Mag jest na straconej pozycji jak musi bic woja pociskiem zamiast atru a obecnie atry sa wszedzie, bagienny helm/zlowroga maska stroj farmera/basniowe buty/cierniowy pierek. Woj zakladajac jeden z itemow pod atry moze uzywac przesadzonej zdolki(mag ma jakis syf w odpowiedniku xxdd) i dostawac mniej obrazen z atru. Woj zakldajac rekawice zyskuje mp, celnosc, brak mozliwosci zalozenia itemków z atrami kosztem mniejszego dmg. Mag bez rózdzki typu laska zorzy jest w okropnej sytuacji wzgledem rekawic. A różdzka potepionych to zart, zanizone mp atak, -1slot, negatywny autostatus, brak pasywki za 6% uniku xddddddddddddddddd, nie zeby cos ale pod unik mozna grac bagienna rozdzke dajaca szczescie, lepsze staty i pasywke
Przepraszam że zakłócam Pana spokój ale od trzech tygodni ciągle mi dokuczają te same osoby takie jak:
Eresmel,Elrond Undómiel, Dark, Azekami, Harrious, Fusia
Czuję się prześladowany i gra mi się bardzo nieprzyjemnie, po nieudanych rozmowach z tymi graczami jestem zmuszony prosić Pana o interwecję.
KOSA jest mega spoko w swojej idei.z kolei kosa to jakiś żart xddddd, kto to wymyślił pozdrawiam
Jedynie ślepota/klątwa i zbyt długie zatrucie bardzo do niej nie pasują, bo marnują po prostu ture przeciwnikowi.
oslabic kose pvp i zostawic jak jest w pve rel?
Bottom Text
A tak z czystej ciekawości - pytanie do testerów. Dlaczego w ogóle kosa potępionych ma bazowo 12% celności, a nie tak jak inne rękawice 10%? To nie jest jakieś niedopatrzenie?
Tak jeszcze z innych rozkmin - co myślicie o skalowaniu zbrojek, gemów, zdolek?
1. Ilość slotów w zbrojach bardzo mocno wspiera szybkość, a wręcz wymusza granie nią.
To w sumie jak powyżej, zwiększająca się liczba gemów i % statystyk jakie z nich otrzymujemy bardzo promuje speeda, jako jedyną "bezpieczną" statystykę do pakowania punktów. Praktycznie żadnej innej statystyki nie da się maksymalizować w tak bezpieczny sposób.
Każdą inną statystykę da się otrzymać w rozsądnych ilościach z eq, ale szybkość jest dość problematyczna.
Druga sprawa, że przez dominację walk automatycznych szybkość jest najbezpieczniejszą statystyką, bo pozwala w łatwiejszy sposób zrobić skrypt. Gdzie ilość używanych przedmiotów/zdolek jest tak duża, że te 2-3 warunki na dubla bardzo obciążają skrypt.
Nie twierdzę, że jest to złe, bo meta speedowa skutecznie ogranicza metę, gdzie każdy łupie się po 1500+
2. Brak różnorodności w slotach na zbrojach ogranicza możliwe buildy
Konieczność efektywnego wykorzystania gemów mocno ogranicza to co w możemy dawać staty, a zbroje w tym update dają od 9 do 11 slotów.
Z uwagi na zbyt mała elastyczność stat jak atak / luck / def oraz ich ograniczenia (atak - dostajemy 1% mniej stat + masa ilość zdolek może nas zabić przez posiadanie go za dużo, szczególnie na dublu, luck - 5 gemów wyczerpują, def - 3 gemy wyczerpują limit).
Widzę klika ciekawych rozwiązań:
- Softcap limitu - po przekroczeniu 50% gemy zaczynają dawać mniej, ale można dalej je dawać.
- Uelastycznienie limitu - dodać róznym statom różne limity %
- Przeniesienie slotów ze zbroi na każdy element sprzętu. Pozwoliłoby to aktywnie zarządzać slotami oraz dodać nowy wymiar balansowania eq, również o sloty gemowe. Gracz miałby możliwość wybrać z przestrzeni całego eq ile chce mieć slotów i wybierać itemki slotowe lub te statowe itp.
- Traktowanie zbroi jak broni i znaczne zwiększenie różnorodności wyboru zbroi.
Warto zwrócić na to uwagę, bo kolejny upek przyniesie kolejny slot i możliwe gemy 3?
3. Oparcie o wartości % komplikuje balans długoterminowo?
Trochę poruszyłem to już w tym temacie - to raczej jako ciekawostka, bo zmiana jest właściwie nie wykonalna.
https://forum.mfo3.pl/showthread.php...ludzkiej/page3
To, że zdolki jak drenaż ssą %HP sprawia, ataki biją % więcej dmg, regeneracje odnawiają %hp, barierki dają % defa sprawia, że wzrost kosztu zdolek jest nieczytelny, bo na papierze gracz zyskuje "nic" za więcej many.
Dodatkowo statystyki jak atrybuty, czy odporności przedstawiane w formie %, zamiast punktowej zabierają możliwość modyfikacji. Przykładowo taki gem Ogień 2 dający 10% atra byłby bardzo bolesny (a jak będzie go można wbić do zwykłego to w ogóle XD).
Też same zdolności nie ulegają same "dezaktualizacji", bo wszystko jest brane %. Fajnym przykładem samoistnego wychodzenia zdolności z użytku są mega leki oraz obszarówki maga, które są oparte o stałe obrażenia na poziom. Zaczynają być one coraz słabsze, aż dochodzi do momentu, że ich użycie bywa niepraktyczne.
A to byloby spoko, gdyby od 50% kazdy pkt z gemu dawal polowe tego.- Softcap limitu - po przekroczeniu 50% gemy zaczynają dawać mniej, ale można dalej je dawać.
np 3x gem obrony mamy 45%, 4x gem obrony zamiast 60% mamy 45+5+10/2=55%
***** ****
w mfo2 pod koniec gry bylo wiecej slotow niz dalo sie ich wykorzystac, przynajmniej wojownikiem - byly one dzielone miedzy bronia, zbroja oraz dodatkami, a bonusy z gemow osiagaly maksymalnie 100%, czyli jeszcze wiecej niz mamy teraz. mnie osobiscie sie podobal taki stan rzeczy, bo jest to odczucie, ze postac sporo rosnie w sile wraz ze zwiekszajaca sie liczba slotow. co prawda tutaj rowniez tak jest, ale siedzac na jednym przedziale z ta sama liczba slotow przez 5+ lat przez rzadkie aktualizacje, jakiekolwiek poczucie progresu jest stosunkowo niewielkie pod wzgledem samych gemow, a szkoda.
racja, nie pamietam kiedy ostatni raz zalozylem cokolwiek innego niz gemy obrony i szybkosci (wylaczajac jeden slot na gem szczescia, bo mi brakuje jednej szybkosci nabitej) lub okazjonalnie atrybutow (bo majac -25% na potwora/minibossa/bossa nie da sie grac), i to w dodatku przy mojej stosunkowo niskiej bazowej szybkosci. ta statystyka kroluje od 2011 roku i to sie raczej nie zmieni. natomiast zamiast kombinowania ze zwiekszaniem limitow czy zmiana w slotach na przestrzeni calej gry, czy nie wystarczyloby pozmieniac wartosci w tym co mamy teraz, zeby oplacalo sie brac cos innego? przykladowo buff szczescia 2 do 12%, ataku z powrotem do 6%, jakies spore buffy do hp i mp, ewentualnie jeszcze do celnosci, bo tych ostatnich trzech chyba absolutnie nikt nie uzywa.
::::)
O weszły zmiany!
Jakie macie odczucia co do kosy - zmieniło się coś w waszych walkach?
Prymitywne też otrzymały nerfa.
Moje odczucia są takie, że mimo osłabienia również prymitywnych zmniejszył się dystans między kosą, a prymitywnymi. Walcząc na ENZO EBK zazwyczaj troche lepiej wychodziły prymitywne +8 niż kosa +7, gdzie wcześniej kosa +3 była odczuwalnie lepsza.
Poza tym mamy delikatne zmiany w innych przedmiotach. Lekki nerf Buławy Pośpiechu (dyskusyjne mi się trochę nie podoba XD) oraz Ostrza Wyrafinowania i drobny buff włóczni i toporka.
Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 26-06-2025 o 01:24
Buława Pośpiechu otrzymała drobnego buffa, nie nerfa.Poza tym mamy delikatne zmiany w innych przedmiotach. Lekki nerf Buławy Pośpiechu (dyskusyjne mi się trochę nie podoba XD) oraz Ostrza Wyrafinowania i drobny buff włóczni i toporka.
To jest kwestia do dyskusji, bo sumarycznie dostajesz więcej stat, ale w przypadku mocno wysokich lucków (i szczególnie vs mag) może być lepsze te dodatkowe 10spd niz 15 lucka.
Ale pod standardowy build to faktycznie można uznać za bufa i to całkiem nawet znaczącego
Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 26-06-2025 o 01:50
Kiedy planowane są jakieś poważne zmiany odnośnie itemow?
Bo te ostatnie to chyba był jakiś żart.
Jak napiszesz jakiegoś poważnego posta
Cześć zbóje
Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.