Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy ... 45678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 76 do 90 z 110

Temat: Dyskusja na temat balansu na 100lvl

  1. #76
    Użytkownik Avatar Spotlight
    Dołączył
    15-08-2016
    Postów
    1,057
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    Czarcia była grana, bo poza Przyspieszeniem (które było wymogiem w TvT, w sensie na Igrzyskach) miała też chyba odporność na Furię +25%, którą usunięto. Chyba że to Efekt Mandeli i faktycznie nie miała odporności na Furię. EDIT: A może tak być, bo nie mogę nic znaleźć na ten temat. Uhhhh
    Ah tak teraz sobie przypominam.

    Czarcia rzeczywiście miała kiedyś odporność na Furię tutaj dowód usunięcia :
    Nazwa:  obraz_2025-07-23_021130200.png
Wyświetleń: 649
Rozmiar:  57.8 KB
    By skłonić człowieka do okrucieństw, każ mu wierzyć w absurdy.

  2. #77
    Użytkownik Avatar Spotlight
    Dołączył
    15-08-2016
    Postów
    1,057
    Minęły już ponad 3 tygodnie od ostatnich zmian w balansie więc myślę że to odpowiedni czas aby przyjrzeć się jak wygląda aktualny stan mety oraz omówić NIEwszystkie zmiany.

    Zacznijmy zatem od zmian w uzbrojeniu :

    Bagienna Włócznia -> Jeśli używający posiada status Precyzja, zadaje 6% dodatkowych obrażeń.
    Po tym wzmocnieniu widuję ją częściej niż rzadziej jednakże i tak jako wojownik wolałbym rękawice zwłaszcza prymitywne ale do nich przejdziemy później.

    Bagienna Zbroja -> Usunięcie auto-statusu Bariera.
    z S+ tieru spadła do S w niektórych przypadkach do A+ jak dla mnie zmiana na bardzo duży plus

    Basinowa Różdżka -> Zwiększenie bonusowych obrażeń z 8% do 9% oraz przywracania HP z 10% do 12% zadanych obrażeń.
    Denol ty wiesz jak uszczęśliwić maga, aktualnie jest to top 1 różdżka i naprawdę jest mocna jednakże ja osobiście wolę Laskę Natury.

    Laska Natury -> Zwiększanie przywracanego HP z 230 do 250%.
    Już wcześniej była fantastyczna teraz jest jeszcze lepsza choć ta zmiana jest bardzo delikatna.

    Różdżka Zaklinacza -> Dodatkowy efekt, w przypadku rzucenia 3 lub większej liczby zaklęć pod rząd zyskuje 30% szansy na nałożenie statusu Wyciek Many na 2 tury.
    Wszystko fajnie ale to nic nie zmienia ten efekt jest za słaby ( może coś tam robi vs mag niech już będzie ) żeby nagle była ta różdżka użyteczna zwłaszcza że 3 zaklęcia pod rząd nie są codziennością, gdyby dawała krwawienie była by naprawdę fajną opcją jednakże domyślam się dlaczego nie dostała takiego statusu do nakładania.

    Kosa Potępionych -> Skrócenie czasu nakładania statusu Pomyślność z 3 do 2 tur. Nie nakłada już Przyspieszenia, zamiast tego może nałożyć na używającego negatywny efekt.
    Co prawda to już 2 nerf pod rząd tej broni a i tak jest jako tako grywalna mimo to częściej widzę już aktualnie prymitywne rękawice.


    Ze zmian tyle jednakże chciałbym poruszyć kwestię innego uzbrojenia.

    1) Różdżka Potępionych - Pewnie się czepiam i ktoś mi to wypomni ale ja nadal uważam że ta różdżka jest po prostu obrzydliwa i nikt nigdy jej nie założy a nie lubię broni które leżą i czekają tylko aż je dasz do pociary ( chociaż jeszcze uzbrojenie jest na tyle drogie że nikt do pociary jej jeszcze nie da )

    2) Prymitywne Rękawice - Bardzo dobrze że one już wcześniej dostały nerfa gdy kosa została osłabiona , wydają mi się trochę za silne odkąd kosa poszła na 2 tor, ale tutaj musiałby się wypowiedzieć jakiś woj. ( mop napisz coś no )

    3) Bagienna Różdżka oraz Różdżka Statusów - O ile ta 1 jeszcze jako tako jest używana i czasami ją widuję to tej 2 nie widzę wcale, zrobiłem skrypt do statusów ale mam wrażenie że ona po prostu za mało biję a bawienie się w skrypt aka Astralna Różdżka na 100 nie ma sensu przynajmniej w mojej opinii

    4) Wszystkie bronie atrowe wojownika na 100 - Nie wiem jak aktualnie wygląda ich moc Baśniowy Młot, Księżycowy Topór oraz Miecz Zaklinacza widuję co do reszty nie widziałem ich prawie wcale, tutaj również fajnie jakby jakiś woj się wypowiedział odnośnie ich mocy.

    5) Tutaj pytanie do innych czy jest aktualnie jakieś uzbrojenie o których nie wspomniałem które wydaje się być trochę za silne?

    Podsumowując same zmiany:
    Są okej i na pewno coś wnoszą ale zmieniłbym chętnie różdżkę zaklinacza tzw. dał jej może inną pasywkę ew. zmienił coś w obecnej.
    No i Potępionych której się na pewno czepiam za bardzo ale nadal uważam że powinna coś dostać, chociażby słabą ale pasywkę.
    Kilka przykładów ( pewnie nie są to słabe pasywki ale ja zawsze przesadzam z siłą ) :
    a) Zaklęcia biją ileś % ( małe wartości ) więcej jeżeli posiadamy status Refleks
    b) Kiedy posiadamy status Krwawienie mamy % ( małe wartości ) szansę na nałożenie Zatrucia zaklęciem na 2 tury
    c) Jeżeli posiadamy co najmniej 30% lub więcej uników zaklęcia mają bardzo małą szansę na nałożenie na nas Refleksu na 2-3 tury.

    Stan mety wygląda podobnie co te kilka tygodni temu ale na + oczywiście, zwłaszcza dla maga który stał się bardzo grywalny.
    Ostatnio edytowane przez Spotlight ; 18-08-2025 o 14:43
    By skłonić człowieka do okrucieństw, każ mu wierzyć w absurdy.

  3. #78
    No i Potępionych której się na pewno czepiam za bardzo ale nadal uważam że powinna coś dostać, chociażby słabą ale pasywkę.
    Skoro to różdżka, która bazuje na unikach, to (o ile jest to możliwe do zaimplementowania) jakaś pasywa w postaci "kiedy ostatnie obrażenia fizyczne chybiły/trafiły, zrób X". Odnowienie % albo stałej wartości many, jeśli ostatnie fizyczne obrażenia chybiły - pozwala na większą ofensywę. Bądź w drugą stronę, defensywnie - jeśli ostatnie fizyczne obrażenia trafiły, nakłada status Refleks na 2 tury.
    Ogólnie jak się przyglądałem różdżkom to ta Potępienia dla mnie pod kątem czysto statystyk wydawała się najciekawiejsza, chociaż przy dominacji rękawic może być nieźle w tyle (z reguły rękawice kontrują chyba uniki a nie na odwrót?).
    W Różdżce Zaklinacza jest też dziwnie sformułowane stwierdzenie "kiedy gracz", gdzie chyba "używający" jest bardziej wpasowujący się w grę. Poza tym jako koncept różdżka jest ciekawa z tym, że choć owy koncept rozumiem (nacisk na ciągłą ofensywę zaklęciami), tak tutaj by się fajniej wpasował wzrastający % bonus do obrażeń. Czyli jak teraz jest 114% to dać coś w stylu "każde kolejne użyte zaklęcie pod rząd zwiększa obrażenia zaklęć o 7% do max (nie wiem, 35%; choć 35% bazowo większych obrażeń to spoory bonus, 21/28% brzmi lepiej), użycie innej akcji resetuje bonus do 0%. Albo wersja, gdzie bonus resetuje się nie do pełnego 0%, a powiedzmy o 14% czy 21%, jeśli max to 35%.

    Inne podejście, jakie widzę - ponieważ jest to tak jak mówimy rózga pod ofensywę zaklęć - zamiast statusu Wyciek Many niech nakłada status Regeneracja Many używającemu. Wtedy można lepiej podtrzymać ową ofensywę zaklęciami, gdzie Wyciek Many nijak się wpasowuje w pierwotny koncept. Ewentualnie zamiast statusu jakieś stałe odnawianie many, choć Regenka Many jest świetnym statusem, którego choć dużo już w zdolnościach dla magach, moim zdaniem nigdy za wiele.

    Ale moje słowa proszę traktować z lekkim dystansem - ni posiadam 100 lvl, ni walczę PvP. Chociaż kto wie ;p

  4. #79
    witam, proponuję usunięcie nakładania krwawienia na używającego kosy potępionych albo chociaż zmianę tego negatywnego statusu na coś mniej losowego (np. ślepota/paraliż/demobilizacja/nieszczęście) na 1 turę

  5. #80
    Cytat Napisał OG Enzo Zobacz post
    witam, proponuję usunięcie nakładania krwawienia na używającego kosy potępionych albo chociaż zmianę tego negatywnego statusu na coś mniej losowego (np. ślepota/paraliż/demobilizacja/nieszczęście) na 1 turę
    Nieszczęście nawet tematycznie świetnie pasuje, szczególnie że to są sytuacje gdzie „los ci nie sprzyja”.

  6. #81
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    mam pytanie, które może zabrzmieć żartobliwie, ale jest kompletnie poważne: Czy uzbrojenie zostało już zbalansowane? Albo może inaczej, czy mogę już kupować uzbrojenie sobie pod fabułę, bez obaw, że nagle zostanie osłabione?

  7. #82
    Tester
    Dołączył
    27-08-2015
    Postów
    723
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    mam pytanie, które może zabrzmieć żartobliwie, ale jest kompletnie poważne: Czy uzbrojenie zostało już zbalansowane?
    Z pewnością nie można wykluczyć dalszych zmian w uzbrojeniu.

    Albo może inaczej, czy mogę już kupować uzbrojenie sobie pod fabułę, bez obaw, że nagle zostanie osłabione
    W Nordii nawet lata po upku uzbrojenie miało swoje osłabienia/wzmocnienia, to że teraz częściej pojawiają się takie rzeczy świeżo po upku, to nie znaczy, że jak czas świeżo po upku minie, to sobie kupisz uzbrojenie pod fabułę i będzie ono bezpieczne od zmian aż do następnego upka.

  8. #83
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    Cytat Napisał Amaski Zobacz post
    W Nordii nawet lata po upku uzbrojenie miało swoje osłabienia/wzmocnienia, to że teraz częściej pojawiają się takie rzeczy świeżo po upku, to nie znaczy, że jak czas świeżo po upku minie, to sobie kupisz uzbrojenie pod fabułę i będzie ono bezpieczne od zmian aż do następnego upka.

  9. #84
    Użytkownik Avatar MasterOfPuppets
    Dołączył
    01-04-2011
    Postów
    5,318
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    mam pytanie, które może zabrzmieć żartobliwie, ale jest kompletnie poważne: Czy uzbrojenie zostało już zbalansowane? Albo może inaczej, czy mogę już kupować uzbrojenie sobie pod fabułę, bez obaw, że nagle zostanie osłabione?
    Pojęcie balans jest płynne i z mojej strony wręcz oczekuje, że regularnie będą podejmowane zmiany w uzbrojeniu

  10. #85
    Cytat Napisał OG Enzo Zobacz post
    witam, proponuję usunięcie nakładania krwawienia na używającego kosy potępionych albo chociaż zmianę tego negatywnego statusu na coś mniej losowego (np. ślepota/paraliż/demobilizacja/nieszczęście) na 1 turę
    ponawiam pytanie bo całą uwagę przykuło jakieś inne pytanie
    Ostatnio edytowane przez Krycha ; 09-09-2025 o 21:36

  11. #86
    Użytkownik
    Dołączył
    26-05-2021
    Postów
    212
    Jeszcze nie dotarłem do 100lvl ale proponuję cofnąć kosę do początkowego stanu tylko dla pve gdyż chyba nerfy były przez pvp albo nie pamiętam nerfów przez balans pve (może ktoś przypomnieć mi).

    - - - - - - - - - -

    (oprócz bonusu celności, bo chyba 12% był)
    Sygnatura

  12. #87
    Użytkownik
    Dołączył
    06-07-2020
    Postów
    227
    Cytat Napisał Mistrzunio Zobacz post
    Jeszcze nie dotarłem do 100lvl ale proponuję cofnąć kosę do początkowego stanu tylko dla pve gdyż chyba nerfy były przez pvp albo nie pamiętam nerfów przez balans pve (może ktoś przypomnieć mi).

    - - - - - - - - - -

    (oprócz bonusu celności, bo chyba 12% był)
    Zmiana nie możliwa ze względu na silnik. Z drugiej strony nie ma sensu wprowadzać zmian by przedmiot działał na każdym rodzaju walk inaczej.

  13. #88
    Użytkownik Avatar musaraj
    Dołączył
    21-10-2021
    Postów
    282
    Cytat Napisał Suczek Zobacz post
    Zmiana nie możliwa ze względu na silnik. Z drugiej strony nie ma sensu wprowadzać zmian by przedmiot działał na każdym rodzaju walk inaczej.
    Silnik nie przeszkadza, można wprowadzić że inaczej działa na graczy a inaczej na potwory.

    Inna sprawa że nie popieram - kosa ma dużo więcej sensu mając jakiś negatywny efekt w puli.

  14. #89
    Cytat Napisał OG Enzo Zobacz post
    ponawiam pytanie bo całą uwagę przykuło jakieś inne pytanie
    a tak właściwie co losowego jest w krwawieniu? przecież odbiera mozliwy do przewidzenia % naszego hp i w zaden sposob nie wiaze sie z rng...
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  15. #90
    Użytkownik Avatar MasterOfPuppets
    Dołączył
    01-04-2011
    Postów
    5,318
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    a tak właściwie co losowego jest w krwawieniu? przecież odbiera mozliwy do przewidzenia % naszego hp i w zaden sposob nie wiaze sie z rng...
    Częste krwawienie wymusza podbicie progu leka, by uwzględnić przypadek, że krwawka zbija nas poniżej runy.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •