Moj pomysł polega na dodaniu nowej profesj Łucznik ktory uzywał by łuku , procy a nawet kuszy
Dodano by pare nowych czarów typu ognista strzała itp.
Oceniajcie komentujcie
POZDRAWIAM
Moj pomysł polega na dodaniu nowej profesj Łucznik ktory uzywał by łuku , procy a nawet kuszy
Dodano by pare nowych czarów typu ognista strzała itp.
Oceniajcie komentujcie
POZDRAWIAM
Ostatnio edytowane przez King Nellz ; 10-02-2012 o 13:34
Nie przejdzie. MFO wyróżnia to, że są dwie profesje - mag, woj. Nie róbmy z tego drugiego Margonem.
1. Trzeba by było robić grę od początku, utrzymanie balansu graniczyłoby z trudem (wystarczy, że z magiem i wojem są problemy)
2. W końcu i tego by było za mało dla "wymagających" bo w innych grach przecież są jeszcze paladyni, druidzi, złodzieje itp.
Graniczyłoby z trudem ? Czyli byłoby takie średnie do zrobienia :P
"Nie sztuką jest kupić tanio mf'y , sztuką jest drogo je sprzedać"
i co ta profesja by miała? jak by się odbywały walki? stoję sobie tu na mapie a ktoś z krzaków mnie z łuku nawala
Ostatnio edytowane przez El Fortuno ; 10-02-2012 o 16:08
ile jeszcze będzie takich 'propozycji' ? lepiej będzie jak zamkną w ogóle ten dział...
Trzeba pierw zauważyć, że nazwy w MF wojownik i mag to nazwa umowna i nie mają one wiele wspólnego z klasami jakiś RPG'ów.
Głównym powodem w którym nie ma szans na nową klasę jest ekwipunek, który nie dzieli się na klasy postaci, bo takich w MF nie ma, więc nie ma racji bytu postać taka jak np. łucznik, bo nie różniłby się on niczym innym od tego co już jest (prócz pewnie jakieś animacji w walkach...). Żeby tworzyć inne klasy to trzeba by było przebudowywać cały system walk, a na to się nie zanosi, bo nie o to w tej grze polega.
[SIGPIC]https://forum.mfo3.pl/image.php?type=sigpic&userid=2435&dateline=1426333 822[/SIGPIC]
Szczerze to chciałbym żeby był łucznik, ale teraz to już trochę za późno Dużo graczy pisze, że MFO wyróżnia się dwoma profesjami... no i co z tego ? Trzecia by nie zawadziła, a wręcz przeciwnie. Teraz nie ma sensu pisania propozycji nowych profesji. trzeba było pisać jak było do 10 lvlu. Tyle na ten temat... tiaaa
Teraz nie ma najlepszego balansu pvp, a co dopiero przy 3 profesjach a nawet więcej ..
Lepiej zająć się dobrze dwoma niż kombinować, a do tego propozycja zaczerpnięta z innych gier, a tak naprawdę nic nie wnosząca.
To napisz proszę jak byś w odniesieniu statystyk mfo stworzył taką klasę? Pamiętaj, ze opisując wykorzystanie parametrów musisz zachować balans.
Teraz już nie przejdzie, w innych propozycjach też pisałem, że jestem za, ale za trudne byłoby zmienienie bilansu i wielu innych rzeczy.
Akurat stworzenie klas w mfo to żaden problem. Problemem będzie tylko balans, jak zresztą zawsze.
Jak by miało wyglądać stworzenie klasy łucznika? Prosto. Poprzez wymuszenie pewnych parametrów. W mfo jest zupełna dowolność rozłożenia parametrów.
Teoretyczny łucznik mógłby (tu zapożyczam charakterystykę od konkurencji) opierać się będzie na zobligowaniu oddania pewnej puli punktów w szczęście i szybkość.
Nie posiadałby limitów maksymalnych na te statystyki a minimalne. W ten sposób stworzyłoby się pewną odrębną jakość statystyk, która de facto by zdefiniowała klasę. Opierając się tylko na szybkości i szczęściu ex definitione miałby łucznik mało hp,mp,ataku. Obrony musiałby i tak inwestować dla przejścia fabuły (resy nic nie dają bo dalej jest próg minimalny puli statystyk w szczęście i szybkość, a przy przechodzeniu bossów obrona jest znacznie efektywniejsza).
To teraz broń i sposób walki. Parametry broni byłyby identyczne jak u woja i maga. Załóżmy łuk i kusza. Niektóre potworki na mapach zostałyby zaklasyfikowane jako łucznicy/kusznicy. Czym charakteryzowałby się sposób ataku? Uderzeniem bądź to czysto fizycznym bądź mieszanym/magicznym (mamy precedens magicznej włóczni). Powiedzmy, że łuk czysto fizyczny a kusza magiczno-fizycznym/magiczny. Jednak bronie dystansowe dla pozostałych profesji byłyby po prostu zabronione ( a właściwie przypisane tylko profesji łucznika). To teraz pytanie jaka różnica byłaby pomiędzy atakiem fizycznym łucznika a atakiem fizycznym woja. Musiałyby powstać strzały i to one miałyby kluczowe znaczenie. Występowałyby jako dodatek. Co by powodowały? A no do standardowego ataku dawałyby procentowe szanse na "wpadnięcie" statusów. Oprócz zatrucia, oślepienia,spowolnienia czy klątwy, można by wprowadzić inne jak np spadek procentowy many przez x tur, hp, obrony; przebicie jako % szansa na zdjęcie osłony(i analogicznie dla strzał pod kuszę) itd. Wszystko to na zasadzie statusów ( przy okazji byłaby kolejna pula statusów dla bossów). Oczywiście bez szarżowania w tej materii. Kwestia obron: Fizyczna przeciw łukowi, magiczna przeciw kuszy...
Ups! No to mamy problem... Jak tu się na taką cholerę ubrać skoro w zależności od tego czego użyje będą liczone inne obrony? No i zaczyna się robić ciekawie.
Critici oczywiście wchodzą przy łuku (dmg fiz), przy kuszy nie (fiz-mag albo mag). Celność niestety musi funkcjonować standardowo jak u woja w obu przypadkach, ale to jest do zrobienia.
Co do umek: cóż prostszego jak zrobić umki względem strzał? Skoro jako dodatek funkcjonowałyby na wyłączność dla łucznika to można wprowadzić umki zwiększające skuteczność nakładania statusów. Incydentalnie skorzystaliby na tym również wojowie i może magowie. Na obecna chwilę woj z bastardem również miałby możliwość użycia takiej umki. Przykładowa zdolność: zwiększanie o 50% szansy nałożenia statusu paraliżu przez x tur. Wtedy i dla woja z bastardem się to przyda i dla łucznika, więc nie bedzie tak, że łucznik ma tylko umki pod swoją profesję.Przy takich założeniach łucznik stałby się takim "statusowcem". Jedynym problemem byłby balans na linii łucznik-mag. Jednak z pewnością można by to jakoś przeskoczyć. Choćby wpisanymi w strzały odpornościami na konkretne atrybuty magiczne...
Zrobić animacje strzału z dystansu nie byłoby problemem. No i strzały nie kończyłyby się, tylko funkcjonowałyby jako normalny item. Uprościłoby to bardzo mechanikę. Jeśli to komuś nie odpowiada to można by je stworzyć w ten sam sposób jak itemki z plusami - po iluś walkach należy je naprawić...
Oczywiście to nie jest gotowy model, a tylko przedstawienie możliwości i próba udowodnienia, że nowa klasa jest możliwa w obecnej mechanice.
Problemem jest klasyfikacja postaci jako odrębnej klasy, łucznika... Mogłoby się to wielu osobom nie spodobać. Jednak przy resecie statystyk mogłaby się pojawić też (wpisana w cenę) opcja wybrania profesji łucznika... Dużo roboty, ale ciekawe. Na jeszcze jedną profesję w mfo jest miejsce Może nawet na dwie...
Ostatnio edytowane przez Agusia ; 10-02-2012 o 20:35
Na tej podstawie jestem w stanie zrobić łucznika sam ;D
(Może nawet już zrobiłem?)
btw. Czy tylko ja zauważyłem, że ankieta jest wielokrotnego wyboru? ;d