Zobacz wyniki ankiety: Który schemat tego poradnika jest lepszy

Głosujących
12. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • 1

    2 16.67%
  • 2

    4 33.33%
  • inne

    6 50.00%
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 16 do 30 z 50

Temat: nowy schemat - poradniki

  1. #16
    Cytat Napisał Mistrzunio Zobacz post
    Załącznik 22317

    Jak się nie chce zaglądać do wiadomości:
    [ ATTACH=CONFIG ]22317[ /ATTACH ]
    LUB
    [ IMG ]https://forum.mfo3.pl/attachment.php?attachmentid=22317[ /IMG ]
    tylko bez przerw od nawiasów
    to drugie widzę jest używane, ale musiałem najpierw te pierwsze bo takowej grafiki nie znalazłem (chyba że jest gdzieś w plikach forum pusta gwiazdka)
    No i dziękować dziękować, zaraz się zobaczy testowo jak to wygląda.
    Instrukcja była zbędna, ale doceniam.

    bo fioletowy sobie wymyśliłem na hybrydy w innych poradnikach w bestiariuszu i nikt nie narzekał
    nie ma kolorków na profesje przeciwników w grze - są tylko na profesje zdolności
    -_- Dobra, zostaw mi zielony. Jeśli chcesz już faktycznie spójność - no to może być jak chcesz. To najmniej istotne.

    widze, że wolicie zrobić kompendium ze WSZYSTKIM o potworze, zamiast tego, co pierwotnie planowałem, czyli zwięzłej informacji o tym czego się możemy po nim spodziewać.
    Ale VV, masz przecież zwięźle o potworze w pierwszej części tabeli. Utrzymując się przy tym, że robimy po kolei miastami, to nadal znajdziesz X potwora w takim samym czasie, a dodatkowe rzeczy (jak jakieś mini taktyki czy ikony atrów przy zdolkach) dają ci dodatkowe info bez klikania w milion linków.
    To, co chcesz znaleźć, znajdziesz szybko. Na pewno jest to tak samo zwięźle, jak druga propozycja (która była ładniejsza), jak pierwsza (która była stricte spisem).
    Tak jak ktoś już wspominał - wersja surowa z samym spisem również ma racje bytu - nawet, jeśli jako "spojler" w faktycznym temacie.

    Ok, to jest jakaś metoda, ale niech dotyczy ono WALKI a nie dropu - od tego jest inny spis.
    Jedna linijka tekstu to jest, i uwzględnię jedynie składniki i użyteczne rzeczy, bez miksów. OSTATECZNIE jeżeli to ma być faktycznie tylko do walki to można sobie to odpuścić ._. Ale dej szanse. tamten temat co podlinkowałeś nadal ma prawo bytu i to spore - bo daje równie użyteczne info, a jedno i drugie nawet dobrze że jest rozdzielone.

    Zedytowałem tabele z poziomem trudności, zobaczcie jak to wygląda (a jak nie jest zedytowana w momencie, jak piszę tą wiadomość - no to byłeś za szybki/szybka, sor) <<
    @Dół: no ja osobiście mam podzielone zdanie. Z jednej strony - lepiej jakby były na tym samym poziomie. Z drugiej - wizualnie też widzę powód, dla którego w obecnej formie ma prawo bytu (wygląda, jakby gwiazdki zostały przyznane).
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 23-06-2025 o 17:56

  2. #17
    Użytkownik
    Dołączył
    26-05-2021
    Postów
    211
    Nazwa:  sprites.png
Wyświetleń: 1153
Rozmiar:  884 Bajtów
    Może ta będzie lepsza
    Tutaj przykład

    Królik


    [IMG ]https://forum.mfo3.pl/attachment.php?attachmentid=22318[/IMG ]

    - - - - - - - - - -

    Moim zdaniem teraz są ładnie wyrównane

    - - - - - - - - - -

    Problem leżał w tym że najpierw wyciąłem samą gwiazdkę, podczas gdy nabita posiada także odstęp
    Ostatnio edytowane przez Mistrzunio ; 23-06-2025 o 17:54
    Sygnatura

  3. #18
    Cytat Napisał Mistrzunio Zobacz post
    Nazwa:  sprites.png
Wyświetleń: 1153
Rozmiar:  884 Bajtów
    Może ta będzie lepsza
    Tutaj przykład

    Królik


    [IMG ]https://forum.mfo3.pl/attachment.php?attachmentid=22318[/IMG ]

    - - - - - - - - - -

    Moim zdaniem teraz są ładnie wyrównane

    - - - - - - - - - -

    Problem leżał w tym że najpierw wyciąłem samą gwiazdkę, podczas gdy nabita posiada także odstęp
    Są są, dziękować dziękować.

    No i zmieniłem z nowymi gwiazdkami. Teraz ten pomysł VV w praktyce wygląda lepiej.

  4. #19
    Redaktor Naczelny Avatar Hubiot
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    3,027
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    Potwór Poziom trudności Używane ataki i zaklęcia Używane zdolności i przedmioty Dodatkowe info

    Królik
    Fizyczny (Bez atrybutu) -

    Lodowy Golem
    Fizyczny (Buława)

    Czerwony Ognik
    Magiczny (Ogień 2)
    • Tak, ognik nie używa eksplozji, używam tego do przedstawienia dwóch rzeczy. A no i aaaaaaaaaaaa

    Smoczy Gnom
    Fizyczny (Włócznia)
    Magiczny (Pocisk Magiczny 4)
    • Posiada dostęp do zdolności, nakładających statusy Mobilizacja i Skupienie na 1 turę. W połączeniu z byciem Hybrydą może sprawiać problemy w dobraniu odpowiedniego uzbrojenia przeciwko nim.
    • Posiada szansę na drop przedmiotu Niebieska Łuska.
    Chyba ta wersja mi się najbardziej podoba.
    Pomimo tego, że rozumiem chęć zrobienia krótkiego i treściwego poradnika, chyba bardziej szczegółowy, pomimo większej upierdliwości w tworzeniu będzie lepszy. To duży projekt i wiem, że sporo czasu takie zajmują jednak mam tendencję do tworzenia od razu kompletnych, niż później edytować gotowce - dlatego serce mnie boli przy zmianie schematów i dokładaniu ludziom roboty
    Do tego dodałbym pod nazwą moba najmniejszą czcionką jego poziom (dla każdej z grup), nie powinno to tabelki wydłużyć bo w dodatkowym info i tak będzie sporo rzeczy.
    Ponadto - chyba zrezygnowałbym używanie
    [LIST] i użył zwykłego punktora (•), bo używanie tej listy może powodować większą upierdliwość z edycji kodu, tworzy dłuższe przerwy na każdym boku.

    Nie mniej jednak - sam pomysł poradnika uważam za jeden z lepszych w ostatnich, mam nadzieję, że dojdzie do skutku

  5. #20
    Do tego dodałbym pod nazwą moba najmniejszą czcionką jego poziom (dla każdej z grup)
    No trochu mnie zastanawia, gdzie to nawet można by wrzucić schludnie, bo też takowa informacja jest w innym temacie (podlinkowanym tutaj przez VV) więc kwestia tego, czy warte jest to zamieszczenia. A jak już, to można pod poziomem trudności (ale to wtedy troche komplikuje kwestie poziomu trudności, bo w zamyśle dałem to jako "każda gwiazdka opisuje też poszczególne grupy" a tutaj wtedy niby przydałoby się poziom trudności dla każdej z grup - co też jest do zrobienia, ale wymaga przerobienia konceptu poziomu trudności, a jak mnie pamięć nie myli, to grupy x2/x3 nie używają jakiś dodatkowych umiejętności (nie buffują się nawzajem itp.).
    Ewentualnie dodatkowa adnotacja, kiedy grupa x2/x3 jest znacznie trudniejsza, od poprzedniej. Ale to za dużo zamieszania o tak drobną i sugestywną informacje.

    Ponadto - chyba zrezygnowałbym używanie
    [LIST] i użył zwykłego punktora (•), bo używanie tej listy może powodować większą upierdliwość z edycji kodu, tworzy dłuższe przerwy na każdym boku.
    Naucz mnie, mistrzu. Po prostu dajesz kropki? Bo listowanie tego mi sie podoba pod tym kątem, że w tabelkach je odrobine formatuje, przez co wygląda to moim zdaniem lepiej. Ale możesz mieć oczywiście racje.

    To duży projekt i wiem, że sporo czasu takie zajmują jednak mam tendencję do tworzenia od razu kompletnych, niż później edytować gotowce - dlatego serce mnie boli przy zmianie schematów i dokładaniu ludziom roboty
    Satysfakcja skończenia dobrze wyglądającego poradnika jest sporą nagrodą samą w sobie.

    Czyli co, zgadzamy się na ten format, który Hubiot podbił? Osobiście się zgadzam, że to najlepsza wersja. Przetestuje te punktory, o których mówisz i zobaczy się czy tak będzie najlepiej. Jak potwierdzicie do środy, to od środy mogę zacząć nad tym pracować - oczywiście, jeśli nie wpycham sie i nie zabieram komuś pracy, którą chciał wypełnić: @Violetta Valery, @Clover, @Hubiot.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 23-06-2025 o 23:36

  6. #21
    zrób ile bedziesz w stanie, poprzenosze i jak ci sie odechce, to reszte (i prostą zbiorczą tabelkę) ja dopracuję.
    teraz i tak nie mam na to czasu.
    Punktor wstawiasz normalnie (ctrlc+ctrlv)
    • - tu se skopiuj


    Wlasnie z trudnością jest obiektywny problem, bo dla różnych buildów różne mobki prezentują ją inną (a i często cos trudnego 1v1 moze byc prostsze 1v3 niz cos prostego 1v1, jakkolwiek to nie brzmi idiotycznie...)
    Bardziej bym to określał jako skomplikowanie czy cos


    Czyli co, zgadzamy się na ten format, który Hubiot podbił?
    on tu jest decyzyjny, a tabelka jest ok.
    Ostatnio edytowane przez Nasciturus ; 23-06-2025 o 23:55
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  7. #22
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    zrób ile bedziesz w stanie, jak ci sie odechce, to reszte (i prostą zbiorczą tabelkę) ja dopracuję.
    teraz i tak nie mam na to czasu.
    Punktor wstawiasz normalnie (ctrlc+ctrlv)
    • - tu se skopiuj
    Dzięki za kropke.

    W takim razie naskubię to w ciągu tego tygodnia. Jak ktoś ma jakieś ciekawe info/wskazówki/taktyki do danego potwora - wrzucajcie tutaj zawczasu albo do mnie na PW (preferuję tę opcję, może być przez wiadomość w grze).
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 30-06-2025 o 15:04 Powód: "tę", nie "tą"

  8. #23
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...C5%82e-(Dilli)

    Tutaj macie wynik wszystkiego, co było dyskutowane w tym temacie. Poza tym dodałem ogólnie link do dwóch powiązanych tematów, zmieniłem kolor Hybryd na FIOLETOWY (bo tak VV nalegał, mi nadal bardziej podobał się zielony, bo się wyróżniał) i załączyłem ciekawostki w dodatkowych informacjach tam, gdzie uważałem to za, no, ciekawe. Dropów nie dodawałem (można to zmienić) + jeszcze zastanawiam się nad legendą, czy i jak ją zrobić. Po dodaniu legendy pierwsza część tego zostanie w pełni gotowa.

    Testy robiłem na własną rękę.
    Co do Devos+(a nawet Eliar) to mogę potrzebować kogoś, do wspólnego testowania bicia w grupie. Więc jeśli ktoś się piszę, to możemy się zgadać na PW.

    No dobra, zapomniało mi się sprawdzić punktorów. No cóż, będzie jeszcze dodatkowo testowane.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 30-06-2025 o 15:21

  9. #24
    Redaktor Naczelny Avatar Hubiot
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    3,027
    Pisałem już z Hide na PW, jednak aby nie zaginęły nigdzie te pomysły wstawię je też i tu:
    • Sam temat - super, naprawdę mi się podoba. Będzie bardzo przydatny
    • Warto podmienić w ostatniej kolumnie
    [LIST] na zwyczajne punktory, takie jak w tym poście. Zabierają one mniej miejsca, łatwiej się je edytuje (bez konieczności zabawy w kodzie)
    • Można też pokombinować z ustaleniem sztywnych wartości szerokości kolumn. Nie wiem czy da się określić szerokość jako %, ale na pewno można jako px. Nie wiem też czy użyłbym tego w każdej możliwej kolumnie, ale na pewno można tę funkcję wykorzystać w kolumnie "poziom trudności" aby ją maksymalnie zwęzić.
    Przykład zastosowania tego kodu jest w tym temacie https://forum.mfo3.pl/showthread.php...owy-opis-bossa, a dokładnie tabela w spoilerze "przygotowanie do walki"


    @down:
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    Wygląda fajnie, ale imo te ciekawostki zaśmiecają trochu. Like, bycie pierwszym potworem z negatywnym statusem nie jest ważne do walki ze szkieletami. Tak samo bycie jedynym potworkiem dodanym w aktualizacji. Osobiście wolałabym, by dodatkowe info skupiało się na informacjach przydatnych do walki z nimi. Jak na przykład poziom mp, bardzo fajny pomysł.
    Po przemyśleniu zgadzam się z tymi zastrzeżeniami, również uważam, że sam poradnik powinien dotyczyć wyłącznie informacji przydatnych do walki.
    Ciekawostki można dodać w formie listy w spoilerze pod poradnikiem, jako dodatek dla ciekawskich
    Ostatnio edytowane przez Hubiot ; 02-07-2025 o 02:08

  10. #25
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...C5%82e-(Dilli)

    Tutaj macie wynik wszystkiego, co było dyskutowane w tym temacie. Poza tym dodałem ogólnie link do dwóch powiązanych tematów, zmieniłem kolor Hybryd na FIOLETOWY (bo tak VV nalegał, mi nadal bardziej podobał się zielony, bo się wyróżniał) i załączyłem ciekawostki w dodatkowych informacjach tam, gdzie uważałem to za, no, ciekawe. Dropów nie dodawałem (można to zmienić) + jeszcze zastanawiam się nad legendą, czy i jak ją zrobić. Po dodaniu legendy pierwsza część tego zostanie w pełni gotowa.

    Testy robiłem na własną rękę.
    Co do Devos+(a nawet Eliar) to mogę potrzebować kogoś, do wspólnego testowania bicia w grupie. Więc jeśli ktoś się piszę, to możemy się zgadać na PW.
    Wygląda fajnie, ale imo te ciekawostki zaśmiecają trochu. Like, bycie pierwszym potworem z negatywnym statusem nie jest ważne do walki ze szkieletami. Tak samo bycie jedynym potworkiem dodanym w aktualizacji. Osobiście wolałabym, by dodatkowe info skupiało się na informacjach przydatnych do walki z nimi. Jak na przykład poziom mp, bardzo fajny pomysł.

  11. #26
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    kiedy będzie zaktualizowane?
    Z całym szacunkiem - mogłeś do mnie napisać prywatną wiadomość w tej kwestii.
    Zabierałem się za wszystko w czasie, kiedy miałem sporo wolnego i zero problemów. Sytuacja się jednak trochę zmieniła - wciąż też czekam na swoje wolne w pracy, tak do 23.
    Odpowiadając: deadlinowo ten + eternia + lange powinny być gotowe do końca miesiąca. Jak dobrze pójdzie, to może nawet w tym tygodniu choć wątpię, bo Hubiot podrzucił pomysł, żeby popracować nad tym w kodzie, a nie wyobrażam sobie pracy w kodzie na moim lapku ;d

    Cierpliwości - mamy też życie poza emefo.

  12. #27
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    Wygląda fajnie, ale imo te ciekawostki zaśmiecają trochu. Like, bycie pierwszym potworem z negatywnym statusem nie jest ważne do walki ze szkieletami. Tak samo bycie jedynym potworkiem dodanym w aktualizacji. Osobiście wolałabym, by dodatkowe info skupiało się na informacjach przydatnych do walki z nimi. Jak na przykład poziom mp, bardzo fajny pomysł.
    Przyznaję rację - dodaje to niepotrzebnej roboty. Edytuję obecnie temat w oparciu o to, o czym rozmawiałem z Hubiotem + pokombinuję z tabelkami. Tych ciekawostek się przy okazji pozbędę i nie będzie ich na innych lvlach.

    - - - - - - - - - -

    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...l=1#post388024

    Zedytowałem, wrzuciłem stałą wielkość tabeli i skorzystałem z punktorów (to była słuszna uwaga). Oprócz tego dodana została legenda.
    Czekam na feedback, wezmę się dzisiaj jeszcze w ramach możliwości za potwory z Langeburga.
    Mogę jeszcze niby podlinkować temat ze statusami za każdym razem, jak jest wzmianka o statusach.
    EDIT: Jeszcze Eternia ;d
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 27-07-2025 o 10:46

  13. #28
    w sumie, jeśli chodzi o dodatkowe info, może warto dopisać tam (gdzie występuje) drop? króliki mż1 osy mm1 etc.
    No i odporności jakie mają (to raczej od devos wzwyż ale chyba wcześniej też posiadają niektóre)
    Le tits now

  14. #29
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,634
    Cytat Napisał Tensa Zangetsu Zobacz post
    w sumie, jeśli chodzi o dodatkowe info, może warto dopisać tam (gdzie występuje) drop? króliki mż1 osy mm1 etc.
    No i odporności jakie mają (to raczej od devos wzwyż ale chyba wcześniej też posiadają niektóre)
    to pierwsze jest w innym temacie, to drugie zdecydowanie na tak

  15. #30
    Cytat Napisał Tensa Zangetsu Zobacz post
    w sumie, jeśli chodzi o dodatkowe info, może warto dopisać tam (gdzie występuje) drop? króliki mż1 osy mm1 etc.
    No i odporności jakie mają (to raczej od devos wzwyż ale chyba wcześniej też posiadają niektóre)
    Dropy są w podlinkowanym temacie, tu stricte mają być informacje przydatne w walce. Dlatego niby staram się ograniczyć info w postaci "dropi x, respi y". To z wężem też do ustalenia bo jak chcemy dać więcej info, to to by się przydało wyrzucić.
    Zobaczę, jak te odporności można wrzucić do poradnika.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •