Zobacz wyniki ankiety: Czy szansa spotkania potwora unikatowego powinna zostać zwiększona?

Głosujących
24. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, do 1% na unikatach od Plazmy do Tanatosa

    5 20.83%
  • Nie, jest dobrze jak jest

    3 12.50%
  • Tak, do 1% na wszystkich

    14 58.33%
  • Tak, ale tylko na niektórych z proponowanych

    2 8.33%
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 16 do 30 z 33

Temat: Zwiększenie szansy na trafienie potwora unikatowego (zwłaszcza na low-lv)

  1. #16
    Samego "losowego" pojawiania się unikatów bym nie zmieniał, natomiast zmiana aby one pojawiały się na mapie (a nie zaczynały walkę od razu) i pozwalały na przygotowanie się do niej poprzez zmianę profilu bym chętnie zobaczył. I żeby nie znikały po przegranej.
    Mimic ma imo najlepszy system respu - losowana jest liczba mobów z określonego zakresu, po którym respi się unikat (nie jest ona znana graczowi).
    Imo wprowadzenie tego na każdym unikacie byłoby znakomitą decyzją - eliminujemy sytuację gdy raz unikat respi się 5 razy na 100 eny, innym - ani razu na 2k eny. Uczciwa losowość jest tutaj wyłącznie listkiem figowym.

    Do reszty sie odniose jak mi sie zachce, bo nei mam czasu.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  2. #17
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,508
    1) Wyróżnikiem unikatów (od minibossów) jest nieprzewidywalność momentu ich respu oraz fakt, że trzeba być na nie gotowym już na etapie ekspienia (mowa o typowych). Również ich wyróżnikiem miało być to, że one się trafiają i "uciekają" jeśli się nie wykorzysta szansy. Takie było ich założenie. Także to nie podlega dyskusji jeśli chodzi o zmiany, bo nie chcemy robić z nich kopii minibossów w wersji solo. Można się zastanowić nad tym, aby robić mniej unikatów, a dodać w to miejsce np. 1 minibossa solo czy max 2-osobowego. Ale nie robić wszystkiego takiego samego.

    2) Szansa na pojawienie była dostosowywana przy przejściu z 200 na 150 energii dla standardowego "top" minibossa (oraz wcześniej przy zmianie limitu energii). Można rozważyć, aby pierwsze unikaty zmienić na 1/100 eny, bo faktycznie mini z pierwszych miast są w większości za 100 eny. Ewentualnie jeśli unikat jest tym "wczesnym" - odpowiednikiem "wczesnych" mini w danym upku, to wyrównać tylko w takim przypadku. Nie widzę powodów do innych zmian tutaj np. % na kartę.

    3) Była zmiana jeśli chodzi o duże odchylenia respu - tzw. sprawiedliwa losowość pilnuje, aby ich nie było. Z danych wynika, że rzadko uzyskuje się 3 krotność standardowej wartości, 4 krotność jest wręcz sporadyczna. Można "podkręcić" algorytm jeśli faktycznie jest z tym problem.

    4) Była też zmiana ułatwiająca, że uni respi się zawsze w walce manualnej.

    5) Co do dropu - jak każda aktywność solo wymagająca jedynie eny (mowa o standardowych uni) powinna być wyraźnie mniej opłacalna od aktywności grupowych (mini grupowe), które wymagają koordynacji z innymi graczami. W przeciwnym razie to już będzie w 100% preferowana gra solo.
    Jest tu pewien pierwiastek racji w tym sensie, że od pewnego momentu drop z unikatów jest również do pozyskiwania w co najmniej 1 dodatkowym (wielokrotnym) żródle, co obniża wartość tych przedmiotów. To jest nieco szerszy temat, którego staram się pilnować (z różnym powodzeniem) - aby nie było tak, że "wszystko jest dostępne wszędzie" tj. aby każda aktywność miała coś co dropi głównie z niej, a nie było tak, że robimy jakieś 2-3 aktywności i możemy praktycznie wszystko z tego otrzymać.

    6) Trudność/sposób pokonania - jak zawsze jestem za tym, aby nie była to wiedza tajemna (pomocne wskazówki do odnalezienia w grze) i również, aby ten sposób nie był zbyt mocno zagmatwany - z wieloma warunkami. Jak już znasz sposób, to unikat powinien być co najwyżej średnio trudny z odpowiednim przewidzianym lv/EQ.

    7) Co do unikatów respionych niestandardowo - tutaj faktycznie rzepa jest ograniczona czasowo, a nie tylko energetycznie. Ale to jest wyjątek.

  3. #18
    Użytkownik Avatar MasterOfPuppets
    Dołączył
    01-04-2011
    Postów
    5,313
    4) Była też zmiana ułatwiająca, że uni respi się zawsze w walce manualnej.
    To w sumie nawet nie tyle ułatwienie co furtka do możliwości tworzenia ciekawszych uni

    Jest tu pewien pierwiastek racji w tym sensie, że od pewnego momentu drop z unikatów jest również do pozyskiwania w co najmniej 1 dodatkowym (wielokrotnym) żródle, co obniża wartość tych przedmiotów. To jest nieco szerszy temat, którego staram się pilnować (z różnym powodzeniem) - aby nie było tak, że "wszystko jest dostępne wszędzie" tj. aby każda aktywność miała coś co dropi głównie z niej, a nie było tak, że robimy jakieś 2-3 aktywności i możemy praktycznie wszystko z tego otrzymać.
    W Scythe ciężko to odczuć, jedynie drop z Rzepy pojawia się częściej niż inne.
    Dropy z Banshee / Roju / Proto są dośc rzadkie


    2) Szansa na pojawienie była dostosowywana przy przejściu z 200 na 150 energii dla standardowego "top" minibossa
    W sumie jak expimy w grupie to unikat pojawia się nam raz na 150 eny czy 75?

  4. #19
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,610
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    4) Była też zmiana ułatwiająca, że uni respi się zawsze w walce manualnej.
    To była fajna zmiana ułatwiająca, dopóki uni nie zmieniły się w "to jest super zaawansowany potwór, którego wręcz TRZEBA bić manualnie, bo inaczej padniecie". Problemem jest to, że twórcy unikatów wykorzystali tą zmianę, by uczynić nowe unikaty w cholerę trudniejszymi, niż stare.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  5. #20
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,508
    Cytat Napisał MasterOfPuppets Zobacz post
    W sumie jak expimy w grupie to unikat pojawia się nam raz na 150 eny czy 75?
    150, tylko mini mają grupowe liczniki.
    Unikaty były projektowane jako stricte solo, choć to trochę ewoluowało.

  6. #21
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,610
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    5) Co do dropu - jak każda aktywność solo wymagająca jedynie eny (mowa o standardowych uni) powinna być wyraźnie mniej opłacalna od aktywności grupowych (mini grupowe), które wymagają koordynacji z innymi graczami. W przeciwnym razie to już będzie w 100% preferowana gra solo.

    6) Trudność/sposób pokonania - jak zawsze jestem za tym, aby nie była to wiedza tajemna (pomocne wskazówki do odnalezienia w grze) i również, aby ten sposób nie był zbyt mocno zagmatwany - z wieloma warunkami. Jak już znasz sposób, to unikat powinien być co najwyżej średnio trudny z odpowiednim przewidzianym lv/EQ.
    Jeśli jest to aktywność solo, to mimic, dinusie czy shakti nie powinny się wzmacniać, kiedy bierzemy ludzi do pomocy.

    Trudność powinna też być na takim poziomie, że jak weźmiemy kogoś do pomocy, to jest easy (skoro drop jest niższy, niż jak walimy solo), a nie, że nagle unikat wywala na nas tysiąc nowych mechanik.

    No i skoro rozmawiamy o jawności mechanik: Shakti dalej ma mechanikę rzucania bryzy na gracza, którą znają chyba 4 osoby tylko.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  7. #22
    Użytkownik Avatar Lethal
    Dołączył
    10-05-2013
    Postów
    325
    Ja bym poszedł w inną stronę i do każdego unikata dodał szkatułkę z jedną pozycją na podstawowe przedmioty,gemy v1,atry,statusowe,surowce,uzbrojenie na dany lvl na jakim jest unikat i minimalne złoto 5-20k, 5-20 żetonów. Zwiększyłoby zainteresowanie bicia unikatów przez nowych graczy i tych starszych a szansa powiedzmy kilka procent. Obecnie nowi gracze są w tyle jeśli chodzi o możliwości zarobkowe.
    Najbardziej neutralny gracz w MFO3. Zero konfliktu tylko 4fun.

  8. #23
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,508
    Jeśli jest to aktywność solo, to mimic, dinusie czy shakti nie powinny się wzmacniać, kiedy bierzemy ludzi do pomocy.
    To właśnie próba zachęcenia do solo - poznanie tej specjalnej mechaniki na zabicie solo zamiast "siłowego" pokonania w grupie.
    Może powinno się w ogóle zablokować systemowo możliwość bicia w grupie, ale to przy reworku tych najbardziej nieprzystępnych/tajnych mechanik. Unikaty też oczywiście w założeniu miały być bite manualnie, ze zwiększoną uwagą. Auto bez gwarancji, że zawsze się uda/da.

  9. #24
    Użytkownik Avatar Cooliak
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    424
    Ja uważam że powinny być trudniejsze pod względem skomplikowania. Na prawdę nie jest ciężko ogarnąć co i jak a potem skrypt na szybko napisać.
    Pozdrawiam Bonus do Dropa 100%

  10. #25
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    709
    Cytat Napisał Cooliak Zobacz post
    Ja uważam że powinny być trudniejsze pod względem skomplikowania. Na prawdę nie jest ciężko ogarnąć co i jak a potem skrypt na szybko napisać.
    Naprawdę*
    Jestem za! Ale jak z nimi pomożesz
    Zauważyłem, że ci, którzy chcą najtrudniejszej wersji gry, ostatni są chętnymi do pomocy.
    ***** ****

  11. #26
    Użytkownik Avatar proskiler
    Dołączył
    16-07-2013
    Postów
    652
    Cytat Napisał Hubiot Zobacz post
    Jestem przekonany, że na 150lvl każdy będzie mógł bez problemów pokonać Mimica, wystarczy, że będzie zakładał coraz słabszą broń, a mag używał coraz słabszych zaklęć.
    Mimic ma capa na ukrycie na 5 razy, więc nie ma sensu zakładać słabszej broni - lepiej poczekać aż zużyją tą zdolkę i potem spokojnie można go ubić.

    Również nie podobają mi się taktyki na unikaty tylko dla wtajemniczonych.
    Od zawsze było tak, że właśnie drop z mini miał być lepszy, uni tylko służą do szybkiego wypalenia eny w razie gdy nie ma na to czasu. Ale no fajnie gdyby nie było jakiejś ogromnej przepaści między nimi. Co do propozycji zwiększenia szansy dla bieżących unikatów - na nie. Problem z padaniem występuje jedynie na początku, jak już się dopracuje skrypt i taktykę, to już potem praktycznie 100% win rate.

    Co do propozycji zwiększenia szansy na uni z wcześniejszych miast - jestem na tak.

  12. #27
    Użytkownik Avatar Lethal
    Dołączył
    10-05-2013
    Postów
    325
    Da się ubić Mimica do 20 tury na 100 lvlu. Dowód w moich raportach hah
    Najbardziej neutralny gracz w MFO3. Zero konfliktu tylko 4fun.

  13. #28
    Użytkownik Avatar musaraj
    Dołączył
    21-10-2021
    Postów
    262
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    1) Wyróżnikiem unikatów (od minibossów) jest nieprzewidywalność momentu ich respu oraz fakt, że trzeba być na nie gotowym już na etapie ekspienia (mowa o typowych). Również ich wyróżnikiem miało być to, że one się trafiają i "uciekają" jeśli się nie wykorzysta szansy. Takie było ich założenie. Także to nie podlega dyskusji jeśli chodzi o zmiany, bo nie chcemy robić z nich kopii minibossów w wersji solo. Można się zastanowić nad tym, aby robić mniej unikatów, a dodać w to miejsce np. 1 minibossa solo czy max 2-osobowego. Ale nie robić wszystkiego takiego samego.

    2) Szansa na pojawienie była dostosowywana przy przejściu z 200 na 150 energii dla standardowego "top" minibossa (oraz wcześniej przy zmianie limitu energii). Można rozważyć, aby pierwsze unikaty zmienić na 1/100 eny, bo faktycznie mini z pierwszych miast są w większości za 100 eny. Ewentualnie jeśli unikat jest tym "wczesnym" - odpowiednikiem "wczesnych" mini w danym upku, to wyrównać tylko w takim przypadku. Nie widzę powodów do innych zmian tutaj np. % na kartę.

    3) Była zmiana jeśli chodzi o duże odchylenia respu - tzw. sprawiedliwa losowość pilnuje, aby ich nie było. Z danych wynika, że rzadko uzyskuje się 3 krotność standardowej wartości, 4 krotność jest wręcz sporadyczna. Można "podkręcić" algorytm jeśli faktycznie jest z tym problem.

    4) Była też zmiana ułatwiająca, że uni respi się zawsze w walce manualnej.

    5) Co do dropu - jak każda aktywność solo wymagająca jedynie eny (mowa o standardowych uni) powinna być wyraźnie mniej opłacalna od aktywności grupowych (mini grupowe), które wymagają koordynacji z innymi graczami. W przeciwnym razie to już będzie w 100% preferowana gra solo.
    Jest tu pewien pierwiastek racji w tym sensie, że od pewnego momentu drop z unikatów jest również do pozyskiwania w co najmniej 1 dodatkowym (wielokrotnym) żródle, co obniża wartość tych przedmiotów. To jest nieco szerszy temat, którego staram się pilnować (z różnym powodzeniem) - aby nie było tak, że "wszystko jest dostępne wszędzie" tj. aby każda aktywność miała coś co dropi głównie z niej, a nie było tak, że robimy jakieś 2-3 aktywności i możemy praktycznie wszystko z tego otrzymać.

    6) Trudność/sposób pokonania - jak zawsze jestem za tym, aby nie była to wiedza tajemna (pomocne wskazówki do odnalezienia w grze) i również, aby ten sposób nie był zbyt mocno zagmatwany - z wieloma warunkami. Jak już znasz sposób, to unikat powinien być co najwyżej średnio trudny z odpowiednim przewidzianym lv/EQ.

    7) Co do unikatów respionych niestandardowo - tutaj faktycznie rzepa jest ograniczona czasowo, a nie tylko energetycznie. Ale to jest wyjątek.
    Dziękuję Tomi za wypowiedź w temacie i dzięki za szczegółowy wgląd jak to wygląda od Twojej strony.
    Dla jakich potworów unikatowych rozważasz zwiększenie szansy trafienia do 1%? Plazma, Dzban, Necrani, Czaszka (?), Bomb, Tonberry? Pomiot/Mimic? I czy rozważasz też jakieś zwiększenie dropu?

    Jeszcze mam pytanie Ad6 - nie widziałem jeszcze żadnego raportu z wygranej walki solo z Rojem Termitów. Czy tutaj gracze nie znają jeszcze jakiejś kluczowej mechaniki (odporność na Skamienienie, brak odpo na Zatrucie, nieściąganie Zatrucia, zbijanie HP => mniejszy dmg potwora), czy też akurat ten potwór był planowany jako unikat, ale grupowy?

  14. #29
    Użytkownik
    Dołączył
    06-07-2020
    Postów
    160
    Cytat Napisał musaraj Zobacz post
    Dziękuję Tomi za wypowiedź w temacie i dzięki za szczegółowy wgląd jak to wygląda od Twojej strony.
    Dla jakich potworów unikatowych rozważasz zwiększenie szansy trafienia do 1%? Plazma, Dzban, Necrani, Czaszka (?), Bomb, Tonberry? Pomiot/Mimic? I czy rozważasz też jakieś zwiększenie dropu?

    Jeszcze mam pytanie Ad6 - nie widziałem jeszcze żadnego raportu z wygranej walki solo z Rojem Termitów. Czy tutaj gracze nie znają jeszcze jakiejś kluczowej mechaniki (odporność na Skamienienie, brak odpo na Zatrucie, nieściąganie Zatrucia, zbijanie HP => mniejszy dmg potwora), czy też akurat ten potwór był planowany jako unikat, ale grupowy?
    Rój Termitów jest nie do pokonania solo. No chyba,że w eq+8 i zrobieniu specialnie pod to stat to może jest jakaś szansa.

  15. #30
    jak wynika z bestiariusza - jest to unikat do bicia w podwójnej grupie graczy.
    Jeśli miałby być ubity solo - wyłącznie na zasadzie wyjątku od reguły.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •