Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 45 z 49

Temat: Dyskusja na temat balansu na 100lvl

  1. #31
    Użytkownik Avatar MrEliteVIP
    Dołączył
    26-07-2016
    Postów
    359
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Testerzy. Podani w aktualnosciach i ci z poprzednich rekrutacji.
    Chalo nie prawda nie miałem tego ;/
    #repairtanatos

  2. #32
    Użytkownik Avatar Alvi
    Dołączył
    29-11-2014
    Postów
    570
    Mag jest na straconej pozycji jak musi bic woja pociskiem zamiast atru a obecnie atry sa wszedzie, bagienny helm/zlowroga maska stroj farmera/basniowe buty/cierniowy pierek. Woj zakladajac jeden z itemow pod atry moze uzywac przesadzonej zdolki(mag ma jakis syf w odpowiedniku xxdd) i dostawac mniej obrazen z atru. Woj zakldajac rekawice zyskuje mp, celnosc, brak mozliwosci zalozenia itemków z atrami kosztem mniejszego dmg. Mag bez rózdzki typu laska zorzy jest w okropnej sytuacji wzgledem rekawic. A różdzka potepionych to zart, zanizone mp atak, -1slot, negatywny autostatus, brak pasywki za 6% uniku xddddddddddddddddd, nie zeby cos ale pod unik mozna grac bagienna rozdzke dajaca szczescie, lepsze staty i pasywke
    Przepraszam że zakłócam Pana spokój ale od trzech tygodni ciągle mi dokuczają te same osoby takie jak:
    Eresmel,Elrond Undómiel, Dark, Azekami, Harrious, Fusia
    Czuję się prześladowany i gra mi się bardzo nieprzyjemnie, po nieudanych rozmowach z tymi graczami jestem zmuszony prosić Pana o interwecję.

  3. #33
    Użytkownik Avatar hurzysta
    Dołączył
    06-07-2019
    Postów
    392
    Cytat Napisał Spotlight Zobacz post
    Kosa kosą, wiadomo że powinna być znerfiona i raczej dostanie tego nerfa gdyż przeszkadza obu stronom ( nawet wojownikom bo pvp przez to jest po prostu nudne ) ale chciałbym zacząć dyskusję na temat różdżki z tego samego setu co kosa:



    Ta różdżka jest po prostu obrzydliwa, ma ilość slotów jak na 80lvl daje krwawienie ( które nie ma aż takiego znaczenia ale to zawsze co najmniej 800 stracone za darmo ) a jej jedynym plusem są uniki które aktualnie nie ma sensu grać gdyż pasywka z kosy działa nawet jeżeli przeciwnik chybnie.

    Porównajmy ją sobie również do różdżki z 60lvl która ma taki sam zamysł :



    Jak na moje jest to diametralna różnica na korzyść oczywiście różdżki potępienia ( swoją drogą bardzo fajna zbieżność nazw ;p )
    oj tak +1 byczkq rózga potępienionych jest do wywalenia w obecym stanie rzeczy, nadaje sie tylko pod gustawa v2, powinna mieć jakąś pasywę związaną z unikami i byłaby zajebista, z kolei kosa to jakiś żart xddddd, kto to wymyślił pozdrawiam
    Chaos to tylko niezrozumiały porządek

  4. #34
    z kolei kosa to jakiś żart xddddd, kto to wymyślił pozdrawiam
    KOSA jest mega spoko w swojej idei.
    Jedynie ślepota/klątwa i zbyt długie zatrucie bardzo do niej nie pasują, bo marnują po prostu ture przeciwnikowi.

  5. #35
    Użytkownik Avatar fufcio
    Dołączył
    10-02-2017
    Postów
    167
    oslabic kose pvp i zostawic jak jest w pve rel?
    Bottom Text

  6. #36
    Użytkownik
    Dołączył
    26-05-2021
    Postów
    157
    Przestańcie płakać, po wakacjach macie darmową zmianę profesji.


    - - - - - - - - - -

    Cytat Napisał fufcio Zobacz post
    oslabic kose pvp i zostawic jak jest w pve rel?
    rel
    Sygnatura (nie tak, że dalej nie mam pomysłu)

  7. #37
    Użytkownik Avatar Atronis
    Dołączył
    05-05-2013
    Postów
    678
    A tak z czystej ciekawości - pytanie do testerów. Dlaczego w ogóle kosa potępionych ma bazowo 12% celności, a nie tak jak inne rękawice 10%? To nie jest jakieś niedopatrzenie?

  8. #38
    Tak jeszcze z innych rozkmin - co myślicie o skalowaniu zbrojek, gemów, zdolek?

    1. Ilość slotów w zbrojach bardzo mocno wspiera szybkość, a wręcz wymusza granie nią.
    To w sumie jak powyżej, zwiększająca się liczba gemów i % statystyk jakie z nich otrzymujemy bardzo promuje speeda, jako jedyną "bezpieczną" statystykę do pakowania punktów. Praktycznie żadnej innej statystyki nie da się maksymalizować w tak bezpieczny sposób.
    Każdą inną statystykę da się otrzymać w rozsądnych ilościach z eq, ale szybkość jest dość problematyczna.

    Druga sprawa, że przez dominację walk automatycznych szybkość jest najbezpieczniejszą statystyką, bo pozwala w łatwiejszy sposób zrobić skrypt. Gdzie ilość używanych przedmiotów/zdolek jest tak duża, że te 2-3 warunki na dubla bardzo obciążają skrypt.

    Nie twierdzę, że jest to złe, bo meta speedowa skutecznie ogranicza metę, gdzie każdy łupie się po 1500+

    2. Brak różnorodności w slotach na zbrojach ogranicza możliwe buildy
    Konieczność efektywnego wykorzystania gemów mocno ogranicza to co w możemy dawać staty, a zbroje w tym update dają od 9 do 11 slotów.
    Z uwagi na zbyt mała elastyczność stat jak atak / luck / def oraz ich ograniczenia (atak - dostajemy 1% mniej stat + masa ilość zdolek może nas zabić przez posiadanie go za dużo, szczególnie na dublu, luck - 5 gemów wyczerpują, def - 3 gemy wyczerpują limit).

    Widzę klika ciekawych rozwiązań:
    - Softcap limitu - po przekroczeniu 50% gemy zaczynają dawać mniej, ale można dalej je dawać.
    - Uelastycznienie limitu - dodać róznym statom różne limity %
    - Przeniesienie slotów ze zbroi na każdy element sprzętu. Pozwoliłoby to aktywnie zarządzać slotami oraz dodać nowy wymiar balansowania eq, również o sloty gemowe. Gracz miałby możliwość wybrać z przestrzeni całego eq ile chce mieć slotów i wybierać itemki slotowe lub te statowe itp.
    - Traktowanie zbroi jak broni i znaczne zwiększenie różnorodności wyboru zbroi.

    Warto zwrócić na to uwagę, bo kolejny upek przyniesie kolejny slot i możliwe gemy 3?

    3. Oparcie o wartości % komplikuje balans długoterminowo?
    Trochę poruszyłem to już w tym temacie - to raczej jako ciekawostka, bo zmiana jest właściwie nie wykonalna.
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...ludzkiej/page3
    To, że zdolki jak drenaż ssą %HP sprawia, ataki biją % więcej dmg, regeneracje odnawiają %hp, barierki dają % defa sprawia, że wzrost kosztu zdolek jest nieczytelny, bo na papierze gracz zyskuje "nic" za więcej many.

    Dodatkowo statystyki jak atrybuty, czy odporności przedstawiane w formie %, zamiast punktowej zabierają możliwość modyfikacji. Przykładowo taki gem Ogień 2 dający 10% atra byłby bardzo bolesny (a jak będzie go można wbić do zwykłego to w ogóle XD).
    Też same zdolności nie ulegają same "dezaktualizacji", bo wszystko jest brane %. Fajnym przykładem samoistnego wychodzenia zdolności z użytku są mega leki oraz obszarówki maga, które są oparte o stałe obrażenia na poziom. Zaczynają być one coraz słabsze, aż dochodzi do momentu, że ich użycie bywa niepraktyczne.

  9. #39
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    594
    - Softcap limitu - po przekroczeniu 50% gemy zaczynają dawać mniej, ale można dalej je dawać.
    A to byloby spoko, gdyby od 50% kazdy pkt z gemu dawal polowe tego.
    np 3x gem obrony mamy 45%, 4x gem obrony zamiast 60% mamy 45+5+10/2=55%
    ***** ****

  10. #40
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,277
    w mfo2 pod koniec gry bylo wiecej slotow niz dalo sie ich wykorzystac, przynajmniej wojownikiem - byly one dzielone miedzy bronia, zbroja oraz dodatkami, a bonusy z gemow osiagaly maksymalnie 100%, czyli jeszcze wiecej niz mamy teraz. mnie osobiscie sie podobal taki stan rzeczy, bo jest to odczucie, ze postac sporo rosnie w sile wraz ze zwiekszajaca sie liczba slotow. co prawda tutaj rowniez tak jest, ale siedzac na jednym przedziale z ta sama liczba slotow przez 5+ lat przez rzadkie aktualizacje, jakiekolwiek poczucie progresu jest stosunkowo niewielkie pod wzgledem samych gemow, a szkoda.

    racja, nie pamietam kiedy ostatni raz zalozylem cokolwiek innego niz gemy obrony i szybkosci (wylaczajac jeden slot na gem szczescia, bo mi brakuje jednej szybkosci nabitej) lub okazjonalnie atrybutow (bo majac -25% na potwora/minibossa/bossa nie da sie grac), i to w dodatku przy mojej stosunkowo niskiej bazowej szybkosci. ta statystyka kroluje od 2011 roku i to sie raczej nie zmieni. natomiast zamiast kombinowania ze zwiekszaniem limitow czy zmiana w slotach na przestrzeni calej gry, czy nie wystarczyloby pozmieniac wartosci w tym co mamy teraz, zeby oplacalo sie brac cos innego? przykladowo buff szczescia 2 do 12%, ataku z powrotem do 6%, jakies spore buffy do hp i mp, ewentualnie jeszcze do celnosci, bo tych ostatnich trzech chyba absolutnie nikt nie uzywa.
    ::::​)

  11. #41
    O weszły zmiany!
    Jakie macie odczucia co do kosy - zmieniło się coś w waszych walkach?
    Prymitywne też otrzymały nerfa.
    Moje odczucia są takie, że mimo osłabienia również prymitywnych zmniejszył się dystans między kosą, a prymitywnymi. Walcząc na ENZO EBK zazwyczaj troche lepiej wychodziły prymitywne +8 niż kosa +7, gdzie wcześniej kosa +3 była odczuwalnie lepsza.


    Poza tym mamy delikatne zmiany w innych przedmiotach. Lekki nerf Buławy Pośpiechu (dyskusyjne mi się trochę nie podoba XD) oraz Ostrza Wyrafinowania i drobny buff włóczni i toporka.
    Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 26-06-2025 o 01:24

  12. #42
    Tester Avatar Denol
    Dołączył
    24-03-2013
    Postów
    5,126
    Poza tym mamy delikatne zmiany w innych przedmiotach. Lekki nerf Buławy Pośpiechu (dyskusyjne mi się trochę nie podoba XD) oraz Ostrza Wyrafinowania i drobny buff włóczni i toporka.
    Buława Pośpiechu otrzymała drobnego buffa, nie nerfa.

  13. #43
    To jest kwestia do dyskusji, bo sumarycznie dostajesz więcej stat, ale w przypadku mocno wysokich lucków (i szczególnie vs mag) może być lepsze te dodatkowe 10spd niz 15 lucka.

    Ale pod standardowy build to faktycznie można uznać za bufa i to całkiem nawet znaczącego
    Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 26-06-2025 o 01:50

  14. #44
    Użytkownik
    Dołączył
    25-01-2017
    Postów
    35
    Kiedy planowane są jakieś poważne zmiany odnośnie itemow?
    Bo te ostatnie to chyba był jakiś żart.

  15. #45
    Jak napiszesz jakiegoś poważnego posta
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •