Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13

Temat: Zmiana typu eventowych przedmiotów na wymiane na *depozytowe*.

  1. #1

    Zmiana typu eventowych przedmiotów na wymiane na *depozytowe*.

    Propozycja dotyczy przedmiotów eventowych typu Pestki Dynii/Dynie, Odstraszacze, Zabawki etc. czyli główne "zbierajki" podczas eventów, które można wymieniać na losowe eq na poziom naszej postaci.


    Wychodzę z tym, by zmienić ich typ z *niehandlowe* na *depozytowe*. Ten rodzaj przedmiotu mają niektóre itemy pokroju Mikstur Przyspieszenia czy Złotych Pyłów. Oznacza to w skrócie, że nie da się ich sprzedać, ale można je przenieść z postaci na postać za pomocą depozytu.

    Obecnie eventy kierowane są jako alternatywa do innych metod pozyskiwania eq i są relatywnie* opłacalne. Wybór pomiędzy standardowymi wymianami, a uczestniczeniem w evencie to najczęściej jednak kwestia kolekcjonerek, a słychać też głosy o tym, że eventy nie są aż tak opłacalne. W dodatku ograniczeni jesteśmy do uczestnictwa na swojej głównej postaci, jeśli chcemy mieć szansę na uzyskanie czegokolwiek dobrego.
    Zmiana typu owych przedmiotów wprowadziłaby dodatkowy powód do tego, by uczestniczyć w evencie, który mógłby znacząco przekonać graczy do wybrania owej alternatywy. Dzięki temu można by było zbierać owe przedmioty na swojej innej postaci, stopniowo ją przy tym lvlując, a następnie przenosić zbierajki na postać z poziomem, odpowiadającym interesującemu nas ekwipunku.
    W ten sposób możesz przechodzić event na innej postaci, jednocześnie nie tracąc przy tym na nagrodach. Dla graczy o max lvl będzie to korzystniejsze, by nie marnować exp z eventowych mobów. Dla niektórych łatwiej i wygodniej będzie grać inną postacią, a może nawet i znajdą się osoby, które swoim 100+ lvl byłyby zainteresowane bardziej w odbiór nagród na inny przedział poziomowy.

    Jak bardzo zmienia to "balans" dla osób niezainteresowanych eventami czy wbijaniem innych postaci? Raczej nie wpłynie to aż tak na takie osoby, biorąc pod uwagę, że no obiektywnie wymiany nadal są korzystniejsze + jak ktoś nie chce uczestniczyć w evencie to prawdopodobnie i tak w nim uczestniczyć nie będzie. Nadal dziwi mnie mocno, że te zbierajki nie można zrzucać na inne postacie, bo eventy to akurat taki czas, gdzie się właśnie bardziej angażuje pozostałe postaci.

    Alternatywa: dać opcję przy wymianie na wybór, na jaki przedział poziomowy interesują nas nagrody - "gorsze" rozwiązanie, bo daje jakąś przewagę(?) w zbieraniu uzbrojenia na najwyzszy poziom dla low lvli i no jak coś, to mogą to uzbrojenie sprzedać za więcej, niż dostaliby za cokolwiek ze swojego przedziału poziomowego. Ale nadal jest to jakaś opcja.
    EDIT: Możliwym problemem mogłoby chyba być "wygaszanie" itemów po danej dacie, ale chyba pyłki są handlowe więc ten argument odpada.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; Wczoraj o 00:33

  2. #2
    Użytkownik
    Dołączył
    06-07-2020
    Postów
    164
    Na nie. Takie ograniczenie jest by robiąc event na niskich poziomach,nie przerzucać i wymieniać po nagrody na maksymalny poziom.

  3. #3
    Cytat Napisał Suczek Zobacz post
    Na nie. Takie ograniczenie jest by robiąc event na niskich poziomach,nie przerzucać i wymieniać po nagrody na maksymalny poziom.
    O tym...dokładnie jest ta propozycja. O zniesieniu tego ograniczenia, bo ogranicza to jedynie to, którą postacią uczestniczysz w evencie.
    Fundamentalnie zmienia to tylko to, czy tracisz exp na postaci z max lvl czy nie. Bo posiadając postać na 81 lvl już dostajesz przedmioty na 100 lvl. Realnie osoba, która ma wbitą z poprzedniej aktualizacji drugą postać na 80 lvl musi jedynie dobić jeden poziom, by dostawać rzeczy na nowy przedział. To jest max tydzień, a zyskuje na tym co każdy event. Po wprowadzeniu zmiany ta różnica zostaje wyrównana, przez co wymóg 81 lvl jest zniesiony, co otwiera potencjalnie możliwość uczestniczenia inną postacią, niż zazwyczaj (zostawiając główną na inne aktywności). W którymś z tematów rozmawialiśmy na temat przepaści, między nowym a starym graczem, gdzie "przewagę" naprawdę ciężko jest momentami nadrobić. Sam pewnie bez przerwy miałbym prawdopodobnie wszystkie moje 65 lvle na granicy 80 lvla (czyli poziom od zmienienia puli nagród), a jednak realnie nadal byłbym za zmianą.

    W obecnej konfiguracji kości mają takie samo zastosowanie, co proponuje - zdobywasz na jednej, przerzucasz na drugą. Tam bodajże jedyne co to zmienia to skalowanie przeciwnika, bo nagrody są chyba takie same. Stąd dziwi mnie mocno to ograniczenie w przypadku głównej aktywności - skoro dodatkowa aktywność ma taką funkcjonalność. Więc potencjalnie można robić to, o czym piszę, w przypadku tej dodatkowej aktywności.
    Inne elementy w postaci gierek wakacyjnych itd. nadal ograniczałyby się do poziomu postaci, którą w nich uczestniczymy.

    Eventy trwają najczęściej maks. 2 tygodnie, co daje około 2-3 poziomy, które na evencie się uda wbić dzięki temu. Na niższych poziomach będzie to więcej, ale exp nadal jest skalowany, a jedyny exploit w tym przypadku balansowany jest przez fakt, że nie mamy gwarantowanych itemów z potworów. A jeśli już ktoś i tak ma 81 lvl, to jego ta zmiana nie dotyczy, chyba że będzie zainteresowany itemami z niższego przedziału (albo nawet na ten przedział 80 lvl).
    W perspektywie roku mamy 4 eventy, których dotyczyłaby ta zmiana. Gdyby iść w pełną "optymalizację", na eventach udałoby się w ten sposób wbić parę poziomów na przestrzeni roku na jednej postaci.


    EDIT: Wykalkulowałem, dla mojego woja, 69 lvl, że z dyniaków otrzymuje 394 exp/1 eny (exp się skaluje z poziomem), przy trwającym 2 tyg evencie wychodzi to 2.2kk expa, jeśli nie liczymy innych aktywności (czyli całe 400 eny na moby). To daje niecałe dwa poziomy na przestrzeni eventu. Gdyby podbić to itemem dającym +% exp (dwa itemy dające po +10% każdy), to wychodzi 433/472 (już trochę lepiej), czyli 2.42kk lub 2.64kk expa - nadal dwa poziomy. Zamiast tego można bardziej optymalnie wydać te punkty na bicie innych mobów, które będzie znacznie lepiej opłacalne pod kątem exp, a nawet i też w niektórych przypadkach lootu (szczególnie patrząc, jak wartościowe są miksy specjalne). Jedyny przypadek exploitu tej zmiany widziałbym w <50 lvl postaciach, ale tam też - zdecydowanie szybciej i lepiej wbija się postać na mobach dostępnych, a na 4 eventach/rok max lvl tak szybko niestety nie wbijesz.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; Wczoraj o 01:38

  4. #4
    Użytkownik
    Dołączył
    26-05-2021
    Postów
    211
    Nie wiem o czym ty piszesz kościotrup x2 nie jest nawet zły z expem, a dyniek się nie opłaca bić najlepiej wejść na start eventu do grobowca i nie opuszczać go do końca eventu/potek (wtedy pójść dokupić i wrócić)
    Sygnatura

  5. #5
    Użytkownik Avatar musaraj
    Dołączył
    21-10-2021
    Postów
    268
    Coś za coś. Albo zbierasz exp na słabszych postaciach, albo zbierasz uzbrojenie na najwyższy poziom, walcząc silniejszą postacią.
    Propozycja, żeby bić mobki na 8 poziom a w nagrodę dostawać unikaty na 100 poziom jest niesmaczna.

    Plus jeszcze kwestia tego, że wtedy skuteczną metodą zdobywania pestek byłoby zakładanie nowych postaci i przerzucenie sobie depozytem pestki którą dostajemy za przyjście na event.

  6. #6
    Użytkownik
    Dołączył
    09-03-2014
    Postów
    493
    Jak najbardziej na tak. Skoro kupon na eq z nowego miasta się dostaje jak się robi event słabszą postacią to czemu nie dodać tego?

  7. #7
    Użytkownik Avatar Jotson
    Dołączył
    09-02-2019
    Postów
    41
    Na tak, w końcu i tak wydajemy tę samą energię kosztem mniejszej ilości EXP/Złota/AP. Pestki i tak możemy sobie przetransferować, pielęgnując je z innej postaci po posadzeniu, więc nie widzę potrzeby, żeby musieć robić takie fikołki jak do tej pory.

  8. #8
    Użytkownik Avatar Lethal
    Dołączył
    10-05-2013
    Postów
    329
    Na tak.
    Najbardziej neutralny gracz w MFO3. Zero konfliktu tylko 4fun.

  9. #9
    Na tak, bo czemu nie

  10. #10
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,460
    tak właściwie to dlaczego nie są one po prostu handlowe?
    ::::​)

  11. #11
    Użytkownik Avatar Alistair
    Dołączył
    21-02-2017
    Postów
    33
    Pewnie żeby nie dochodziło do nadużyć typu, kupisz dynie za bezcen od jakiegoś low levela i wymieniasz sobie za unikaty na max lvl. Psułoby to ekonomię.

  12. #12
    Cytat Napisał Luxferre Zobacz post
    tak właściwie to dlaczego nie są one po prostu handlowe?
    Bo by to prowadzilo do procederów korupcyjnych
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  13. #13
    Użytkownik Avatar Obito Uchiha
    Dołączył
    21-01-2021
    Postów
    12
    Ja osobiście uważam że takie coś jest niepotrzebne chcesz itemy na swój poziom bij na głównej chcesz expić na dodatkowych postaciach gdy masz max poziom to możesz expić więc ten temat jest niepotrzebny muszę przy okazji przyznać rację suczkowi i musarajowi ta propozycja jest niesmaczna

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •