do kosza
do kosza
Ostatnio edytowane przez Altair ; 07-05-2021 o 15:37
Przesadzasz, jeśli ktoś wie jak zarobić to zarobi.
Podniesienie dropu złota z mini do 25k, a z wendigo do 50-100k jest irracjonalne. Nie będzie nic bardziej opłacalnego niż wymiany, przez to stracą wszystkie pozostałe aktywności w grze. Już mnie wspominając o kosmicznej inflacji.
Wahania cen mikstur też jest bez sensu, będzie można kupić mikstury za 10kk po najniższej cenie i mieć zapas na lata - więc wahania te nic nie dadzą.
Obie propozycje są słabe.
i tak Pan Jezus powiedział.
Infacji nie unikniesz, nie ważne jak do tego podejdziesz. Podnosząc nam koszta gry, a obcinając zarobek tego problemu nie rozwiążesz. Problem jest taki, że normalne aktywności, które robi się na porządku dziennym po prostu nas za dużo kosztują. Co do wzrostu cen itemków, owszem wzrosną, tak jak wzrosły ceny pajęczych / koralowych setów po wyjściu nordii oraz ogromne ceny za eq Arktosa , kryształowe - sięgające 2-3kk za itemki średniej jakości czy doładowanie nawet za 5-6kk, ale popyt na te itemy spada, ceny też spadają. W około miesiąc ceny itemków Arktosa spadły o ~50%.
Owszem, możesz iść spalić enę na kopaniu Rudy złota / Minerałów i nie wydać nic na mikstury, ale jednocześnie pozbywasz siebie szansy na zdobycie Unikatów.
i tak Pan Jezus powiedział.
Nigdzie nie pisałem, że jest to spowodowane inflacją, gdybyś przeczytał ze zrozumieniem to byś tego nie skomentował.
Ceny cały czas są dyktowane popdaż / popyt, a gdy będzie więcej golda ceny minimalnie wzrosną, ale nie wszystkie, a przestaniemy tracić golda na mikstury expiąc, respiąc i bijąc mini.
Ceny minerałów spadają, bo jest na nie coraz mniej chętnych. Druga sprawa, że bijąc mini zdarzają się itemki +5/8 które często wystarczają nam na start przygody i zaoszczędzają bardzo dużo golda, żetonów i itemków. Poza tym jest to tak długi, słabo zarobkowy biznes, że działając w ten sposób będziesz zbierał gold 5x dłużej niż bijąc mini.
Dlaczego niby nie wszystkie? Zwiększając ilość golda w grze w tak drastyczny sposób, równie drastycznie spadnie jego wartość i będzie to dotyczyć wszystkiego co można za tego golda kupić. Już nie wspominając o cenie MF'ów na targu.
Chcesz zwiększyć drop golda z mini nordiowych do "minimum 25k". To oznacza że z jednej wymiany można by w ten sposób zarobić 100k czystego golda, czyli 200-300k DZIENNIE z samych mini. To jest absurdalne.
Zdajesz sobie sprawę jaką przepaść byś zrobił między graczami nordiowymi i przednordiowymi?
Twój program socjalny jest gorszy niż 500+ Morawieckiego.
Zgadzam się, że z tego jest mniej golda, ale nie każdy ma ochotę miesiącami i latami między update'ami wymieniać ciągle te same mini-bossy. A przez twoją propozycję ludzie czuliby się jeszcze bardziej do tego zmuszani ze względów zarobkowych - wszelkie inne aktywności stracą diametralnie sens.
i tak Pan Jezus powiedział.
> "bicie mini jest kosztowne i nieopłacalne, dajcie więcej złota hurr durr"
Następny post
>"bicie mini jest super fajne bo jak ci dropnie eq +5/+8 to jesteś ustawiony na długi czas"
Innymi słowy: zabawa w mini to prosty high risk high reward. Likwidując "ryzyko" straty golda, należałoby zlikwidować wysokość nagród. Nie wiem, czy tego byś chciał.
A pana shreka, który na to forum wbija tylko dla rzucania wulgaryzmami pozdrawiam i życzę miłego bana.
Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!
Ktoś tu nie potrafi czytać, ani cytować. Ech...
Grając w Nordię od Listopada, dropnął mi jeden taki item i to jeszcze na 73 lvl, no faktycznie jestem ustawiony, do 2030 roku aż wyjdzie Scythe xD
Skoro ceny pójdą w górę to na czym stracą bo nie rozumiem ? Chyba ktoś tu nie rozumie czym jest inflacja.
Misiak specjalisto od finansów, liczysz tylko to co dostajesz, a nie potrafisz policzyć podstawowej rzeczy którą przytaczam już 3 raz KOSZTY. Biorąc pod uwagę mini na 80 poziom wydajemy różnie, bo nie zawsze idzie ta sama ilość mikstur ale przestawię Tobie taki realny maksymalny koszt.
Mianowicie
3x Mikstura Zycia lv5 = 750g
3x Mikstura Zycia lv4 = 450g
3x Mikstura Zycia lv3 = 300g
6x Mikstura Many lv3 = 600g
W zależności od mini dochodzą:
Sole Trzeźwiące
Woda Święcona
Zmiękczacz
Rumiankowy okład
Antidotum
Mikstura Skupienia
Osłona
Ciężko to wszystko przewidzieć ile konkretnie sztuk zejdzie, ale koszt wychodzi 3k-10k na walke (jednym z kosztowniejszych bossów jest arktos ze względu na skupy i osłonki).
Może ta nagroda w postaci 25k jest faktycznie przesadzona, ale przy takich kosztach w walce powinnismy dostawać przynajmniej 15k. Można wszystko sprawdzić w logach które bossy pochłaniają więcej zasobów i w zależności od tego ustawić drop golda.
Co do mini z poprzednich przedziałów, gracze nie ponoszą aż takich kosztów, używają tańszych mikstur, dodatkowo te mini biją z pomocą takiej 80-tki lub nawet kilku, nie prowadzą nawet normalnej walki takiej jak 4x80lvl vs Arktos.
- - - - - - - - - -
Dlaczego powinna być zlikwidowana ? Bo mamy wyjść na zero bijąc 100 arktosów i tracąc przy tym 1kk golda dostać jeden item warty 1kk ? Gdzie tu jakakolwiek nagroda skoro wychodzę na zero ? Codzienna Aktywność powinna być nagradzana, a nie karana. Z takim podejściem lepiej będzie po prostu mieć wszystko gdzieś i kopać minerały i rudę złota.
Kto używa osłon w walce z minibossami?
Cześć zbóje
Pewnego razu uczeń Archimedesa zapytał go, co będzie miał ze zgłębiania matematyki. Archimedes zwrócił się do swojego drugiego ucznia:
-Daj mu talara, bo koniecznie musi coś mieć z tej nauki.
Niski drop złota ̶z̶a̶c̶h̶ę̶c̶a̶ zmusza nowych powtarzam NOWYCH graczy do kupowania MFów
Z punktu widzenia graczy jest to niefajne (krótko mówiąc), lecz z punktu widzenia biznesowego jest to jedna z lepszych metod zarabiania na tej grze.
Discord - serwer dla Elity
Persona non grata, licencjonowany krytyk, niewygodny dla aparatu władzy, wielokrotnie ścigany i prześladowany, nazwany heretykiem za krytykę absolutu i skazany na karę śmierci, odwołał się od niekonstytucyjnego wyroku w sądzie apelacyjnym II instancji w wyniku czego karę zmieniono na banicję, powrócił podczas styczniowego rokoszu, w którym Sir BaGGietka Waleczny strącił z tronu króla
Adiego I Leniwego.
Ostatnio edytowane przez Altair ; 05-05-2021 o 17:52
Witam, chciałabym się odnieść do posta użytkownika Altair umieszczonego wyżej. Co do jego słów o mini-bossach zupełnie się nie zgadzam, ponieważ już od Eternii respienie oraz wymiana jest bardzo opłacalna, jednakże zgadzam się co do zdobywania złota, które moim zdaniem na niskich levelach jest bardzo nieproporcjonalne do levela (jeśli zużywa się całą energię na farmienie) oraz kosztów podstawowych ekwipunków i mikstur. Bardzo ciężko jest ze zdobywaniem golda na podstawowe rzeczy aż do Urkaden, gdzie idzie już nawet co nie co sobie odłożyć do depozytu. Tutaj jednak pojawia się ten problem że jedna mikstura 3 kosztuje już 100G, a co za tym idzie w dalszym ciągu zakup mikstur mocno nadwyręża naszą kieszeń. Nie jestem w stanie jednak podać rozwiązania tego problemu, lecz mogę tylko powiedzieć jaki jest moim zdaniem problem, co myślę, że dobrze ujęłam w powyższej wypowiedzi.
Edit1. Gdyby nie dokupowanie bonusu do golda 200% dalej bym nic nie miała w sumie, także trochę to pay2win
Ostatnio edytowane przez I Miss Extasy ; 05-05-2021 o 19:04 Powód: Zapomniałam coś dopisać
To jest szerszy problem, konkretnie polityka monetarna w mfo jest bardzo źle zaprojektowana. Na logikę w końcowych miastach Arkadii uzbrojenie powinno być X razy droższe od tego w Devos, a więc najlepsze zerówki by chodziły po miliony, tak też raczej powinno być, ale nie będzie. Za 5 lat eq w nowych miastach będzie kosztować tyle co pajęcze w momencie kiedy max. lvl wynosił 65. Tymczasem ceny pozostałych przedmiotów, gemów, zdolności etc. spadną. W grze panuje deflacja, golda nie przybywa w ogóle od kilku lat (około 2016), a liczba przedmiotów od tego czasu się praktycznie podwoiła (wystarczy spojrzeć na ID). Żeby ludzie chcieli wydawać i inwestować, tym samym napędzając rynek i tworząc szanse dla nowych graczy musi panować w miarę wysoka inflacja (~10%). Musi przybywać więcej złota niż przedmiotów, inaczej będzie wieczny zastój, bo "teraz się nie opłaca kupować, skoro ceny spadną". Pomysły na zwiększenie inflacji:
- Zwiększyć podaż złota z potworów (to co w propozycji), najważniejsze
- Sprzedawanie itemów u pociary - znacząco zwiększyć zyski z tego, dla niektórych itemów (na wysoki poziom) może i o kilkaset %, zarówno spowoduje przypływ złota z bezwartościowych itemów ORAZ zakończy patologie cenowe, gdzie na targu da się kupić itemy za równowartość tego co można dostać za nie u pociary (w sensie: gdyby za polarne rękawice u pociary było 50k to by nie chodziły na targu po 40k, tylko po 100 i by trzymały ten poziom)
- Dodać możliwości dropienia wystarczającej liczby mikstur życia/many/zdejmujących statusy do zaspokojenia konsumpcji - np. po 100/200 sztuk mikstur z jakiejś aktywności, mniej golda by szło na mikstury
- Usunąć prowizję z targu - całkiem oczywiste, dodatkowo zwiększy liczbę przedmiotów na targu. Co do prowizji w handlu, tę bym zostawił jako koszt bezpośredniej, nierynkowej wymiany
- Dodać bonusowy loot złota z walk na arenie (niewypadający z przeciwnika, tylko jako "dodatek" od gry) - np. 10-50k zarobku brutto na walkę + loot z przeciwnika liczony po staremu, będzie stale dodawać golda do gry, zachęci ludzi do walk na arenie, wynagrodzi najlepszych na arenie. Jeżeli chodzi o nadużycia i oszustwa, zawsze można dodać zabezpieczenia (np. dodatkowe złoto od 400+ ranku, bonus działa tylko do 1 walki dziennie z danym kontem, przyznawany tylko jeśli walka ma X tur etc.)
- Minibossy, unikaty nastawione pod loot złota - brak uzbrojenia, gemów, zdolności jako loot, tylko drop złota w szerokich widełkach (np. od 50k do 500k). Alternatywa dla minibossów, z których uzbrojenie trzeba najpierw sprzedać by mieć zysk.
- Ograniczenie podaży niektórych itemów - szczególnie niektórych zdolności (np. codziennie na serwerze dropi więcej Karakoli niż przybywa osób, które mogłyby się go nauczyć), kart (niektóre już lepiej sprzedać u pociary niż próbować wystawiać na targ), uzbrojenia z minibossów odnawialnych co 24h
- Ostatecznie - sztucznie korygować ilość złota w grze do określonego celu w postaci loterii, bonusów dla nowych graczy, bonusów dla osób wracających po długiej przerwie
To wynika z prostej kalkulacji ekonomicznej, analizy aktywności graczy i rynku i zdrowego rozsądku - nie ma powodów by trzymać drop złota w ryzach, to nikomu nie pomaga, a jedynie szkodzi i psuje rozgrywkę.
Wszystko zaczęło się psuć od momentu zaczęcia karania graczy za posiadanie złota czyli wspólne złoto dla konta.
♪ Żółwie tańczą jak szalone... ♫
Chodzi o to, że nie wiesz jak wygląda gra na 80 poziomie(tutaj wydatki są dużo wyższe niż na niskim poziomie). Nisko poziomowce korzystają z pomocy ludzi z wyższymi poziomami, lub mając np ten 30-40 poziom sami zabijają wywernę, gomeza itd (nie mowie ze tu nie ma zarobku, bo jest i to jedyny i najlepszy sposób dla niskich poziomów). Natomiast chodzi mi o walki takie gdzie walczy 4x 80 poziom i uzywane sa przedmioty do zdejmowania statusow, wszystkie mikstury po kilka razy czy tak wspomniany Wendigo i Arktosy gdzie uzywa się drogich mikstur wartych kilka tysiecy za sztukę.
Problem jest tak jak wspomniałaś w zakupie mikstur, gra daje bardzo mało złota, a co za tym idzie każdy szanujący się gracz expi / respi mini na potworkach x1 lub x2, bo x3 są nieopłacalne, szybko nabijemy, ale tracimy dwa razy więcej złota, bo trzeba używać najsilniejszych mikstur.
Edit: Chciałbym jeszcze przypomnieć, że dla naszego wspaniałego Globala @Misiak musimy zrobić Róg, który mnie kosztuje około 50k golda
Ostatnio edytowane przez Altair ; 05-05-2021 o 17:51