No hej.
W toku jednego z questów w najnowszej aktualizacji nasza postać ma za zadanie przygotować z zebranych ingrendiencji miksturę. Po jej przygotowaniu - z alchemią w grze kuniec ;v.
Przyznam, że była to jedna z najprzyjemniejszych minigier jakie napotkałem w tym upku i zastanawia mnie, czy wchodzi w grę implementacja jej jako stałą aktywność.
Potencjalnie - może to być jakaś ciekawsza alternatywa do wymian itemków u NPC (pozwalająca na farmienie mikstur, ale w spób trochę bardziej czasochłonny). Można nawet wzbogacic ją o itemki z miast wcześniejszych, damy im drugie życie xD. Ponadto ciężko ją będzie oskryptować na taskerze
Co do samej praktycznej realizacji - na start widzę kilka problemów, których rozważaniem się tutaj podzielę:
- Po pierwsze primo - fabularne uzasadnienie. Na dzień dzisiejszy logicznym jest, że do laboratorium Tempusa już nie wrócimy. Pytanie, w którym punkcie należy umieścić możliwość powrotu. Po ubiciu go jako bossa? Po zaliczeniu całej akademii?
- Po drugie primo - optymalizacja zysków. Widziałbym tutaj jakiś twardy limit dziennego warzenia - 5 mikstur dziennie? Żeby w jakimś stopniu promowana była regularność.
- Rzecz trzecia, chyba najciekawsza - określmy to roboczo recepturami. Kwestia tego, w jaki sposób można się dowiedzieć, które potki jak się robi. Szkoły są raczej trzy - losowa, przez samouctwo oraz przez receptury (zdobywane w jakiś fabularny sposób). Imo, nie ma sensu robienie tego losowo, bo wtedy cała zabawa z odkrywaniem niuansów pryska. Ciekawe byłoby połączenie samouctwa z poradnictwem - np przez dawanie tylko ogólnikowych wskazówek, a nie prowadzenie gracza za rączkę.
Chociaż jest jeszcze pytanie czy silnik udźwignie to na większą skalę xd.