Jak wszyscy dobrze wiemy, gemy bierności i uzbrojenie z ujemna statystyką częstotliwości walk jest dość rzadko używane ze wzgląd na potrzebę wyłączania widoczności potworków. Ba, niektórzy nawet nie wiedzą, do czego owe gemy i eq służy.
Była propozycja co do uatrakcyjnienia gemów bierności o jakąś tam właściwość, i było to z tego co pamiętam zaakceptowane czy też w planach.
Jednak mam nieco inną propozycję wykorzystania owych przedmiotów w codziennym użytkowaniu.
Otóż przez ostatni czas dużo śmigam po mapie i tu chcąc, czy też nie, wpada jakiś moobek pod nogi. Czasami fajnie, bo wpadnie jakiś pęd rośliniaka/perełka do plecaka, jednak przez sam fakt tracenia energii jest to niekorzystna sytuacja dla gracza. Stąd mój pomysł, aby owe gemy/eq wpływały na częstotliwość walk również na widoczności potworków na mapie. Jakby to działało? Dajmy przykładowo mamy 50% częstotliwości walk [2x gem bierności 5*, totem lub odstraszające buty], więc mamy 50% szans na inicjację walki. Czyli wchodzimy w owego moobka i wspaniały system losujący albo okaże się nam łaskawy i walka się nie odbędzie, albo najnormalniej, jak zawsze, pobijemy się z potworkiem. Mając 25% częstotliwości walk [totem nietykalności, 3x gem bierności 5*, bądź totem lub butki i 1x gem biernosci 5*] mielibyśmy aż 75% szans na uniknięcie walki! Nie brzmi fajnie? Ja bym brał w ciemno.
Jak już we wstępie wspomniałem, gemy bierności nie cieszą się wielką popularnością, w przeciwieństwie do gemów aktywności, przy których bym nie majstrował. Wdrażając moją propozycję podejrzewam, ze owe gemy byłyby częściej używane i ku zadowoleniu gracza.
Teraz pytanie, czy to jest w ogóle wykonalne.
Zapraszam do dyskusji.