Strona 8 z 8 PierwszyPierwszy ... 678
Pokaż wyniki od 106 do 109 z 109

Temat: Dyskusja na temat balansu na 100lvl

  1. #106
    Miałem nie odpisywać, ale jak widzę ile slow ktorych nie wypowoedzialem wsadzasz do moich ust i jak manipulujesz moimi wypowiedziami - raczej muszę pewne rzeczy naproostowac
    Cytat Napisał Fannindel Zobacz post
    Czyli każda poprawka, która Ci się nie podoba, to od razu wzmocnienie, a każdy, kto myśli inaczej, to debil piszący bzdury? Mamy eksperta od wszystkiego, który nigdy nie ograł większości gry, a i tak wie najlepiej, jak wszystko ma być zbalansowane. Karoxus jasno napisał, że chodzi o poprawkę, a nie o wzmacnianie, a Ty wyskakujesz z 'poprawką, która znacząco go wzmocni', nie dając ani jednego argumentu czy pomysłu. Jeśli gracze PvP widzą, że coś wymaga zmiany, to warto się nad tym zastanowić.
    Zejdź z tonu.
    1. Gracze są najgorszym źródłem propozycji zmian w założeniu "służących" graczom. Dlaczego? To już łatwo wydedukować .
    2. Ja ten content ogrywałem 3 lata przed jego wprowadzeniem do gry... A metę śledzę od samego wprowadzenia nowego miasta. Natomiast co do "większości contentu", to sugeruję lepiej liczyć xd.

    to w spoiler, bo nic nie wnosi do tematu



    Z tym również można się zgodzić i może warto rozważyć usunięcie aktualnej kosy i wprowadzenie nowych rękawic o zupełnie innym działaniu, które nie byłyby aż tak problematyczne ani losowe w testowaniu i działaniu. Mogłyby np. dawać krótkotrwałe bonusy do obrażeń, obrony lub uniku, albo zwiększać szansę na trafienie krytyczne. Takie rozwiązania wprowadzałyby ciekawe możliwości taktyczne, bez większego ryzyka frustracji dla gracza.
    Można zrozumieć chęć uproszczenia mechaniki i zastąpienia kosy czymś mniej losowym, ale Twoja propozycja wprowadza inny problem – rękawice z bonusami do obrażeń, obrony czy krytyków brzmią jak bardzo generyczne rozwiązanie, które mogłoby spłaszczyć rozgrywkę zamiast ją urozmaicić. Kosa była kontrowersyjna, ale przynajmniej wnosiła unikalny charakter i wymagała dostosowania strategii. Z kolei krótkotrwałe buffy to mechanika widziana w dziesiątkach innych gier i łatwo może sprowadzić się do „spamowania” w odpowiednich momentach. Jeśli już coś zmieniać, to raczej warto pomyśleć o bardziej oryginalnej alternatywie niż zastępować jeden problem innym, tylko bardziej sztampowym. (Wygenerowano przy pomocy GPT)

    Tak bym mógł "odpisać" i by to stało na podobnym poziomie do twoich wklejanych "pomysłów".
    Ale spróbuję cię potraktować poważnie i potórzę to co mowilem wczesniej:
    Kosa w założeniach nie miała być bronią dla wszystkich, a rękawice nie są domyślną bronią do pvp (bo ich znacząca przewaga skandalicznie spłaszcza rozgrywkę - co widzieliśmy w nordii i na początku tego upka). Każda z broni atrowych wymaga jakiegoś sensownego archetypu buildu - na kosie wystarczały autostaty (pod luck), skrypt żeby się bić i leczyć i to tyle.
    Obchodzenie w skrypcie demobki/nieszczescia jest wygodniejsze niż krwawienia. Dlaczego? Zawsze istnieje ryzyko że ktoś wrzuci usmiech losu, więc trzeba się przed nimi zabezpieczyć. Krwawienie (z sensownych zdolek) nakłada tylko klątwa krwi (która nie jest jednak w tym upku tak must have jak w nordii - chyba nie musze tłumaczyć dlaczego), co za tym idzie - oskryptowanie go wymaga pewnego pomyślunku.
    Uwaga - podobnego, ale mneijszego jak oskryptowanie wszystkich możliwych efektów negatywnych od kosy.
    To chyba ma sens, że używanie broni powinno być podobnie trudne jak obrona przed nią? Bo nie powiesz mi, że broń która z dp może: zatruć, sparaliżować, odebrać MP (wstaw cokolwiek, co irytuje graczy) to najlepsze na co mozna walczyc
    Ostatnio edytowane przez Violetta Valery ; Dzisiaj o 08:59
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  2. #107
    Cytat Napisał Fannindel Zobacz post
    Czyli każda poprawka, która Ci się nie podoba, to od razu wzmocnienie, a każdy, kto myśli inaczej, to debil piszący bzdury? Mamy eksperta od wszystkiego, który nigdy nie ograł większości gry, a i tak wie najlepiej, jak wszystko ma być zbalansowane. Karoxus jasno napisał, że chodzi o poprawkę, a nie o wzmacnianie, a Ty wyskakujesz z 'poprawką, która znacząco go wzmocni', nie dając ani jednego argumentu czy pomysłu. Jeśli gracze PvP widzą, że coś wymaga zmiany, to warto się nad tym zastanowić.
    Nie wydaje mi się, że koniecznie mu o to chodziło. Karo pisał o:
    Z drugiej strony, nikt nie mówi o wzmacnianiu tego przedmiotu a o jego poprawce.
    W założeniu owa zmiana miała zastąpić bardziej negatywny wg OP status na mniej negatywny (bądź łatwiejszy w budowaniu skryptu wokół). No i ów zmiana, czy tam "poprawka", i tak koniec końców byłaby jego wzmocnieniem. To takie z lekka czepianie się szczegółów (choć po samym tonie wypowiedzi VV trochę nie dziwi mnie to), ale no jest to nadal buff.
    To tak samo jak QoL są z reguły buffami, choć planowo nie mają one w założeniu wzmocnić danego aspektu - bo często największymi problemami różnych rzeczy są błędy, które posiadają.

    Jeśli gracze PvP widzą, że coś wymaga zmiany, to warto się nad tym zastanowić.
    Wydaje mi się, że jeśli JAKIKOLWIEK gracz widzi coś, co wymaga zmiany, to warto się nad tym zastanowić. Nie ma co kreować sztucznego poczucia "elitaryzmu" - ktoś, kto będzie bardziej obeznany w PvP będzie miał statystycznie większe poczucie tego, co może być silne/słabe. Nie dyskredytuje to jednak innych graczy z wiedzy/doświadczenia.

    Cytat Napisał Fannindel Zobacz post
    No super, najpierw komentarz, a potem nagle nie odpisujesz, żałosne. Krytykować, że używam AI, a sam nie potrafisz nawet odnieść się do swoich własnych argumentów? Śmiech na sali. Na AI już odpowiedziałem w innym wątku, same pomysły są moje, a narzędzie tylko pomaga to poukładać. Mogę też powiedzieć, że nie odpiszę, bo używasz kalkulatora do pokonania bossa, tyle warta jest Twoja cała krytyka xD
    W sumie zgodzę się - nie widzę żadnego powodu do dyskredytowania czyjejś wypowiedzi, jeśli jest ona ułożona przy pomocy ChatuGPT. IMO to jest jedna z tych zalet, jaka miała wynikać z rozwoju sztucznej inteligencji - czyli outsourcing. No i jeśli ktoś ma problemy ze składnią to wręcz zachęcam do korzystania z GPT (nie sugeruję, że ty takowych posiadasz).

    Cytat Napisał Fannindel Zobacz post
    Z tym również można się zgodzić i może warto rozważyć usunięcie aktualnej kosy i wprowadzenie nowych rękawic o zupełnie innym działaniu, które nie byłyby aż tak problematyczne ani losowe w testowaniu i działaniu. Mogłyby np. dawać krótkotrwałe bonusy do obrażeń, obrony lub uniku, albo zwiększać szansę na trafienie krytyczne. Takie rozwiązania wprowadzałyby ciekawe możliwości taktyczne, bez większego ryzyka frustracji dla gracza.
    Szczerze wystarczyłoby chyba uproszczenie losowości do formy cyklu. Albo faktycznie dodać osobne rękawice i Kosę potraktować jako bonusowe rękawice.

    Cytat Napisał Fannindel Zobacz post
    Jak najbardziej zgadzam się z tym, co napisałeś o broniach atrowych – rękawice mają coraz trudniej. Pomysł przywrócenia 3 tur pomyślności brzmi ok, ale trzeba by przetestować, czy lepiej dodać więcej tur pomyślności, zamienić je na inny negatywny/pozytywny status, zmniejszyć liczbę tur krwawienia, czy całkiem je usunąć. Z samych domysłów ciężko tu coś jednoznacznie zdecydować, to wymaga dokładnej analizy i testów, a w praktyce finalnie i tak może wyjść inaczej.
    Dlatego sam pomysł jest już wystarczająco istotny, żeby obrać jakąś drogę w celu balansu danego eq. Więc chyba raczej dobrze, że jakiekolwiek pomysły padają - pytanie, czy zdanie w kwestii siły danego przedmiotu są podzielone, czy nie. Bo jeśli tak to na "balans" danego itema trochę poczekacie.

    Cytat Napisał Fannindel Zobacz post
    Ja jedynie zwróciłem uwagę, że w wielu tematach piszesz coś, co w praktyce nie wnosi wartości do dyskusji.
    Biases aside: zgodzę się. VV ma często posty nic nie wnoszące do tematu. I tak jak jednego mogę lubić bardziej, niż drugiego, no to przyznam słuszność tej wypowiedzi.

    Cytat Napisał VV Zobacz post
    Bo to jest skrajnie przewidywalne (i nawet do obejścia jednym warunkiem w skrypcie).
    No właśnie nie, choć ktoś już tutaj wspomniał o uwzględnianiu Krwawienia w progach leczeń przy każdym leczeniu. To nie jeden warunek w skrypcie, to dodatkowe parę poleceń (chyba minimum 2/3?)

    Cytat Napisał VV Zobacz post
    A Kosa raczej w założeniach miała być takim specyficznym eq, nie dla każdego.
    To mówi absolutnie nic. Każde eq jest nie dla każdego. Kosa ogólnie jest i zawsze będzie ciężkim przypadkiem - bo tworzysz broń, która zmusza cię do dodatkowej losowości. I tego typu mechaniki bardzo łatwo zaprzepaścić. Najlepsze sytuacje są takie, gdzie:
    1) Masz możliwość grania wokół losowości (pozytywne efekty pozwalają na adaptację podczas walki, negatywne efekty tak samo)
    2) Losowość jest uproszczona (czyli powiedzmy dany efekt pojawia się częściej, jeśli pojawił się on rzadziej, od pozostałych możliwych) bądź losowość idzie w cyklu i przestaje być losowością
    Stąd Kosa musi być dość "specyficzna" bo inaczej tworzy się sytuacja, że poza rozrzutem obrażeń, krytów, dochodzi dodatkowy aspekt "szczęścia" w postaci tego, jaki efekt zostanie wywołany. No i też KIEDY dany efekt zostanie wywołany.

    Ewentualnie lecisz full gamba i liczysz na to, że ci się poszczęści (czyt. skill issue).

    Cytat Napisał VV Zobacz post
    Nie, chwilowe obniżenie celności albo demobka na (xdddddddd) 1 turę w rękawicach to żaden debuff dla przewagi, którą gwarantuje kosa - każdy, nawet średnio rozgarnięty user jest w stanie to obejść
    Właśnie o tym piszę.
    I nie wiem, jak wielką przewagę daje Kosa w porównaniu do negatywów. Krwawienie na 2 tury w kiepskim momencie to koszt 800 życia (około), czy ja wiem, czy nie jest to już tak mocno negatywny efekt? (w porównaniu z pozytywami innych broni, w tym magowych).

    Cytat Napisał VV Zobacz post
    No i winratio w tym eq raczej nie wskazuje na to, żeby wymagały jeszcze jakiegoś wzmacniania
    Racja, winratio i % KORZYSTANIA Z BRONI jest świetnym wyznacznikiem - jeśli gracze piszą, że nie dość, że broń jest słaba - ale też i mało popularna - no to już jest jakiś znak czegoś. Przy czym jasne: mała próbka == mało danych, bo będą skrajne przypadki wysokich winratio przy niskiej próbce, bo akurat z danego itema korzysta 1/2 graczy na topowych miejscach; czy sytuacje, gdzie dane itemy są wykorzystywane jako kontry.

    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    Dlaczego broń ma się opierać na losowości czyt. im mniej krwawień mi się wylosuje na kole fortuny tym lepiej dla mnie, bądź dla przeciwnika (w przypadku losowania na twoją niekorzyść).
    To...to jest dosłownie design tego itema. Że opiera się na losowości - negatywnych i pozytywnych efektów.

  3. #108
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    672
    Odnosnie kosy 100 lvl - obecnie wszystko z nia odbywa sie pod katem pvp.
    Czy testowano/proponowano jakiekolwiek bonusy w niej pod katem pve? Czy jest szansa, ze cos w niej dostanie dodane pod pve?
    Nie ukrywam, ze najpierw ja kupilem, a potem sie dowiedzialem, ze los dziala tylko pvp xd.
    Mimo wszystko jej uzywam przez fajna ilosc MP (choc pewnie prym lepsze, ale nie moge trafic na zadne ciekawe).
    ***** ****

  4. #109
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,388
    rękawice ruletki były na 44 poziom i nigdy nie były problemem. jedyne "nadużycia", do których prowadziły to wysysanie many z bossów bijących wyłącznie magicznie - przy czym osobiście uważam to za fajną taktykę która nie powinna być usuwana. podobnie z nakładaniem paraliżu (bo to chyba też zostało usunięte na bossach?)
    fakt, ich efekty były całkowicie inne niż kosy potępionych, ale może warto rozważyć revert kosy i znerfienie jej poprzez cofnięcie jej na 90 poziom? wszechstronne dać na 100 zamiast kosy i tyle - będzie mogła mieć mocniejsze efekty kosztem niższych bazowych obrażeń.
    nie wiem jak to by wpłynęło na wszechstronne rękawice, bo nigdy nie widziałem żeby ktokolwiek ich używał, ale wydaje mi się że powinny być łatwiejsze w zbalansowaniu
    ::::​)

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •