Miałem nie pisać tej propozycji w formie tematu, jednak zdecydowałem się to napisać, aby o nim nie zapomniano oraz dopracować go wspólnie.
Pójdę na łatwiznę i nie będę pisał trzeci raz tego samego, więc wkleję tekst z prywatnej wiadomości, którą miałem okazję wysłać. Propozycja była zapisana jeszcze przed nowym rokiem :P
Zamki, Dungeony, Lochy
Propozycja polega na stworzeniu specjalnych zamków, lochów, do których gracze będą mogli się wspólnie wybierać. Takie zamki mogą być po uboczach miast lub całkowicie z dala od nich, a może nawet w ciemnych zakamarkach jaskiń jako podziemne twierdze. Dokonać "ataku" na zamek będzie mógł każdy, kto się dostanie do jego bram.
Aby taki atak przystąpić organizator ataku (dowolna osoba) musi ogłosić nabór do ataku stojąc już przy wejściu - myślałem, aby to było u jakiegoś specjalnego NPC, który stałby przed takim zamkiem, chociaż nie wiem jeszcze jaki miałby powód stania tam. W momencie gdy nabór jest otwarty, organizator może zapraszać do ataku poszczególne osoby (po nickach), które następnie akceptują (lub odrzucają) ofertę i muszą dojść pod dany zamek (a może zostałyby od razu teleportowane), inna opcja to: inni gracze zgłaszają chęć pomocy w ataku, a organizator tak jak w walce przyjmowałby lub odrzucał takie propozycje. Po zebraniu odpowiedniej ilości osób w ekipie (nie muszą to być członkowie drużyny - bo w takim przypadku ataki byłyby bardzo rzadkie), każda z nich wybiera sobie jeden set uzbrojenia i go zakłada (dodatkowo myślałem nad ograniczeniem ilości mikstur, ale nie wiem jak miałoby to działać w kodzie gry - przeniesienie tego co chcemy używać do specjalnego ograniczonego schowka?). Po wybraniu ekwipunku jako potwierdzenie gotowości stawałoby się na płytce naciskowej. Gdy wszystkie będą aktywne następuje animacja otwarcia drzwi/ bram i wejścia postaci do zamku.
Od momentu wejścia żadna osoba nie może zmieniać uzbrojenia (ani profilu), ekipa nie może ze sobą handlować (jeśli ograniczenie mixów by działało). Cała grupa ma wspólne potworki na mapie. Nie istnieją w zamkach potworki losowe (niewidoczne na mapie). Raz zabitego potworka nie widzi już nikt z zespołu do końca trwania ataku - zabite mobki się nie respią. Udany atak na zamek to dojście do głównej komnaty pokonując blokujących drogę strażników, zabranie skarbu, ucieczka z zamku (po pustych mapkach ). Dodatkowo drogę będą utrudniały zręcznościówki i być może jakaś drużynowa zagadka logiczna (każdy widzi ten sam etap w zagadce). Aby nie było za łatwo, od momentu rozpoczęcia ataku w rogu pojawi się magiczny zegar odliczający czas (a może klepsydra? :]) do przyjścia posiłków, a dokładniej mówiąc - niepowodzenia w misji. Stwory występujące w zamku to: grupy silnych potworów, grupy mini-bossów, których w 1vs1 łatwo jest pokonać oraz mini-boss drużynowy.
Za wszystkie monstra w zamku nie będziemy dostawać expa, złota i ap (no można dać wszystko po 1), lecz specjalne punkty (może w rogu obok pozostałości czasu wstawić: Punkty: xxx). Każdy zwykły potworek - 1 pkt; boss - 30 pkt (?), a w skrzyniach - 1/5/15 pkt. Oczywiście wszystkie punkty jako grupowe (każdy ma tyle samo). Dodatkowo za każdego żywego członka - 10 pkt więcej. Za pozostały czas - 1pkt za 1min? Po udanej przygodzie każdy uczestnik dostałby wylicznik dla danego zamku i poziomu pomnożony przez ilość punktów, która się podzieliła na członków grupy (podział może być tak jak w walkach - najwyższy poziom dostanie najwięcej). Uczestnik, który nie dotarłby do końca, ale reszta ekipy tego dokonała - również byłby uwzględniany do podziału - drużyna po prostu miałaby łącznie mniej punktów czego przyczyną była jego śmierć. Dodatkowo prócz expa, złota i AP, każdy (lub losowanie tj. po walce) dostaje unikat (jeśli los. to 1 unikat), materiał (składnik) do kowalstwa, drobne mixy (rzadko: eliksir - jeśli wejdzie), może jakiś gem, dodatkowo myślałem nad zwojami teleportującymi w określone miejsca, mogłoby się je zdobywać właśnie za takie wyprawy (free) lub kupić za mf - ułatwieniem w mechanice to raczej nie jest, rzadko może jakiś mix a'la sprint lub przezroczystość (?). Przy takim systemie punktów przydałby się również ranking dla każdego zamku - ilość punktów i członkowie ekipy.
Niepowodzenie to: śmierć całej ekipy lub koniec czasu. Jeśli jakiś uczestnik zakończy walkę nie żyjąc zostaje on wyeliminowany z dalszej drogi po skarb, a pozostali będą musieli poradzić sobie bez jego pomocy, co będzie ciężkie - trzeba się pilnować, musi być zgrana ekipa. W przypadku niepowodzenia gracze "wylatują" z zamku lub ponoszą śmierć i trafiają do miasta (?).
Kolejna rzecz: udział w ataku na zamku można wziąć tylko raz w tygodniu. Niepowodzenie równie jak Udana przygoda jest brane pod uwagę jako udział w ataku. Opłaty wymagane do rozpoczęcia napadu to: "zapłacenie" przed atakiem 20 pkt. eny (organizator - 15 pkt. eny) lub (jeśli nie ma tyle eny) zapłacenie biletem, który można kupić u pobliskiego NPC za 5mf.
Dla powyższych opłat przewidziane jest tracenie eny na mobach w zamku (chociaż nie powinno być wymagane posiadanie jej w czasie trwania ataku) - czyli jeśli rozpoczniemy atak i będziemy mieć enę to ją tracimy, ale nie jest ona konieczna do zdobycia najwyższej ilości pkt.
Ostatnia rzecz o jakiej jeszcze pamiętam to poziomy zamków (każdy zamek może mieć kilka wersji):
wersje dla 1, 2, 3 i 4 graczy. Zawsze zamek posiada wersję dla 4 graczy, mogą być dorobione wersje dla mniejszej ich ilości - w sumie dla 1 gracza to może być jako quest - zostałeś uwięziony w więzieniach na odległej wyspie, spróbuj się wydostać. Inne wersje posiadałyby po prostu słabsze wersje potworków i bossów. Jednak wylicznik (do dostawania expa, itd.) poziomu byłby niższy kilka razy (tak, aby 1 gracz w 4-osobowej ekipie dostał za zdobycie zamku więcej niż 1 gracz w 2-osobowej).
Jako nazwy poziomów może nada się coś takiego:
Warownia (dla 1 osób) Tutenchamona (przykład)- dalej w mapkach numery sal
Cytadela (dla 2 osób) Tutenchamona
Zamek (dla 3 osób) Tutenchamona
Twierdza (dla 4 osób) Tutenchamona
(lub Forteca)
Jeszcze pewna ciekawa drobnostka mi się przypomniała:
Możliwość rywalizacji dwóch ekip o to, kto szybciej przejdzie taką samą przygodę, można do tego nawet zakład o złoto zrobić (z limitem zależnym od poziomu), które każdy wpłaciłby przed rozpoczęciem (zarobek dla zwycięzcy to 80-90% oferowanej kwoty, czyli bardzo wiele).
Jak ktoś lubi czytać kilka razy o tym samym w nieco innej formie to:
Początkowa forma w .pdf - https://www.speedyshare.com/file/sAz...-do-MMORPG.pdf
Nigdzie nie było takiej propozycji i propka o mapkach drużynowych to nie to samo co ta tutaj, zresztą była wymyślona kilka tygodni temu