Ukłon w stronę szeroko pojętych "bójkowiczów".
~I tu jest duże pole do popisu, mój problem polega na tym, że nie mam gotowego rozwiązania. Cały system trzeba by było przerobić, z pełną świadomością jego braków zapraszam do rozwinięcia mojego spojrzenia. Zaproponowany "podział map" miałby jakiś sens, jednak spotka się z potężną barierą przyzwyczajenia.
Zmiana koloru strzałek w taki sposób:
Mapa fabularna, zostaje jak jest.
Mapa delikatnie bójkowa, czyli jakaś kopalnia, jakieś przejście, miniboss itd, żółta strzałka i tymczasowy (ew. jednorazowy np. przy pierwszym wejściu na mapę) komunikat, uważaj, mapa bójkowa, ktoś może Cię tam zaatakować.
Mapa globalowa (lub z globalnymi aktywnościami), czerwona strzałka, każdorazowy komunikat, uważaj to jest wymagająca mapa, tam będą gracze, którzy tą aktywność wykonują, będą chcieli wysłać Cię do miasta bo nie w smak im tam obecność kogokolwiek poza nimi.
Może jakimś rozsądnym wypośrodkowaniem byłoby też takie rozwiązanie:
Na zielonej no diff.
Na żółtej jak Cię złapią masz prota tak jak teraz.
Na czerwonej w momencie wejścia znikają proty, padasz to nie dostajesz prota.