Gemy statusowe na 45 lv były przewidziane (ich wbijanie) na przedział od 45 do 65 lv, co spokojnie pozwoli je nabić przez ten czas (coraz więcej walk na lv i coraz więcej AP za walkę, stąd stosunkowo duże liczby dla lv 50).
Można by to było inaczej rozwiązać - AP przyznawać bardziej za liczbę walk/pokonanych przeciwników, co by zniwelowało wpływ poziomu na trudność nabijania danego gemu, ale to też na swoje wady.
W planach są też gemy lv 2,3,4,5 dla poszczególnych statystyk głównych (co 50 lv) i wtedy taki gem speeda lv 2 byłby tak samo trudny do nabicia na poziomie 51 jak gem speeda lv 1. na poziomie 1. W tej kwestii jestem przed ostateczną decyzją, co łączy się też z jubilerem, gdyż loot byłby tylko gemów lv 1, wyższe do zrobienia tylko u jubilera.
Ogólna zasada jubilera:
lv 1 (nabity na max) + lv1 (nabity na max) + opłata + szansa na udane połączenie = lv2 (zero nabitego AP i dużo więcej AP do nabicia niż lv1) z wymaganym poziomem 50/51, żeby go założyć.
Powstaje kwestia ile taki lv2 miałby być mocniejszy od lv1. Opcje są dwie - albo o 1% ogólnie (tak jakby 6 gwiazdka), albo o 1% na każdej gwiazdce (pewnie za mocne).
Inna koncepcja jubilera to gemy typu +coś/-coś w dowolnych konfiguracjach, 2x +coś itp.
A jeszcze inna to brak opcji majstrowania przy gemach
