Chcę nagłośnić propozycję, która pojawiła się w innym temacie (i nie robić przy okazji offtopu).
Napisał Luxferre
bardziej by mnie osobiscie interesowaly jakies skroty:
- z eliar do devos
- z devos do nordii
- z nordii do azarad
- z azarad do jakiegokolwiek cywilizowanego miejsca
zwlaszcza devos/nordia i nordia/azarad, bo obecnie kompletnie nie ma sensu isc tam na pieszo. marnujemy tyle samo energii co na teleport.
ewentualnie mozna calkowicie usunac koszt energii z chodzenia po specjalnym terenie, bo szczerze mowiac po co to komu? i wtedy nie trzeba bedzie nawet wprowadzac wiecej tego typu skrotow.
Pomijając proste rozwiązanie w wyzerowaniu kosztu podróży po jakimś terenie (który to koszt nie ma żadnych zalet i tylko powoduje negatywne emocje przy przypadkowym kliknięciu), stworzenie skrótów można łatwo wpleść w obecną rozgrywkę:
Devos- Nordia: aż się prosi, żeby Kapitan Fargo nas podwoził tą trasą. Przy podejściu do niego wybieramy, czy chcemy płynąć na wyspę czy na drugi brzeg. Na wybrzeżu Nordii czy Devos byłaby metoda wezwania statku z drugiej strony (ale nie z wyspy, bo tam nas nie widać - zasady respu na wyspie bez zmian więc).
Konkretne odblokowanie może wymagac jakiegoś małego zadania dla Fargo/Syriusza po zakończeniu questa Tajemnice Skarbu Oświeconych; to zadanie może właśnie polegać na przygotowaniu latarni na drugim brzegu?
Nordia- Scythe: tu tak naprawdę już istnieje opcja taniego przejścia (1pkt eny)... ale wymaga przejścia Mroźnej Plątaniny dlatego proponuję stworzenie jakiegoś przejścia przez Kryształowy Gaik (dosłownie wystarczy załatanie mostu z jednej strony) lub skrótu odblokowanego na końcu plątaniny.
Nordia - Azarad: chyba najcięższe przejście do stworzenia między kolejnymi miastami. Tu możemy zaangażować Krasnoludy - okazuje się, że już przygotowały odpowiedni przekop, i możemy go odblokować po wykonaniu wszystkich questów związanych z krasnoludami (ciepło zimno, tajemnice księgi, wendigo, złoty pył), lub wykupić dostęp za duże ilości dukatów/rudy/kobaltów. Wejscie od strony nordii byłoby obok opuszczonego domu, a wyjście z drugiej strony na zapleczu kowala mariusza (lub np. istniało przejście Nordia->Miasto oraz Miasto->Azarad, co przy okazji ułatwiłoby bicie Lavosa w tych smutnych czasach... ba, nawet zbieranie Kobaltu do osiągnięcia byłoby odrobinę przyjemniejsze).
Jak już mówię o krasnoludach
Dawno temu, jak jeszcze Nordii nie było, proponowałem aby Krasnoludy miały dostęp do skrótów po CAŁEJ Arkadii. Tj. schodzimy do "Tunele Krasnoludów" czyli mapki z przejściem w lewo/górę/prawo/dół, po przejściu w którymś kierunku lądujemy na tej samej mapce, po przejściu 5 razy gra decyduje gdzie wylądujemy, np. pójście "prawo dół lewo lewo prawo" prowadzi nas do Jaskini Gothar. Każdy z takich skrótów wymagałby odkrycia właściwej kombinacji (z powiązanym kosztem, szukaniem lub zadaniem dla krasnoludów), i odblokowania wyjścia od drugiej strony, żeby nie dało się w żadnym wypadku odblokować drogi dalej w fabule.
Ta propozycja została odrzucona przez Tomiego osobiście, żeby nie trywializować za bardzo poruszania się po Arkadii, ale może teraz zmieni zdanie?
Kurthus - Eternia
Jeszcze jedno przejście o które się trochę prosi. Skoro już tak ładnie obeszliśmy cała mapę dookoła, to może zepnijmy to klamrą? Ze Szczerego Pola mogłoby się dać odblokować jakieś przejście, z którego lądowalibyśmy po jednej-dwóch mapkach na Równinie Błyskawic. Nie uważam, że to przejście jest przesadnie potrzebne, ale byłoby fajnie po prostu
Zapraszam do dyskusji i zaznaczania odpowiedzi w ankiecie - czy tańsze poruszanie się po mapie świata jest pożądane, czy też trzeba się godzić z tym że trzeba się teleportować i jak chce się tańszych podróży, to należy wydawać MFy na Złoty Pył?
Ostatnio edytowane przez musaraj ; Wczoraj o 13:11
podziemne przejścia u krasnoludów do jakichś strategicznie umieszczonych lokacji na całym kontynencie brzmią bardzo ciekawie. miasto krasnoludów jest po środku niczego, więc jakikolwiek sposób na łatwiejsze dostanie się tam sam w sobie jest już plusem.
inne proponowane skróty również na plus, choć nie przesadzałbym z jakimiś szalonymi wymogami w questach czy inną zapłatą. i tak wszyscy będą używać teleportów jak do tej pory.
brakuje tylko eliar - devos. niby to tylko dwa punkty energii, ale uważam, że jak już tracimy czas na dostanie się gdzieś bez teleportu, to powinniśmy chociaż oszczędzić na energii. obecnie tak nie jest jeśli ktoś ma złoty pył w devos.
Tylko wejście na pole "specjalne" (las, śnieg itp.) powinno zabierać energię - 1 punkt, a poruszanie się po nim już nie. Dzięki temu też podróż np. Nordia-Azarad stałaby się bezkosztowa - gdyż pojawiamy się już na śniegu wychodząc z tych miast.
Może warto byłoby iść z duchem czasu, ale bez przesady?
tzn.
aktualizacje sprzed GRUBYCH lat - obecnie powiedzmy do Devos - przynerfić koszta.
Resztę jeszcze zostawić lub zmniejszyć nieznacznie.
Warto nowym graczom nieco przyspieszyć grę przez takie możliwości.
Devos - Nordia - statek kursujący za powiedzmy 1 pkt energii (po pierwszym zaświeceniu latarnii po stronie od Nordii gitara).