Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11

Temat: Usprawnienie i uatrakcyjnienie systemu pomocy/pomocników

  1. #1

    Usprawnienie i uatrakcyjnienie systemu pomocy/pomocników

    Temat dotyczy kwestii pomagania graczom z mini/potworami sprzed najnowszych aktualizacji.

    Jednym z fundamentalnych elementów gier multiplayer jest, no, ten aspekt współpracy - coś, co podkreślane jest przez twórcówtwórcę w temacie z potworkami. Wiele z mechanik w grze bazuje właśnie na tym, żeby ze sobą współpracować, a nie skupiać się stricte na grze samemu (wymiany minibossów chociażby, choć te i tak nie są możliwe do pokonania solo). Ta wspólna gra jest łatwiejsza, bardziej korzystna i napędza rozwój postaci, zapewniając dostęp do odpowiedniego uzbrojenia, możliwości progresowania dalej w fabule (odblokowując przy tym nowe elementy w grze) i przybliża gracza do uzyskania maksymalnego poziomu.
    Wiele z elementów w grze było projektowanych z myślą o większej ilości graczy na serwerach, gdzie ta współpraca miałaby miejsce - niestety w przypadku miast poniżej najnowszego o taką współpracę jest dość ciężko. Dla graczy na max lvl pomoc jest zwyczajnie w świecie mało opłacalna - kalkulując, że chcemy pomóc danej osobie z jakimś minibossem, poza samym kosztem energii (1 x ilość mini) trzeba wziąć pod uwagę dojście do niego, co często wymaga użycia energii (5 na teleport, 1 przy złotym pyle), a jeszcze w grę wchodzi powrót do miasta (powiedzmy że 1 eny, bo akurat mamy złoty portal). To daje na oko 7-8 eny na pomoc z jednym minibossem, jednym potworem jednemu graczowi. Na dłuższą metę graczowi nie kalkuluje się ta pomoc bo jasne, masz szansę na jakiś drop - ale nie jest to gwarantowane. Przy 20 takich pomocach masz energii jak na jednego mini na swój poziom, co daje 4 szanse (przy wymianie) na drop przedmiotu faktycznie WARTOŚCIOWEGO.

    Najlepiej pokazuje to przykład mini dziennych:
    Żeby pomóc graczowi z rutynowym biciem mini dziennych (załóżmy, że ma 65 lvl, więc chce zbić: Bogini, Jaszczura, Żółwia, Garudę) trzeba wydać:
    -4 eny na mini
    - 20 eny na teleport (25 wraz z powrotem do miasta)
    Optymalizując trasę dałoby się zaoszczędzić energii pomiędzy Bogini a Jaszczurem (chyba 2 eny idąc pieszo?), ale nadal daje to tak z 25 eny na tylko te 4 mini - 1/6 eny wymaganej na zrespienie mini.
    Wymiany trochę bardziej profitują, bo tworzy się większa pula dropu, więc pasywnie można z tego wyjść na plus zbierając mikstury z walk.

    I to tylko kwestia energii, bo trzeba jeszcze spojrzeć na wkład czasowy. Z perspektywy gracza, który tą pomoc otrzymuje, też nie jest za kolorowo - każdy zdaje sobie sprawę, że pomoc =/= wymiana, więc co z tego, że otrzyma pomoc z owymi minibossami, jak uzbieranie ekwipunku czy jakichkolwiek dropów zajmie mu statystycznie 4x dłużej, niż gdyby mógł dane mini wymieniać.

    W skrócie - pomaganie nie jest opłacalne. Dlatego chciałem wyjść na przekór temu problemowi, żeby pomaganie nie było czysto "miłym gestem", ale też żeby obie strony na tym zyskiwały.

    Co potencjalnie można by było zrobić:
    1) Zmienić system Pomocników, cały ranking etc: w chwili obecnej nie ma on żadnego zastosowania i wątpię, by reflektował faktyczny stan "pomagalności" graczy (duża część osób w rankingu świeci na szaro). W dodatku ten system po 8 lvl czy tam później przestaje funkcjonować więc po co to komu? Nie jest to istotne dla propozycji, ale znalazłbym inne zastosowanie dla tego "rankingu"
    2) Usprawnienie pomagania pod kątem energii - najlepiej byłoby zacząć od rozpatrzenia tej propozycji: https://forum.mfo3.pl/showthread.php...99dzy-miastami . Rozwiązałoby to już problem teleportów, które no jednak powinny być w głównej mierze oszczędnością czasu. To z automatu oszczędzi ZNACZNIE więcej energii dla strony pomagającej, która jedynie będzie musiała poświęcić czas, a nie własne zasoby.
    3) Możliwość oznaczenia przez gracza kogoś, jako "pomocnika" - każdy pomocnik w walce zwiększa drop przedmiotów dla graczy nie oznaczonych jako "pomocnik" o 25% (czyli jeśli jednej osobie pomaga trzech pomocników, to ta osoba ma efektywnie +100% do dropu z walki). Jednocześnie każdy "pomocnik" otrzymuje po walce zwrot X energii (tutaj kwestia testów, czy powiedzmy 2 energii jest okej) - do danego limitu oczywiście. Obie strony na czymś zyskują. Pomocnicy otrzymują też punkty za pomoc, które reflektują w rankingu (na koniec tyg niczym na arenie gracze dostają bonus w postaci żetków za ilość pomocy, nie większy niż max lvl). Oznaczenie kogoś jako "pomocnik" musiałoby też mieć ograniczenie, żeby nie można było tego wykorzystywać na max lvl.

    Na pewno coś w tej kwestii uważam, że mogłoby być zrobione. Czy jest to sprawa priorytetowa? Powątpiewam, niemniej zmienia to trochę odczucie z grania, bo samemu czuję się czasami, że pomaganie innym jest zwyczajnie w świecie nieopłacalne.

  2. #2
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    W skrócie - pomaganie nie jest opłacalne.
    I to jest niestety kwintesencja tego posta, szara rzeczywistość.

    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    1) Zmienić system Pomocników, cały ranking etc: w chwili obecnej nie ma on żadnego zastosowania i wątpię, by reflektował faktyczny stan "pomagalności" graczy (duża część osób w rankingu świeci na szaro). W dodatku ten system po 8 lvl czy tam później przestaje funkcjonować więc po co to komu? Nie jest to istotne dla propozycji, ale znalazłbym inne zastosowanie dla tego "rankingu"
    Relikt przeszłości, w zasadzie nie mam pojęcia czemu admini trzymają to cały czas albo czemu w takim stanie - generalnie, do wywalenia, to już od ponad 10 lat nie spełnia swojej funkcji i wgl nie funkcjonuje.

    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    2) Usprawnienie pomagania pod kątem energii - najlepiej byłoby zacząć od rozpatrzenia tej propozycji: https://forum.mfo3.pl/showthread.php...99dzy-miastami . Rozwiązałoby to już problem teleportów, które no jednak powinny być w głównej mierze oszczędnością czasu. To z automatu oszczędzi ZNACZNIE więcej energii dla strony pomagającej, która jedynie będzie musiała poświęcić czas, a nie własne zasoby.
    Po 1. to wciąż usprawnienia na linii miasto-miasto ew. okolice miasta - do znacznej większości mini trzeba i tak dojść kawałek a właśnie tepy blisko ich spełniają tę funkcję, że nie męczysz się z trasą, tylko lądujesz obok miniacza (zgodzę się, że jest kilka takich, do których droga jest przyjemna i dość krótka, ale to jest tylko kilka miniaczów).
    Tutaj niestety nie ma dobrego rozwiązania - chcesz pomóc, musisz albo się tepnąć albo zmarnować czas na dojście (a jeżeli ktoś już jest w walce, to zasadne jest skorzystanie z tepa jeśli chcemy pomóc, sooo).
    Jedynie pomyślałbym nad np. darmowym tepem między złotymi portalami - opłaciłoby się to wszystkim, i nam graczom i adminom (zyski z kupna).

    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    3) Możliwość oznaczenia przez gracza kogoś, jako "pomocnika" - każdy pomocnik w walce zwiększa drop przedmiotów dla graczy nie oznaczonych jako "pomocnik" o 25% (czyli jeśli jednej osobie pomaga trzech pomocników, to ta osoba ma efektywnie +100% do dropu z walki). Jednocześnie każdy "pomocnik" otrzymuje po walce zwrot X energii (tutaj kwestia testów, czy powiedzmy 2 energii jest okej) - do danego limitu oczywiście. Obie strony na czymś zyskują. Pomocnicy otrzymują też punkty za pomoc, które reflektują w rankingu (na koniec tyg niczym na arenie gracze dostają bonus w postaci żetków za ilość pomocy, nie większy niż max lvl). Oznaczenie kogoś jako "pomocnik" musiałoby też mieć ograniczenie, żeby nie można było tego wykorzystywać na max lvl.
    Nie, nie, nie, tutaj to już za wysokie loty a i opłacalność tego zostawia wiele do życzenia jak i działanie w praktyce
    Jeśli już cokolwiek, to albo jakieś szkatułki albo odłamki za pomoc i np. za 10 takich można wymieniać na coś na nasz przedział lvl (ewentualnie max. miasto fabularnie i 1 do tyłu) - wtedy większe lvl miałyby jakąkolwiek motywację, żeby w ogóle pomagać mniejszym lvlom



    Le tits now

  3. #3
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,444
    pomoc byłaby bardziej opłacalna gdyby zmniejszono koszt teleportów z 5 do 1 (a dla złotych z 1 do 0), ale nie liczyłbym na wprowadzenie czegoś takiego - ani czegokolwiek innego z tego postu albo w ogóle z propozycji. co nie zmienia faktu, że jakieś zmiany chętnie bym zobaczył.
    ::::​)

  4. #4
    Użytkownik Avatar Cooliak
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    423
    Nie potrzebujemy kolejnych shitpostów. Przez takich fabularniaków postujących zupełnie niepotrzebne zmiany lub rzeczy oni to rzeczywiście biorą na poważnie i się za to biorą. Ja uważam że i tak mniejszość którą stanowią fabularniaki dostają więcej od większości która chce rywalizacji większej. To wiele mówi o naszym społeczeństwie

    Dodam że 90% postów dodają tylko 3 osoby i każda z nich jest fabularniakiem. Ściana tekstu milion argumentów i inne na prawdę nie zachęcają szczególnie że to co 2 post. Bo tu potrzeba prostych konkretów a nie zagłębiania się nie wiadomo jak.
    Ostatnio edytowane przez Cooliak ; 14-10-2025 o 16:02
    Pozdrawiam Bonus do Dropa 100%

  5. #5
    Przez takich fabularniaków
    legitnie mam 29 miejsce w walkach pvp auto??? co

    Relikt przeszłości, w zasadzie nie mam pojęcia czemu admini trzymają to cały czas albo czemu w takim stanie - generalnie, do wywalenia, to już od ponad 10 lat nie spełnia swojej funkcji i wgl nie funkcjonuje.
    Bo raczej nikt nie zwraca na niego uwagi, szczerze gdyby nie zakładka w panelu gracza, to bym nawet o tym nie pamiętał.

    Po 1. to wciąż usprawnienia na linii miasto-miasto ew. okolice miasta - do znacznej większości mini trzeba i tak dojść kawałek a właśnie tepy blisko ich spełniają tę funkcję, że nie męczysz się z trasą, tylko lądujesz obok miniacza (zgodzę się, że jest kilka takich, do których droga jest przyjemna i dość krótka, ale to jest tylko kilka miniaczów).
    Tutaj niestety nie ma dobrego rozwiązania - chcesz pomóc, musisz albo się tepnąć albo zmarnować czas na dojście (a jeżeli ktoś już jest w walce, to zasadne jest skorzystanie z tepa jeśli chcemy pomóc, sooo).
    No o tym mówię - wybór powinien być między czasem, a energią. Obecnie w niektórych miejscach jest i to i to.

    Nie, nie, nie, tutaj to już za wysokie loty a i opłacalność tego zostawia wiele do życzenia jak i działanie w praktyce
    Jeśli już cokolwiek, to albo jakieś szkatułki albo odłamki za pomoc i np. za 10 takich można wymieniać na coś na nasz przedział lvl (ewentualnie max. miasto fabularnie i 1 do tyłu) - wtedy większe lvl miałyby jakąkolwiek motywację, żeby w ogóle pomagać mniejszym lvlom
    Praktycznie cokolwiek uatrakcyjnienie pomagania, a nie żeby ktoś musiał spamić przez ileś godzin, żeby otrzymać pomoc z jednym mini.

    nie liczyłbym na wprowadzenie czegoś takiego - ani czegokolwiek innego z tego postu albo w ogóle z propozycji. co nie zmienia faktu, że jakieś zmiany chętnie bym zobaczył.
    Tak traktuje ten dział, nie ma raczej na cokolwiek liczyć, wrzucam jedynie ideę. No i w rozumieniu niektórych osobników nabijam posty, które chyba traktują jak redditową karmę ;/

  6. #6
    Użytkownik Avatar Julek
    Dołączył
    17-05-2013
    Postów
    81
    Problem nie leży w nieopłacalności pomocy, tylko w tym że gracze 0-79 lvl (czy tacy, którzy nie doszli do scythe/kurthus) stanowią zdecydowaną mniejszość, bo nie ma napływu nowych graczy, zresztą nawet jak już ktoś zaczyna w to grać, to albo dobije do najnowszego upka żeby nie być w plecy, albo odpuści sobie po jakimś czasie (przykład paru znajomych) przez takie rzeczy jak np. gatekeep łatwych globali czy możliwość bójkowania z definitywnie zbyt dużą przewagą lvlową, nierankingowo oczywiście tylko po drop wagi 4k golda w rzadkiej sytuacji gdzie ktoś nie ma drugiej postaci przy depo.

    Gra nie jest beginner-friendly, bo nie każdemu chce się min-maxować czy nie każdy ma po prostu znajomych którzy też zaczynają/są odrobinę wyżej.

    Co do rozwiązań to od razu zauważyłem lukę, mozliwość exploitowania na wymianach po zwiększone szanse na drop
    bardzo pyszna kawa wspaniała toaleta i wspaniale ręczniczki z makdonalda

  7. #7
    Użytkownik Avatar Cooliak
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    423
    Cytat Napisał Hide Zobacz post
    legitnie mam 29 miejsce w walkach pvp auto??? co
    Ty tak na poważnie?
    Pozdrawiam Bonus do Dropa 100%

  8. #8
    Cytat Napisał Cooliak Zobacz post
    Ty tak na poważnie?
    Tak.

  9. #9
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    705
    1. On pewnie liczy od początku, a powinien liczyć powiedzmy ostatni rok. I nie powinno polegać to tylko na "Pomógł mi", tylko na czymś innym, gdzie nawet mając 100 lvl, pomagając 50 lvl mogę dostać okejkę. Dawać za to medale, ewentualnie małe osiągnięcia i nic więcej.
    2. No to odsyłamy do tematu
    3. Nie przesadzajmy.
    ***** ****

  10. #10
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,608
    Ranking pomocników to jedna rybka. Imo to można nawet usunąć. Uatrakcyjnienie pomagania innym definitywnie na plus, jednakże w formie przedstawionej w temacie raczej nie brzmi to zbytnio atrakcyjnie, no i pozwala na eksplojtowanie systemu. Nie mam niestety pomysłu na zaproponowanie alternatyw, bo nic nie wydaje się dość zbalansowanym pomysłem. Może opcja ponoszenia kosztu przez innego gracza? Na zasadzie że gra pozwalałaby "wynająć" gracza z jakiegoś osobnego menu do pomocy, gdzie wynajęty gracz nie dostawałby dropu, ani nie ponosiłby kosztu energii w walce (ew. zostawić dla wynajętego złoto/ap/gold?), podczas gdy wynajmujący gracz by płacił energię za wynajętego, jednocześnie zapewniając sobie pełnego dropa.

    Tylko takie zabawy w robienie specjalnych menu sporo by zajęły, a mimo wszystko nie uważam, żeby to było tego czasu warte.

    - - - - - - - - - -

    Cytat Napisał Julek Zobacz post
    Problem nie leży w nieopłacalności pomocy, tylko w tym że gracze 0-79 lvl (czy tacy, którzy nie doszli do scythe/kurthus) stanowią zdecydowaną mniejszość, bo nie ma napływu nowych graczy, zresztą nawet jak już ktoś zaczyna w to grać, to albo dobije do najnowszego upka żeby nie być w plecy, albo odpuści sobie po jakimś czasie (przykład paru znajomych) przez takie rzeczy jak np. gatekeep łatwych globali czy możliwość bójkowania z definitywnie zbyt dużą przewagą lvlową, nierankingowo oczywiście tylko po drop wagi 4k golda w rzadkiej sytuacji gdzie ktoś nie ma drugiej postaci przy depo.

    Gra nie jest beginner-friendly, bo nie każdemu chce się min-maxować czy nie każdy ma po prostu znajomych którzy też zaczynają/są odrobinę wyżej.

    Co do rozwiązań to od razu zauważyłem lukę, mozliwość exploitowania na wymianach po zwiększone szanse na drop
    I tu się bardzo zgadzam. To jest główny problem w tej grze. Niestety na zaleczenie tego problemu nie ma za bardzo szans, więc prędzej dostaniemy więcej questów pobocznych, co by wbijanie max lvla było szybsze, żeby sztucznie początkujących graczy wypychać na obecny end-game. W tej grze bycie początkującym jest mega irytujące z wielu aspektów.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  11. #11
    lepiej byłoby się skupić na uatrakcyjnieniu pvp na niższych przedziałach.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •