pozwole sobie odswiezyc w ramach tego tematu:
https://forum.mfo3.pl/showthread.php...niu-b%C3%B3jki
zmiany tutaj zaprezentowane powinny w znacznym stopniu zwiekszyc satysfakcje zarowno tych ktorzy chca bojek, jak i tych ktorzy ich nie chca. pozwalaja one na wyrazny i znaczacy podzial graczy na pvp jak i "pve" (pomimo licznych stwierdzen, ze taka grupa nie istnieje???).
widze tu dzialanie na podobienstwo gta online, gdzie mozemy uczynic swoja postac pasywna, co sprawia ze nie otrzymujemy obrazen od innych graczy, a jednoczesnie nie mozemy im ich zadac - tutaj oczywiscie z ta roznica ze zamiast obrazen wylaczamy mozliwosc bojek czy w ogole walk pvp/tvt w obie strony (tu juz do uzgodnienia czy pomoc komus innemu tez sie powinna wliczac do tej blokady).
jak widac, "zmuszanie" graczy do pvp poprzez bojki najzwyczajniej w swiecie nie dziala, bo jak nie chca walczyc to i tak albo wydluzaja kolejki zeby uprzykrzyc zycie atakujacemu, albo sie od razu poddaja, a ci co chca walczyc to nie maja nawet po co - no chyba, ze jakims cudem znajda sobie przeciwnika do bojki rankingowej z ktorym jeszcze nie nabili limitu na arenie.
w ramach ewentualnego wejscia tej zmiany kazdy powinien otrzymac mozliwosc jednorazowego zresetowania rankingu za darmo. potencjalne problemy jakie widze to zwiekszona aktywnosc na globalach = mniejsza szansa dla pojedynczego gracza na dostanie sie do walki (choc wydaje mi sie, ze wiekszosc osob ktore sie tam zapuszczaja farmi zetony na pvp, wiec dalej beda mogli sie bic miedzy soba) oraz ukaranie mniej ogarnietych graczy, ktorzy bija sie w zerowkach zeby tylko nabic jakiekolwiek zetony - wtedy sa oni objeci hardcorowymi zasadami typu wypadanie eq. no i dla niektorych wada bedzie to, ze nie moga juz sobie zaatakowac fabularniakow dla zabawy - bo zysk z tego zaden - ale czy to naprawde az taka duza strata, skoro i tak w wiekszosci przypadkow nie ma co liczyc na normalna walke?
wciaz nie eliminuje to problemu nabijania sobie ochron w sojuszach w przypadku postaci "pvp", ale wydaje mi sie ze i tak jest to krok w dobra strone odnosnie podzialu na tych, ktorzy chca nagradzajacych walk oraz na tych, ktorzy walk nie chca w ogole - a kwestie nabijania ochron mozna zalatwic osobna droga.
oprocz tego mysle, ze warto dodac dodatkowe nagrody za tvt w postaci zetonow na podobnych zasadach jak w przypadku walk rankingowych, chociaz byc moze samo wypadanie eq wystarczyloby na ich uatrakcyjnienie (chec wezwania pomocy bedac zaatakowanym zeby nie przegrac - chec pomocy agresorowi zeby miec szanse na drop z przeciwnikow w przypadku wygranej)