W mieście Kurthus możemy podjąć się uprawy roślin na mapie Kurthus:Nieużytki. W toku uprawy sadzimy tanie nasionka i po kilku dniach troski o rośliny zbieramy gęste plony.
Aby odblokować uprawę należy wykonać zadanie Kłopoty na plantacji oraz pokonać bossa Wściekły Kurczak.
UWAGA Dokładne działanie farmy jest owiane zasłoną tajemnicy. Większość informacji na temat działania plantacji wynika z obserwacji i interpretacji wskazówek dostępnych w grze, ale nie jest potwierdzona w 100%. Niektóre odważniejsze przypuszczenia są oznaczone pochyleniem.
Uprawa roślin
Wszystko zaczyna się od nasionka.
Po zasadzeniu go na polu uprawnym musimy dbać o to, by miało dobrą glebę oraz dostateczną ilość wody aż do czasu zbiorów. Różne gatunki roślin mają różne wymagania:
Pszenica - wymaga podlewania co 24 godziny (w tym zaraz po posadzeniu). Po 4 dniach (96 godzinach) od posadzenia Pszenica jest gotowa do zbioru.
Kukurydza - wymaga podlewania co 18 godzin (w tym zaraz po posadzeniu). Po 6 dniach (144 godzinach) od posadzenia Kukurydza jest gotowa do zbioru.
Kawa - brak danych
Uzyskiwanie nasionek
Nasiona Pszenicy możemy uzyskać kupując je u Arnolda za 200 Złota/sztuka.
Sadzonki Kukurydzy możemy uzyskać zbierając je na mapie Ranczo na Uboczu, gdzie po podarowaniu Julkowi Użyźniacza (który możemy kupić od innych graczy lub u Arnolda - patrz niżej) nowe Sadzonki cyklicznie wyrastają co ok. 3 dni. Każda próba zebrania sadzonki kosztuje 1 pkt energii. Otrzymanie Sadzonki Kukurydzy przy zebraniu nie jest pewne, szansa wynosi między 60% a 80%.
Po zebraniu plonów z jednego pola możemy otrzymać maksymalnie 10 punktów, które potem podlegają wymianie na nagrody u Arnolda. Zebranie plonu kosztuje 1 pkt energii. Liczba zdobytych punktów może zostać obniżona przez zbyt długie niepodlewanie rośliny (jeżeli roślina czeka na podlanie min. 4 godziny ciągiem, może stracić punkty, tracąc kolejne co 4 godziny) oraz zbyt słabą glebę. Jakość gleby może również wpłynąć na czas wzrostu rośliny.
Podlewanie to podstawowy rodzaj pielęgnacji dostępny od samego początku naszej rolniczej przygody. Polega ono na sięgnięciu po konewkę oraz podejściu z nią do potrzebującej rośliny. Podlewanie rośliny kosztuje 1 pkt energii.
Pola wymagające podlania mają nieco jaśniejszy kolor. Jeżeli mamy wątpliwość czy roślina wymaga podlania, możemy podejść i sprawdzić, a nasza postać wygłosi komunikat "Wygląda na to, że z rośliną jest wszystko w porządku" lub "Roślina wymaga podlania, ale ja nie mam konewki", gdzie ten drugi komunikat wskazuje na potrzebę podlania.
Konewka wymaga cyklicznego napełniania - jej początkowa maksymalna pojemność wynosi 10. Po zejściu do 0/10 nie możemy podlewać i musimy napełnić konewkę z Dźwigni Pompy na polu [16,1]. Napełnienie konewki kosztuje 1 pkt energii.
Spulchnianie i użyźnianie ziemi to czynność która poprawia jakość gleby. Obie wskazane czynności możemy wykonać tylko na polu, na którym nic nie jest zasadzone. Czynności te nie pobierają energii, ale zużywają przedmioty.
Odblokowanie tych pielęgnacji
Po wykonaniu min. 300 pielęgnacji może zdarzyć się nam wyrośnięcie wyjątkowo słabej rośliny. Wtedy odegra się scenka, w której Arnold osobiście pofatyguje się do nas i poda garść porad dotyczących użyźniania gleby, a także odblokuje możliwość zakupu Użyźniacza i Mieszanki Spulchniającej.
Trzecim rodzajem pielęgnacji jest wyrywanie chwastów. Jeżeli pole pozostaje niezasiane przez 24 godziny, pojawia się na nim chwast. Usunięcie go kosztuje 1 pkt energii, ale nie daje żadnych korzyści.
Wyrośnięte rośliny nie wymagają żadnych pielęgnacji oraz nie psują się, możemy je zerwać w dowolnym momencie.
Wskazówki Arnolda
Co jakiś czas, Arnold uchyla nam rąbka farmerskiej wiedzy.
Dostępne od razu:
Napisał Arnold
To, co musisz wiedzieć na początek, to by być cierpliwym. Uprawa roślin jest bardzo wymagającym zajęciem, a tutaj dodatkowo masz do czynienia z wyjątkowo trudnymi warunkami do życia.
Podstawowe nasiona możesz zakupić u mnie. Na początek najważniejsze, byś skupił się na regularności - dbaj, by roślinom nie brakowało wody. Może i przeżyją, gdy kilka razy o tym zapomnisz, ale pamiętaj, że taka roślina traci na jakości - plon nie jest dość obfity i użyteczny w późniejszej obróbce.
Dodatkowo - nie zostawiaj pola zbyt długo pustego. Wszelkie niepożądane gatunki roślin wykorzystają okazję, by się na nim rozsiać. W tym klimacie chwasty rosną bardzo szybko, więc nim się obejrzysz, przysporzą ci dodatkowej pracy. Zawsze zasiewaj pole, z którego zebrałeś plon.
Po opowiedzeniu nam o Użyźniaczu pojawia się kolejny pakiet wskazówek:
Napisał Arnold
pamiętaj!
- Każda grządka wymaga cyklicznej pielęgnacji z powodu wyjaławiania i zbijania się gleby.
- Ziemia wolniej lub szybciej traci na żywotności w zależności od zasadzonego na niej gatunku.
- Jeśli zaniechasz pielęgnacji ziemi, twoje rośliny będą rosły znacznie dłużej mimo tego, a przy tym będą mniej dorodne.
- Ziemia wyjaławia się szybciej, jeśli sadzisz na niej rośliny podczas burzy piaskowej.
- Drugim czynnikiem, który nie sprzyja kondycji ziemi, jest niedostatek słońca. Jeśli sadzisz rośliny podczas pełnego słońca, ziemia nie będzie się tak szybko zbijać.
Nasiona Pszenicy są dostępne od początku, pozostałe przedmioty odblokowują się po cutscence z Arnoldem
Rozwój plantacji
Początkowo mamy dostęp tylko do jednego pola uprawnego oraz konewkę mieszczącą wodę na 10 podlań, ale nie jest to szczyt naszych możliwości.
Po wykonaniu min. 500 pielęgnacji oraz zebraniu jakiegoś plonu, dostajemy specjalne PW od Mistrza gry:
NPC Arnold z Kurthus: Plantacja przysłał Ci wiadomość:
Witaj, [nick gracza].
Nie chciałem przeszkadzać Ci w pracy, dlatego ślę ten list.
Widzę, że świetnie sobie radzisz jako rolnik, dlatego chciałbym zaoferować Ci swoje usługi.
Za odpowiednią opłatą mogę przystosować kolejne grządki do prowadzenia na nich upraw. Ponadto pomyślałem, że przyda Ci się większa konewka.
Wpadnij do mnie, gdy będziesz potrzebować jakiejś z tych rzeczy.
Przy podejściu do Arnolda dostaniemy ofertę powiększenia plantacji o dodatkowe 8 pól za 500.000 Złota oraz powiększenie pojemności konewki do 20 podlań za 200.000 Złota.
Jeżeli zdecydujemy się skorzystać z tej opcji, dostęp do farmy zostanie zablokowana na 24 godziny (polecam zasadzić/podlać pszenicę zaraz przed oddaniem farmy!). Po tym czasie będziemy mieć dodatkowe 8 pól do obsadzenia, a także uzbrojenie z setu Kunsztownego (Kokardkę, Zbroję, Buty lub Wisiorek) w ramach rekompensaty.
Kolejne takie oferty pojawiają się po osiągnięciu progu 1000 i 2500 pielęgnacji.
Przygotowanie 3. pola uprawnego kosztuje 1.000.000 Złota.
Powiększenie pojemności Konewki do 30 kosztuje 400.000 Złota.
UWAGA Po podlaniu rośliny możemy zostać zaskoczeni przez potwora unikatowego, Wściekłą Rzepę. Szansa spotkania wynosi 1%. Walka rozpoczyna się po zakończeniu opcji dialogowej, mamy więc czas na przygotowanie się.
Nagrody
Wszystkie wymienione nagrody dostajemy od Arnolda w Kurthus:Plantacja.
Po wymianie odpowiedniej ilości punktów, Arnold daje specjalne nagrody za progi.
Niestety po 125 dniach jeszcze żaden gracz nie osiągnął nawet pierwszego progu wymian, więc nagrody za wymiany są nieznane.
Dodatkowe informacje
Na mapie Kurthus:Nieużytki zmienia się pogoda, co jest ważne dla żyzności gleby; najlepiej sadzić w czasie, gdy świeci słońce i nie ma burzy piaskowej. Pogoda zmienia się o pełnej godzinie w następującym rytmie:
0:00-0:59
burza
12:00-12:59
burza
1:00-1:59
nic
13:00-13:59
nic
2:00-2:59
burza
14:00-14:59
burza
3:00-3:59
słońce
15:00-15:59
słońce
4:00-4:59
słońce i burza
16:00-16:59
słońce i burza
5:00-5:59
słońce
17:00-17:59
słońce
6:00-6:59
burza
18:00-18:59
burza
7:00-7:59
nic
19:00-19:59
nic
8:00-8:59
burza
20:00-20:59
burza
9:00-9:59
słońce
21:00-21:59
słońce
10:00-10:59
słońce i burza
22:00-22:59
słońce i burza
11:00-11:59
słońce
23:00-23:59
słońce
Do uzupełnienia...
Poradnik będzie jeszcze ulegał aktualizacji.
Ostatnio edytowane przez musaraj ; Wczoraj o 10:30Powód: podlinkowanie zdolności
Sadzonki Kukurydzy możemy uzyskać zbierając je na mapie Ranczo na Uboczu, gdzie po podarowaniu Julkowi Użyźniacza nowe Sadzonki cyklicznie wyrastają co ok. 3 dni. Każda próba zebrania sadzonki kosztuje 1 pkt energii. Otrzymanie Sadzonki Kukurydzy przy zebraniu nie jest pewne, szansa wynosi między 60% a 80%.
W jaki sposób można uzyskać Użyźniacz dla Julka?
Cześć zbóje
Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.
NPC Arnold z Kurthus: Plantacja przysłał Ci wiadomość:
Witaj, Hubiot.
Nie chciałem przeszkadzać Ci w pracy, dlatego ślę ten list.
Widzę, że świetnie sobie radzisz jako rolnik, dlatego chciałbym zaoferować Ci swoje usługi.
Za odpowiednią opłatą mogę przystosować kolejne grządki do prowadzenia na nich upraw. Ponadto pomyślałem, że przyda Ci się większa konewka.
Wpadnij do mnie, gdy będziesz potrzebować jakiejś z tych rzeczy.
Możliwość użyźniania gleby (i kupienie nowych produktów do poprawy jakości plonów) pojawia się gdy pierwszy raz plon nie osiągnie 10pkt pomimo idealnej pielęgnacji. Limit 400 podlań nie jest "sztywny", wartość ta będzie przybliżona ale może być mniejsza/większa w zależności od tego kto co sadzi i podczas jakiej pogody.
Dodałbym informację, że rośliny gotowe do zbioru nigdy nie wysychają - jeżeli ktoś chce sobie "przesunąć" standardowe godziny podlewania to może ich nie zebrać od razu po wyrośnięciu, tylko danego dnia o konkretnej godzinie i posadzić nowe.
Burza piaskowa występuje stale o określonych godzinach, które różnią się w zależności od dnia miesiąca (1-10, 11-20, 21-31) - to niepotwierdzone jeszcze
Przede wszystkim podpunkt, który szczegółowo opisuje interakcje z Julkiem (jako, że jest to kluczowy dla sadzenia kukurydzy NPC).
A poza tym, trzeba będzie przeformatować poradnik - teraz jest bałagan i chaos w spoilerach.
Cześć zbóje
Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.
Przede wszystkim podpunkt, który szczegółowo opisuje interakcje z Julkiem (jako, że jest to kluczowy dla sadzenia kukurydzy NPC).
Uważam, że obecnie jest dobrze opisany:
Kod:
Sadzonki Kukurydzy możemy uzyskać zbierając je na mapie Ranczo na Uboczu, gdzie po podarowaniu Julkowi Użyźniacza nowe Sadzonki cyklicznie wyrastają co ok. 3 dni. Każda próba zebrania sadzonki kosztuje 1 pkt energii. Otrzymanie Sadzonki Kukurydzy przy zebraniu nie jest pewne, szansa wynosi między 60% a 80%.
Ale "poprawiłem" w ten sposób:
Kod:
Sadzonki Kukurydzy możemy uzyskać zbierając je na mapie Ranczo na Uboczu, gdzie po podarowaniu Julkowi Użyźniacza (który możemy kupić od innych graczy lub u Arnolda - patrz niżej) nowe Sadzonki cyklicznie wyrastają co ok. 3 dni. Każda próba zebrania sadzonki kosztuje 1 pkt energii. Otrzymanie Sadzonki Kukurydzy przy zebraniu nie jest pewne, szansa wynosi między 60% a 80%.
Napisał Violetta Valery
A poza tym, trzeba będzie przeformatować poradnik - teraz jest bałagan i chaos w spoilerach.
To już zostawiam działowi redakcyjnemu. Jak dla mnie poradnik jest czytelny w obecnej formie, nie zamierzam bawić się w zgadywanie, jaka forma podoba się redakcji.
Ostatnio edytowane przez musaraj ; Wczoraj o 10:32