Zobacz wyniki ankiety: Pomysł dobry?

Głosujących
6. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak

    5 83.33%
  • Nie

    1 16.67%
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15

Temat: Arena Walk (z potworami)

  1. #1

    Arena Walk (z potworami)

    Propozycja krótka (i która na pewno musiała już kiedyś paść):

    Arena walk z potworami - czyli powrót funkcjonalności z MFO2.
    O ile w MFO2 ta arena pozwalała na test siły naszej postaci vs lokalne potwory (które pełniły w większości funkcje gatekeepowania naszej postaci przed awansowaniem dalej w fabule), tak jej użyteczność była znikoma. Na tyle lat grania w MFO2 z owej funkcji skorzystałem może z 40 razy + paredziesiąt więcej dla czystej zabawy.
    Jednakże, arena walk w MFO3 miałaby znacznie większe zastosowanie ze względu na zaawansowanie skryptów i różnorodność narzędzi, dostępnych dla naszych postaci.
    Przede wszystkim propozycja ma na celu usprawnienie tworzenia skryptów/taktyk na potwory, bez konieczności ponoszenia strat w postaci mikstur/energii/czasu. Obecnie da się "budować" skrypt w oparciu o doświadczenie zebrane podczas walki manualnej/automatycznej z danym potworem, jednakże skutkuje to mniejszą satysfakcją w budowie skryptów, gdzie jesteśmy niejako zmuszeni do stworzenia "idealnego" skryptu za pierwszym razem. Bowiem każda kolejna pomyłka skutkująca śmiercią nie jako powoduje dodatkową stratę (szczególnie w energii), a często jednak nie da się przewidzieć każdego możliwego scenariusza. Z jednej strony może to wyglądać bardziej na całkowite "ułatwienie" expienia, skoro możemy się wcześniej na dane potwory przygotować, jednakże moim zdaniem bardziej pomaga nowym i mniej zaangażowanym w tworzenie skryptów graczom na kombinowanie z tą że mechaniką. No i wzmaga trochę kreatywność w tworzeniu różnych buildów na różnych przeciwników.

    Funkcjonalnie, widziałbym tą propozycję tak:
    - Arena z potworami dostępna u Mistrza Areny w każdym mieście
    - Każde miasto posiada osobną grupę przeciwników (tak jak w bestiariuszu)
    - Podjąć walkę z danym potworem można dopiero po odblokowaniu osiągnięcia "Zwycięzca" z daną grupą (myślałem też o opcji konieczności wbicia Pogromcy, ale to się mija z celem) bądź z danym rodzajem potwora (preferowalnie)
    - Do walki można wybrać grupę x1/x2/x3 ale też i x4
    - Walkę można podjąć solo lub w grupie/drużynie (czyli jak w MFO2); ma to na celu usprawnienie budowania "grupowych" skryptów na potwory
    - Walkę można podjąć manualnie bądź automatycznie
    - W walce nie zużywane są żadne zasoby
    - Walka nie pobiera energii, ale też nie daje żadnego lootu ani nie zmienia atrybutów gracza
    - Walkę automatycznie można rozgrywać pojedynczo albo też przy pomocy serii (w każdej walce w serii postać zaczyna z pełnym HP)
    - Zdobycie pożeracza na danej grupie odblokowuje opcję walki automatycznej w serii z wyłączeniem leczenia pomiędzy walkami (do testów na tworzenie w pełni zoptymalizowanych pod kątem zysku buildów);
    - Ewentualna arena z minibossami na podobnej zasadzie (tu już mniej przychylnie na to patrzę, bo kłóci się to lekko z tematyką minibossów na zasadzie "poznaj - przygotuj", chociaż duża część osób i tak ma już gotowe skrypty na mini d1 )

  2. #2
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,560
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    paredziesiąt więcej dla czystej zabawy.
    Ja tak bardziej z pare tysięcy dla dobrej zabawy.

    Anyway, generalnie propozycja supi, ale jako że silnik jest w stanie obsłużyć walki 4v5 (jak np. ze strażą więzienną), to proponuję dodać możliwość walki x5 (bo fajnie jest mimo wszystko sobie tak powalczyć, a x8 pewnie już nie udźwignie screen xD). Dodatkowo nie podoba mi się wymaganie zdobycia osiągnięcia. Imo już po pierwszej walce z nimi, jak się imię odblokuje w bestiariuszu, to dodać walkę na arenie.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  3. #3
    Użytkownik
    Dołączył
    28-02-2014
    Postów
    417
    Propozycja ciekawa, z kolei był już podobny temat. Z tego co pamiętam, to nie ma takiej opcji, ponieważ właśnie chodzi o to, aby nie móc sobie testować i optymalizować skryptów bez straty miksów, eq i energii.
    Jak znajdę tamten temat to podlinkuję

  4. #4
    ponieważ właśnie chodzi o to, aby nie móc sobie testować i optymalizować skryptów bez straty miksów, eq i energii.
    A no akurat nie jestem w ogóle zaskoczony. Domyślałem się, że coś podobnego było i że właśnie takowa argumentacja będzie powodem, dla którego propozycja miałaby nie wejść.

    Ale bądźmy szczerzy: mamy 2025 rok, zaraz 2026, a w grze istnieje tona mechanik, które nie zestarzały się wybitnie dobrze, wiele rozwiązań, które jedynie wydłuża rozgrywkę, zamiast tworzyć jakiekolwiek wyzwanie. Bowiem stworzenie skryptu w obecnej formie nie tworzy żadnego wyzwania - tak jak pisałem, proces ten staje się po prostu żmudny i mozolny promuje co, siedzenie X godzin nad stworzeniem idealnego skryptu? Kto ma na to szczerze ochotę?

    Nawet na forum rzadko kiedy postowane są jakiekolwiek skrypty - bo posiadanie ich jest olbrzymią oszczędnością czasu i zasobów. Osobiście jestem w stanie zrobić skrypt na cokolwiek tam potrzebuję, jednakże samą przyjemność nie sprawia mi pisanie czegoś bez możliwości przetestowania tego od razu w celu wyłapania błędów. Nie zdziwie się, jeśli jest więcej osób, które nie pałają się na bicie trudniejszych potworów, bo wymaga to bablania się w skryptach z uwzględnieniem każdego możliwego scenariusza, żeby nie frustrować się ciągłym poprawianiem skryptu i wracaniem do danej lokacji. Nawet napisanie dobrego skryptu i benefitowanie z niego nie wiąże się z większą satysfakcją, bo z owym skryptem wiązało się wiele prób i godzin udoskanalania go - a i tak znajdzie sie scenariusz, którego nie przewidziałeś.

    Serio nie widzę większych powodów do tego, by argumentować nie wprowadzenie jakiejś funkcjonalności „bo ułatwiłoby to życie graczom”.

    Oczywiście nie jest to krytyka skierowaną w Twoją stronę bowiem zdaję sobie sprawę, że jedynie przytaczasz wiadomość.

  5. #5
    Użytkownik Avatar Fang
    Dołączył
    15-03-2020
    Postów
    320
    Ciekawy zamysł, ogólnie proponuje tzw event pod tym względem, mający tryb typowego przetrwania fall potworów, gdzie im dlużej przetrwamy tym lepsze nagrody otrzymamy.
    A to ci historia.
    To moja misja i sens życia. By odmieniać wszystko na lepsze. ~ Asgalon
    Odrodzenie Black Legion

  6. #6
    Jeśli chodzi o te testowanie, to widziałbym to tylko gdy mamy możliwość przetestowania w jednym podejściu na jak maksymalnej ilości potworów (z ograniczeniem do ilu by tam silnik dał radę) - bo po jednej walce to nic z takiego skryptowania nie wywnioskujemy
    Le tits now

  7. #7
    Mając tak znakomitą bazę jaką są skrypty na Maszynę (w wersji Denolowej albo mojej i pirrata) naprawdę nie trzeba zbyt wiele kombinować, żeby dać sobie radę z napisaniem skryptu na jakiegokolwiek minibossa.
    A zachowanie skryptu widzimy juz w pierwszej walce, zwykle na tyle dobrze, ze wiemy co w nim nie gra.

    Jestem na nie, bo patrząc jak topornie działa takie bicie x rzeczy na raz na testowym - serwer mógłby nie podołać z generowaniem tylu walk jednocześnie
    Chyba, że w ramach pakietu premium, którego wprowadzenie jest planowane przez Administrację
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  8. #8
    Mając tak znakomitą bazę jaką są skrypty na Maszynę (w wersji Denolowej albo mojej i pirrata) naprawdę nie trzeba zbyt wiele kombinować, żeby dać sobie radę z napisaniem skryptu na jakiegokolwiek minibossa.
    A zachowanie skryptu widzimy juz w pierwszej walce, zwykle na tyle dobrze, ze wiemy co w nim nie gra.
    Temat dotyczy przede wszystkim potworów, kwestie minibossów zostawiam jako coś dodatkowego. W dodatku nie uważam, jakby „baza” w postaci obecnie istniejących skryptów była wystarczająca do tego, by sprawnie napisać skrypt na danego przeciwnika. Jedynym wartościowym elementem są polecenia na leczenia, które - moim zdaniem - nie są często aż tak dobrze napisane. Nadal trzymam się tego, że wygoda == przyjemność, więc nawet chcąc napisać skrypt na danego minibossa to albo 1) nie mam nawet okazji na przetestowanie minibossa w akcji (w tym upku udało mi się manualnie zawalczyć jedynie z Behemothem), 2) po przyjsciu na danego mini i tak dostaniesz skrypt, bo nie ma komu tego bić.

    I nie, zachowania skryptu nie widać po pierwszej walce, co i tak jest absurdalnym stwierdzeniem. Żeby w pełni wiedzieć, jak twój skrypt zadziała w praktyce, trzeba stoczyć setki walk, a i tak w 100% nie będziesz wiedzieć.
    Przykładem może być moja ostatnia sytuacja na Potępionych, gdzie zaliczyłem remis, bo moja postać zamiast się podleczyć, kiedy miala mniej niz 10% hp, dobiła przeciwnika. Kiedy to zmieniłem i uwzględniłem zatrucie przy dobijaniu…i tak to samo zrobiła. Po analizowaniu skryptu 20 dobrych minut według ustawionych poleceń moja postać zadziałała wbrew skryptowi.

    Ale też zawsze możesz całe życie bić słabsze moby bo „jest to wygodne”, bo nie trzeba bawić się w skrypty. Ale skoro na PvP jesteś w stanie owy skrypt przetestować przed walką, tak czemu nie z potworami?

    Jestem na nie, bo patrząc jak topornie działa takie bicie x rzeczy na raz na testowym - serwer mógłby nie podołać z generowaniem tylu walk jednocześnie
    Chyba, że w ramach pakietu premium, którego wprowadzenie jest planowane przez Administrację
    Tym tokiem rozumowania dziwi mnie, że ta gra jakkolwiek funkcjonuje po tym, jak zaliczam cofki przy bardzo dobrym polaczeniu z netem. W dodatku generowanie walk, gdzie aktywnych jest z 50 osob jeśli miałoby sprawiać problem, no to nic dobrego dla czegokolwiek innego nie wróży.

    I nie, zamykanie takiej funkcjonalności za mitycznym „kontem premium” mija się całkowicie z celem, bo gracze ktorym mogloby sie to przydać raczej nie będą zainteresowani kontem premium.

  9. #9
    Użytkownik Avatar Karoxus
    Dołączył
    07-12-2017
    Postów
    74
    otchłań poległych czyt. dungeon istnieje????
    dla niewtajemniczonych zostawiam linka
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...2ych-(Dungeon)
    Polecam rozmowy oraz dyskusje z Fusią, Elrondem, Emilowatym, Bartolome, Denolem, Terrorem, Czervikiem, Karoxusem oraz innymi poksami. Aż fajnie z wami na jakimś temat totalnie dogadać się

  10. #10
    Czytałeś cokolwiek oprócz tytułu?

  11. #11
    Użytkownik Avatar Karoxus
    Dołączył
    07-12-2017
    Postów
    74
    Cytat Napisał jestę nietoperę Zobacz post
    Czytałeś cokolwiek oprócz tytułu?
    nie bo temat jest zalozony kompletnie na sile, po co marnowac czas na cos co juz jest w gierce? zamiast robic bezsensowne posty, poruszajcie tematy ktore potrzebuja "ozywienia"
    Polecam rozmowy oraz dyskusje z Fusią, Elrondem, Emilowatym, Bartolome, Denolem, Terrorem, Czervikiem, Karoxusem oraz innymi poksami. Aż fajnie z wami na jakimś temat totalnie dogadać się

  12. #12
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,560
    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    nie
    da się zauważyć

    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    po co marnowac czas na cos co juz jest w gierce?
    Jak przeczytasz temat, to zobaczysz, że nie ma czegoś takiego w gierce.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  13. #13
    Użytkownik Avatar Karoxus
    Dołączył
    07-12-2017
    Postów
    74
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    da się zauważyć



    Jak przeczytasz temat, to zobaczysz, że nie ma czegoś takiego w gierce.
    tak, dodajmy kolejna niepotrzebna pve rzecz ktora umrze po tygodniu xd
    Polecam rozmowy oraz dyskusje z Fusią, Elrondem, Emilowatym, Bartolome, Denolem, Terrorem, Czervikiem, Karoxusem oraz innymi poksami. Aż fajnie z wami na jakimś temat totalnie dogadać się

  14. #14
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    676
    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    tak, dodajmy kolejna niepotrzebna pve rzecz ktora umrze po tygodniu xd
    Po tygodniu? Serio?
    Jeśli za 5 lat wejdzie kolejne update, 90% graczy będzie korzystać z areny aby sprawdzić nowe potworki. Zatem rzecz "potrzebna" (a przynajmniej przydatna) i NIE umrze po tygodniu.
    Przez te 5 lat wielu graczy z przeróżnych miast będzie z tego korzystać, aby się odpowiednio przygotować na niektóre potworki, napisać sensowne skrypty.
    Argument kompletnie nietrafiony.
    ***** ****

  15. #15
    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    [...] poruszajcie tematy ktore potrzebuja "ozywienia"
    Pozwolę sobie jedynie poruszyć ten jeden aspekt, bo ot w sumie mam na to ochotę (reszta już niejako "rozwiała" wątpliwości). No i trochę zniechęcającym jest słyszeć per "na siłę" w propozycji, na której temat regularnie odpisywałem argumentami ;d

    Mniejsza...

    W chwili obecnej co dokładnie wymaga tego ożywienia? Zakładając, że realistycznie podszedłeś do tej kwestii wiesz pewnie, że przy sytuacji związanej z częścią twórczą gry, na następną aktualizację fabularną trochę poczekamy. No, dokładniej mówiąc na następną OBIEKTYWNIE ISTOTNĄ aktualizację fabularną (coś ma być a'la maszyna, więc jakiś kolejny B plot będzie dodany przed Oasis). PvP chyba jakoś żyje, bo widzę, że te rankingi się w miarę zmieniają (choć od PvP znajdzie się znacznie więcej graczy bardziej obeznanych w temacie ode mnie), TvT nigdy nie było żywe. PvE nie ma nic poza areną (czy tam próbami) oraz Mangaro, ale nadal jest to jakieś wyzwanie i nadal gdzieś tam "żyje". Król Góry prawdopodobnie wróci w następnej kolejności, zaraz po nim Igrzyska - więc gdzie to ożywienie? Na tematy w kwestii tego, co jest nie tak z grą z perspektywy nowego gracza mam temat tutaj: https://forum.mfo3.pl/showthread.php...4%87-gra%C4%87 i ciężko mi byłoby uwierzyć, żeby to też było pisane na siłę. Swoją drogą muszę go również odświeżyć, bo od tamtego czasu mam znacznie więcej wątków wartych poruszenia.

    Propozycja nawet nie jest czymś iście rewolucyjnym, ot wprowadzenie funkcjonalności z gry poprzedniej do jej trzeciej wersji. Tyle. Nie jest to nic bardziej ambitnego, niż powinno być bo taki był też zamysł - to jest po prostu narzędzie, które uważam za potencjalnie przydatne dla graczy, które uprościłoby pewien aspekt rozgrywki.
    A o "odchłani" wiem od jakiś 6 lat.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •