kto to woja sa?
kto to woja sa?
2012 - woje płaczą, bo bryza daje tylko oslonę fizyczną "buuu przewaga magów"
2021:
Wojownik ma:
- Klątwę krwi - zżera przeciwnikowi dużo hp, nie da się uodpornić
ALE PRZECIEŻ MACIE KRWAWY SZAŁ!!!
Mag używa zdolności krwawy szał.
Wojownik i cyk defensywne natarcie xd
Mag musi się uleczyć i ma wuja ze swojego skupienia i jeszcze krwawienie do tego XD
Mag myśli sobie, może go spowolnię i wykorzystam jakoś dubla.
Wojownic, haha taki wuj, cyk karakol xd.
A to tylko zdolności, nie wspominam już o broniach.
Co ci testerzy robią na testowym?
♪ Żółwie tańczą jak szalone... ♫
Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!
Wojownik też może używać doładowania.
♪ Żółwie tańczą jak szalone... ♫
Klątwa Krwi - 12 użyć, koszt 216 MP. Przy hicie ~1000 leczy 1200 HP i ma 40% szans na nałożenie równo 4 krwawień (przy modyfikatorze z lucka równym 1). Załóżmy, że wejdzie 4 razy i mag statystycznie przy każdej turze z krwawieniem będzie mieć 3000 HP. Z powodu krwawienia mag traci 3600 HP. A więc wojownik używa 216 MP dla bonusu ~4600HP. Jest to praktycznie krańcowy wynik, najbardziej opłacalny dla strony wojownika. Gorzej dla maga zwyczajnie nie może być.
Są zdolności dające podobne value za tę cenę. Leczenie 1 na maksymalnej gwiazdce to w przeliczeniu 4320 gwarantowanego HP za 216 MP! Normalnie OP, zwłaszcza że Leczenia mogą użyć wojownicy.
A będąc już całkowicie poważnym, ten koszt 216 MP dla wojownika to bardzo dużo. Kiedyś wojownik nie musiał w ogóle używać mikstur many, wystarczyły 3 odnówki. Obecnie nie dość, że przy ogromnej gamie zdolności trzeba sobie ładować manę z potki minimum kilka razy (np. Atronis używa miksa many 3 nawet 4 razy na walkę) to jeszcze potrzebuje proporcjonalnie wysokiego maks. MP. W Devos dla wojownika 100 było już całkiem duże, a teraz cała topka gra 140-160 MP. Wzrost o minimum 50% w porównaniu do poprzedniego update. A koszty dwóch maksymalnych Leczeń wzrosły o... 14 MP. Przypominam, że jeszcze całkiem niedawno w PvP u wojownika maks. MP zwykle pozwalało na użycie 2 maksymalnych leczeń z rzędu, a więc obecnie byłoby 100 MP. A więc wojownik ładuje nawet 30 punktów statystyk w manę, do tego ładuje ją sobie do 4 razy na walkę po to by uzyskać value 4600 z 1 zdolności albo żeby skontrować zdolki maga, który w końcu archaicznie ma wysokie MP pozwalające mu je rzucać.
Nie wspomnę, że zdolności wojownika potrzebują jakiegoś tam lucka żeby działać. To kolejne kilkadziesiąt punktów statystyk zaoszczędzonych u maga. No i zresztą istnieje opcja założenia 1 itemka w luck przy sporej przewadze przeciwnika. Takie 30-40 pkt. szczęścia wypłaszczającego przewagę robi bardzo dużo.
Jeżeli chodzi o zdolności wojownika, to problem leży gdzie indziej. A konkretnie w Wilczych Rękawicach.
Problem leży w tym, że osoby odpowiedzialne za PvP nawet nie podejmują dyskusji z graczami. Jak można twierdzić, że istnieje jakikolwiek balans skoro w użyciu dla wojownika są tylko 3 bronie: wilcze rękawice, kryształowa włócznia oraz topór walkirii. Wprowadzanie niezdejmowalnego statusu dla jednej profesji i zdolności, które pozwalają odpowiedzieć na każdą ripostę też jest niezdrowe. Argument z MP na 80 poziomie to fraszka, bo zdecydowana większość ubierze dodatek z MP - krasnoludzki amulet lub pierścień many, ostatnia zmiana dobitnie pokazała, że ten update jest pomieszany, bo nie pamiętam sytuacji, aby ktokolwiek chcący walczyć PvP kiedykolwiek ubierał nieunikaty. Polecam przejrzeć temat ze szczęściem ile trzeba mieć przewagi aby zbić 10% celności z samego profilu rękawic. Bardzo chętnie zobaczę kogoś kto używa buławy na 80 z powodzeniem.
Warto dodać, że obecnie magowie grają pod minimalne MP czyli na poziomie 200~ które było grane już za Devos, bo ładują wszystkie punkty w atak. Obecnie w Nordii według gry minimalne MP maga z rózgą to 250 (osobiście nie widziałem takiego maga), a minimalne rozdane punkty to 180MP bez rózgi. Zatem problemem jest też mana u magów, którzy ją totalnie olali, bo chcą mieć ogromny atak i ich dużo częstsze ładowanie many też powoduje, że często na tym tracą. Dodatkowo fajną kontrą na klątwe krwi jest uzdrawiający pocisk, którego mało kto używa Często widziałem walki, gdzie mp woja było tylko 20 mniejsze niż mp u maga, było to w okresie gdy rózga arktosa była zbugowana, ale chyba większość magów mentalnie uważa, że danie punktów w MP zamiast w atak to strata, a niestety jest na odwrót
Co do słów pirata, to nie przesadzałbym z tym, że w użyciu są trzy bronie: jest kilku wojów którzy biją buławą, a miecz vs mag jest poprostu mniej opłacalny. Bronie bazujące na lucku u woja są zbyt łatwo kontrowane i wojowi obecnie znacznie ciężej uzyskać na tyle duży luck, żeby z nich korzystać. Aczkolwiek fakt, że rękawice są najczęsciej grane, ale to przez, że mają fajny pasyw, dodatkową mane i celność, są poprostu wygodne. Też nie podoba mi się fakt, że jest kilku wojów którzy nie mają żadnego atrybutu a radzą sobie zarówno z magami jak i z wojami.
Klątwa krwi w broni atrybutowej to katorga i ciągłe ładowanie many, sam już z niej zrezygnowałem bijąc chociażby buławą bo sama liczba ładowań many pomijając odnówki przy mp = 118 wynosiła 6/7 miksów by użyc wszystkich zdolności. Widzicie ciągle klątwe, bo dużo osób gra pod rękawcei i nie wymyśli sobie nic swojego jak np: cios buławy (bo grają pod atry 0%) lub jakieś ogniste ataki które są równie mocne, tylko każdy jedzie 1:1 jak inni
Ostatnio edytowane przez Atronis ; 11-01-2021 o 15:18
Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!
Z używanymi broniami jest tylko jeden problem, właśnie Wilcze Rękawice. Co do innych, powiedziałbym że ludziom brakuje wyobraźni, bo np. Mieczem Arktosa dałoby się zdominować PvP auto całkiem łatwo.
Dlatego nie mówiłem o bonusach z gemów. 30 pkt. statystyk można tracić nie tylko w statystykach, ale i przez dobieranie eq. Pierścień Many 95 pkt. statystyk, w tym 35 samej many. Taki Wilczy Wisiorek dla przykładu również ma 95 pkt; w tym 0 many. Ludzie poświęcają sporo szczęścia czy szybkości, by mieć te 35+ pkt. w manę i móc normalnie używać zdolności. Magowi wystarczy <45 pkt. many w bazie by mieć jej 200 limitu i móc swobodnie korzystać z 5 zaklęć, wtedy można zakładać unikaty z dobrymi statystykami. Wojownik żeby móc grać pod zdolności potrzebuje tych itemków, a więc ma zaniżone defy/ataki/speedy. Widać to bardzo mocno w walkach mag vs woj, różnica dmg jest ko-lo-salna.Argument z MP na 80 poziomie to fraszka, bo zdecydowana większość ubierze dodatek z MP - krasnoludzki amulet lub pierścień many
No i tak czy siak pierek many jest stanowczo zbyt silny w porównaniu do innych itemów z maną, jak i zwykłych unikatów. Buty z Głębin, Magmowy Hełm czy ów przyzwany wcześniej Krasnoludzki Amulet są przez niego przyćmiewane. Trochę dziwne że nieunikat ma bazę punktów równą unikatom (albo nawet wyższą od dodatków w defa).
Chociażby w Devos: Buty Oświeconych (przed nerfem), Górniczy Hełm, Wyklęty Diadem, Wyklęty Płaszcz, Wyklęty Sygnet.nie pamiętam sytuacji, aby ktokolwiek chcący walczyć PvP kiedykolwiek ubierał nieunikaty
https://mfo3.pl/r/b9b6e2be0 TOP1 PvP manu vs TOP2 PvP manuBardzo chętnie zobaczę kogoś kto używa buławy na 80 z powodzeniem.
Ja mam sporo many w bazie, bo zrobiłem mały błąd przy resecie. W rezultacie prawie każdy mnie dubluje i ma większy atak.Warto dodać, że obecnie magowie grają pod minimalne MP czyli na poziomie 200~ które było grane już za Devos, bo ładują wszystkie punkty w atak. Obecnie w Nordii według gry minimalne MP maga z rózgą to 250 (osobiście nie widziałem takiego maga), a minimalne rozdane punkty to 180MP bez rózgi. Zatem problemem jest też mana u magów, którzy ją totalnie olali, bo chcą mieć ogromny atak i ich dużo częstsze ładowanie many też powoduje, że często na tym tracą. Dodatkowo fajną kontrą na klątwe krwi jest uzdrawiający pocisk, którego mało kto używa Często widziałem walki, gdzie mp woja było tylko 20 mniejsze niż mp u maga, było to w okresie gdy rózga arktosa była zbugowana, ale chyba większość magów mentalnie uważa, że danie punktów w MP zamiast w atak to strata, a niestety jest na odwrót
♪ Żółwie tańczą jak szalone... ♫
Piękny ranking auto na 80 poziomie, dominacja jednej profesji.
To pewnie dlatego, że magowie nie potrafią grać. Wojownicy specjalnie dają fory używając zdolności, które im się nie opłacają, a te sieroty i tak przegrywają.
♪ Żółwie tańczą jak szalone... ♫
Tylko n00by używają kryształowej włóczni. Jedynym wyborem dla woja jest włócznia turniejowa. Ona jest tak potężna, że można wgrać auto z magiem bez używania klątwy krwi. Ogólnie nazwa "włócznia turniejowa" powinna zostać zmieniona na "jedyna słuszna włócznia", to po prostu lepiej wygląda. Jeśli chodzi o wilcze rękawice to problem jest w tym, że one są rękawicami. Nie ma innych rękawic na 80lvl do pvp. W Devos były pośpiechu i koralowe (obydwie były grane).