Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 46 do 60 z 62

Temat: Walki z graczami nie powinny zabierać energii

  1. #46
    Lubie Placki
    Konto usunięte
    Aha To ja jestem przeciw Można prosić o jakieś ustosunkowanie się do mojego postu na temat ograniczenia rankowego w walce ?

  2. #47
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,966
    Cytat Napisał Conny-W1 Zobacz post
    Aha To ja jestem przeciw Może jakieś ustosunkowanie się do mojego postu na temat ograniczenia rankowego w walce ?
    Ograniczenia mają swoje głębokie uzasadnienie.
    Jeśli walczysz normalnie ciągle z różnymi graczami to raczej nie powinieneś takiego limitu złapać (a przynajmniej nie często), a kombinacje przy przekazywaniu ranku to bardzo skutecznie ukróci - stają się bardzo mało efektywne. Wygrywanie ciągle (częściej niż limity) z tym samym gronem graczy nie powinno wystarczać do pięcia się w rankingu - nawet jeśli są to walki bez kombinacji. Kolejny powód - możesz dużo walczyć nie obawiając się, że nieświadomie zawalczysz kilka walk z jednym graczem w małym odstępie czasu i ktoś Cię posądzi o przelew. Ograniczenie przedziału ranku ma na celu wyeliminowanie nabijania ranku na dużo słabszych (rankingowo) graczach. Jeśli masz dużo ranku to wygrana z kimś kto ma go 5x mniej nie powinna sprawiać, że pniesz się w rankingu.

  3. #48
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że te klika opcji jest komplikacją odpychającą od areny...
    W tej chwili głównym problemem areny nie jest to, że coś od niej "odpycha", a to, że z jakiegoś powodu nic na nią nie "przyciąga" graczy. Ale od tego jest inny wątek na forum.
    Ja uważam, że obecne rozwiązanie daje w 100% możliwości rozwiązania "sztywnego".

    Może tak uściślając - wg Ciebie obecne rozwiązanie jest (a) zbyt zagmatwane - użytkownicy nie poradzą sobie (nie będzie im się chciało?) z ustawieniem opcji i (b) nie będą świadomi że im ciaśniejsze kryteria ustawią tym mniej dopasowań dostaną?
    Według mnie obecne rozwiązanie jest zbyt "wolne", niepotrzebnie rozbudowane. Dodatkowo można do tego podejść, jak do problemu z użytecznością (usability). Pierwszy problem ma dwa następstwa: 1) albo zostawiam domyślne opcje i trafiam na walkę nierankingową lub ze zbyt silnym graczem, 2) albo muszę, choć mi się nie chce, ręcznie określić przedział poziomowy i rankingowy. A opcje złoto, przedmiot, ranking ograniczają ilość walk na arenie (i tak, na pewno część graczy nie zdaje sobie sprawy, że w ten sposób ogranicza swoją szansę na walkę) - przynajmniej początkowo (do osiągnięcia "trwałej masy krytycznej") nie powinno się na to pozwolić.

    W MFO2 jest tak: wychodzę przed miasto, klikam 1vs1 i walczę. Arena powinna być równie "szybka" i "prosta" i jednocześnie dawać przeciwnika, z którym teoretycznie mam wyrównane szanse.

    Proponuję kompromis: schowanie wszystkich tych opcji pod nierzucającą się w oczy rozwijaną opcją "zaawansowane". Oczywiście poziom i przedział rankingowy powinny być automatycznie uzupełniane.

    Miałem poruszyć jeszcze parę kwestii, ale widzę, że jestem w mniejszości, także dam sobie z tym spokój.

  4. #49
    Lubie Placki
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    Ograniczenia mają swoje głębokie uzasadnienie.
    Jeśli walczysz normalnie ciągle z różnymi graczami to raczej nie powinieneś takiego limitu złapać (a przynajmniej nie często), a kombinacje przy przekazywaniu ranku to bardzo skutecznie ukróci - stają się bardzo mało efektywne. Wygrywanie ciągle (częściej niż limity) z tym samym gronem graczy nie powinno wystarczać do pięcia się w rankingu - nawet jeśli są to walki bez kombinacji. Kolejny powód - możesz dużo walczyć nie obawiając się, że nieświadomie zawalczysz kilka walk z jednym graczem w małym odstępie czasu i ktoś Cię posądzi o przelew. Ograniczenie przedziału ranku ma na celu wyeliminowanie nabijania ranku na dużo słabszych (rankingowo) graczach. Jeśli masz dużo ranku to wygrana z kimś kto ma go 5x mniej nie powinna sprawiać, że pniesz się w rankingu.
    Miałem na myśli tylko ograniczenie ilości ranku jaką musi posiadać przeciwnik, nie maksymalnej ilości walk z graczem bo to jest świetne rozwiązanie. Mi by wystarczyły nawet dwie, na walkę i na rewanż hehehe ale 3 mogą zostać.

    Jeśli chodzi o ograniczenie przedziału ranku to nadal uważam, że jest ono zbyt rygorystyczne! Po przekroczeniu pewnej granicy punktów będzie baaaardzo ciężko o jakąś walkę, a mogę się założyć że tylko 1 na 3 przeciwników w moim przedziale będzie chciał zawalczyć bo będzie wolał dobijać się na słabszych. Niby faktycznie masz rację, że wygranie z dużo słabszym graczem nie powinno Cię podciągać w rankingu. jednak obawiam się, że to skutecznie zniechęci wielu graczy od walk PvP bo nie każdy lubi stać w mieście i czekać 2 tygodnie aż znajdzie się jakiś przeciwnik z przedziału. Można by przyjąć tak, że jeśli walczy się z kimś z poza przedziału, to za wygraną dostaję się jakąś umowną niską ilość pkt rankingowych np, 3, które nie są odejmowane z konta przegranego i dodatkowo aby uniemożliwić przelewanie ranku to taki przeciwni musiał by mieć powiedzmy minimum 20% twoich punktów rankingowych. To taki idealny kompromis imho.


    Cytat Napisał ADIHC1 Zobacz post
    W tej chwili głównym problemem areny nie jest to, że coś od niej "odpycha", a to, że z jakiegoś powodu nic na nią nie "przyciąga" graczy. Ale od tego jest inny wątek na forum.
    W MFO2 jest tak: wychodzę przed miasto, klikam 1vs1 i walczę. Arena powinna być równie "szybka" i "prosta" i jednocześnie dawać przeciwnika, z którym teoretycznie mam wyrównane szanse.

    Proponuję kompromis: schowanie wszystkich tych opcji pod nierzucającą się w oczy rozwijaną opcją "zaawansowane". Oczywiście poziom i przedział rankingowy powinny być automatycznie uzupełniane.

    Miałem poruszyć jeszcze parę kwestii, ale widzę, że jestem w mniejszości, także dam sobie z tym spokój.
    No jeżeli komuś się nie chce klikać w opcję to niech nie gra, moim zdaniem wyolbrzymiasz problem. Raczej każdy woli sprecyzować z kim chce walczyć, a jak chce klikać i już to ma od tego miejsca z aktywną opcją bójek. Jeśli Twoim zdaniem nic nie przyciąga do walki na arenie, to są inne rozwiązania np ranking areny, jakieś nagrody miesięczne np inny strój postaci i to powinno wystarczyć. Zauważ ile osób w dwójce walczy w turniejach dzięki nagrodom oraz samej radości z bycia the best. W trójce niech arena zastąpi turnieje, z jakimś miesięcznym rankingiem oraz nagrodami i upiecze się dwie pieczenie na jednym ogniu, bo nie trzeba będzie co miesiąc otwierać turnieju tylko wszystko będzie się robiło z automatu.

    Co do kompromisu to jest to chyba jedyny logiczny pomysł który by wprowadził Twój system łączenia par do pojedynku, bo gdyby wszystko było tylko i wyłącznie z automatu to każdy po przegranej by powiedział nie walczę już bo to przez ten ***** przydział automatyczny. Nawet jeśli by tak nie było to natura ludzka jest taka, żeby zwalał winę właśnie na to
    Ostatnio edytowane przez Lubie Placki ; 23-03-2011 o 18:46

  5. #50
    Mapiątko
    Konto usunięte
    W jakiej formie byłaby możliwość zmiany profilu? Zaklęcie, zdolność, przedmiot, czy nowa opcja w menu głównym wyboru itemu/atak?
    Zawsze można też zrobić tak, że można dokonać tylko jedną (ewentualnie 2) zmianę EQ na całą walkę, co będzie pewnym ryzykiem.
    Przy zmianie ilość HP (głównie gemy), nowe hp (w stosunku do maxhp) będzie przeliczane procentowo czy ilościowo?

  6. #51
    RoLLeR-W1
    Konto usunięte
    podejrzewam,ze procentowo.

    co do zmiany, najlepiej zrobic caly profil bo to praktycznie jedno klikniecie i po sprawie wszystko zmienione, tylko trzeba miec przygotowane rozne profile.
    I kolejna sprawa. Jesli jest juz takie udogodnienie, bardzo bylbym za tym, zeby zniesc ograniczenia w statystykach. Bardzo one ograniczaja jakakolwiek kreatywnosc na niskich poziomach a zaraz po premierze wysokich nie osiagniemy przeciez. Rozbieznosc statystyk miedzy graczami jest naprawde mala i w walkach wygrywa glownie eq i zwykly fart. Mozna dac ograniczenie ale nie do przesady, zeby miec 60-70 speeda w bazie to trzeba dac po 18 obron, z tego co pamietam. I gra speederem jest zepsuta ;p a to byla moja ulubiona taktyka w mfo2, jak pewnie wielu graczy. Wiem, ze to ochrona przed noobstatem, ale teraz jesli jest mozliwosc zmiany eq w trakcie walki, jest juz alternatywa. Nawet w walce z noobstatem, gdy rozpoczyna sie walka, 1 ruch nalezy do nas, jesli na pasku szybko bijemy double, a gracz ma duzo hp, to mamy duze szanse, ze to noobstat, wiec szybko zmienamy profil na najbardziej nastawiony na def mag. A na niskich levelach i tak malo prawdopodobne, zeby mag lub woj mial cie na hita, nawet bez obrony w bazie. Wiec czas na przebranie jest zawsze.

  7. #52
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,966
    Cytat Napisał MapY-W1 Zobacz post
    W jakiej formie byłaby możliwość zmiany profilu? Zaklęcie, zdolność, przedmiot, czy nowa opcja w menu głównym wyboru itemu/atak?
    Zawsze można też zrobić tak, że można dokonać tylko jedną (ewentualnie 2) zmianę EQ na całą walkę, co będzie pewnym ryzykiem.
    Przy zmianie ilość HP (głównie gemy), nowe hp (w stosunku do maxhp) będzie przeliczane procentowo czy ilościowo?
    myślę, że najlepszym miejscem było by menu "narzędzi" - tam gdzie wzywamy pomoc itp. Nie koliduje wtedy z często używanymi komendami.
    No ale pozostaje kwestia czy w ogóle to robić

    Cytat Napisał "Conny-W1
    Można by przyjąć tak, że jeśli walczy się z kimś z poza przedziału, to za wygraną dostaję się jakąś umowną niską ilość pkt rankingowych np, 3, które nie są odejmowane z konta przegranego i dodatkowo aby uniemożliwić przelewanie ranku to taki przeciwni musiał by mieć powiedzmy minimum 20% twoich punktów rankingowych. To taki idealny kompromis imho.
    To bardzo zły pomysł - "darmowy" rank to tylko pole do przekrętów -> "zawalczmy o rank, ty nic nie stracisz ja zyskam, odpalę ci za to ...."

  8. #53
    mtnm
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Conny-W1 Zobacz post
    Jeśli chodzi o ograniczenie przedziału ranku to nadal uważam, że jest ono zbyt rygorystyczne! Po przekroczeniu pewnej granicy punktów będzie baaaardzo ciężko o jakąś walkę, a mogę się założyć że tylko 1 na 3 przeciwników w moim przedziale będzie chciał zawalczyć bo będzie wolał dobijać się na słabszych.
    A jak jest np. w piłce nożnej? Czy takiej Barcelonie chodzi o to by w eliminacjach do Ligi Mistrzów pokonać jakąś Wisłę Kraków czy SP Tre Fiori? Ich interesuje tylko finał. A konkretnie to zwycięstwo w nim. I to nie nad byle kim. Prawdziwy mistrz niestety ma takie problemy...
    Darmowy rank - to taka nasza wersja mistrza zdobytego dzięki "Fryzjerowi". Naprawdę tak chcesz?

    Najwyżej powstanie kasta powiedzmy pod tytułem top10 i każdy będzie narzekał, że nikt z pozostałej dziewiątki nie chce z nim walczyć
    Inna sprawa, że właśnie na takie okazje chciałem by atrybuty zużywały się w miarę nicnierobienia. Czyli kto nie walczy o rank - staje się obiektywnie coraz słabszy...

    Poza tym - tu nie ma kar za multi - możesz walczyć kolejnymi postaciami - aż całe top10 będzie twoje

    Chcieliście arenę do walk by rankerzy nie byli narażeni na wystawki - macie. Nie można wszystkiego w grze ustawiać pod kilku rankerów...

    Zresztą założenie miało być takie, że najważniejszy ranking to "ranking turniejowy". A turnieje miały by być częściej niż w 2.

    No i zupełnie na koniec - nie każda walka musi być o ranking.

  9. #54
    Lubie Placki
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    To bardzo zły pomysł - "darmowy" rank to tylko pole do przekrętów -> "zawalczmy o rank, ty nic nie stracisz ja zyskam, odpalę ci za to ...."
    W takim razie przegrany gracz mógłby tracić ten rank. Można zrobić tak, że poniżej 50 % walka odbywa się nie za 10 % tylko za 5. Cokolwiek byle PvP żyło, a nie że ja muszę stać w mieście i czekać 2 tyg na walkę


    Cytat Napisał mnietuniema Zobacz post
    Poza tym - tu nie ma kar za multi - możesz walczyć kolejnymi postaciami - aż całe top10 będzie twoje
    Za multi jest kara bo czytałem już regulamin, po prostu można mieć więcej postaci na jednym koncie

  10. #55
    Gargamel1-W2
    Konto usunięte
    W takim razie przegrany gracz mógłby tracić ten rank. Można zrobić tak, że poniżej 50 % walka odbywa się nie za 10 % tylko za 5. Cokolwiek byle PvP żyło, a nie że ja muszę stać w mieście i czekać 2 tyg na walkę
    Dobrze jest tak jak jest teraz, jak ma sie przewage w ranq nad innymi to ciężko o walk w swoim przedziale...można by było wprowadzić 5% od graczy którzy są poniżej przedziały rankingowego a maja +/- x lvl'i
    W kwietniu raczej nie będziesz narzekał na brak walk

  11. #56
    Lubie Placki
    Konto usunięte
    Cytat Napisał KonDziO-W3 Zobacz post
    Regulamin głowa nie boli Warto przeczytac i unikać tych kar. Przestrzegajmy zasad regulaminu bo to ważniejsze.
    Kondzio - the return of da mastah !


    Cytat Napisał Gargamel1-W2 Zobacz post
    Dobrze jest tak jak jest teraz, jak ma sie przewage w ranq nad innymi to ciężko o walk w swoim przedziale...można by było wprowadzić 5% od graczy którzy są poniżej przedziały rankingowego a maja +/- x lvl'i
    W kwietniu raczej nie będziesz narzekał na brak walk
    No to przecież o tym właśnie pisałem. A co do walk to może na początku nie, ale po jakimś czasie będzie kicha i nie będzie z kim walczyć o rank.

  12. #57
    mtnm
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Conny-W1 Zobacz post
    Za multi jest kara bo czytałem już regulamin, po prostu można mieć więcej postaci na jednym koncie
    Dla mnie to zawsze będzie multi.

    A jeszcze wracając do tematu: ranking miał być inaczej konstruowany - miałby "datę przydatności". Po pewnym czasie (mam nadzieję, że po krótszym niż dłuższym) byłby kasowany. Więc po wystarczająco długim okresie czekania na przeciwnika - twoje męczarnie się skończą

  13. #58
    Lubie Placki
    Konto usunięte
    Cytat Napisał mnietuniema Zobacz post
    A jeszcze wracając do tematu: ranking miał być inaczej konstruowany - miałby "datę przydatności". Po pewnym czasie (mam nadzieję, że po krótszym niż dłuższym) byłby kasowany. Więc po wystarczająco długim okresie czekania na przeciwnika - twoje męczarnie się skończą
    Mam nadzieję, że tak nie będzie bo wtedy już mnie tu nie ma

  14. #59
    Gargamel1-W2
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Conny-W1 Zobacz post
    Mam nadzieję, że tak nie będzie bo wtedy już mnie tu nie ma
    I mnie też, mógłby byc oddzielny ranking który co miesiąc byłby kasowany ale nie ten co teraz :P

  15. #60
    RoLLeR-W1
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Chaos Rank-W3 Zobacz post
    Nasz Kondzio jak zawsze coś nie na temat haha.
    ty tez za bardzo na temat nic nie napisales...


    moim zdaniem powinien byc wprowadzony podwojny ranking tak jak w mfo2, taki ktory dostajesz za KAZDA walke z graczem, i taki pvp jak jest teraz.
    Co do znikajacego rankingu, jesli nie walczymy przez dlugi czas to ja jestem za. Nie bedzie sytuacji tak jak na mfo2, ze ktos nabil sobie duzo ranku przestal grac i juz nikt go nie moze wyprzedzic.
    Dajmy taki Fanatyko z mfo2. Nabil rank przez wszystkimi upkami, kiedy bylo latwiej gracze nie byli ograni, on to wykorzystal i kosil wszystko, juz mniejsza o to ze anty ;p no i przez bardzo, bardzo dlugo byl 1 w rankingu, trwalo to chyba kilka lat jak wprowadzili skutecznosci obrony, wiecej tur w walkach itd, bylo juz trudniej stworzyc postac nieprzegrywajaca, tym bardzi wsrod setek dzieci neo, łasych na rank, ktory i tak zaraz straca, bo zyja z uprzykrzania gry innym, i trudno bylo wybic sie ponad graczy z top10. prawie niemozliwe ;p wiec milo by bylo gdyby teraz rank wygasal, jesli nie walczymy np. przez okres miesiaca w ogole. kiedy znowu zacznie walczyc te pkt sie tak jakby 'odnowia' i nabija dalej, wskakuje na ranking. po prostu nieaktywni gracze nie byliby wyswietlani, sam nie wiem xd ale pomysl mi sie podoba

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •