Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 45 z 53

Temat: Wejście na rynek ENG

  1. #31
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał I Miss Extasy Zobacz post
    Tymczasem były sobie czasy kiedy fechmistrz kamil jakoś w 2011-2012 podczas ferii zrobił grę w rpg makerze jakości i wielkosci upka w mfo w tydzień. Mfo działa na kradzionych assetach z RPG Makera więc kwestia mapmakingu i assetów idzie odrazu do kosza. Ofc to był upek jakości i wielkości jak urkaden/eliar ale wciąż.

    W ramach ciekawostki eldoth jego stary kupił papuge i nazwał ją garuda


    PS: DLF i jego choroby psychiczne nie są dobrym kontrargumentem w dyskusji, chyba że odczuwasz psychiczną potrzebę obniżyć jej poziom.
    Ale zdajesz sobie sprawę, że mfo nie jest robione w RPG Makerze a kod jest pisany od zera? Podając taki argument udowadniasz, że nie, czym udowadniasz, że nie masz pojęcia o czym piszesz i jak powstają gry.

    W ramach ciekawostki mfo3 praktycznie nie używa zasobów z RPG Makera.
    Ostatnio edytowane przez YourShadow ; 27-03-2025 o 14:07

  2. #32
    "praktycznie nie używa"


    No faktycznie https://i.imgur.com/dDxIOjE.png szczególnie nie mówiąc o skinach za mfy, szczególnie tych kanciastych, albo skrzynkach skarbów.


    jeszcze warto zwrócić uwagę ze mfo, w przeciwieństwie do np margonem które jest znacznie bardziej wysokobudżetową produkcją, jest kompletnie przystosowane pod single kliki, nie masz przeciągania, przesuwania, jakiś wielu dodatkowych subopcji, wszystko robisz na zasadzie tapnięć i praktycznie jedyne problemy jakie zostają to 1) brak prawego przycisku myszy i 2) paskudne skalowanie interfejsu, nawet w eq i gemach masz łapki do klikania, menu ataków i zaklęć.
    i od dawna mfo na telefonie w trybie pełnoekranowym jest całkowicie grywalne z jedynie tymi dwoma mankamentami.

  3. #33
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    No faktycznie https://i.imgur.com/dDxIOjE.png szczególnie nie mówiąc o skinach za mfy, szczególnie tych kanciastych, albo skrzynkach skarbów.
    No brawo, właśnie pokazałaś mapę, na której nie ma chyba ani jednego kafelka z RPG Makera. Ty w ogóle widziałaś ten program?


    jeszcze warto zwrócić uwagę ze mfo, w przeciwieństwie do np margonem które jest znacznie bardziej wysokobudżetową produkcją, jest kompletnie przystosowane pod single kliki, nie masz przeciągania, przesuwania, jakiś wielu dodatkowych subopcji, wszystko robisz na zasadzie tapnięć i praktycznie jedyne problemy jakie zostają to 1) brak prawego przycisku myszy i 2) paskudne skalowanie interfejsu, nawet w eq i gemach masz łapki do klikania, menu ataków i zaklęć.
    i od dawna mfo na telefonie w trybie pełnoekranowym jest całkowicie grywalne z jedynie tymi dwoma mankamentami.
    OK i do czego to się ma?

  4. #34
    Użytkownik
    Dołączył
    10-06-2023
    Postów
    11
    Cytat Napisał YourShadow Zobacz post
    Serwer też wypadałoby przebudować, żeby nie było lagów (tak jak piszesz) i aplikacja działała natywnie. Poza tym trzeba wszystko dostosować do wymagań Google Play i App Store.
    Przebudowa reszty gry na aplikację mobilną jest czasochłonne. trzeba przepisać całe UI, więc to nie jest "wystarczyłoby". Zgaduję, że dostosowanie mfo do obsługi frameworków to praktycznie równoznaczne z przepisaniem gry od zera.
    Krótko mówiąc nie, to nie jest takie proste jak się niektórym wydaje.
    Jak pisałem wcześniej, nie wiem jak jest tam z jakością kodu. Jeżeli był pisany jakkolwiek sensownie to do przepisania jest jedynie warstwy widokowe, całe modele i większość controllerów nie będzie potrzebować zmian.
    Przepisanie serwera to jak zrobienie całej logiki od nowa więc owszem można, ale moim zdaniem nie powinien być to priorytet. Ten czas ani zasoby się nie zwrócą przy tym stanie gry (endgame itd). Najlepszym rozwiązaniem byłby remaster/mfo4 gdzie można pisać kod już dostosowany pod nowe mechaniki bardziej dostosowane pod dzisiejsze standardy.


    Cytat Napisał YourShadow Zobacz post
    Nie no i miss extasy prawda jest taka że stworzenie dobrze funkcjonującej gry mobilnej przez jedną osobę to jest co najmniej kilkanaście miesięcy pracy. Największym poronieniem twojego posta jest twierdzenie że włożenie kasy w grę równa się sukcesowi. Jestem pewny, że gdyby w dzisiejszych czasach wyszło mało realne 3d to byłoby niegrywalne nawet gdybyś wrzuciła w kampanię reklamową równowartość portfela dowolnego multimiliardera. Nie mówiąc już o braku zysków z takiej produkcji.

    To teraz zagadka dla ciebie w kontekście mfo3d lub "szybkiej" przebudowy gry na aplikację mobilną: zgadnij czemu duże produkcje wychodzą kilka lat przy zespole liczącym kilkaset osób.
    Gry mobilne pokroju hunt royale tak, ale bez przesady, mfo nie jest bardzo wymagające, spójrz sobie choćby na pierwszy lepszy filmik Mfo3 nie jest dużo bardziej złożone.
    https://rmvxblog.wordpress.com/resources/
    https://www.aigei.com/view/71512.html?page=3
    https://rpgmakervx.1fr1.net/t4153-fontaine-resolu


    Cytat Napisał I Miss Extasy Zobacz post
    "praktycznie nie używa"


    No faktycznie https://i.imgur.com/dDxIOjE.png szczególnie nie mówiąc o skinach za mfy, szczególnie tych kanciastych, albo skrzynkach skarbów.


    jeszcze warto zwrócić uwagę ze mfo, w przeciwieństwie do np margonem które jest znacznie bardziej wysokobudżetową produkcją, jest kompletnie przystosowane pod single kliki, nie masz przeciągania, przesuwania, jakiś wielu dodatkowych subopcji, wszystko robisz na zasadzie tapnięć i praktycznie jedyne problemy jakie zostają to 1) brak prawego przycisku myszy i 2) paskudne skalowanie interfejsu, nawet w eq i gemach masz łapki do klikania, menu ataków i zaklęć.
    i od dawna mfo na telefonie w trybie pełnoekranowym jest całkowicie grywalne z jedynie tymi dwoma mankamentami.
    Margonem jest właśnie po przepisaniu bodajże na php z dodatkami, z pół roku temu widziałem ich ofertę pracy, więc jak ktoś chce znaleźć czego mniej więcej teraz używają to pewnie się dokopie.

  5. #35
    Użytkownik Avatar Fresher
    Dołączył
    22-11-2014
    Postów
    306
    Cytat Napisał centel Zobacz post
    Gry mobilne pokroju hunt royale tak, ale bez przesady, mfo nie jest bardzo wymagające, spójrz sobie choćby na pierwszy lepszy filmik Mfo3 nie jest dużo bardziej złożone.
    .

    To porównanie to najśmieszniejsza rzecz jaką dzisiaj widziałem. Nie mam pojęcia, czemu porównałeś te kilka linii kodu imitujące grę do mfo, ale jeśli mfo byłoby choćby w najmniejszym stopniu porównywalne do tej pokemonowej gierki, to w zasadzie Tomi mógłby zafundować paru chłopaczkom z liceum zgrzewkę piwa i miałby zrobioną grę w parę tygodni/dni.
    Reputy tutaj

  6. #36
    Cytat Napisał Fresher Zobacz post
    to w zasadzie Tomi mógłby zafundować paru chłopaczkom z liceum zgrzewkę piwa i miałby zrobioną grę w parę tygodni/dni.
    Śmiechem żartem ale jakieś studenciaki też by za grosze to zrobiły pewnie, żeby mieć wpis do CV

  7. #37
    Użytkownik Avatar Fresher
    Dołączył
    22-11-2014
    Postów
    306
    Cytat Napisał I Miss Extasy Zobacz post
    Śmiechem żartem ale jakieś studenciaki też by za grosze to zrobiły pewnie, żeby mieć wpis do CV
    Tak, a potem się dziwić, że każdy sobie klonuje itemy, i się tepa przez ściany. Przede wszystkim to gra online więc kwestie zabezpieczeń są bardzo ważne, a jakimś losowym "studenciakom za grosze" to za bardzo bym nie ufał w tej kwestii.
    Też z tego co widzę, wielu osobom się wydaje, że zrobienie myFantasyOffline == zrobienie myFantasyOnline, a to drugie jest dużo bardziej wymagające.

    Cytat Napisał I Miss Extasy Zobacz post
    Tymczasem były sobie czasy kiedy fechmistrz kamil jakoś w 2011-2012 podczas ferii zrobił grę w rpg makerze jakości i wielkosci upka w mfo w tydzień. Mfo działa na kradzionych assetach z RPG Makera więc kwestia mapmakingu i assetów idzie odrazu do kosza. Ofc to był upek jakości i wielkości jak urkaden/eliar ale wciąż.
    Nie wiem co to była za gra, ale powinnaś wiedzieć, że sklejenie "gry" która wygląda 1 do 1 jak mfo3 i nagranie z takiej gry filmików, to coś co można zrobić w tydzień. Nie będzie to specjalnie grywalna produkcja, nie będzie miała żadnych funkcji sieciowych i generalnie to niewiele będzie się tam dało zrobić, ale będzie na tych filmikach wyglądać jak mfo3! Ale jeśli jest gdzieś jeszcze ta gra do zobaczenia to chętnie zerknę, być może okaże się, że byłem w błędzie i jest to produkcja na bardzo wysokim poziomie .

    Oczywiście nie twierdzę tu, że 5-letni okres robienia upka to coś normalnego, ale zrównywanie trudności zrobienia takiego upka do (prawdopodobnie)prostej gierki w rpgm to lekka przesada.
    Reputy tutaj

  8. #38
    Użytkownik
    Dołączył
    10-06-2023
    Postów
    11
    Cytat Napisał Fresher Zobacz post
    To porównanie to najśmieszniejsza rzecz jaką dzisiaj widziałem. Nie mam pojęcia, czemu porównałeś te kilka linii kodu imitujące grę do mfo, ale jeśli mfo byłoby choćby w najmniejszym stopniu porównywalne do tej pokemonowej gierki, to w zasadzie Tomi mógłby zafundować paru chłopaczkom z liceum zgrzewkę piwa i miałby zrobioną grę w parę tygodni/dni.
    W filmie, który podesłałem są napisane mechanizmy z których część jest podobna do tych stosowanych w mfo3 (choćby takie samo chodzenie po mapie, zbliżony system walki, używanie przedmiotów, rodzajów ataku itd.), oczywiście, nie ma żadnego systemu zabezpieczeń czy modułu sieciowego. Tak jak napisałem:
    Cytat Napisał centel Zobacz post
    PIERWSZY LEPSZY
    załączenie owego filmu nie miało na celu pokazania czegoś identycznego a służył on jedynie poglądowo i wydawało mi się oczywistym, że nie będzie ani dokładnie tak samo złożonym ani posiadać dokładnie tak samo wykonanych mechanik jakie są w mfo. Natomiast twoje wypowiedzi brzmią jakby napisanie mfo3 było tak samo trudne jak przygotowanie gry AA.

  9. #39
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    takie samo chodzenie po mapie
    Chyba najprostsza rzecz. Do zrobienia w kilkadziesiąt minut.

    zbliżony system walki
    To jest do zrobienia w 2 (może 3) godziny.

    używanie przedmiotów
    rodzajów ataku
    To również.

    Przystosowanie tego wszystkiego do komunikacji sieciowej wydłuża czas o kilkaset %. A to co podajesz to jedne z prostszych rzeczy do wykonania.

    Natomiast twoje wypowiedzi brzmią jakby napisanie mfo3 było tak samo trudne jak przygotowanie gry AA.
    No właśnie dla zespołu dwuosobowego to jest trudne jak napisanie gry AA, bo gry AA powstają w kilkudziesięcio-osobowej ekipie i z dużym budżetem.

    Ale szanuję, że jako jedyny z trójki, która weszła ze mną w dyskusję podajesz jakieś argumenty i przykłady


    Cytat Napisał I Miss Extasy
    XD
    Ojej, skończyły się argumenty? A to, że usunęłaś post wynika z tego, że zorientowałaś się, że jednak to nie są te same grafiki? Zgadłem?

  10. #40
    Użytkownik
    Dołączył
    26-05-2021
    Postów
    166
    Ogólnie pomysł mógłby zadziałać. Zostaje kwestia tłumaczenia i ew. serwera, choć istnieje przecież s2, nie wiem jak bardzo używany, lecz istnieje.
    Sygnatura (nie tak, że dalej nie mam pomysłu)

  11. #41
    Shadow, słaby z ciebie moderator skoro nie wiesz że ja nic nie usuwalam A odpowiedzi na twoje posty nie ma już żadnej innej niż "XD" bo sam nie wiesz co gadasz, sam siebie pogrążasz i dyskusja z tobą to jak grochem o ściane.

  12. #42
    Użytkownik
    Dołączył
    09-03-2014
    Postów
    442
    Temat wałkowany wiele razy, @prof weź zamknij ten wątek, a inni niech skorzystają z opcji szukaj. Co do tematu nie mam nic do dodania. Nie ma szans że to wejdzie więc nie mam zdania na ten temat. Pozdrawiam

  13. #43
    Użytkownik
    Dołączył
    09-01-2025
    Postów
    3
    jestem na tak mam bardzo duzo znajomych ktorzy by chetnie grali w te gre gdyby byla angielska wersja

    - - - - - - - - - -

    Załóżmy że serwer powstanie skąd gra pozyska obcokrajowców skoro nie może pozyskać graczy na własnym podwórku?
    angielskie mfo3 mialoby znacznie wiekszy zasieg i potencjalnych graczy. to razem z odpowiednim promowaniem gry (np przez tiktok lub yt shorts ktore maja wysoki potencjal) gra moze pozyskac bardzo duzo graczy. sam w sumie mam duzo obcokrajowych znajomych ktorym moglbym pokazac te gre xd

  14. #44
    Użytkownik Avatar DawidXD
    Dołączył
    28-12-2012
    Postów
    183
    Może najpierw sprawdź czy im by odpowiadała taka forma gry 2D, a potem pisz że by grali. Wiem że Tobie ta gra się może podobać i myślisz że innym się spodoba, ale to tak nie działa. Z moich znajomych nikt by w to nie grał, chociaż za dzieciaka myślałem inaczej.
    Miłego dnia

  15. #45
    Użytkownik Avatar Fang
    Dołączył
    15-03-2020
    Postów
    288
    Gdyby Tomi chciał to by była wersja angielska, skoro nie wprowadził do tej pory nic w tym kierunku to nie należy się spodziewać tego, mimo że tworzone są tematy na ten temat, to i tak nic z tego nie będzie. (większość spoko tematów i propozycji była olewana)


    Więc większość tutaj rozmów w tym temacie to docinki i czepianie się obu stron. Temat nie warty uwagi, jedynie można się pośmiać (jeżeli ktoś nie ma co robić w życiu)
    Nazwa:  temat dno.jpg
Wyświetleń: 468
Rozmiar:  37.1 KB

    Pozdrawiam
    A to ci historia.
    To moja misja i sens życia. By odmieniać wszystko na lepsze. ~ Asgalon
    Odrodzenie Black Legion

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •