Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 16 do 30 z 53

Temat: Wejście na rynek ENG

  1. #16
    najlepiej to na chinski przetlumaczyc
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  2. #17
    Cytat Napisał Kieran Zobacz post
    Jako że gra umiera, to czy najlepszym wyjściem nie byłoby wyjść na rynek światowy, aby więcej graczy klikało? Wiadomo że wiąże się to z kosztem tłumaczenia setek stron tekstu, ale w dzisiejszych czasach AI tłumaczenie można załatwić niskim kosztem. W PL jest ograniczona liczba ludzi, a młodzi nawet nie wiedzą co to za gra xd Na świecie znalazło by się kilkuset tryhardów, którzy upatrzyliby sobie mfo i nagle serwer nie świeciłby pustkami tak jak to jest teraz, bo 20 graczy online, w tym połowa to afk to jakiś żart. Ja nie wiem z czego admini opłacają serwery
    Rok temu proponowałem Tomixowo przeklepanie mfo na apke i wrzicenie tego na sklep google - odp brzmiała - to jest projekt hobbystyczny tzn ze mam rodzine prace itd a tym zajmuje się jak mam dodatkowy czas.

  3. #18
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał Andrzej Drzewo Zobacz post
    Rok temu proponowałem Tomixowo przeklepanie mfo na apke i wrzicenie tego na sklep google - odp brzmiała - to jest projekt hobbystyczny tzn ze mam rodzine prace itd a tym zajmuje się jak mam dodatkowy czas.
    Zapewne nie zdajesz sobie sprawy, że zrobienie dobrze funkcjonującej aplikacji mobilnej to nie jest wstawienie ikonki na sklep google i gotowe, czy nawet "przeklepanie" gry i zrobienie od nowa.
    Zawsze kiedy pojawia się propozycja cudownego ożywienia gry za pomocą aplikacji mobilnej pojawia się to samo myślenie, że wystarczy przekopiować grę i wszystko gotowe.

    Otóż nie.
    Przerobienie gry na aplikację mobilną to jest właściwie zbudowanie kodu od zera. Dodatkowo MFO jest napisane w technologiach webowych (JS, PHP) a aplikacje mobilne są pisane w zupełnie innych językach (Java, Kotlin). I poznanie samych potrzebnych technologii to dużo czasu a przebudowanie kodu gry to jest 50 razy tyle.
    Zrobienie aplikacji mobilnej mfo3 jest po prostu zbyt czasochłonne, żeby mogło być zrealizowane w sensownym czasie przez dwie osoby, które dodatkowo muszą zajmować się rozwijaniem przeglądarkowej wersji gry.

    Co do wejścia mfo3 na rynek zagraniczny mam krótki eksperyment: wejdźcie na steamDB i zobaczcie statystyki graczy online

  4. #19
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    606
    Cytat Napisał YourShadow Zobacz post
    Zapewne nie zdajesz sobie sprawy, że zrobienie dobrze funkcjonującej aplikacji mobilnej to nie jest wstawienie ikonki na sklep google i gotowe, czy nawet "przeklepanie" gry i zrobienie od nowa.
    Zawsze kiedy pojawia się propozycja cudownego ożywienia gry za pomocą aplikacji mobilnej pojawia się to samo myślenie, że wystarczy przekopiować grę i wszystko gotowe.

    Otóż nie.
    Przerobienie gry na aplikację mobilną to jest właściwie zbudowanie kodu od zera. Dodatkowo MFO jest napisane w technologiach webowych (JS, PHP) a aplikacje mobilne są pisane w zupełnie innych językach (Java, Kotlin). I poznanie samych potrzebnych technologii to dużo czasu a przebudowanie kodu gry to jest 50 razy tyle.
    Zrobienie aplikacji mobilnej mfo3 jest po prostu zbyt czasochłonne, żeby mogło być zrealizowane w sensownym czasie przez dwie osoby, które dodatkowo muszą zajmować się rozwijaniem przeglądarkowej wersji gry.

    Co do wejścia mfo3 na rynek zagraniczny mam krótki eksperyment: wejdźcie na steamDB i zobaczcie statystyki graczy online
    Widziałbyś ewentualny sens wypuszczenia jakiejś okrojonej wersji MFO, która chociaż w części przypomina normalne MFO2/3?
    ***** ****

  5. #20
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał GalaxyPL Zobacz post
    Widziałbyś ewentualny sens wypuszczenia jakiejś okrojonej wersji MFO, która chociaż w części przypomina normalne MFO2/3?
    Wyjście aplikacji mobilnej byłoby na korzyść dla ilości osób online, ale okrajanie mfo3 byłoby trudne ze względu na to, że i tak trzeba by obsłużyć wszystkie rodzaje komend w zdarzeniach, więc nie ma za bardzo co okrajać.

  6. #21
    Cytat Napisał YourShadow Zobacz post
    Zapewne nie zdajesz sobie sprawy, że zrobienie dobrze funkcjonującej aplikacji mobilnej to nie jest wstawienie ikonki na sklep google i gotowe, czy nawet "przeklepanie" gry i zrobienie od nowa.
    Zawsze kiedy pojawia się propozycja cudownego ożywienia gry za pomocą aplikacji mobilnej pojawia się to samo myślenie, że wystarczy przekopiować grę i wszystko gotowe.

    Otóż nie.
    Przerobienie gry na aplikację mobilną to jest właściwie zbudowanie kodu od zera. Dodatkowo MFO jest napisane w technologiach webowych (JS, PHP) a aplikacje mobilne są pisane w zupełnie innych językach (Java, Kotlin). I poznanie samych potrzebnych technologii to dużo czasu a przebudowanie kodu gry to jest 50 razy tyle.
    Zrobienie aplikacji mobilnej mfo3 jest po prostu zbyt czasochłonne, żeby mogło być zrealizowane w sensownym czasie przez dwie osoby, które dodatkowo muszą zajmować się rozwijaniem przeglądarkowej wersji gry.

    Co do wejścia mfo3 na rynek zagraniczny mam krótki eksperyment: wejdźcie na steamDB i zobaczcie statystyki graczy online
    Skoro proponowałem, to umiem to zrobić. Większość z tych rzeczy co wypisałeś jest nie prawdziwa.

  7. #22
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał Andrzej Drzewo Zobacz post
    Skoro proponowałem, to umiem to zrobić. Większość z tych rzeczy co wypisałeś jest nie prawdziwa.
    Możesz się szerzej odnieść? Bo jakoś "nie prawda bo nie" mnie nie przekonuje.

  8. #23
    Użytkownik Avatar Platynowy
    Dołączył
    03-12-2015
    Postów
    326
    Cytat Napisał YourShadow Zobacz post
    Wyjście aplikacji mobilnej byłoby na korzyść dla ilości osób online, ale okrajanie mfo3 byłoby trudne ze względu na to, że i tak trzeba by obsłużyć wszystkie rodzaje komend w zdarzeniach, więc nie ma za bardzo co okrajać.
    aplikacja mobilna??? chyba nikt się nie łudzi nawet o takie cuda

    na iOS nie jest dostępna nawet opcja kliknięcia prawym przyciskiem myszki xD w sensie żeby np. móc dołączyć do walki lub sprawdzić profil gracza, dodać do grupy itd.

  9. #24
    Użytkownik
    Dołączył
    10-06-2023
    Postów
    11
    Cytat Napisał YourShadow Zobacz post
    Zapewne nie zdajesz sobie sprawy, że zrobienie dobrze funkcjonującej aplikacji mobilnej to nie jest wstawienie ikonki na sklep google i gotowe, czy nawet "przeklepanie" gry i zrobienie od nowa.
    Zawsze kiedy pojawia się propozycja cudownego ożywienia gry za pomocą aplikacji mobilnej pojawia się to samo myślenie, że wystarczy przekopiować grę i wszystko gotowe.

    Otóż nie.
    Przerobienie gry na aplikację mobilną to jest właściwie zbudowanie kodu od zera. Dodatkowo MFO jest napisane w technologiach webowych (JS, PHP) a aplikacje mobilne są pisane w zupełnie innych językach (Java, Kotlin). I poznanie samych potrzebnych technologii to dużo czasu a przebudowanie kodu gry to jest 50 razy tyle.
    Zrobienie aplikacji mobilnej mfo3 jest po prostu zbyt czasochłonne, żeby mogło być zrealizowane w sensownym czasie przez dwie osoby, które dodatkowo muszą zajmować się rozwijaniem przeglądarkowej wersji gry.
    Da się pisać gry w javascripcie i jego frameworkach (np. react/vue) co załatwiłoby sprawę zarówno dla przeglądarki i mobilki w jednym. Dzięki temu nie trzeba by pisać serwera całkowicie od nowa (choć przydałoby się dla choćby znacznego zmniejszenia lagów) a wystarczyłoby przygotować interfejs (gdzie od razu zaznaczę, że w zależności od stanu zasobów gry może to również pochłonąć niezłą kwotę/sporo czasu). Już więcej zajmie dostosowanie sprite'ów czy zrobienie ich od nowa pod inne rozdzielczości.

    Problem jest w samej grze, nic nie da wydanie nawet 3 innych portów gdy gra przyciąga przeciętnego gracza na kilka dni/tygodni. Przecież dawniej były reklamy na google ads i na dłuższą metę niewiele to zmieniło. Najpierw przygotowuje się produkt, dopiero potem reklamę. A skoro brak większego zaangażowania administracji w takie sprawy to dajcie po prostu tej grze umrzeć w spokoju.

  10. #25
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał centel Zobacz post
    Da się pisać gry w javascripcie i jego frameworkach (np. react/vue) co załatwiłoby sprawę zarówno dla przeglądarki i mobilki w jednym. Dzięki temu nie trzeba by pisać serwera całkowicie od nowa (choć przydałoby się dla choćby znacznego zmniejszenia lagów) a wystarczyłoby przygotować interfejs (gdzie od razu zaznaczę, że w zależności od stanu zasobów gry może to również pochłonąć niezłą kwotę/sporo czasu). Już więcej zajmie dostosowanie sprite'ów czy zrobienie ich od nowa pod inne rozdzielczości.
    Serwer też wypadałoby przebudować, żeby nie było lagów (tak jak piszesz) i aplikacja działała natywnie. Poza tym trzeba wszystko dostosować do wymagań Google Play i App Store.
    Przebudowa reszty gry na aplikację mobilną jest czasochłonne. trzeba przepisać całe UI, więc to nie jest "wystarczyłoby". Zgaduję, że dostosowanie mfo do obsługi frameworków to praktycznie równoznaczne z przepisaniem gry od zera.
    Krótko mówiąc nie, to nie jest takie proste jak się niektórym wydaje.

  11. #26
    Nie no shadow prawda jest taka że gdyby mfo nie było fundacją charytatywną za mfy to przebudowa gry bylaby realna do końca tego roku, a upki wychodziłyby w mniej niż 5 lat. Największym poronieniem tutaj jest stworzenie czegoś z potencjałem i brak chęci we wkład finansowy na rozwój. Jestem pewna, że gdyby gra wyszla poza przeglądarke, już powiedzmy do mało realnego 3d bylaby dość grywalna przy odpowiedniej strategii reklamowej. Nie mówiąc już o zyskach tworcy, bo grywalna gra przynosi zyski nie tylko z 3 napalonych zasilkowych graczy na krzyż.

  12. #27
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał I Miss Extasy Zobacz post
    Nie no shadow prawda jest taka że gdyby mfo nie było fundacją charytatywną za mfy to przebudowa gry bylaby realna do końca tego roku, a upki wychodziłyby w mniej niż 5 lat. Największym poronieniem tutaj jest stworzenie czegoś z potencjałem i brak chęci we wkład finansowy na rozwój. Jestem pewna, że gdyby gra wyszla poza przeglądarke, już powiedzmy do mało realnego 3d bylaby dość grywalna przy odpowiedniej strategii reklamowej. Nie mówiąc już o zyskach tworcy, bo grywalna gra przynosi zyski nie tylko z 3 napalonych zasilkowych graczy na krzyż.
    Nie no i miss extasy prawda jest taka że stworzenie dobrze funkcjonującej gry mobilnej przez jedną osobę to jest co najmniej kilkanaście miesięcy pracy. Największym poronieniem twojego posta jest twierdzenie że włożenie kasy w grę równa się sukcesowi. Jestem pewny, że gdyby w dzisiejszych czasach wyszło mało realne 3d to byłoby niegrywalne nawet gdybyś wrzuciła w kampanię reklamową równowartość portfela dowolnego multimiliardera. Nie mówiąc już o braku zysków z takiej produkcji.

    To teraz zagadka dla ciebie w kontekście mfo3d lub "szybkiej" przebudowy gry na aplikację mobilną: zgadnij czemu duże produkcje wychodzą kilka lat przy zespole liczącym kilkaset osób.

  13. #28
    Wiesz co ja bym tu mogla wypisać caly biznesplan, czemu to zadziała i jak to wszystko zrobić, ale nie jestem taka głupia jak wy żeby robić to za darmo xd

  14. #29
    Moderator Avatar YourShadow
    Dołączył
    24-06-2014
    Postów
    1,928
    Cytat Napisał I Miss Extasy Zobacz post
    Wiesz co ja bym tu mogla wypisać caly biznesplan, czemu to zadziała i jak to wszystko zrobić, ale nie jestem taka głupia jak wy żeby robić to za darmo xd
    Był już taki jeden, który też myślał, że ma genialny biznesplan i stworzy grę 3d niskim kosztem i nakładem finansowym. Wiesz jak się skończyło?
    Nazwa:  dlf.png
Wyświetleń: 600
Rozmiar:  39.2 KB
    Nie przestawiasz żadnych argumentów, więc nie ma sensu dalej z tobą dyskutować

  15. #30
    Tymczasem były sobie czasy kiedy fechmistrz kamil jakoś w 2011-2012 podczas ferii zrobił grę w rpg makerze jakości i wielkosci upka w mfo w tydzień. Mfo działa na kradzionych assetach z RPG Makera więc kwestia mapmakingu i assetów idzie odrazu do kosza. Ofc to był upek jakości i wielkości jak urkaden/eliar ale wciąż.

    W ramach ciekawostki eldoth jego stary kupił papuge i nazwał ją garuda


    PS: DLF i jego choroby psychiczne nie są dobrym kontrargumentem w dyskusji, chyba że odczuwasz psychiczną potrzebę obniżyć jej poziom.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •