Napisał
benerit-W2
Moja całościowa koncepcja atrybutów.
I. Wzrost (X - aktualny stan naszego atrybutu, float z dokładnością do 3 miejsc po przecinku):
1. Jeśli atrybut użyjemy w walce lub zostanie użyty przeciwko nam to wzrasta jego atak lub odpowiednio obrona o:
max(0,005 ; (50-X)*1/500) * mnożnik potwora (dla wygody przyjmijmy, że jest tu równy 1)
czyli jeśli ktoś ma 0 to po walce zyska 0,1 punktu
jeśli ktoś ma 10 to zyska 0,08 punktu
jeśli ktoś ma 40 to zyska tylko 0,02 punktu
dla 48 punktów to 0,005 ponieważ ze wzoru będzie to 0,004 więc max weźmie 0,005
Z drugiej strony jak ktoś ma -50 to jedna walka zwiększy aż o 0,3 punktu
To pozwoli nam na coraz dłuższe ćwiczenie umiejętności w miarę aż zbliżamy się do granicy 50.
sprawę dojścia od 0 do 10 załatwi jakieś 110 walk, ale już od 30 do 40 będzie to z 4 razy więcej