Jest potencjał - może w tej formie:
Zadaje 80% obrażeń magicznych bez atrybutu i nakłada status Bomba czasowa na 3 tury.
Dlaczego patrzy na mp wszystkich graczy i nie działa w drużynowej? Niby wiadomo - żeby działało na bossy - ale za tak ograniczoną użytecznością nie przepadam.Frontalny atak (dla wojownika)
Wymagany poziom: 60
Limit użyć: 2
Koszt mp: 40
Działanie: Zadaje obrażenia fizyczne (o atrybucie którego gracz używa) wzmocnione o poziom mp wszystkich graczy w walce. (każde 50 mp zwiększa obrażenia o 5%) (nie działa w walce drużynowej)
Niewykonalne, przy okazji kompletnie niepotrzebne.
Po prostu Nietykalność?
Zbędne - trzeba samemu liczyć
No i niewykonalne
Przeczekanie robi to samo tylko lepiej.
Dozbrojenie
Limit użyć: 1
Dla wszystkich
Poziom: 100
Koszt: 60MP
Nadaje statusy Bariera, Bariera Mag na 3 tury oraz zwiększa MaxHP o 15% na 5 tur.
Cios Precyzji
Limit użyć: 2
Wojownik
Poziom: 90
Zadaje 105% obrażeń o używanym atrybucie z 100% skutecznością. Nadaje używającemu status Precyzja na 3 tury. Posiada 10% szans na nadanie przeciwnikowi statusu Krwawienie na 1 turę.
Koszt: 65MP
Konfuzja
Używane przez minibossa/bossa
Nadaje status Konfuzja na 3 tury
Status Konfuzja - Zmniejsza HP do jednego, w trakcie trwania statusu nie możemy umrzeć. Po zakończeniu statusu tracimy lub zyskujemy HP z wzoru:
HP przed statusem + leczenia w trakcie statusu - obrażenia w tym czasie -1 (bo mając 0 umieramy, a 1 punkt HP może mieć znaczenie).
Jest to tymczasowy brak wiedzy o posiadanym HP, chyba że takowe liczymy, co lepiej robić, żeby przypadkiem nie stracić za dużo HP, co mogłoby skutkować śmiercią.
Sygnatura (nie tak, że dalej nie mam pomysłu)
Blokada
Limit użyć: 3
Poziom: 90
Profesja: Mag
Koszt mp: Średni
Zadaje 120% obrażeń magicznych bez atrybutu. Nadaje przeciwnikowi status bariera magiczna na 1 turę.
Czy taka zdolność nie byłaby zbyt op i zbyt ingerująca w równowagę gry?
***** ****
Nie no dla równowagi używający nie może używać rumiankowego okładu przez 2 tury
Sygnatura (nie tak, że dalej nie mam pomysłu)
Może bardziej jako zdolność grupowa z szansą ok 25-35% (zatem średnio 1-2 osoby w grupie by nią oberwały).
***** ****
Mega kuracja
Limit gracza: 2
Limit drużyny: 4
Gwiazdki zdolności: 1*
Koszt mp: 80
Poziom: 65
Tak myślałem, że brakuje mi odrobine większej ilości zdolności, działającej głównie na PvE (oprócz tych statusowych to ostatnią taką "ciekawą" zdolnością PvE było Przeczekanie). No ale chyba nie to raczej zaproponuje teraz.
Nazwa: Iluzoryczny Dotyk
Nazwa nie jest tu w tym przypadku akurat znacząca, ale szukałem czegoś, co akurat pasuje z tworzeniem iluzji, przekazywaniem czegoś innym etc.
Koszt Many: 90 (ewentualnie 100/110)
Ewentualny wzrost many dla dość silnego efektu, zdolność powinna być bardziej używalna przez Magów, dających więcej w Szybkość niż Atak/Szczęście, bądź wojów w Rękawicach.
Cztery gwiazdki zdolności, wbicie pierwszej * wbija całą zdolność.
Efekt: Zdejmuje WSZYSTKIE zdejmowalne statusy z wybranego celu i przekazuje je pozostałym członkom drużyny. Cel wybierany jest za pomocą * zdolności.
Ilość użyć: 1/2 (solo/drużynowy)
Zdolność ma parę ciekawych zastosowań, zarówno w PvE, jak i w TvT. Przede wszystkim tworzy ciekawe sytuacje w przypadku pakowania uzbrojenia z milionem autostatusów - które można od razu przerzucić na sojuszników. Z zastosowań defensywnych to zdolność mocno wspiera nierówne profesjowo drużyny (przerzucenie skupienia z 1 woja na 3 magów w drużynie brzmi świetnie), pozwala na używanie innych zdolności w TvT a nawet PvE (Bryza stonks), a nawet i na przerzucenie dobrych statusów i ZŁYCH statusów z umierającego sojusznika (czasami z negatywnym "bonusem"). No właśnie, i to drugie zastosowanie. Żeby nie było tak dobrze to zdolność przekazuje również NEGATYWNE statusy pozostałym członkom. Tutaj należałoby rozróżnić, które statusy może przekazać. Z góry ustaliłem że te, które da się w jakiś sposób zdjąć (za pomocą mikstur/normalizacji bądź obrażeń fizycznych [Pomylenie]). Myślałem o uwzględnieniu Furii, problem w tym, że Furia jest bardziej dewastująca, od Uśpienia (szczególnie, że proponuję dalej alternatywną, fajną metodę na zdejmowanie Uśpienia i Pomylenia), i pytanie jak bardzo tworzy to sytuacje bez wyjścia. Innym problematycznym statusem może być Zombie, szczególnie, że zazwyczaj i tak tylko jedna osoba dostaje tym Zombie, więc w przypadku edge casów, gdzie Zombie za bardzo psuje zdolność, to można je wykluczyć.
Ilość trwania statusów, jeśli jest to możliwe, powinna wynosić tyle, ile trwają zdejmowane zdolnością statusy. Jeśli nie jest to możliwe, standardowe "3 tury" powinny zdać egzamin, redukując problematyczne statusy (Pomylenie, Uśpienie, może nawet i Zombie lub Paraliż) do 1 tury.
Pokrzepiający Okrzyk
Tu już bardziej inspirowałem się hirołsami, kto by się spodziewał, no i orkowie - poprzez brutalność wspieranie morale
Koszt many: 45/50/55
Gwiazdek 3, każda zwiększająca trwanie statusów
Ilość użyć: 1/1/2 (drużynowo 4, ilość użyć zwiększa się z 3*)
Opis: Zadaje obrażenia fizyczne, które zawsze trafiają. Nakłada statusy Przyspieszenie na 1/2/2 tury i Regeneracja na 2/3/4 tury na każdą trafioną postać. Nie działa na przeciwników.
Jedyny problem, jaki mam, to "jakie statusy powinna nakładać zdolność". Przyspieszenie brzmiałoby okej, problem w tym, że Mega Przyspieszenie istnieje i jest o wiele słabsze od tej zdolności pod względem kosztu many i slotów (no i chciałem dać 2/3 tury Przyspieszenia, co już całkowicie udupia Mega przyspieszenie). Pomyślność pasuje moim zdaniem, ale czy sama Pomyślność już nie wiem. Może zestaw Pomyślność na 2/3/4 tury i regeneracja na 2/3/3 tury brzmi znacznie lepiej?
Najważniejszym elementem tej zdolności jest jednak efekt zadawania obrażeń fizycznych SWOJEJ drużynie. No właśnie, po co? Ano właśnie dlatego, żeby w PvE (albo nawet i TvT) mieć ciekawą możliwość na masowe zdjęcie Uśpienia bądź Pomylenia z całej drużyny. Oczywiście nadal istnieje kwestia posiadania Klątwy, co jest dobrym ograniczeniem przed sprawieniem, że ta zdolność będzie "za dobra". Można się jeszcze pokłócić o to, czy obrażenia powinny zawsze trafiać - ale no to ma być "krzyk wodza" więc powinien raczej docierać do wszystkich.
A no i zdolność dedykowana dla Maga, ale Woj też może z nich korzystać. Można się pokusić o zmniejszenie siły obrażeń, żeby wyrównać balans w korzystaniu z tej zdolności przez różne profesje.
Zmyłka
Koszt many: 45/55
Dwie gwiazdki, wzrost ilości użyć z 2 do 3 i % szansy na nałożenie status.
Ilość użyć 1-2/4(solo/drużynowy)
Opis zdolności: Zadaje 80% obrażeń fizycznych (używa atrybutu broni). Posiada 45/55% szansy na nałożenie na cel i używającego statusu Pomylenie na 2 tury. Trafienie statusem dwukrotnie gwarantuje nałożenie statusu Pomylenie na używającego na 1 turę.
Brakuje mi Pomylenia w walkach drużynowych z prostej przyczyny - pomimo braku "lekarstwa" na nie jest dość łatwo ten status zdjąć, w dodatku sam powoduje możliwość zdjęcia Uśpienia/Pomylenia u innych graczy. Wraz z poprzednią zdolnością mamy parę opcji na zdjęcie Pomylenia całej drużynie, więc silniejszy, obezwładniający status, nie powinien być aż takim wielkim problemem. Dla balansu myślałem o jednym z dwóch ustępstw: Niższa szansa na trafienie, jeśli drużyna używającego posiada przewagę, bądź zagwarantować większą szanse na trafienie statusem w używającego, ale zawsze na 1 turę (wtedy opłacałoby się nosić odporność na Pomylenie nie tylko dla samej ochrony przed zdolką, ale też dla uniknięcia negatywnego efektu).
Wyładowanie
Koszt many: 2xkoszt many zaklęcia na poziom zdolki (nie chce dawać stałego z tego powodu).
Ewentualny koszt zredukowany do 1.5x bo 2x to może być z lekka za dużo
Ilość użyć: 3
Opis: Zadaje obrażenia magiczne, zwiększone o 5% do maksymalnego bonusu 50% za każde użycie innej zdolności. Użycie Wyładowania resetuje nagromadzony bonus do 0%. Zawsze trafia.
Myślałem o zdolności, która dałaby mały boost zdolnościom o sporej ilości użyć, dając potencjalnemu buildowi swoisty finisher. Obrażenia magiczne za 150% standardowych obrażeń to nie przelewki, największy bonus oferuje Gniewny Pocisk (40%), który jest w teorii łatwiej osiągnąć. Co powinno zbalansować Wyładowanie to sam fakt, żeby "naładować" umiejętność potrzeba użyć 10 innych zdolności przed jego użyciem i co prawda przeciwnik powinien się mieć na baczności, tak nie licząc Leczeń, Drenaży Bryzy itd. tak zużycie kolejnych 10 zdolności żeby ponownie naładować max bonus to jednak jest nie lada wyzwanie. Pójście full w atak magiczny też sprawia, że nie łatwo będzie komfortowo użyć 10 zdolności, ale mogą pojawić się problematyczne kwestie, które wymusiłyby drobny nerf w postaci albo wolniejszego ładowania (może nawet rekompensowanego bonusem max 60%?) albo mniejszego bonusu (równi Gniewnego).
może zamiast dawać dwa statusy na kilka tur, zrobić zdolkę, co rzuca pełno pozytywnych statusów na JEDNĄ turę?
regenka, regenka many, pomyślność, precyzja, refleks, mobilizacja, skupienie, bariera, bariera magiczna, przyspieszenie. Basically wzmacnia we wszelki sposób takiego sojusznika na jedną turę, ten może to wykorzystać na różne sposoby. Może szczęśliwy/ryzykowny cios, a może po prostu rzucisz mu to przed turą przeciwnika, zwiększając defy i uniki. Taka zdolka brzmi fajnie. Inną kwestią jest, że zdolki oparte na biciu sojuszników są głupim pomysłem, bo promują nie posiadanie ataku przez użytkownika oraz prowadzą do problemów z sabotażami.
Poza tym ogółem jestem za rozbudowaniem arsenału pve, bo niestety poza wrzucaniem sobie statusów z np. doładowania, to nic nie dostajemy. Do tego tracimy fajne zdolki typu mega zatrucie, czy pasywki jak tygrysie rękawki, bo ktoś uważa, że pve w mfo musi być jak granie w lola, balans ponad dobrą zabawę.
Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!
Tylko to powoduje problem z uzbrojeniem (czy nawet teraz zdolnościami), które bazują na ilości statusów. Niby fajnie tak megazbuffować coś, ale teraz no jednak trzeba brać pod uwagę, że albo nie da się powtórzyć uzbrojenia typu rózga garudy/rękawice statusów (a to pierwsze chyba zostało powtórzone?), albo przy balansie no trzeba specjalnie brać pod uwagę takie uzbrojenie.
W kwestii mojej zdolki po prostu brakuje mi tematycznie statusów, i tak na ostatnią chwilę pomyślałem "ot pomyślność pasuje idealnie", bo jednak przyspieszenie o ile wpasowuje się w porządku, tak no Mega Przyspieszenie wymagałoby co najmniej buffa (+1 ture statusu albo redukcja do 1 slotu).
Zgadzam się z rozumowaniem, że PvE powinno być też przyjemne. Szczerze brakuje mi tego, żeby mniej przeciwników było odpornych na niektóre statusy ale zamiast tego dostawałyby inne zdolności/umiejętności, które używają przy posiadaniu danego statusu. Mamy spory arsenał zdolności statusowych i na mini ich nie użyjesz nigdy, a na moby często się po prostu nie opłaca. Skoro mobki mogą być upierdliwe - my też powinniśmy mieć opcję na kontrę tej upierdliowści.
Cios Many
0MP, 2 sloty
Zadaje 60% obrażeń fizycznych. Odnawia całą manę używającego.