomocy, co by nawet była jakakolwiek szansa na posiadanie sensownego eq.

  8. #8
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    709
    Należy rozpatrzyć:
    a) znerfienie niektórych instant kill zdolności unikatów, które obecnie nie mają sensu, bo jeśli max lvl wynosi 100, to czemu mamy kogoś karać za zbyt wysoki lvl na jakimś unikacie
    b) zmniejszenie wymogu % by się pojawił
    c) NIE znikanie unikatu w razie porażki i możliwość ponownej walki (jak z minibossami)
    z duchem gry uważam, że przynajmniej jeden z podpunktów powinien być wprowadzony, oczywiście może to być do max Nordii (w Azarad nie ma unikatów, nie?)
    ***** ****

  9. #9
    Użytkownik Avatar Platynowy
    Dołączył
    03-12-2015
    Postów
    363
    Cytat Napisał GalaxyPL Zobacz post
    Należy rozpatrzyć:
    a) znerfienie niektórych instant kill zdolności unikatów, które obecnie nie mają sensu, bo jeśli max lvl wynosi 100, to czemu mamy kogoś karać za zbyt wysoki lvl na jakimś unikacie
    b) zmniejszenie wymogu % by się pojawił
    c) NIE znikanie unikatu w razie porażki i możliwość ponownej walki (jak z minibossami)
    z duchem gry uważam, że przynajmniej jeden z podpunktów powinien być wprowadzony, oczywiście może to być do max Nordii (w Azarad nie ma unikatów, nie?)
    punkt c) brzmi całkiem rozsądnie zwłaszcza, że pożeracz jest od 100 zabitych sztuk. Wyrespienie 100x uni to masa energii i czasu a jak dodamy do tego jeszcze porażki lub remisy, które czasami przez pewne mechaniki są nieuniknione to już w ogóle robi się Meksyk.

    Drop to też temat warty poruszenia bo przy takiej ilości aktywnych graczy szansa na drop kart jest kilkukrotnie zaniżony... no ale cóż z tego robi się już temat rzeka. Jakby dalej zacząć się zastanawiać nad kolekcjonerkami, które powinny być również prostsze do zdobycia (także te z przed ponad 10 lat) no bo argument, że można sobie kupić za 200MF to niezły żart. Jak niby osoba, która zaczyna zapełniać album ma mieć szanse zdobycia tego nie wydając ogromnych nakładów $? Nie chciałbym już dalej rozwadniać tego tematu ale fajna byłaby jakaś opcja na wzór eventu Bożego Narodzenia (prezent od mikołaja jak dobrze pamiętam) i w tym momencie powinna być losowania kolekcjonerka z lat 2011-2025, i coś na wzór takiej aktywności (prezentu za aktywność) powinno funkcjonować na każdym evencie - oczywiście losowanie kolekcjonerek tylko tych w ramach trwającego eventu.
    Ostatnio edytowane przez Platynowy ; 23-09-2025 o 11:40

  10. #10
    Użytkownik Avatar Cooliak
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    424
    Jak by popatrzeć na to realistycznie to może cokolwiek z tego wyjdzie za rok może 2 ale imo slaby pomysł. Gra by musiała przejść ogromnego reworka no i też być bardziej przyjazna graczom. (f2p)
    Pozdrawiam Bonus do Dropa 100%

  11. #11
    Użytkownik Avatar musaraj
    Dołączył
    21-10-2021
    Postów
    260
    Cytat Napisał Cooliak Zobacz post
    Jak by popatrzeć na to realistycznie to może cokolwiek z tego wyjdzie za rok może 2 ale imo slaby pomysł. Gra by musiała przejść ogromnego reworka no i też być bardziej przyjazna graczom. (f2p)
    Zwiększenie % szans na złapanie potwora wymagałoby ogromnego reworka?

  12. #12
    Użytkownik
    Dołączył
    27-04-2018
    Postów
    41
    zdecydowanie na tak, szczególnie jeśli chodzi o plazmę, dzban, necrani i może jeszcze czaszkę, ponieważ przy obecnej szansie nowy gracz (załóżmy że tacy są) albo nie dropnie tego co chce w ogóle i zaraz przeexpi przedział, albo zdobędzie i i tak tego uzbrojenia nie poużywa (bo się przedawni). Co do mini z kolejnych upków zostawiłbym szansę taka jaka jest

  13. #13
    Użytkownik
    Dołączył
    08-09-2011
    Postów
    61
    Wsciekla rzepa potrafi nawet przy 250 wydaniu energi czyli nawet 2-3tygodnie codziennej aktywnosci na farmie i skutkuje 1 walką, zazdroszcze tym co mają czesciej :d
    Może nadszedł czas na zmiany ogólne? Zmiany % dropu, lub zmniejszyć czas odnowy energii ? Temat jest pewnie nie do ruszenia bo wkońcu wiekszość sie wypowie masz MF doładuj sporą ilość to coś pobijesz

  14. #14
    Użytkownik Avatar Cooliak
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    424
    Cytat Napisał musaraj Zobacz post
    Zwiększenie % szans na złapanie potwora wymagałoby ogromnego reworka?
    nie ale bezsensu tylko w taki sposob to zmieniac xd
    Pozdrawiam Bonus do Dropa 100%

  15. #15
    Redaktor Naczelny Avatar Hubiot
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    2,980
    Cytat Napisał musaraj Zobacz post
    Potwory unikatowe trafiają się za rzadko. afaik dla większości szansa wynosi 1 na 150 energii (jeżeli się mylę to mnie poprawcie, ale dane w albumach losowo wybranych graczy tę kalkulację potwierdzają).
    Potwierdzam, wyjątkiem jest tylko Pingwin i Wściekła Rzepa. One mają się pojawiać średnio raz na 100 użytej energii.
    Cytat Napisał musaraj Zobacz post
    Pierwszym jest Mimic, który chyba wciąż się pojawia średnio raz na 200 eny XD.
    Jest to nieprawda, Mimic ma szanse takie jak inne "standardowo respione" unikaty, tzn. średnio 1 na 150 energii.
    Jako potwierdzenie można zobaczyć liczbę pokonanych Nieumarłych Marynarzy na mojej głównej postaci, gdzie wszystkie potwory były bite po wprowadzonej zmianie. 15 768 Marynarzy = 104 Mimiców (100 win, 4 dead) ~ średnio co 151 potworów.
    Cytat Napisał musaraj Zobacz post
    Proponuję zwiększenie szansy na inicjację walki z potworem unikatowym do 1%/2%/3% w walce przeciw grupie 1x/2x/3x dla potworów unikatowych od Plazmy Energetycznej do Tanatosa (przy Mimicu odpowiednio zmodyfikować liczby w tym jego systemie respienia)
    Preferowalnie bez zmniejszenia % dropa.
    Osobiście jestem przeciwny wyłącznie zwiększeniu % szans na pojawienie potwora. Sądzę, że w przypadku unikatów ustandaryzowane szanse 1 na 150 na każdym przedziale poziomowym jest lepszym rozwiązaniem. Chętniej natomiast poparłbym propozycję ogólnego dropu z tych przeciwników tak, aby były one porównywalne bądź nieznacznie lepsze (per energia) do minibossów za 100 energii bądź nawet lepsze oraz wprowadzenie pewnych zmian silnikowych, o których napiszę poniżej.

    Cytat Napisał Leonardo Zobacz post
    Ogólnie ja byłbym za tym, by wraz z każdą aktualizacją ułatwiać/zwiększać expa na przedziałach niżej.
    Nie jestem za ułatwianiem EXPa z każdą aktualizacją, lecz za ogólnym przyspieszeniem EXPa na wcześniejszych poziomach poprzez np. zwiększenie nagród EXP z questów.
    Cytat Napisał Leonardo Zobacz post
    + bardzo spodobał mi się pomysł, by za pierwsze wykonanie zadania na koncie w ramach nagród dostawać bezpośrednio punkty energii.
    Nigdy o takim pomyśle nie słyszałem, natomiast również mi się to podoba. Drobne ilości energii (ograniczone dla 1 postaci na koncie) byłyby fajną nagrodą za questy.
    Cytat Napisał Leonardo Zobacz post
    O i jeszcze się wyżalę. Rozwijanie wątków miast od Eliar w dół, zamiast umożliwienia nowym graczom płynnego przejścia tego kontentu uważam za duży fuckup na poziomie decyzyjnym (gz mop)
    Mi natomiast bardzo podoba się rozwijanie wątków innych miast, dzięki czemu nie wydają się one aż tak puste w porównaniu do najnowszych aktualizacji, gdzie w starszych miastach sporo się "traci" przez to, że nikt już nie korzysta z aktywności takie jak stare kopalnie, łowienie itp.
    Dodatkowo sądzę, że zadania dzienne powinny być ciągle rozwijane i wprowadzone w każdym mieście, od Langeburga albo nawet i Eternii włącznie.

    Cytat Napisał Antybristler II Zobacz post
    Nawet minibossy ze starych aktualizacji mogłyby by się respić co 100 potworów, a nie 150.
    Spora część tych minibossów już ma takie warunki respienia, jednak nie zaszkodzi to ujednolicić i dostosować przy tym szansy na drop.

    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    zmieniłbym te liczby na takie same jak globale eventowe - 1/5/25
    Nie widzę powodu, dla którego pożeracze minibossów i unikatów (które mają zazwyczaj podobny wymóg energii na zdobycie pożeracza) miałyby się aż tak znacząco różnić między sobą. Jestem na nie. Natomiast co do zmian wymaganych pokonań dla pożeraczy, sądzę, że warto się zastanowić nad zmniejszeniem wymogu do minibossów globalnych oraz takich potworów jak Inkarnacja (1/10/50), których zdobycie pożeracza jest nieporównywalnie trudniejsze i bardziej czasochłonne
    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    3. system "respienia" - moim zdaniem unikaty powinny się respić tak samo jak każdy miniboss. zabij x potworów (wtedy można już je ustawiać niezależnie, bo zanim nowy gracz zabije chociażby 5 plazm energetycznych to już dawno wbije poziom pozwalający na dużo lepsze expowisko), po czym pojawiają się na mapie, gdzie możemy zainicjować z nimi walkę kiedy chcemy.
    pozwoli to na bicie ich w specjalnie przygotowanym profilu zamiast na tym samym, w którym expimy, co samo w sobie będzie sporym ułatwieniem (główny powód dla którego mimic nie jest obiektywnie najgorszym potworem unikatowym w grze).
    Samego "losowego" pojawiania się unikatów bym nie zmieniał, natomiast zmiana aby one pojawiały się na mapie (a nie zaczynały walkę od razu) i pozwalały na przygotowanie się do niej poprzez zmianę profilu bym chętnie zobaczył. I żeby nie znikały po przegranej.
    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    4. dropy - dlaczego są one aż tak beznadziejne?
    Również się z tym zgadzam. Unikaty powinny mieć znacznie lepsze dropy. Czy byłoby to lepsze EQ, czy może więcej dropów malutkich (np. szanse na gemy atrybutowe, odpornościowe) jednocześnie nie zmniejszając szans na ich standardowy drop. Dodatkowo, sądzę, że minibossy główne (tzn. te dropiące eq na maxlvl) mogłyby mieć tylko po 1 zdolności, reszta wyłącznie z unikatów.
    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    5. poziom trudności
    O tym się specjalnie nie wypowiem, jednakże chyba już zwyczajnie do tego przywykłem. Taki urok tej gry, na unikaty trzeba kombinować.
    Chociaż bardziej nie podoba mi się fakt tworzenia unikatów, których praktycznie nie da się bić solo (termity). Jasne, może znajdzie się i ktoś kto je pokona w eq +6-8, ale dla mnie unikat to zawsze była alternatywa dla opłacalnego spalenia energii na MaxLvl gdy nie chce się niczego wymieniać. Tak samo upierdliwość tego, że musisz wybierać pomiędzy opłacalnym expem (autostatusy, nabijanie gemów) i brak możliwości bicia solo lub kompletnie nieopłacalnym expem ale szansami na solo walkę.
    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    6. pingwin i rzepa - niby "fajnie" mieć taki dodatek i to w postaci stosunkowo prostych przeciwników do pokonania poniżej limitu poziomowego w aktualizacji, ale z perspektywy pożeracza/karty są jeszcze gorsze niż reszta. tym bardziej, że zarówno łowienie ryb jak i prowadzenie farmy nie należą do najciekawszych aktywności.
    Podobają mi się unikaty respione w sposób niestandardowy, jednak wymagania co do pożeracza są przesadzone. Każdego unikata respionego standardowo jesteś w stanie zdobyć pożeracza w ok. 40 dni. W przypadku Rzepy, jakbyśmy startowali ze wszystkimi odblokowanymi polami (32) i sadzili wyłącznie pszenicę potrzeba prawie 300 dni do zdobycia pożeracza, i to pomimo zwiększonych szans (1 na 100, zamiast 1 na 150)

    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    unikaty od czasu devos bije się w większości tylko dla questów. Nie dość, że są upierdliwe z dziwnymi mechanikami i przepadają po przegranej, to jeszcze branie znajomków do pomocy tylko je utrudnia. Uni przed devos były takim prostym "pobaw się w wyzwanie, albo weź drugiego gracza i ez"

    Dodać gwarantowany zwój lub eq z unikatów, to jeszcze ujdą.

    Albo wywalić utrudnienia we wzywaniu pomocy.

    Najlepiej obydwa.
    Zmniejszenie/pozbycie się utrudnień we wzywaniu pomocy - OK

    Cytat Napisał GalaxyPL Zobacz post
    Należy rozpatrzyć:
    a) znerfienie niektórych instant kill zdolności unikatów, które obecnie nie mają sensu, bo jeśli max lvl wynosi 100, to czemu mamy kogoś karać za zbyt wysoki lvl na jakimś unikacie
    Insta kille kompletnie nie są związane z poruszanym tutaj tematem, ale skoro już go poruszyłeś - nie widzę żadnych powodów, dla którego takie rozwiązania powinny zostać usunięte. Nie ma ani jednego unikata, który byłby trudniejszy wraz z wyższym lvl postaci. Ograniczenia takie jak limit dmg da się w bardzo łatwy sposób obejść, a punktyi można rozdysponować w dowolną inną statystykę, która również ułatwi walkę. Jestem przekonany, że na 150lvl każdy będzie mógł bez problemów pokonać Mimica, wystarczy, że będzie zakładał coraz słabszą broń, a mag używał coraz słabszych zaklęć.

    Tl:dr
    Jestem za:
    - Zwiększeniem dropu ze wszystkich unikatów z poprzednich miast (w celu wyrównania ich opłacalności z minibossami)
    - Ujednoliceniem progu potworów koniecznych do zrespienia minibossów w poprzednich miastach (100) z lekkim balansem dropu
    - Unikaty powinny się pojawiać na mapie jak minibossy, abyśmy mogli zaczynać walkę odpowiednio do nich przygotowani i nie powinny znikać po przegranej walce.

    Długoterminowo:
    - Unikaty respione w nietypowy sposób (poprzez aktywności, na które nie da się przeznaczyć całej energii jak w EXPie) powinny mieć zmniejszony próg do pożeracza
    - Dropy z unikatów powinny być ciekawsze
    - Nie powinno być utrudnień dla walk w grupie, albo przynajmniej nie takich, co znacząco zmieniają przebieg walki (że taktyka z solo wgl nie działa)
    - Przy okazji, minibossy główne na maxlvl powinny być mniej opłacalne (EXP z respu) niż inne potwory z danej aktualizacji.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •