Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Opisy Kart

  1. #1
    Użytkownik Avatar Stara Gwardia
    Dołączył
    16-02-2020
    Postów
    678

    Opisy Kart

    Bążur!
    Nie wiem, czy ktoś zaglądał do opisów kart, ale brakuje w nich sporo interpunkcji, sporo opisów ma "dziwne" zdania, a są też nieudane próby podkradania sznytu Hide (i to na moim dzieciątku Behemoth Kingu :c), dlatego postanowiłem otworzyć dyskusję na ten temat wraz ze swoimi sugestiami.
    Mob Opis Propozycja
    Sukkub Latające stworzenie, które od tysięcy lat nie miało do czynienia ze światłem dziennym. Strzegące swojej jedynej pani. Latające stworzenie, które od tysięcy lat nie miało do czynienia ze światłem dziennym, strzeże swojej jedynej pani.
    Golem Twardoziemny Powstały z nacieków ze stalagmitów, które tknęły w niego życie. Zamieszkuje jaskinie w górach, gdzie dominuje wilgotno zimno-ciepły klimat w zależności od pory roku. Powstał z nacieków stalagmitów, które tchnęły w niego życie. Zamieszkuje jaskinie w górach, gdzie panuje wilgotny, chłodny lub ciepły klimat – w zależności od pory roku.
    Bagienna Jaszczurka Podstępny gad żerujący na wilgotnych śmierdzących bagnach. Stoi na szczycie łańcucha pokarmowego, a czy to znaczy że jest niebezpieczny? Podstępny gad, żerujący na wilgotnych, śmierdzących bagnach. Stoi na szczycie łańcucha pokarmowego… ale czy na pewno jest niebezpieczny? (chyba nie rozumiem, co autor miał na myśli, w tym drugim zdaniu)
    Mefit Wody Odprysk wody, z którego został stworzony, będący częścią eksperymentów. Miały tworzyć całość/jedność, a wynik eksperymentów skrzyżował ich gatunek w sposób różny od siebie. Został stworzony z odprysku wody — jednego z wielu elementów eksperymentu, którego celem było stworzenie jednej, spójnej istoty. Jednak wynik doświadczenia doprowadził do powstania różnych form.
    Mefit Płomieni Krztyna ognia, z którego(której) został stworzony, będący częścią eksperymentów czarnoksiężnika. Oddziaływanie między swoimi pobratymcami wywiera na nich szkodliwie działanie - Tak jak ogień i woda. Został stworzony z krztyny ognia — jednej z esencji użytych w eksperymentach czarnoksiężnika. Oddziaływanie między nim a jego pobratymcami okazuje się szkodliwe — tak jak kontakt ognia z wodą.
    Gawial Gatunek krokodyla zamieszkującego moczary. Bardzo dobrze kamufluje się w swoim sprzyjającym otoczeniu, więc uważaj pod nogi. Jeden zły krok, a następnego może nie być. Gatunek krokodyla zamieszkujący moczary. Doskonale kamufluje się w sprzyjającym otoczeniu, więc uważaj, gdzie stawiasz kroki — któryś z nich może być twoim ostatnim.
    Kapucynka Małpa zamieszkująca najdalsze zakątki dżungli, jest bardzo inteligentna Małpa zamieszkująca najdalsze zakątki dżungli, jest bardzo inteligentna.
    Dinoczłek Pół dinozaur pół człowiek, może archeolodzy jeszcze nie odkryli tego gatunku? Może to nawet dobrze. Nigdy nie wiadomo czego można się po nich spodziewać... (po archeologach?) Pół dinozaur, pół człowiek może archeolodzy jeszcze nie odkryli tego gatunku? Może to nawet dobrze — czasem lepiej zbadać coś na własną rękę.
    Skorpion Występujący w cieplejszych strefach Arkadii. Jego jad jest bardzo toksyczny dla człowieka, po ukąszeniu następuję prawdziwa męka, a następnie śmierć. Występuje w cieplejszych strefach Arkadii. Jego jad jest bardzo toksyczny dla człowieka po ukąszeniu następuje prawdziwa męka, a następnie śmierć.
    Kultysta Potocznie zwany satanistą, rzucający bestialskie klątwy, które noszą za sobą destrukcyjne konsekwencje. To istota potocznie zwana satanistą, rzucająca demoniczne klątwy niosące za sobą destrukcyjne konsekwencje.
    Aspekt Mroku Istoty bez uczuć, bezwzględne i brutalne nie dające współczucia życiu ludzkiemu, potrafiące wyssać resztki esencji życia. Istoty bez uczuć, bezwzględne i brutalne, nie okazujące współczucia życiu ludzkiemu, potrafiące wyssać resztki życiowej esencji.
    Aspekt Światła Istoty bez afektu, dezorientujące i podstępne. Bez wątpliwości wychwycą twoją słabość, a następnie posłużą się nią przeciwko tobie. Istoty bez afektu, dezorientujące i podstępne. Bez wątpliwości wychwycą twoją słabość, a potem wykorzystają ją przeciwko tobie.
    Zaklęty Koń Magiczna istota, będąca nieskazitelna dopóki nie spotka na swojej drodze łupieżców. Tych którzy niszczą wszystko co nieskalane. Magiczna istota, nieskazitelna dopóki nie spotka na swojej drodze łupieżców tych, którzy niszczą wszystko, co nieskalane.
    Ożywiony Pień Pień, który tętni życiem w swoim naturalnym środowisku. Podczas walki przybiera taktykę defensywną. Jeszcze tam nie doszedłem, więc nie wiem czy to jakieś niecne pieńki, ale opis brzmi dziwnie. Tutaj pass na propozycje
    Lilth Rodowita scythyjka od samego powstania miasta, która niegdyś była człowiekiem, po śmierci, przybyła pod postacią upiorzycy aby móc szkolić przyszłych Posłańców. Obecnie matka i patronka ludu w Scythe. Rodowita Scythyjka, obecna od samego powstania miasta. Niegdyś była człowiekiem, a po śmierci powróciła jako upiorzyca, by szkolić przyszłych Posłańców. Obecnie jest matką i patronką ludu w Scythe.
    Behemoth King Gwary dochodzące z oddali to zły znak. Podobno pobliską pieczarę zamieszkuje byk z potężną postawą i ogromnymi rogami. Zapewne czeka na łatwy zakąsek, po zakąsce następuje deser ale nie przynosi on rezultatu bo i tak jest wieczne nienasycony, bo przecież za długo głodnym być nie można, a im dłużej się czeka tym lepiej smakuje. ?!?!?! Tutaj zamówiłem już opis u Hide, bo to jest zdecydowanie fikołek i nie powinien się wgl znaleźć na tej karcie.
    Malboro Olbrzymia, zielona roślinopodobna kreatura z mackami. Jej pysk wyłożonymi jest ostrymi zębami, toksycznym oddechem potrafi pozbawić życia niejednego śmiałka który odważył się stawić jej czoła. Olbrzymia, zielona roślinopodobna kreatura z mackami. Jej pysk wyłożonymi jest ostrymi zębami, a toksycznym oddechem potrafi pozbawić życia niejednego śmiałka, który odważył się stawić jej czoła.
    Nesu Lan Padu Zesłany przez bóstwo Teyomuqui, na plemię zamieszkujące tutejszą dżunglę. Każda kropla przelanej krwi będzie przypominać im co to znaczy zemsta. Zesłany przez bóstwo Teyomuqui () na plemię zamieszkujące tutejszą dżunglę. Każda kropla przelanej krwi będzie im przypominać, co to znaczy zemsta.
    Mesmenir Żyjący w oddali w ukryciu, tam gdzie czas zatrzymał się w miejscu. Obdarzony ogromną mocą, po którą sięga gdy nadejdzie czas zemsty za swoich poległych poddanych. Strzeże wszystko to co uważa za niepokalane. Żyje w oddali, w ukryciu tam, gdzie czas się zatrzymał. Obdarzony ogromną mocą, sięga po nią, gdy nadejdzie czas zemsty za swoich poległych poddanych. Strzeże wszystkiego, co uważa za niepokalane.
    Protoceratops Przypominający małą pluszową zabawkę dinozaura. Niech nie zmylą cię oczy, to rodowity dinozaur z gatunku mięsożernych. Małe dinozaury. Mają dość zabawny zwyczaj spania naprzemiennie – jeden śpi tylko wtedy, gdy drugi czuwa i pilnuje tego pierwszego. (wycięte z tej notatki obok TP, brzmi dużo lepiej na opis)
    Banshee Spalona na stosie za odprawianie czarnej magii, ludzie z południa zabrali jej ciało i wszystko co posiadała, zakopali ją głęboko w skale, w grobowcu tak ciemnym że nigdy nie wyjdzie na jaw. Spalona na stosie za odprawianie czarnej magii. Ludzie z południa zabrali jej ciało i wszystko, co posiadała, zakopując ją głęboko w skale, w grobowcu tak ciemnym, że prawdopodobnie nigdy nie wyjdzie na jaw.

    Poprawki nie muszą być uznane, ale jednak brakujące kropki i przecinki fajny byłoby uzupełnić, nawet bez zmian w treści. Natomiast starałem się zrobić je trochę bardziej smooth, bo niektóre wyglądają jak zlepek prostych zdań po przecinku. Behemoth King jest do ewidentnej przeróbki Byłbym rad, gdyby nasz tester gramatyki Hide wypowiedział się w temacie
    Ostatnio edytowane przez Stara Gwardia ; 15-06-2025 o 23:01

  2. #2
    Użytkownik Avatar Luxferre
    Dołączył
    04-05-2011
    Postów
    1,227
    ogolnie te opisy byly najlepsze dilli-devos, potem zaczely sie jakies dziwne bledy jezykowe albo opisy skrajnie niepasujace do gry, przynajmniej moim zdaniem. fakt, te pierwsze byly nieco minimalistyczne, bo zazwyczaj po prostu opisywaly danego potwora (wystepuje tu i tu, robi to i to, ma takie i takie zastosowanie, czasami niektore z tych rzeczy byly pomijane jezeli nie bylo nic ciekawego do dodania) a potem zaczely sie jakies nawiazania i inne udziwnienia

    https://mfo3.pl/view/i/991 - "na wskutek"
    https://mfo3.pl/view/i/992 - brak jakiegokolwiek info o potworze
    https://mfo3.pl/view/i/1001 - "nie wazne" i w sumie znowu jakies dziwactwo
    https://mfo3.pl/view/i/1006 - niepotrzebne nawiazanie
    https://mfo3.pl/view/i/1007 - ponownie zabawa w bajki

    wiekszosc pozostalych tez jest "dziwna", a na pewno odstajaca trescia/jakoscia od kart z poprzednich aktualizacji

    a, no i zeby nie bylo, w scythe-kurthus z tego co pamietam WSZYSTKIE sa do zmiany, ja nie wiem kto pisal karty, dialogi itp. ale nie wyszlo to najlepiej
    ::::​)

  3. #3
    Użytkownik Avatar Stara Gwardia
    Dołączył
    16-02-2020
    Postów
    678
    Te dziwne to właśnie "sznyt Hide", mi się to podoba, tylko szkoda, że wszystkie opisy nie są w jednym stylu. Pal licho już różne style, jeśli to jakoś wygląda, ale w tych ze scythe jest sporo zdań zwyczajnie bez sensu. "Krztyna ognia, z którego został stworzony, będący częścią eksperymentów czarnoksiężnika." przy meficie, teraz przeczytałem znowu i którego może brać się od ognia, ale wtedy musiałaby być kontynuacja zdania o tym ogniu, bo co to jest za pierwsze zdanie "Krzytna ognia z którego został stworzony." xd Ja jestem chyba fanem tych biograficznych opisów, ale z każdym kolejnym potworem stają się one coraz nudniejsze ze względu na podobieństwa gatunków, dlatego uważam dzieła Hide za fajne i jak najbardziej na miejscu. Co do Ożywionego pnia - "Nie jest tak potężny jak Arboribus, ale nadal to kawał niecnego pieńka."
    Edit: ofc kolumna propozycja zawiera w większości po prostu poprawione błędy/coś bardziej chwytliwego, a nie moja wymarzone opisy dla tych kart
    Ostatnio edytowane przez Stara Gwardia ; Wczoraj o 00:08

  4. #4
    ogolnie te opisy byly najlepsze dilli-devos
    Dziękuję. Dilli-Devos ja robiłem
    Żółwie tańczą jak szalone...

  5. #5
    Hallo, zostałem wezwany.

    Nie wiem, czy ktoś zaglądał do opisów kart, ale brakuje w nich sporo interpunkcji, sporo opisów ma "dziwne" zdania
    Słyszałem parę zdań na temat tego, jak właśnie "dziwne" są nowe opisy kart i sam osobiście się w to nie zagłębiałem. Po pierwsze: nie brałem czynnego udziału w aktualizację, a sam zbieraczem kart nie jestem. Po drugie: nie chcę wyjść na buca, krytykując czyjeś opisy kart wiedząc, że nie wszystkie moje opisy kart spełniają moje obecne standardy. Niemniej kiedy przybliżyłeś mi trochę kwestię tychże opisów (nawet nie w tym temacie, ale tutaj jest to czytelniej zaznaczone - za co spore propsy) to zgodzę się z tym, że składniowo te opisy trochę leżą.

    a są też nieudane próby podkradania sznytu Hide
    Czy ja wiem? Nie żebym miał monopol na mniej poważne opisy kart, każdy może przejąć pałeczkę i wymyślić coś względnie żartobliwego.

    ogolnie te opisy byly najlepsze dilli-devos
    Zgodzę się z tym stwierdzeniem osobiście. Tematycznie opisy kart pasują do potworów w znaczącym stopniu, jeśli oczywiście przyjmiemy je jako standard. Nie przyglądałem się wszystkim, ale te, które widziałem - to do nich większych zastrzeżeń nie mam.

    potem zaczely sie jakies dziwne bledy jezykowe albo opisy skrajnie niepasujace do gry,
    Co do błędów - tak, mogły się zdarzyć błędy ortograficzne, które wynikają głównie z mojej nieuwagi w tamtej czasie. Głównie za sprawą wypalenia pod względem nauki/spraw prywatnych/testowania i ten okres, kiedy się wziąłem za zrobienie opisów to był taki początek tego. Więc w przypadku mojej nieuwagi zdarzyło mi się popełnić parę błędów (które notabene nadal popełniam, pomimo paru przedmiotów z ortografii na studiach xd). W dodatku to nie tak, że tychże błędów nie da się poprawić...
    Co do opisów "skrajnie nie pasujących do gry" to trzeba by było podjąć się kwestii tego, co to w ogóle znaczy "pasujących do gry"?
    Czy utrzymujemy grę w danej estetyce? Czy wychodzimy ramami poza tą estetykę? Czy karty powinny być postrzegane przez pryzmat postaci czy gracza?
    To jest już znacznie większe zagadnienie, na które musiałbym rozpisać się znacznie więcej, czego chcę uniknąć (trochę już mi dosyć moich długich postów). Jednocześnie jest to na tyle ciekawy temat, który porusza kwestie dla mnie dość interesujące (budowa świata przedstawionego, utrzymanie ścisłości narracji, elementów etc.). Może kiedyś, w innym czasie.

    Co do opisów kart w Nordii i Azarad:
    To zadanie było rzucone jako "czy ktoś chciałby się podjąć", a ja osobiście zawsze miałem zajawkę do pisania. W dodatku to nie jest tak, że pisanie opisów było łatwe i przyjemne, bo też niewiele mieliśmy dostępnych informacji, dotyczących potworów, umieszczonych na kartach. W wielu z tych deskrypcji da się znaleźć nieścisłości, ponieważ w momencie ich pisania nie miałem dostępu do dropów czy lokacji (i chyba też używanych ruchów czy jakichkolwiek powiązań).
    Dodatkowo każdy twórca mini/unikata miał możliwość napisania własnego opisu do własnego potworka. Chyba nawet sam pytałem o to dokładnie bo chciałem uniknąć sytuacji, w której ktoś jest zadowolony (ale te tutaj słowa proszę brać z przymrużeniem oka, bo to, czy pytałem, to nie jest coś, czego jestem pewien). Pamiętam, że Belnel miała już przygotowany opis do swojego unikata (Shakti) i w takie ingerencji nie miałem i nie chciałem mieć.
    Nie miałem wytycznych co do tego, czy owe opisy mają być ultra poważne i wpasowujące się w klimat gry (a ten też, mimo wszystko, nie zawsze jest "poważny"), czy mogę wymyślić co mi się żywnie podoba. Zdecydowałem na podejście, co opisy kart w Hearthstone - czyli miks tego i tego, dodatkowo wrzucając parę smaczków i nawiązań. I ostatecznie z efektu końcowego jestem zadowolony. Z tego też co pamiętam, to co do tych opisów sprzeciwu nie widziałem, a teraz też słyszę głosy, że się ludziom podoba. Więc już sam nie wiem

    https://mfo3.pl/view/i/992 - brak jakiegokolwiek info o potworze
    Nazwa:  i-hate-fun-5cbd3b.jpg
Wyświetleń: 49
Rozmiar:  325.6 KB
    W dodatku to nie jest mój pierwszy pomysł na opis tej karty. Pierw chciałem wrzucić tekst tego pięknego utworu (ale ze względu na "elokwentne" słownictwo nie przeszło ): https://youtu.be/LQuirj_Z9jw?si=oWcE1iTvCwwHJzFC

    https://mfo3.pl/view/i/1006 - niepotrzebne nawiazanie
    Niepotrzebne nawiązanie byłoby takim, które jest wciskane na siłę tam, gdzie jest ono niepotrzebne. Tak jak pisałem - wzorowałem się opisami w HSie, więc kiedy coś przychodziło mi do głowy, co faktycznie pasowało, to nie omieszkałem tego umieścić w opisie.
    W dodatku ciekawi mnie bardzo to, że wybrałeś ten konkretny opis, ponieważ:
    1) poruszasz kwestię braku informacji o potworze w jednym z poprzednich (tutaj opis potwora jest)
    2) sam przywołujesz, jak w poprzedniej wersji gry mieliśmy do czynienia z grafikami, zaczerpniętymi z różnych zakątków internetu - w tym również z gier. A ten opis jest w sumie takim meta komentarzem na ten temat. Dziwne, że nie udało ci się wyłapać, bo nie jest to nawet aż takie subtelne.

    https://mfo3.pl/view/i/1007 - ponownie zabawa w bajki
    Nazwa:  i-hate-fun-5cbd3b.jpg
Wyświetleń: 49
Rozmiar:  325.6 KB
    W dodatku - kolejny meta komentarz dotyczący tego, że niektóre moby biją danym atrybutem, choć nie jest to oczywiste ani nie pasuje do danego potwora. Oprócz tego jeszcze jeden smaczek w postaci tego, że każde dostępne dla gracza szpony/pazury były rękawicami - a jednak wilkołaki nie biją bezatrybutowo
    Trochę tak boli tłumaczenie znaczeń opis, nie powiem xD

    wiekszosc pozostalych tez jest "dziwna", a na pewno odstajaca trescia/jakoscia od kart z poprzednich aktualizacji
    Tak jak mówiłem - nie było wyznaczonych ramów, których opisy mają się trzymać. Jak na moje jeśli ktoś kontynuowałby to, co zacząłem (czyli mix luźnych/poważnych opisów) to byłbym zadowolony. Gdyby ktoś kontynuował opisy te poprzednie - również byłbym zadowolony. Tak długo jak opisem nie jest "Karta potwora X", to byłbym zadowolony.

    Te dziwne to właśnie "sznyt Hide", mi się to podoba, tylko szkoda, że wszystkie opisy nie są w jednym stylu.
    No to właśnie kwestia tego, czy wszystkie muszą takowe być. Ja jestem zdania, że akurat w tym elemencie gry spójność nie jest aspektem kluczowym. Szczególnie, że raczej nikt nie będzie przykuwać większej uwagi do opisów kart. A tak może akurat jakiś komuś wpadnie w oko i będzie chciał zakupić kartę z tym konkretnym opisem.

    Ja jestem chyba fanem tych biograficznych opisów, ale z każdym kolejnym potworem stają się one coraz nudniejsze ze względu na podobieństwa gatunków, dlatego uważam dzieła Hide za fajne i jak najbardziej na miejscu.
    Chyba trzymałem się w większości tego, żeby opisy większych przeciwników były bardziej poważne (no, nie wszystkie [ekhem, monken, ekhem]), a na większą różnorodność pozwalałem sobie w przypadku potworów.

    Dziękuję. Dilli-Devos ja robiłem
    I to jest praca godna pochwały, trochu się wzorowałem na niektórych z opisów, mając jakiś framework dla części z nich. Respect.

    Tutaj zamówiłem już opis u Hide, bo to jest zdecydowanie fikołek i nie powinien się wgl znaleźć na tej karcie.
    A to na to musisz poczekać, aż mój tydzień zaliczeń dobiegnie końca ^^

    Szczerze jeśli wystarczająco osób byłoby za i istniałaby wewnętrzna potrzeba na zmienienie opisów to się ogólnie piszę.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •