
Napisał
Luxferre
rękawice/różdżka przebicia
zdolność: zwykłe ataki/zaklęcia zadają dodatkowe x% (1%? nie wiem na ile silny jest ten efekt sam w sobie) dodatkowych obrażeń, które całkowicie ignorują obrony celu
ogólnie chciałbym zobaczyć niszową broń stworzoną głównie do cheesowania przeciwników z gigantycznymi sumami obron (tonberry, tanatos przy zepsuciu testu charakteru, cokolwiek z silną barierą/barierą magiczną), i zamysł jest taki żeby w sumie tylko do tego się ona nadawała, a była nieskuteczna przeciwko zwykłym przeciwnikom, zarówno potworom, minibossom jak i graczom (w tym tankom czy antywojom/antymagom) - w tym celu może mieć obniżone statystyki, liczbę slotów albo cokolwiek innego
tylko mam problem z wymyśleniem wzoru, bo wartości się mocno rozjeżdżają dla przeciwników z 300 obrony (gracz), 2000 obrony (tonberry) czy 22000 obrony (tanatos), przy czym i tak się tylko ich domyślam podstawiając do wzoru i nie wiem jakie one są w rzeczywistości
zamysł jest taki:
- przeciwnik z realistycznymi defami otrzymuje niewiele więcej obrażeń niż z normalnej broni, są to wręcz znikome ilości, powiedzmy 1% dmg increase niż gdyby tej pasywy w ogóle na broni nie było
- przeciwnik typu tonberry powinien zamiast hitów za ~120 hp otrzymywać, nie wiem, z 500-1000? zakładając broń na 100 poziom z 882 base dmg
- przeciwnik typu tanatos powinien dostawać powiedzmy 300 zamiast 10-15
to też są przykładowe wartości, ale nie chciałbym tutaj wprowadzać broni co oneshotuje te unikaty lub promuje zerowy atak w bazie (np. zawsze zadając minimum normalne obrażenia), a jedynie sporo je ułatwia, nie chciałbym też mieć zależności dmg od obron, bo wtedy przyszłe potwory z podobnymi mechanikami by miały pewnie specjalnie wstawiane takie wartości obron żeby "obejść" ten pasyw
próbowałem coś tam kombinować sam, z anonimowym helperem i z chatemgpt i żadnego sensownego wzoru nie udało się znaleźć, ale mam nadzieję że koncept jest zrozumiały i że ktoś wpadnie na to jak coś takiego miałoby działać i nic nie zepsuć