Zobacz wyniki ankiety: Który schemat tego poradnika jest lepszy

Głosujących
12. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • 1

    2 16.67%
  • 2

    4 33.33%
  • inne

    6 50.00%
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 45 z 50

Temat: nowy schemat - poradniki

  1. #31
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    Przyznaję rację - dodaje to niepotrzebnej roboty. Edytuję obecnie temat w oparciu o to, o czym rozmawiałem z Hubiotem + pokombinuję z tabelkami. Tych ciekawostek się przy okazji pozbędę i nie będzie ich na innych lvlach.

    - - - - - - - - - -

    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...l=1#post388024

    Zedytowałem, wrzuciłem stałą wielkość tabeli i skorzystałem z punktorów (to była słuszna uwaga). Oprócz tego dodana została legenda.
    Czekam na feedback, wezmę się dzisiaj jeszcze w ramach możliwości za potwory z Langeburga.
    Mogę jeszcze niby podlinkować temat ze statusami za każdym razem, jak jest wzmianka o statusach.
    EDIT: Jeszcze Eternia ;d
    Co do legendy:
    Czemu zatrucie i ślepota są mniej upierdliwe, a klątwa bardziej?
    Imo zatrucie jest mocno upierdliwe (albo musisz mieć wyższe progi leczenia, albo zdejmować je), natomiast ślepota i klątwa zależą od profesji. W sumie mag ma hp/mp pocisk oraz przebicie, woj ma pewny cios, więc można by stwierdzić, że oba są lekko upierdliwe, ale still bardziej, niż spowolnienie.
    Ostatnio edytowane przez Clover ; 27-07-2025 o 19:40

  2. #32
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    Co do legendy:
    Czemu zatrucie i ślepota są mniej upierdliwe, a klątwa bardziej?
    Imo zatrucie jest mocno upierdliwe (albo musisz mieć wyższe progi leczenia, albo zdejmować je), natomiast ślepota i klątwa zależą od profesji. W sumie mag ma hp/mp pocisk oraz przebicie, woj ma pewny cios, więc można by stwierdzić, że oba są lekko upierdliwe, ale still bardziej, niż spowolnienie.
    Fundamentalnie, Zatrucie nie powstrzymuje cię przed pokonaniem potwora w sposób znaczący. 99% przypadków zatrucia w walce nie zdejmujesz i jesteś w stanie pokonać potwora bez większych problemów. Jasne - wymaga uwzględnienia tego statusu w skrypcie (szczególnie przy dobijaniu), jednakże nie tworzy z prostej walki walkę ciężką. Ślepota jest już tutaj bardziej dyskusyjna - może patrzę przez pryzmat maga, a może po prostu podwójny/pewny/inne zdolki zajmują wystarczająco dużo czasu trwania statusu, że nie jest on aż tak szkodliwy. Ślepote brałbym pod uwagę jedynie - tu musiałby się ktoś, kto dużo expił wojem, wypowiedzieć.
    Bo jednak klątwa nie zależy aż tak od profesji - klątwa powstrzymuje używanie zdolności, czyli leczenia/pomagajki w postaci Bryzy/Czeka/Podwójnego.

  3. #33
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    Fundamentalnie, Zatrucie nie powstrzymuje cię przed pokonaniem potwora w sposób znaczący. 99% przypadków zatrucia w walce nie zdejmujesz i jesteś w stanie pokonać potwora bez większych problemów. Jasne - wymaga uwzględnienia tego statusu w skrypcie (szczególnie przy dobijaniu), jednakże nie tworzy z prostej walki walkę ciężką. Ślepota jest już tutaj bardziej dyskusyjna - może patrzę przez pryzmat maga, a może po prostu podwójny/pewny/inne zdolki zajmują wystarczająco dużo czasu trwania statusu, że nie jest on aż tak szkodliwy. Ślepote brałbym pod uwagę jedynie - tu musiałby się ktoś, kto dużo expił wojem, wypowiedzieć.
    Bo jednak klątwa nie zależy aż tak od profesji - klątwa powstrzymuje używanie zdolności, czyli leczenia/pomagajki w postaci Bryzy/Czeka/Podwójnego.
    idk, ja ignoruję klątwy. Zazwyczaj wychodzi to dla mnie dobrze. Z drugiej strony ślepoty (zwłaszcza jak trwają po 5 tur z niektórych zdolek), są uciążliwe i muszę albo używać pewnego (tracąc pasywkę i szansę na kryta), albo kropli.

    Jak potworki nie używają leczeń na tobie, to właściwie trujka jest gorsza od zombie (bo albo ignorujesz, albo rzucasz sobie uzdrowienie), ale jak uważasz.

  4. #34
    Użytkownik Avatar Stara Gwardia
    Dołączył
    16-02-2020
    Postów
    772
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    Przyznaję rację - dodaje to niepotrzebnej roboty. Edytuję obecnie temat w oparciu o to, o czym rozmawiałem z Hubiotem + pokombinuję z tabelkami. Tych ciekawostek się przy okazji pozbędę i nie będzie ich na innych lvlach.

    - - - - - - - - - -

    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...l=1#post388024

    Zedytowałem, wrzuciłem stałą wielkość tabeli i skorzystałem z punktorów (to była słuszna uwaga). Oprócz tego dodana została legenda.
    Czekam na feedback, wezmę się dzisiaj jeszcze w ramach możliwości za potwory z Langeburga.
    Mogę jeszcze niby podlinkować temat ze statusami za każdym razem, jak jest wzmianka o statusach.
    EDIT: Jeszcze Eternia ;d
    możesz dać całe komórki z ciekawostkami w spoiler, wtedy ktos kogo będzie to interesowało sobie rozwinie, a nie będzie burzyło przejrzystości.

  5. #35
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    idk, ja ignoruję klątwy. Zazwyczaj wychodzi to dla mnie dobrze. Z drugiej strony ślepoty (zwłaszcza jak trwają po 5 tur z niektórych zdolek), są uciążliwe i muszę albo używać pewnego (tracąc pasywkę i szansę na kryta), albo kropli.

    Jak potworki nie używają leczeń na tobie, to właściwie trujka jest gorsza od zombie (bo albo ignorujesz, albo rzucasz sobie uzdrowienie), ale jak uważasz.
    Uzdrowienie jest od 65 lvlu i wymaga nie posiadania klątwy.
    Ślepotę dam niżej po prostu, to jest akurat drobnostka.

    możesz dać całe komórki z ciekawostkami w spoiler, wtedy ktos kogo będzie to interesowało sobie rozwinie, a nie będzie burzyło przejrzystości.
    Szczerze to myślałem o osobnym temacie z ciekawostkami, w dodatku no nie będzie to jakoś ładnie wyglądało imo - szczególnie jak damy podatności/odporności.

    - - - - - - - - - -

    Oczywiście statusy podane nie odzwierciedlają w 100% trudności potwora, bo są takie, które nakładają jakiś uporczywy status, a jednak nie są aż takie trudne (Białe misie chociażby, niedźwiedzie również). To wszystko jest kwestia subiektywna, legenda ma zobrazować mniej więcej, czemu dany potwór jest na tyle trudny. Dodam wzmiankę o ilości różnych zdolności, używanych przez potwory, jako część poziomu trudności.

  6. #36
    Można dodać temat zbiorczy na ciekawostki o przeciwnikach w grze. Albo ogólnie poradnik z ciekawostkami nt. gry - tylko musi to robić osoba z głową, żeby ciekawostką nie okazało się, że mobek jest wojownikiem (itp).

    Co do odporności - tutaj będą one nieczytelne, lepiej zrobić tabelkę w stylu tej PowerISOwej o statusach od mobów i albo wstawić ją w osobnym poście, albo w nowym temacie.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  7. #37
    Dodałem odporności/wrażliwości do info wg sugestii gracza Tensa.
    Dajcie znać, czy lepiej na zielono wrażliwość czy odporność (dla gracza wrażliwości potworów są pozytywem - więc dałem na zielony; ale zrozumiem logikę odwrotną, to już bardziej kwestia upodobań).

    No ja się zgodzę, że wróżka jest zarówno kinda upierdliwa zaraz po dotarciu do niej (głównie dlatego, że to potworek na ósmy lvl, a dotrzeć możemy nawet na 4tym, większość dotrze na 5tym, a na niskie lvle te kilka poziomów sporo zmienia), jak i że jest po prostu lekko upierdliwa przez zmiany atrów. No i ogólnie: to tylko 2 gwiazdki. Jak najbardziej przyrównanie trudnością do lekkich hybryd, jak goblin imo pasuje.
    Racja, szczególnie, że wszystko staje się prostsze bardzo szybko. Mimo wszystko gracz do któregoś tam poziomu pewnie nie powinien się zabierać za wróżki, jeśli dla porównania inne potwory są ocenione na "równie słabe".

    A no i legenda to tylko sugestia - w przyszłości może istnieć potwór, który sporo bije i nic poza tym, a mogą być też potwory spamiące statusami - ale ginące na strzała.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 26-08-2025 o 12:07

  8. #38
    Krytykowałem pomysł z dodawaniem poziomu trudności, po podejrzewałem że, ze względu na rozne buildy itp. wszelkie takie rozważania okażą się nieobiektywne.
    Chyba się nie pomyliłem. Można się zastanowić nad inną skalą, nieco węższą (np do trzech gwiazdek - na potwory do taniego, drogiego i praktycznie niemożliwego solo expa), przy tak szerokiej to naprawdę o praktycznie każde przyporządkowanie można się pokłócić.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  9. #39
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Krytykowałem pomysł z dodawaniem poziomu trudności, po podejrzewałem że, ze względu na rozne buildy itp. wszelkie takie rozważania okażą się nieobiektywne.
    Chyba się nie pomyliłem. Można się zastanowić nad inną skalą, nieco węższą (np do trzech gwiazdek - na potwory do taniego, drogiego i praktycznie niemożliwego solo expa), przy tak szerokiej to naprawdę o praktycznie każde przyporządkowanie można się pokłócić.
    Znaczy, w moim przekonaniu miała to być jedynie sugestia. 5* to może delikatnie za dużo i 3* na zasadzie prosty/średni/trudny byłoby lepszym rozwiązaniem - oczywiście sugerując się poziomem, na którym dane potwory są dostępne dla nas do pokonania. Chodziło oczywiście o rozróżnienie potworów, których grupy 2x czy 3x są zdecydowanie trudniejsze od tych samych grup innych potworów - żeby łatwiej było decydować o tym, na czym expić w jaki sposób (czy na X da się nabijać gemy, czy na Y potrzeba konkretnego uzbrojenia, czy na Z potrzeba uzbrojenia z + i używania miksów życia).

  10. #40
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Krytykowałem pomysł z dodawaniem poziomu trudności, po podejrzewałem że, ze względu na rozne buildy itp. wszelkie takie rozważania okażą się nieobiektywne.
    Chyba się nie pomyliłem. Można się zastanowić nad inną skalą, nieco węższą (np do trzech gwiazdek - na potwory do taniego, drogiego i praktycznie niemożliwego solo expa), przy tak szerokiej to naprawdę o praktycznie każde przyporządkowanie można się pokłócić.
    też w sumie dobry pomysł, exp bez statusów a ze statusami to już spora różnica. Z drugiej strony takie makaki, czy inne gówna walące krytycznym ciosem nie nakładają statusów na gracza, ale ich obrażenia potrafią zaskoczyć przez podwójne kryty i combo z wypadem.

    - - - - - - - - - -

    mam wrażenie, że potencjał 5ciu gwiazdek bardziej się ujawni przy takim devos/nordii, gdzie rzeczywiście potworki potrafią być spammable

  11. #41
    Może zostawić skalę jaka jest, ale uwzględnić (w opisie legend), że o skali trudności decyduje sugerowany poziom pokonania mobka oraz sklepowe eq - pytanie jedynie czy potem uwzględnimy, że gracz ma założone w pełni nabite gemy i/lub wsadził takowe do eq, i automatyczne rozdawanie statystyk + walka manualna - wtedy, każdy kto będzie miał lepsze parametry, bez problemu da radę z mobkami silniejszymi.

    Co do tych odporności etc. to bardziej miałem na myśli statusy niż bronie, bo to można wziąć z bestiariusza, natomiast to, czy danego mobka możemy zatruć czy sparaliżować czy coś innego - takiego info nie ma
    Le tits now

  12. #42
    Cytat Napisał Tensa Zangetsu Zobacz post
    Może zostawić skalę jaka jest, ale uwzględnić (w opisie legend), że o skali trudności decyduje sugerowany poziom pokonania mobka oraz sklepowe eq - pytanie jedynie czy potem uwzględnimy, że gracz ma założone w pełni nabite gemy i/lub wsadził takowe do eq, i automatyczne rozdawanie statystyk + walka manualna - wtedy, każdy kto będzie miał lepsze parametry, bez problemu da radę z mobkami silniejszymi.

    Co do tych odporności etc. to bardziej miałem na myśli statusy niż bronie, bo to można wziąć z bestiariusza, natomiast to, czy danego mobka możemy zatruć czy sparaliżować czy coś innego - takiego info nie ma
    Moby są uniwersalnie podatne na statusy i odporne na te same. Nie wiem, czy istnieją jakieś wyjątki - może poza zombie? Wiem, że można wyjąć z bestiariusza - ale jednak jest to wiedza przydatna do przygotowania do walki, bo jednak na logikę te podatności nie działają.


    Co do poziomu trudności: tu już trochę nitpicking i Clover ma rację z tym, że dopiero później rozdzielenie tego na 5 stopnii będzie miało większy szans (przykładowo w tym upku są potwory, które łatwo wcisnąć bez problemu do kategorii 3/4/5*). Oczywiscie zakładam, że każdy spoglądający na listę będzie sugerować się poziomem trudności z perspektywy poziomu, na którym dany potwór się pojawia (stąd chociażby moja wzmianka o trudności Diablic relatywnie do tego, jak wcześnie się ona pojawia). Jest to z mojej perspektywy oczywiste, zakładam że dla innych graczy będzie podobnie. A no i tak samym oczywiste jest dla mnie patrzenie na moby pod kątem walk automatycznych - w końcu chcemy na nich expić. Kwestia eq sklepowego itd. jest już podjęta w legendzie. Nabite gemy robią różnicę dopiero od lange/urkaden, a do tego momentu gracz powinien być zmotywowany, by mieć zestaw 4 gemów każdej z obron.

    Można uwzględnić dodanie poziomów pod ocene gwiazdkową poziomu trudności, co by mieć wgląd do tego, jaki dany poziom mają poszczególne moby. Albo coś w ten deseń. W ostateczności mogę też zmienić legendę z dopiskiem, że ocena potwora jest z punktu widzenia „pierwszego spotkania”, aniżeli będąc uniwersalną trudnością potwora.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 26-08-2025 o 20:50

  13. #43
    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    jest wiele potworów odpornych na niektóre statusy. któryś z mutantów od monkensteina ma np. odporność na paraliż, więc od któregoś poziomu warto tego typu informacje uwzględnić
    No jeśli taka sytuacja następuje no to tak - w ramach możliwości będzie to uwzględnione. To znaczy i tak byłoby to uwzględnione, ponieważ jest to info ważne w walce, aczkolwiek póki co chyba jeszcze nie było takiej sytuacji (bo chyba na Zatrucie z Zatrutej Włóczni(?) nie są odporne). No jest kwestia też tej grupy statusów, na które potwory są całkowicie odporne (czyli Krwawienie, Przełamanie/Fluktuacja etc.), chociaż tutaj wtedy co z tą informacją? Bo dla mnie to jest już "common knowledge", choć nie wyobrażam sobie pisania tego obok każdego potwora.

    Jakby ktoś chciał wypisać te odporności to zachęcam - ułatwi to trochę tworzenie poradników. Już teraz drobnym problemem jest dla mnie wpakowanie się na potwory bez konieczności marnowania energii w celu testu zdolności, to chociaż to mogłoby być cennym info. Jak nie to pozostaje czysty bruteforce.

  14. #44
    Odporności potworów powinny powstać na podobnej zasadzie jak istniejące tabele odnoszące się do nakładanych przez potwory statusy. Od razu będzie można uzupełnić ją o bossy (i unikaty) podatne na ww.
    Jak tutaj sie to wstawi, to bedzie już za dużo, a takze bedzie to zbyt czasochlonne w porownaniu z tym co rekomenduje.

    I tym się zajmę już osobiście.
    Ostatnio edytowane przez Nasciturus ; 26-08-2025 o 20:44
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  15. #45
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Odporności potworów powinny powstać na podobnej zasadzie jak istniejące tabele odnoszące się do nakładanych przez potwory statusy.
    Jak tutaj sie to wstawi, to bedzie już za dużo, a takze bedzie to zbyt czasochlonne w porownaniu z tym co rekomenduje.
    Jeżeli są to pojedyncze odporności - to wtedy warto wymienić. Jeżeli potwór jest odporny na statusy, które każdy potwór jest odporny - wtedy nie ma co tego uwzględniać i to powinno być grupowo zrobione.
    Mogę się podjąć edycji tematu o statusach w takim razie? Będzie on podlinkowany wtedy w kolumnie "Dodatkowe informacje" tak jak pozostałe dwa tematy, które są tego warte (mogę dać wtedy adnotację 1 do ewentualnych dodatkowych odporności). W edycji bym uzupełnił o brakujące info (czyli brakujące statusy, metody nakładania statusów, zdejmowania statusów etc.), ewentualnie mógłbym podrzucić graficzny/informacyjny overhaul co by może był bardziej czytelny. No i wtedy można by było wrzucić w kategorie te statusy, yyy, specjalne? (w Aktualnościach zostały one jakoś nazwane, musiałbym znaleźć).

    EDIT: @UP: no zasugerowałeś to szybciej, niż ja zdążyłem zedytować xD Go ahead, boss, zrobisz to pewnie szybciej/lepiej, a ja już i tak pracuję nad pozostałymi potworiuszami.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 26-08-2025 o 20:51

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •