Klątwa Krwi - 12 użyć, koszt 216 MP. Przy hicie ~1000 leczy 1200 HP i ma 40% szans na nałożenie równo 4 krwawień (przy modyfikatorze z lucka równym 1). Załóżmy, że wejdzie 4 razy i mag statystycznie przy każdej turze z krwawieniem będzie mieć 3000 HP. Z powodu krwawienia mag traci 3600 HP. A więc wojownik używa 216 MP dla bonusu ~4600HP. Jest to praktycznie krańcowy wynik, najbardziej opłacalny dla strony wojownika. Gorzej dla maga zwyczajnie nie może być.
Są zdolności dające podobne value za tę cenę. Leczenie 1 na maksymalnej gwiazdce to w przeliczeniu 4320 gwarantowanego HP za 216 MP! Normalnie OP, zwłaszcza że Leczenia mogą użyć wojownicy.
A będąc już całkowicie poważnym, ten koszt 216 MP dla wojownika to bardzo dużo. Kiedyś wojownik nie musiał w ogóle używać mikstur many, wystarczyły 3 odnówki. Obecnie nie dość, że przy ogromnej gamie zdolności trzeba sobie ładować manę z potki minimum kilka razy (np. Atronis używa miksa many 3 nawet 4 razy na walkę) to jeszcze potrzebuje proporcjonalnie wysokiego maks. MP. W Devos dla wojownika 100 było już całkiem duże, a teraz cała topka gra 140-160 MP. Wzrost o minimum 50% w porównaniu do poprzedniego update. A koszty dwóch maksymalnych Leczeń wzrosły o... 14 MP. Przypominam, że jeszcze całkiem niedawno w PvP u wojownika maks. MP zwykle pozwalało na użycie 2 maksymalnych leczeń z rzędu, a więc obecnie byłoby 100 MP. A więc wojownik ładuje nawet 30 punktów statystyk w manę, do tego ładuje ją sobie do 4 razy na walkę po to by uzyskać value 4600 z 1 zdolności albo żeby skontrować zdolki maga, który w końcu archaicznie ma wysokie MP pozwalające mu je rzucać.
Nie wspomnę, że zdolności wojownika potrzebują jakiegoś tam lucka żeby działać. To kolejne kilkadziesiąt punktów statystyk zaoszczędzonych u maga. No i zresztą istnieje opcja założenia 1 itemka w luck przy sporej przewadze przeciwnika. Takie 30-40 pkt. szczęścia wypłaszczającego przewagę robi bardzo dużo.
Jeżeli chodzi o zdolności wojownika, to problem leży gdzie indziej. A konkretnie w Wilczych Rękawicach.

Odpowiedź z cytatem
Często widziałem walki, gdzie mp woja było tylko 20 mniejsze niż mp u maga, było to w okresie gdy rózga arktosa była zbugowana, ale chyba większość magów mentalnie uważa, że danie punktów w MP zamiast w atak to strata, a niestety jest na odwrót
