Zobacz wyniki ankiety: Jestem na

Głosujących
7. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Tak, spoko opcja byczq

    4 57.14%
  • Oj nie, byczq

    2 28.57%
  • Idk

    0 0%
  • Może być

    1 14.29%
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 17

Temat: Niech alchemia zostanie z nami na stałe

  1. #1

    Uśmiech Niech alchemia zostanie z nami na stałe

    No hej.
    W toku jednego z questów w najnowszej aktualizacji nasza postać ma za zadanie przygotować z zebranych ingrendiencji miksturę. Po jej przygotowaniu - z alchemią w grze kuniec ;v.

    Przyznam, że była to jedna z najprzyjemniejszych minigier jakie napotkałem w tym upku i zastanawia mnie, czy wchodzi w grę implementacja jej jako stałą aktywność.

    Potencjalnie - może to być jakaś ciekawsza alternatywa do wymian itemków u NPC (pozwalająca na farmienie mikstur, ale w spób trochę bardziej czasochłonny). Można nawet wzbogacic ją o itemki z miast wcześniejszych, damy im drugie życie xD. Ponadto ciężko ją będzie oskryptować na taskerze

    Co do samej praktycznej realizacji - na start widzę kilka problemów, których rozważaniem się tutaj podzielę:
    • Po pierwsze primo - fabularne uzasadnienie. Na dzień dzisiejszy logicznym jest, że do laboratorium Tempusa już nie wrócimy. Pytanie, w którym punkcie należy umieścić możliwość powrotu. Po ubiciu go jako bossa? Po zaliczeniu całej akademii?
    • Po drugie primo - optymalizacja zysków. Widziałbym tutaj jakiś twardy limit dziennego warzenia - 5 mikstur dziennie? Żeby w jakimś stopniu promowana była regularność.
    • Rzecz trzecia, chyba najciekawsza - określmy to roboczo recepturami. Kwestia tego, w jaki sposób można się dowiedzieć, które potki jak się robi. Szkoły są raczej trzy - losowa, przez samouctwo oraz przez receptury (zdobywane w jakiś fabularny sposób). Imo, nie ma sensu robienie tego losowo, bo wtedy cała zabawa z odkrywaniem niuansów pryska. Ciekawe byłoby połączenie samouctwa z poradnictwem - np przez dawanie tylko ogólnikowych wskazówek, a nie prowadzenie gracza za rączkę.

    Chociaż jest jeszcze pytanie czy silnik udźwignie to na większą skalę xd.
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  2. #2
    Użytkownik Avatar Stara Gwardia
    Dołączył
    16-02-2020
    Postów
    695
    Ad1. Szczerze, jeśli nie jest to super trudne do przerobienia, może u tej wiedzmy (mari chyba) na bagnach moglibysmy ważyć jakieś miksturki, bo jednak aktualne wymienianie żab na 2 sposoby jest dziwne, a tak żaba mógłby być ewentualnie składnikiem w jakiejś miksturce. Tylko rozpalanie zróbcie na płomyki wiecznego ognia (ogniki), a nie te kawałki z bomba
    Ad2. jeśli będzie trzeba czymś tam rozpalać to już masz samo w sobie trochę limituje
    Ad3. spoko pomysłem byłoby wrzucenie receptur jako takie pergaminy na różne mapy scythe/kurthus i może też końca nordii, coś jak zbieranie tych wzorców dla Mariusza, z dostępnością po zrobieniu danego questa/ubiciu danego bossa - wydaje się to nietrudne w implementacji, a też będzie trzeba trochę poszukać, zwłaszcza jeśli ktoś już zrobił większość fabuły.
    Rozumiem, że w twoim zamyśle dana receptura powinna kraftować daną potke/potki? Brzmi spoko, ale ciężko by było zbalansowac zysk, bo opłacalność zależałaby od cen rynkowych materiałów.
    Co do oskryptowania automatu - potrzymaj mi piwo
    Ostatnio edytowane przez Stara Gwardia ; 21-06-2025 o 08:30

  3. #3
    żaba mógłby być ewentualnie składnikiem w jakiejś miksturce.
    Gra nie powinna promować znęcania się nad zwierzętami
    Ostatnio edytowane przez Violetta Valery ; 21-06-2025 o 08:29
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  4. #4
    Użytkownik Avatar Stara Gwardia
    Dołączył
    16-02-2020
    Postów
    695
    pterodaktyl i jego jajko robią wrrr, połowa potworów w tej grze to zwierzęta, które zabijamy codziennie, a Mari chyba też chce żabki na mikstury ;/

  5. #5
    Potwory to nie zwierzęta.
    A w sytuacji z Mari - to nie my mamy krew na rękach
    Cześć zbóje

    Mądrość Stalina, rzeka szeroka, w ciężkich turbinach przetacza wody, płynąc wysiewa pszenicę w tundrach, zalesia stepy, stawia ogrody.

  6. #6
    Użytkownik Avatar Fang
    Dołączył
    15-03-2020
    Postów
    274
    Można by dodać alchemie by sporządzać sobie zwykłe przedmioty, np antidotium, rumiankowy okład itp. Nawet potki do leczenia typu miks życia i many 5. Akurat to będzie jakaś rozrywka dla miłośników alchemii.
    A to ci historia.
    To moja misja i sens życia. By odmieniać wszystko na lepsze. ~ Asgalon
    Odrodzenie Black Legion

  7. #7
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,319
    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Potwory to nie zwierzęta.
    A w sytuacji z Mari - to nie my mamy krew na rękach
    w przypadku alchemii też nie, krew znajdzie się w kociołku, razem z resztą żabki :/

    Jestem za dodaniem alchemii na stałe, jest naprawdę ciekawa.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  8. #8
    Użytkownik Avatar GalaxyPL
    Dołączył
    13-05-2021
    Postów
    594
    Proponuję dodać u Mari możliwość wywarzenia mikstury o nazwie Czarny Lulek zwanej potocznie Żabim barszczem.
    ***** ****

  9. #9
    Użytkownik Avatar Toshiro
    Dołączył
    22-04-2013
    Postów
    236
    Nie widzę problemu z alchemią, jednak chciałbym, żeby było dużo składników i różne mikstury które można wytworzyć za jego pomocą w tym "premium" mikstura energetyczna 100 punktów energii - jednakże po premium miksturę energetyczną trzeba będzie osiągnąć najwyższą klasę alchemii i można wytworzyć raz na miesiąc.
    Oczywiście co 2-3 każda klasa - o jedną miksturę więcej dostaniemy. (nie dotyczy to "premium")
    Welcome to my world.

  10. #10
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,319
    Napój energetyczny to sobie można darować, ale mikstury przyspieszenia byłyby wsm miłe. I tak są zablokowane w 99% zręcznościówek, więc nie rozumiem, po co je gatekeepować mfami?
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  11. #11
    Użytkownik Avatar Stara Gwardia
    Dołączył
    16-02-2020
    Postów
    695
    mikstur przyspieszenia każdy ma kilkadziesiąt, jeśli chodzi na eventy, a miks energii jako jednorazowa nagroda za jakiś wysoki próg punktowy byłby spoko

  12. #12
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,319
    Cytat Napisał Stara Gwardia Zobacz post
    mikstur przyspieszenia każdy ma kilkadziesiąt, jeśli chodzi na eventy, a miks energii jako jednorazowa nagroda za jakiś wysoki próg punktowy byłby spoko
    No to też, tymbardziej, z ich powszechnością, imo nie ma problemu ze zmienieniem ich statusu z przedmiotów "premium" na craftowalne. Receptura może być ciężka/droga, ale imo nie ma powodu by ich nie dawać graczom.
    No chyba, że po takim czasie od upka Nordii, blokada miksów w zamieciach zostanie usunięta. Wtedy można by było uznać, że serio ma to jakieś zastosowanie premium.
    Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!

  13. #13
    Użytkownik Avatar SystemOfADown
    Dołączył
    23-12-2011
    Postów
    3,156
    żaba mógłby być ewentualnie składnikiem w jakiejś miksturce.

    Cytat Napisał Violetta Valery Zobacz post
    Gra nie powinna promować znęcania się nad zwierzętami
    Jestem w stanie na to przystać, pod warunkiem, że wrzucamy żabę do blendera.
    I będzie fajna minigierka ze zwiększaniem mocy wirowania.


    Po minie żaby widać, że już się nie może doczekać.


    Cytat Napisał Toshiro Zobacz post
    Nie widzę problemu z alchemią, jednak chciałbym, żeby było dużo składników i różne mikstury które można wytworzyć za jego pomocą w tym "premium" mikstura energetyczna 100 punktów energii - jednakże po premium miksturę energetyczną trzeba będzie osiągnąć najwyższą klasę alchemii i można wytworzyć raz na miesiąc.
    Oczywiście co 2-3 każda klasa - o jedną miksturę więcej dostaniemy. (nie dotyczy to "premium")
    Co do tego - mówię po prostu jak to będzie wyglądać - w obecnym tempie tworzenia upków gracze są w stanie nastackować około 60 napoi energetycznych na upek. Dodaj napoje z eventów, szkatułek z globali etc. i nagle z tych najbardziej aktywnych graczy nie wyciąga się pitosu z doładowań w upku.
    Ostatnio edytowane przez SystemOfADown ; 22-06-2025 o 04:52
    "Nie walczę już z nikim,
    Nie walczę już o nic."

  14. #14
    Cytat Napisał Stara Gwardia Zobacz post
    mikstur przyspieszenia każdy ma kilkadziesiąt, jeśli chodzi na eventy, a miks energii jako jednorazowa nagroda za jakiś wysoki próg punktowy byłby spoko
    Po latach na eventach przy robieniu fabuły w Nordii miksy szybkosci były dla mnie zbawieniem. Serio, nie doceniacie ich dopoki jestescie dosc cierpliwi. Ja nie bylem

  15. #15
    Miałem to samo odczucie - "i to już wszystko, na tym się kończy przygoda z alchemią? " warto to jakoś pociągnąć bo temat wyszedł imho bardzo fajnie

    Ale szkoły są dwie:
    1) zwykłe miksy - wiadomo, można robić je z wymian, ale są limity - tutaj lepszym byłaby jakaś procentowa szansa + lvlowanie umki (coś jak kowal Mariusz)
    2) mikstury niezidentyfikowane, gracz sam decyduje kiedy daną miksturę zdejmuje, działanie próbuje w walce - przykładowo "Różowa mikstura" nadawałaby wzmocnienie na 2 tury i krwawienie na 3, "Zielona" Atak Magiczny +40% i Rozproszenie, itd. itd. to tylko przykłady, ale chodzi o to, żeby te miksturki dawały coś więcej niż takie zwykłe, statusy niestandardowe
    Le tits now

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •