https://mfo3.pl/view/ab/3
Koszt 30->28
Celność 90->95
Chodzi mi o zmiany całkowite razem z tą aktualką z maja ubiegłego roku. Chciałabym się po prostu dowiedzieć kto był aż tak niekompetentny, żeby użyć bardzo łagodnego słowa, by na to Tomiego namówić xd Te poprawki ostatnie są raczej dobre, ale ciężko żeby nie były jak się coś tak beznadziejnego zrobiłoZwyczajnie zżera mnie ciekawość kto jest takim neandertalem żeby coś takiego choćby zasugerować
![]()
Macie rację, sugerowałem się tym postem - https://forum.mfo3.pl/showthread.php...l=1#post303668
I co z tego, że drenaż staniał o 2 many i ma 5% celności więcej jak reszta podrożała albo bezpośrednio albo pośrednio przez obniżenie efektywności i breakpointy leżą. Ja nie wiem w jakim wy świecie żyjecie żeby nie widzieć, że 95% wojów pvp do 29 gra z maną na 1 leczenie a połowa ma wciąż te 26 many na 30. 2 lata temu to było 10% może i 2% na 30. Zwaliliście grę i przez rok nawet nie raczyliście nic z tym zrobić. Jak chcecie wprowadzić pomyślność np. do gry to nie obniżajcie kosztów do 33 many bo to nic nie robi. Najbliższy breakpoint jest na 30 many i te 1 do 3 many sprawia, że albo jest grana albo nie. Bryza tak samo jest niegrywalna bo przy obnizonej efektywnosci breakpoint jest na 30 many. 36 many sprawia, że jest na śmieci. Ataki atrybutowe magiczne ta sama bajka - 7 many grywalne tylko z zieloną, 6 many grywalne w pełni. Znowu 1-manowy breakpoint leży i kwiczy. "Zróbmy refleks użyteczny" - świetna myśl, tylko żeby faktycznie był użyteczny to należałoby dać breakpoint nie na 28 many - jezu 1 faktyczny breakpoint w kosztach! - ale na 22 many lub wydłużyć o 1 turę całą umkę.
Chciałabym po prostu się dowiedzieć, kto jest testerem a matematykę i znajomość gry ma na poziomie nieodpowiednim do choćby grania pvp. I czy ta osoba dalej nim jest, bo powinna być wywalona na zbity pysk w trybie ekspresowym.
czy jak mam ślepote to mam szanse trafić drenażem? bo zawsze pudłuje wtedy ale norma wchodzi więc nie czaje czemu ślepota wpływa tylko na nie które zdolności?
Normalizacja trafia zawsze (wyjątek: walki z bossami i minibossami w grupie) i nie jest zależna od szczęścia, ani celności. Zdolności które mogą chybić i są zależne od szczęścia, praktycznie nigdy nie trafiają na ślepocie, zaś do nich zalicza się drenaż.
Reasumując, nie używaj drenażu na ślepocie, pozdrawiam
Dokładnie, normalizacja jest jedyną zdolnością w grze, której szansa trafienia nie ma nic wspólnego z celnością.
Szansa, czy norma trafi opiera się na czymś w stylu rzutu monetą. Gracz nie może wpływać na wynik inaczej, niż biorąc innych graczy do drużyny.
- - - - - - - - - -
Zamysłem z tego co mi wiadomo było nakłonienie graczy do zwiększenia maksymalnej many ponad poziom jednego leczenia.
Ostatnio edytowane przez musaraj ; 08-06-2020 o 18:58 Powód: literówka "chyba"->"chybia"
Wydaje mi się, że kompletnie ignorujesz fakt zmiany mety na tych poziomach. Na 20lv woj bez many był dominujący przed jakimkolwiek grzebaniem z mp.
Na 30lv to wchodziło w międzyczasie - po prostu gracze uczyli się grać na tym przedziale i pojawiła się dominująca taktyka pod brak mp.
Powody:
1. Skrypt pod auto jest o wiele łatwiejszy do napisania jeżeli nie trzeba martwić się o zdolki.
2. Oszczędza się punkty stat na mp (by mieć manę na norme trzeba dać dodatkowo 11pkt z poziomu 26mp)
3. Dochodzące zdolki na 30lv nie są w swojej najsilniejszej postaci. (norma 1 użycie, bryza 2 tury).
Czyli po prostu zysk z dodatkowych pkt stat przewyższa korzyści wynikające z rzucenia zdolki.
Np. Normując regenkę zabieramy przeciwnikowi około 1200 leczenia. By woj mógł ją rzucić poświęca 2 tury +/- 700 dmg, plus trzeba opisać polecenia w skrypcie tak by ta norma i mana zregenerowana pod nią były rzucone optymalnie (mały błąd i norma w ogóle nie wyjdzie na plus).
No jak już Mopowi się chciało, to też coś napiszę.
Nie dopuszczasz również do siebie myśli, że wiemy o tym co usilnie starasz się nam wytłumaczyć. Aktualne koszty many na low lvlach zmuszają to poświęcenia kilku pkt statystyk, jeśli chce się mieć możliwość efektywnego wykorzystywania danej zdolności. I tak ma być. Konsekwencją wprowadzenia proponowanego przez Ciebie rozwiązania byłby 1 build, który dominowałby wszystkie inne do tego stopnia, że nie opłacałoby się kombinować.
Niestety po części jest tak w tej chwili, z tym że gracze wolą po prostu nie używać zdolności dla większej sumy punktów statystyk, oraz dlatego, że pasywki broni na tych poziomach są tak niesamowicie silne, że zwykły atak kalkuluje się lepiej niż jakakolwiek inna akcja. Tu przykład podany przez Mopa, użycie normalizacji przez wojownika jest opłacalne, jeśli zostanie ona użyta w idealnym momencie, a przecież można jej po prostu nie używać i mieć przy tym ponad 75% szansę na to, że zwykły atak wywoła jej efekt w trakcie trwania statusu. Dlatego właśnie planowany jest rebalans.
A no i zapominasz też o tym, że lwia część tych zdolności nie służy tylko do pvp, a są z powodzeniem używane w walkach z bossami czy przy expie.
Ignorujesz też fakt, że niektóre zdolności po prostu nie będą użyteczne na danym przedziale w pvp, bo nie ma pod nie szczególnie opłacalnego targetu, mają ograniczoną liczbę użyć etc. Przykładem oślepiający pocisk na 40 lvlu, który chyba nigdy nie był tam grany, bo jedno użycie i 80% szansy na trafienie statusem, przy 25% odporności u każdego przeciwnika się po prostu średnio kalkuluje. Natomiast na poziomie 50 jest już jak najbardziej w cenie, bo posiada 2 użycia, 110% i przeważnie 0% odporności u przeciwnika, rzadko 25%.
Słowem podsumowania, czy musisz o tym wszystkim wiedzieć i brać to pod uwagę? Oczywiście, że nie. Warto jednak na przyszłość zapamiętać, że jeśli czegoś nie rozumiesz więcej zdziałasz zwyczajnie pytając co z czym i po co, niż grając zaślepioną swoją nieomylnością ignorantkę, która od progu wszystkich atakuje. Pozdrawiam cieplutko ze słonecznego pomorza![]()
Nic nie rozumiesz własnie. Koszty many na low lvl zmuszają do poświęcenia takiej ilości statystyk w manę, że staje się to nieopłacalne. Na co komu drenaż od 10 czy trujący od 15 skoro grywane są dopiero na 30, ewentualnie na 25. A problem polega na tym, że koszty many się zazębiają i jeśli nerficie 1 umke graną na danym poziomie to nerficie wszystkie de facto. Do pvp drenaż nie służy aż do 30, trujak nigdy nie służył, podobnie jak atrybutowe ataki czy czysty cios - dobre rękawice na moby/bossy z odpowiednią ilościa zdolności i mp to dopiero 38 lvl...
Bryza jest też fajnym przykładem jak zrobiliście umke totalnie niegrywalną na 30lvl. 50 many na starych kosztach było droższe, ale dawało 3 tury - 36 many na 2 tury to osłabienie umki o 1/3 - a faktycznie o 50% - a 14 many nadaje się tylko na 1 użycie trujaka na 1* czyli 50% wciśnięcie trutki bez bonu do obrażeń. Dostajesz słabsze zużycie many i jeszcze w dodatku bardzo ograniczasz sobie elastyczność w użyciu zdolności lub wymuszasz użycie trujaka nie wtedy kiedy przeciwnik będzie zmuszony do leczenia czyli krótko mówiąc użycie bryzy osłabia odrobinę efektywność innych zdolności.
Na 35 te 5 many nic nie robi dla wojownika prócz sytuacji na 38 z buławą lub rękawicami bo sa złe breakpointy. Maksymalnie 2 many taniej. A na 40lvl 4 many więcej i 1 użycie mniej. Brawo. Chcecie sprawić by efektywność zdolności wymuszała zużytkowanie punktów w manę u wojownika, a robicie dokładnie na odwrót.
Chciałabym również zauważyć, że jak 6 lat temu zasugerowałam refleks w dokładnie takiej formie w jakiej jest obecnie z zastrzeżeniem, że być może wciąż będzie potrzebował lekkiego pchnięcia jeśli ma być użyteczny na 30 to zostałam wyśmiana i skończyło się na 40-manowym refleksie. 6 lat wam zajęło zrobić zmianę, którą od razu postulowałam na wejściu. Widzisz Lisku problem polega na tym, że ja faktycznie absurdalnie rzadko się mylęZero ironii. A jak ktoś nie ma pojęcia co z czym i dlaczego jak ty to niech się do tego nie zabiera. Nie każdy musi wszystko umieć i rozumieć.
Nie pozdrawiam ani ciepło, ani zimno, bo powinieneś dostać kopa w 4 litery za swoją niekompetencję. A mopowi, że przyłożył rękę do tego badziewia to się autentycznie dziwie.