Wędkowanie - wstęp
W lokalizacji Wichrowe Wzgórza po raz pierwszy (i nie ostatni) w grze mamy możliwość wędkowania. Wędkowanie jest dodatkową nieobowiązkową do dalszej fabuły formą aktywności. Koszt pojedynczego zarzucenia wędki wynosi 1 pkt. energii
Do wędkowania przygotuje nas NPC Rudolf, przebywający przy zachodniej części jeziora.
Wichrowe Wzgórza - mapa
Całość należy rozpocząć od wykonania obowiązkowego questa, który nas do wędkowania przygotuje:
Quest: Upoluj 10 pędraków dla Rudolfa
Instrukcja wykonania questa: Upoluj 10 pędraków dla Rudolfa
Podczas pobytu na Wichrowych Wzgórzach spotkałem Rudolfa łowiącego ryby w pobliskim jeziorze. Obiecał, że udostępni mi sprzęt i miejsce do wędkowania, jeśli dostarczę mu 10 pędraków z pobliskiej Podmokłej Jaskini.
W lokalizacji Wichrowe Wzgórza [36:41]
Przyniosłem pędraki, a Rudolf zgodnie z obietnicą udostępnił mi jedną ze swoich wędek. Od tej pory mogę łowić ryby kiedy tylko zechcę. Rudolf obiecał, że co jakiś czas będzie mi dawał wskazówki, które uczynią ze mnie rasowego wędkarza. Na zachętę obiecał specjalną nagrodę za pierwsze 100 oraz każde kolejne 300 złapanych ryb.
W lokalizacji Wichrowe Wzgórza [36:41]
Informacje udzielane przez Rudolfa po osiągnięciu konkretnej liczby złowionych ryb:
PrzynętyMasz do dyspozycji 3 przynęty:
1)Kulki chleba - najsłabsza przynęta, ale najłatwiej dostępna - kupisz u kucharza w Eliar.
2)Pędraki - dobra i uniwersalna przynęta. Pędraki spotkasz w pobliskich podmokłych jaskiniach.
3)Blaszki - bardzo mocna przynęta, z nią złapiesz więcej najlepszych ryb np. szczupaków. Dostaniesz u asystenta kowala w Eliar.
Prowadzenie wędki
Gdy masz branie, możesz wyciągnąć wędkę od razu lub poczekać. Dłuższe oczekiwanie zwiększa szansę na wyłowienie lepszej ryby, ale zwiększa też prawdopodobieństwo porażki: zerwanie się ryby lub zjedzenie przez nią całej przynęty.
Jakie ryby można tu złowić?
Wpływ pory dnia na łowienie
Pamiętaj, że w godzinach porannych i wieczornych nieco łatwiej jest złapać lepszą rybę.
Wpływ pogody na łowienie
W dni pochmurne ryby nieco częściej się zrywają, ale przy dłuższym łowieniu można znacznie zwiększyć szanse na dobrą rybę.
Właściwości przynęty i pogoda, a prowadzenie wędki
Podczas łowienia z dłuższym oczekiwaniem (nie wyciągając wędki przy pierwszym braniu) dobra jakość przynęty oraz pora dnia mają duży wpływ na wzrost skuteczności wraz z każdym kolejnym oczekiwaniem. Jednakże w dni pochmurne nawet gorsza przynęta może być prawie tak samo skuteczna jak ta najlepsza.
Opowiedz mi raz jeszcze o Złotej Rybce
Legendy głoszą, że zamieszkuje ona to jezioro i spełni 3 życzenia osoby, która ją wyłowi. Niektórzy polują na nią od lat, ale bezskutecznie. Nie powinieneś traktować tych informacji śmiertelnie poważnie, bo zostaniesz takim frustratem jak Feliks, który łowi na przeciwległym brzegu.
Przynęty
Zarzucenie wędki wymaga skorzystania z odpowiedniej przynęty, do wybrou mamy 3 rodzaje:
Przynęta Dostępność Kulka Chleba
Możliwość zakupienia u Kucharza w Eliar w Gospodzie pod Dziką
Orchideą w cenie100 G za sztukę.
Możliwość złapania:Płoć,
Karaś,
Okoń,
Karp
Pędrak
Możliwość zdobycia z potwora Pędrak, występującego
w Podmokłej Grocie (Poziom 1 i 2) z poniższą szansą na spotkanie podczas walki z:
Mrocznym Elfem A, B, C:
Grupa x1
(46 Lv)
5%Grupa x2
(50 Lv)
10%Grupa x3
(56 Lv)
15%Podmokła Grota:
Poziom 1
x![]()
![]()
(ME A)
(ME A, B)
(ME A, C)
-brak-Podmokła Grota:
Poziom 2
x![]()
![]()
-brak-
(ME A, C)
(ME B, C)
(ME A, B, C)
Przykładowa walka z Pędrakiem i wydropiona przynęta
Pędraka można także zakupić na targu lub poprzez handel od innego gracza.
Jedyna przynęta, dzięki której można złapać złotą rybkę.
Możliwość złapania:Płoć,
Karaś,
Okoń,
Karp,
Złota rybka
Blaszka Wędkarska
Możliwość wymiany u handlarza NPC Reno w Eliar - Warsztat Kowala
1:1 zaRudę Żelaza dostępnej w Jaskini Gothar do
wydropienia zeSkalnego Golema.
Blaszkę Wędkarską można zakupić na targu lub poprzez handel od innego gracza.
Możliwość złapania:Płoć,
Karaś,
Okoń,
Karp,
Szczupak
Łowiąc, możemy wyłowić nie tylko jakby się wydawało ryby, lecz także eq "z jeziora":
Nagrody od NPC Rudolfa za wyłowienia konkretnej liczby sztuk ryb pospolitych - ekwipunek Rybaka100 - losowe eq "Rybaka"
300, 600, 900, 1200, 1500 ... itd. - losowe eq "...... Rybaka"
EQ Rybaka składa się z:
Wpływ pogody i pory dnia na łowienie
W czasie pogody słonecznej ryby rzadziej się zrywają z wędki.
W czasie pogody pochmurnej ryby częściej się zrywają z wędki.
Noc [20:00 - 8:00) - lepsze jakościowo połowy.
Dzień [8:00 - 20:00) - słabsze jakościowo połowy.
Ryby możliwe do złapania
Wymiana ryb pospolitych u Kucharza w EliarZłowione ryby możemy wymienić (w pakietach 10 szt.) u Kucharza w
Eliar w Gospodzie pod Dziką Orchideą na różne, losowo przydzielane nagrody.
Nagrody za wymianę ryb:
Podstawowe:
Złoto (1.000 - 100.000 G)
Żetony (1-5 szt.)
Przedmioty:
Antidotum
Blaszki Wędkarskie
Krople Do Oczu
Mikstury Many 4
Mikstury Mobilizacji
Mikstury Skupienia
Mikstury Życia 4
Pędraki
Rumiankowy Okład
Sole Trzeźwiące
Woda Święcona
Zmiękczacz
Zdolności:
Uzbrojenie:
Różdżka Gothar (50 p. / Różdżka)
Włócznia Gothar (50 p. / Włócznia)
Kapelusz Gothar (50 p. / Głowa)
Zbroja Gothar (50 p. / Ciało)
Buty Gothar (50 p. / Nogi)
Pierścień Gothar (50 p. / Dodatek)
Różdżka Antymagii (48 p. / Różdżka)
Topór Życia (48 p. / Topór)
Odstraszające Buty (45 p. / Nogi)
Pazury Szczurołaka (40 p. / Rękawice)
Widmowe Rękawice (40 p. / Rękawice)
Wampirza Różdżka (40 p. / Różdżka)
Widmowa Różdżka (40 p. / Różdżka)
Żółwia Różdżka (40 p. / Różdżka)
Czekan (40 p. / Topór)
Hełm Szczurołaka (40 p. / Głowa)
Wampirzy Diadem (40 p. / Głowa)
Widmowa Maska (40 p. / Głowa)
Żółwi Hełm (40 p. / Głowa)
Brązowa Szata (40p. / Ciało)
Wampirza Szata (40 p. / Ciało)
Widmowy Płaszcz (40 p. / Ciało)
Zbroja Szczurołaka (40 p. / Ciało)
Żółwi Pancerz (40 p. / Ciało)
Buty Szczurołaka (40 p. / Ciało)
Wampirze Buty (40 p. / Nogi)
Widmowe Chodaki (40 p. / Nogi)
Żółwie Buty (40 p. / Nogi)
Wampirzy Pierścień (40 p. / Dodatek)
Widmowy Amulet (40 p. / Dodatek)
Wisiorek Szczurołaka (40 p. / Dodatek)
Żółwi Pierścień (40 p. / Dodatek)
Inne (45-50 p. / ???)
Gemy:
Atak Magiczny Plus
Atak Plus
Celność Plus
HP Plus
MP Plus
Obrona Magiczna Plus
Obrona Plus
Szczęście Plus
Szybkość Plus
Uniki Plus
Miecz Plus
Włócznia Plus
Topór Plus
Buława Plus
Lód Plus
Ogień Plus
Wiatr Plus
Ziemia Plus
Ametyst
Cytryn
Granat
Opal
Rubin
Szafir
Szmaragd
Topaz
Turkus
Tygrysie Oko
Złota Rybka
Aby móc mieć jakąkolwiek szansę złapania złotej rybki, należy najpierw złowić 1000 dowolnych ryb.
Po spełnieniu tego warunku, rozmawiamy z NPC Rudolf, NPC Feliks i dokonujemy łowienia obowiązkowo przy wykorzystaniu najwyższej szansy na jej złowienie tj:
- przynętaPędrak,
- łowienie w pochmurne dni,
- łowienie rano lub wieczorem
- dłużej przytrzymując wędkę
Łowienie z powyższymi warunkami należy dokonywać aż do złowienia złotej rybki, nie powinno to trwać zbyt długo, najczęściej wystarczy ok. 5 prób łowienia.
Po złowieniu złotej rybki są dostępne 2 możliwości postępowania, decyzję należy podjąć bezpośrednio po złapaniu:
A) wypuścić - w zamian spełni 3 życzenia:
1) Losowyzwój zdolności na poziom 40-50 lub losowy
ekwipunek na poziom 48-50
2)100.000 G /
50 żetonów
3) Losowygem zwykły /
atrybutowy /
odpornościowy
lub
B) zatrzymać i oddać Kucharzowi w Eliar w Gospodzie Pod Dziką Orchideą - za co otrzymamy2 losowe sztuki ekwipunku.
Złotą rybkę można złowić tylko jedną na jednej postaci i tylko raz. Po wypuszczeniu lub oddaniu Kucharzowi nie można jej ponownie złowić na tej samej postaci.
Informacja od NPC Feliks za sumę 50.000 G udzieli nam informacji dot. złowienia Złotej Rybki
Rozmowa z NPC Feliks
Obiecuję, iż mimo poznania tajnej prawdy, zapłacę NPC Feliks sumę 50.000 G
Karty za łowienie ryb
Artefakty za łowienie ryb
Inne - ryby występujące w MFO3, lecz niedostępne obecnie do złowienia
Karmazyn - Kupimy u
Klausa w Dilli: Rynek za
15 G
Pstrąg - Kupimy u
Klausa w Dilli: Rynek za
20 G
Rybka - Otrzymujemy od
Rybaka z Wioski Igloo
Istnieje także boss fabularny o nazwie Karmazyn.
Podziękowania dla gracza Spotlight za pomoc przy tworzeniu aktualizacji poradnika.