Zapraszam nanieoficjalny serwer discord MFO: https://discord.gg/RuradcG7MR
Absolutnie nie szukam problemów na siłę, po prostu o tym nie wspomniano. Mam nadzieję, że tylko i wyłącznie dlatego, że jest to rzecz naturalna i oczywista.
Wychodzi na to, że jeśli miniboss ma poziom "x", to minimum taki gracz musi nam chcieć pomóc, aby odrzucenie jego pomocy nie przyznało nam bota.
Co jeśli niektórzy gracze zaczną "sabotować" takie minibossy, aby ktoś nie mógł uzyskać realnej pomocy od bota? Kolejna rzecz do ogarnięcia.
***** ****
Nie wspomniano bo Tomi rzucił temat do dyskusji jak sam napisał "bez szczegółów".
Nie mogę się doczekać jak tysiące graczy będzie siedzieć całymi dniami na wodnym żółwiu czy innej garudzie żeby zrobić sabota w celu pozbawienia nas bota. XD
Na tej zasadzie to dzisiaj mogą udzielać "pomocy" i sabotować walki z mini, jakoś tego nie robią. Dlaczego? Bo to bez sensu i w tej martwej grze nikomu by się nie chciało.
sabotowanie takich mini to raczej skrajność, a opcja botów sama w sobie na plus
odswiezam temat bo znalazlem go przypadkiem a jest calkiem ciekawy.
chetnie bym zobaczyl mozliwosc bicia minibossow z npc przy jednoczesnym zapewnieniu, ze wymiany wciaz beda nieco bardziej oplacalne. wazne, zeby po prostu byla mozliwosc grania solo na przedzialach gdzie wymiana czegos jest praktycznie niemozliwa i trzeba tylko wzywac pomoc, co jak slusznie zostalo zauwazone nie jest oplacalne dla inicjujacego walke. tylko raczej nie na zasadzie czekania z sos, a wczesniejszego umowienia sie z jakims npc zeby dolaczyl do nas w kolejnej walce. moglby to byc nawet ten sam we wszystkich miastach, chociaz najlepiej zeby byli rozni i mieli rozwiniety wachlarz uzywanych zaklec, zdolnosci czy nawet zdolnosci pasywnych z uzbrojenia. fajnie by bylo tez miec wybor czy chcemy np. maga supporta czy tanka hybryde. jest tu spore pole do popisu.
wiekszy priorytet na drop dla zaczynajacego walke - rowniez na tak. gdzies bylo podane 2/3 szansy dla lapiacego i 1/3 szansy dla pozostalych, mysle ze bedzie ok i ze nie zniecheci to od ewentualnych prob pomocy, tak dlugo jak mamy szanse cokolwiek z pomagania dostac.
Ostatnio edytowane przez Luxferre ; 28-06-2025 o 22:14
::::)
Opcja "budowania" NPCta poprzez przyznawanie mu zdolności, przedmiotów, zaklęć, uzbrojenia wchodziłaby w grę?
Wybieramy archetyp postaci (np. bazując na istniejących NPCtach, typu Drwal Staszek, Siostra Leokadia etc.), dać im możliwość odblokowywania dodatkowych zdolności/uzbrojenia wraz z jakimiś osiągnięciami.
Wtedy w ostateczności można wykorzystać takiego NPC do pomocy, powiedzmy raz na X czasu - potem trzeba odczekać, aż owy NPC odpocznie i będzie gotowy do pomocy. Do tego przyznawanie dropu można by zmienić pod to, by nadal najbardziej optymalne byłoby wymienianie mini/uzyskiwanie pomocy od innych graczy.
Ewentualnie "wystawianie" swoich postaci do pomocy niczym Team Searching przy instancjach w Wowie - zapisujesz się, kompletuje team i przenosi do lokacji/rozpoczyna walkę. Tyle. Ten akurat pomysł jest częścią, o której chcę rozwinąć w innym temacie.
Zdajesz sobie sprawę, że na takiej zasadzie działa cały gatunek gier RPG, prawda?
Zdajesz sobie sprawę, że MFO3 jest grą mmoRPG, prawda?
Zdajesz sobie sprawę, że takie The Black Onyx wyszło paręnaście lat przed pierwszymi poksami?