Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Propozycje do skryptów - notatki, więcej poleceń, szybsze przerzucanie kolejności

  1. #1

    Propozycje do skryptów - notatki, więcej poleceń, szybsze przerzucanie kolejności

    Trzy szybkie propozycje usprawniające pisanie skryptów/skrypty ogółem:

    1) Notatki do poleceń - możliwość umieszczenia notatek przy danym poleceniu, które wyświetlałyby się po najechaniu na ikonę przy danym poleceniu. Notatki pełniłyby dosłownie tą samą funkcję, którą pełni // w wielu (bo chyba nie wszystkich? wiem że w C++ i pythonie tak jest) językach programowania, czyli możliwość skomentowania danego polecenia. Przydatne w analizie gotowych skryptów, ale też przy ich budowie do zapisywania procesu myślowego/ogólnego notowania potencjalnych zmian etc. Nie każdy skorzysta, ale z lekka ubolewam nad brakiem takiej funkcji (i nie, notatnik nie jest tak samo skuteczny).

    2) Szybsze przerzucanie kolejności poleceń - czasami kiedy zrobisz błąd i wrzucisz polecenie za wysoko, to musisz się liczyć z tym, że będziesz musiał je przeklikać paredziesiąt razy. Czemu by po prostu nie dać opcji wpisania w danym poleceniu pozycji, w jakiej powinien się znaleźć? W sposób prosty - zaznaczając numer polecenia w okienku i wpisując daną wartość. Drobna wygoda w pisaniu skryptów.

    3) Większy limit poleceń - serio, czemu jest taki mały? Mam obecnie skrypt na 3xDino, który wykorzystuje WSZYSTKIE polecenia, a i tak brakuje mi wielu poleceń, które wolałbym w nim mieć. Nie mówiąc nic o tym, że mógłbym (i chciałbym) dodać też polecenia pod Protoraptorki, ale no nie mam miejsca na nie bo uderzyłem limit.
    I to tylko mówię o kwestii PvE. A co dopiero w PvP? Nie wyobrażam sobie, by przy obecnym limicie dałoby się mocno kombinować z taktykami.
    Zastanawia mnie mocno, skąd ten wymóg blokady? Jakby wcześniej mnie to nie intrygowało, bo było dla mnie to z lekka obojętne. Ale jakby się nad tym zastanowić - jak bardzo jest to potrzebne? Nikt nie zmusza nikogo do pisania skryptu pod PvP na 100 poleceń, ale czemu jest to aż tak bardzo problemem? Jedyne, co ma dla mnie sens, to gdyby silnik gry na to nie pozwalał - no to wtedy lipa. Ale nadal, możliwość zrobienia dobrego skryptu, czyli poświęcenie swojego czasu, powinno być nagradzane. Tak samo, jak nagradzane jest dobre eq.

    To tyle, zapraszam do dyskusji.

  2. #2
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,398
    pozwole sobie dodac te prosta propozycje:
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...iu-w-skryptach

    te z tematu rowniez na tak
    ::::​)

  3. #3
    Cytat Napisał Bartolome Zobacz post
    Przesada to jest. Średnia wieku użytkowników wzrasta a wy chcecie dodać objaśnienie do znaków nierówności xddd. Co do propozycji jestem za delikatnym podwyższeniem liczby polecen ale komentarze to absurd. Aksjomatów nie ma sensu niektórym tłumaczyć. Kolejna propozycja tylko po to by napisać post
    Myślę, że twoja odpowiedź jest tylko po to, żeby napisać post. Gdyby takie byłoby moje założenie - zapytałbym w temacie Pytania o coś oczywistego Dziwi mnie wielkie przewrażliwienie niektórych tutaj postujących, dotyczących "celu" forum. Proszę, do do edukowania się zachęcam to wyszukania definicji czy etymologii słowa "forum". Dla ułatwienia dam Ci tutaj: https://www.etymonline.com/word/forum

    Piszę z doświadczenia, jak przydatnym narzędziem jest możliwość skomentowania polecenia w kodzie. I korzystam z niej regularnie w projektach, żeby w przyszłości wiedzieć, co gdzie i dlaczego tak postąpiłem. Albo do czego służy dana funkcja/za co odpowiada. Nie każdy będzie siedział 24/7 nad danym skryptem, a statystyki/uzbrojenie zmienia się w miarę regularnie. Więc skrypt czasami trzeba będzie zmieniać, a mowa tu tylko i wyłącznie o jednym przypadku. Sytuacja przykładowa:
    Mam "stary" skrypt na Dinoczłeki, zrobiony przed wbiciem 100 lvl i przed ustawieniem innych statystyk. W chwili obecnej jest nieużywalny ze względu na to, że przysiedziałem nad nim parę godzin przy poprzednim ustawieniu i nie sprawdzi się on przy nowym. I realistycznie raczej nie będę bić dino, chyba że do osiągnięcia. Niemniej, chcąc wrócić do skryptu w celu edycji musiałbym wiedzieć dokładnie, co jakie polecenie obejmuje - jaką sytuację, jakie wartości życia etc. Przypomnę - skrypt ma full poleceń, które obejmują nawet nie wszystko, co musiałem uwzględnić w walce z tymi mobami.
    Niestety, rozszyfrowanie działania każdego z poleceń zajmie mi dodatkowy czas, którym i tak zbytnio nie dysponuję. W trakcie pisania skryptu robiłem sobie osobne notatki, które notabene POWINNY być przy owych poleceniach, co bym mógł wrócić w następnym tygodniu i go powiedzmy dokończyć. To nie jest zmieniające perspektywę pisania skryptów narzędzie - to dodatek do wygody i komfortu w ich pisaniu bo bądźmy szczerzy - jeśli nie dedykujesz swojego czasu na walki PvP, to w pisanie skryptów bawić się raczej nie będziesz. Widzę to chociażby po skryptach, które otrzymałem na dane mini - coś, co jestem w stanie napisać parę razy lepiej xd
    W dodatku owe narzędzie jest świetnym wprowadzeniem dla graczy, chcących wejść w pisanie własnych skryptów. Bo możliwość umieszczenia bazy do pisania danego skryptu na forum gry, z całym wyjaśnieniem działania danych poleceń, byłoby świetnym narzędziem edukacyjnym. Może nie dla mnie, może nie dla Ciebie - ale jest więcej graczy, niż 10 w tej grze. A jak pragnę poruszyć - każda mechanika, która odstrasza gracza na pierwszy rzut oka, nie zachęci go dalej do grania.

    A co do propozycji Luxferre: przypomnę, że na świecie, w tym w Polsce, istnieją osoby o różnych chorobach i niepełnosprawnościach, które są już utrudnieniem dla nich w życiu codziennym. Wpisanie, co robi dany znak nie jest czymś olbrzymim, może dla ciebie jest to jasne i klarowne. Nie dla każdego tak będzie. Dodam jeszcze, że ułożenie owych znaków w pisaniu poleceń jest na tyle tragiczne, że ta zmiana ma jakiś większy sens - gdyby oba warunki były położone OBOK siebie, to wtedy jest to lepiej widoczne i lepiej rozróżnić strony. Ustawienie ich pionowo powoduje problem, gdzie nie zawsze ta strona jest jasna - i przyznam się, że nie raz popełniłem taki głupi błąd z pomyleniem znaków właśnie przez to.

    Podkreślę jeszcze, że wychodząc z propozycją wychodzę z nią nie tyle co dla siebie, ale co z perspektywy nowego gracza jest upierdliwe/nieprzyjazne czy niezrozumiałe. Dlatego chociażby wyszedłem z tym: https://forum.mfo3.pl/showthread.php...-do-dw%C3%B3ch
    Czy temat mnie dotyczy po wbiciu obronekv2 na full gwiazdek? Niekoniecznie, niemniej nadal jestem za wprowadzeniem zmiany - bo może mnie to nie będzie dotyczyć (ale może), tak uważam to za coś sensownego. Nawet jeśli jest to drobne.
    Dlatego też chociażby wyszedłem z tematem: https://forum.mfo3.pl/showthread.php...-(z-potworami)
    Ponieważ choć samemu już zmarnowałem i zmarnuje X energii i X czasu na testy na potworach, tak nadal uważam, że znajdą się osoby, które z owego rozwiązania skorzystają. To, że TY nie wykorzystasz danej zmiany - okej, masz prawo. Ale bycie negatywnym, bo samemu ci się nie przyda jest strasznie egoistyczne.

    Pozdrawiam cieplutko.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 13-09-2025 o 00:10

  4. #4
    Użytkownik Avatar Pustka
    Dołączył
    12-05-2020
    Postów
    531
    2) Jestem nową osobą, która w swoim tempie, ale jednak coraz częściej się bawi ze skryptami więc przydałaby mi się ta zmiana tym bardziej, że miałem wiele razy taką sytuację, w której potrzebowałem zmienić kolejność poleceń. Na pewno to zaoszczędziłoby wszystkim czas tak jak wspomniałeś wcześniej (a gdyby faktycznie mieli zwiększyć limit poleceń to te pomocnicze opcje tym bardziej byłyby potrzebne)

    3) Zwiększenie limitu poleceń to coś czego pragnę i nie tylko ja. Lubię jak wszystko jest coraz bardziej perfekcyjnie i gdy nie wiedziałem o limicie to byłem ambitny i zamierzałem zrobić kiedyś moje pierwsze skrypty na pvp i pamiętam jak większość poleceń wtedy zużyłem na takie głupotki jak zdolności i gdy zamierzałem brać się na mikstury to nagle zobaczyłem limit... Według mnie to głupie, że tak mało jesteśmy wstanie zrobić, przecież w tej grze jest tyle opcji do uwzględnienia, że szkoda tego ograniczać.

  5. #5
    Użytkownik
    Dołączył
    28-02-2014
    Postów
    411
    Proponuję dodać 4-ty punkt - sklonuj/duplikuj polecenie. Często masz taki sam warunek, ale najpierw dajesz uzdrowienie potem wodę świeconą. Albo najpierw lek 5, potem lek 4, potem miks 5, potem miks 4, delikatnie zmieniając wartość hp, a pozostawiając inne warunki typu "moja postać ma status obrona" czy "liczba przeciwników = 3"

  6. #6
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,555
    Cytat Napisał Hidi Zobacz post
    Proponuję dodać 4-ty punkt - sklonuj/duplikuj polecenie. Często masz taki sam warunek, ale najpierw dajesz uzdrowienie potem wodę świeconą. Albo najpierw lek 5, potem lek 4, potem miks 5, potem miks 4, delikatnie zmieniając wartość hp, a pozostawiając inne warunki typu "moja postać ma status obrona" czy "liczba przeciwników = 3"
    I mean, można by dodać, ale już istnieje ctrl+c, ctrl+v, co trywializuje kopiowanie warunków.


    1. Komentarze mogłyby być sponio do usprawniania skryptu później.
    2. jak dla mnie po kliknięciu w numer polecenia można by wpisać na jaką pozycję ma skoczyć.
    3. Meh. Za dużo poleceń sprawia, że jest "jeden doskonały skrypt", cała reszta powinna do niego dążyć. Kinda ogranicza to sens kombinowania ze skryptami, skoro wszystko można załatwić jednym. W sensie: dodanie kilku slotów, czemu nie, ale warto rozważyć, w którym momencie to zabije ich różnorodność.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  7. #7
    Użytkownik Avatar Karoxus
    Dołączył
    07-12-2017
    Postów
    77
    Cytat Napisał Clover Zobacz post
    I mean, można by dodać, ale już istnieje ctrl+c, ctrl+v, co trywializuje kopiowanie warunków.


    1. Komentarze mogłyby być sponio do usprawniania skryptu później.
    2. jak dla mnie po kliknięciu w numer polecenia można by wpisać na jaką pozycję ma skoczyć.
    3. Meh. Za dużo poleceń sprawia, że jest "jeden doskonały skrypt", cała reszta powinna do niego dążyć. Kinda ogranicza to sens kombinowania ze skryptami, skoro wszystko można załatwić jednym. W sensie: dodanie kilku slotów, czemu nie, ale warto rozważyć, w którym momencie to zabije ich różnorodność.
    A co komentarze maja na celu? Robiąc skrypt chyba wiesz co ma robić. Nawet jak nie wiesz to istnieje coś takiego jak długopis i zeszyt, notatnik bądź wiadomość do kogoś żeby sobie coś zapisać bruh
    Polecam rozmowy oraz dyskusje z Fusią, Elrondem, Emilowatym, Bartolome, Denolem, Terrorem, Czervikiem, Karoxusem oraz innymi poksami. Aż fajnie z wami na jakimś temat totalnie dogadać się

  8. #8
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,555
    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    A co komentarze maja na celu? Robiąc skrypt chyba wiesz co ma robić. Nawet jak nie wiesz to istnieje coś takiego jak długopis i zeszyt, notatnik bądź wiadomość do kogoś żeby sobie coś zapisać bruh
    Nie wiem wsm, osobiście nie planuję korzystać, więc przykładu dobrego nie jestem w stanie dać, ale mogłoby być użyteczne dla innych.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  9. #9
    Cytat Napisał Karoxus Zobacz post
    A co komentarze maja na celu? Robiąc skrypt chyba wiesz co ma robić. Nawet jak nie wiesz to istnieje coś takiego jak długopis i zeszyt, notatnik bądź wiadomość do kogoś żeby sobie coś zapisać bruh
    No, robiąc skrypt to w danym momencie będziesz pamiętać, do czego służy dane polecenie.
    Przy pięciu skryptach po 30+ poleceń po tygodniu nie będziesz już o tym pamiętać. Przy większej ilości skryptów - raczej też nie.
    Szczerze, jak bardzo funkcjonalna jest kartka papieru przy notatnik na dysku przy zapisywaniu działania poleceń? Nawet najlepsza forma w postaci screenów + tekstu w wordzie nie umywa się do funkcjonalności, jaką oferuje możliwość komentowania poleceń w oknie tworzenia skryptu.
    No i nadal - pełni to świetną rolę wprowadzającą do nauki skryptów. Nawet sam osobiście potworzyłbym bazy pod robienie konkretnych skryptów czy skorzystał z innych, stworzonych bez graczy, bez konieczności rozszyfrowywania działania skryptu za każdym razem.
    bruh

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •