Dobra, może z tym 100% przesadzone, ale to są tylko propozycje a nie gotowce, so; czemu niewykonalna?
Co co?
Jak masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem to ci nie mogę pomóc, wybacz xD
No tak, bo przecież broń ma tylko robić "łup, łup, trach, bach" i inne takie. Szczególnie na tym proponowanym poziomie 120-140. Ale no dobra, w końcu to nie ja jestem testerem, można to zmienić na "po zdjęciu statusu bariera posiada 20% szans na nadanie statusu zatrucie na 3 tury"
Oczywiście jeżeli będzie mógł walić pod rząd te 5 razy (i nie zada obrażeń) i przy 5. razie nie chybi (mieczem xD) to tak, zada tyle obrażeń
o to chodzi mi w tej broni, by trzeba było ryzykować w grze nią czy lepiej spasować i poczekać na dogodniejszą okazję, plus dodatkowo skorzystać mogliby na tym jedynie woje nie skupiający się całkowicie na szczęściu co jak widać już w Devos, nie można za bardzo sobie tej statystyki odpuścić, więc nawet jeżeli by chybiał te ataki to i tak sam jest narażony na krytyki ze strony innego woja i statusy z obu profesji; zresztą w założeniu miały być one typowo przeciwko wojom, jednak dając też jakiś bonus na magów a i dodatkowo sam miecz miałby mieć statystki miecza z poziomu niżej
Ostatnio edytowane przez Tensa Zangetsu ; 27-02-2020 o 01:20
Ehh...
Co do miecza - na wstępie powiem, że on jest wykonalny (przy ograniczeniu kumulacji i założeniu, że dodatkowe obrażenia można wykorzystać tylko przy zwykłym ataku), ale nie jest to przyjemne w obsłudze.
Problem jest inny.
Wiadomo, że propozycja uzbrojenia to nie jest już finalnie to co chcielibyśmy widzieć w grze i nie ma być zmieniane - pełna zgoda. Ale w tym wypadku to nie jest do "zbalansowania" tylko do kompletnego zaorania. W grze (ściślej na KG) była broń dla woja, która nie chybiała. Przeszła 10 osłabień aż w końcu stwierdzono, że taka pasywka nie ma racji bytu i jest nienaprawialna. I wtedy przychodzisz Ty, cały na biało i proponujesz coś co jest jeszcze silniejsze od niechybiania.
Nie widać też za bardzo idei, jaka przyświecała tej propozycji. Skojarzyłeś jakoś tę broń z jakąś taktyką? Wyobraziłeś sobie faktyczne zastosowanie tej broni w grze?
Czy po prostu patrząc w ścianę pomyślałeś sobie "Kurdebele, a jakby tak zrobić miecz co chybia, ale tak naprawdę to nie chybia?"
Nadmierne komplikowanie też nie jest wartością samo w sobie. Można było zastosować inne, bardziej zrozumiałe wyjaśnienia dla podobnego typu pasywki:
A. Chybienie nadaje użytkownikowi status Mobilizacja na 1 turę
B. Następny atak po chybieniu będzie silniejszy o 25% (to co jest w Pajęczej Buławie z krytykami)
C. W przypadku chybienia zadaje obrażenia o sile 25%.
I tu można rozmawiać czy powinno być więcej, czy mniej, czy może 20%, czy 40%, ale mówimy o innym rzędzie wielkości niż ugabuga 100%.
Na marginesie nawet takie pasywki moim zdaniem są słabe i nieciekawe.
Nah, akurat w tamtym miejscu napisałeś niezrozumiale. I przekomplikowałeś tę broń o parę długości, dlatego nawet nie skomentuję.Jak masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem to ci nie mogę pomóc, wybacz xD
...No tak, bo przecież broń ma tylko robić "łup, łup, trach, bach" i inne takie.
Ta broń jest przesadzona na wielu poziomach. 100% bonusu to tak jakbyś nie chybiał, mało tego, zbierasz sobie potężny dmg, więc potem na hita kogoś zabijasz.
Czego niby ma dotyczyć ten opis, na który Shadow odpisał co?Co co?
Jak masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem to ci nie mogę pomóc, wybacz xD
Nie, to ty kiepsko piszesz.
No już dawno temu ktoś proponował broń, która nie zadawała obrażeń, tylko leczyła, nie wiem, czemu nie weszłoNo tak, bo przecież broń ma tylko robić "łup, łup, trach, bach" i inne takie.
Szczególnie na tym proponowanym poziomie 120-140. Ale no dobra, w końcu to nie ja jestem testerem, można to zmienić na "po zdjęciu statusu bariera posiada 20% szans na nadanie statusu zatrucie na 3 tury"
To nie jest tak, że im wyższy lvl, tym pasywki muszą być silniejsze. Ba, im wyższy lvl, tym ciężej zachować balans przy mocnych pasywkach. Wyobraź sobie takie tygrysie pazurki na poziom 65. Bez problemu dałoby się stworzyć nieśmiertelny build.
Wyobraź sobie, że mieczem (mieczem xD) też da się chybić, chociażby na wspomnianej ślepocie. Inny sposób? Błyskawiczkowy (dla nie zaznajomionych czyt. zerowy) luck i wszystko w atak/defa. Jak tylko raz spudłujesz, to za drugim razem zabijasz przeciwnika na hita przy maxhp.Oczywiście jeżeli będzie mógł walić pod rząd te 5 razy (i nie zada obrażeń) i przy 5. razie nie chybi (mieczem xD) to tak, zada tyle obrażeń
ale tu nie ma co ryzykować, ładujesz wszystko w obronę i przeciwnik cię nie zabije, a ty im więcej razy chybisz, tym lepiej dla ciebie -.- Jeśli chociażby jedna grupa może taką pasywkę nadużyć, to znaczy, że jest ona wadliwa.o to chodzi mi w tej broni, by trzeba było ryzykować w grze nią czy lepiej spasować i poczekać na dogodniejszą okazję, plus dodatkowo skorzystać mogliby na tym jedynie woje nie skupiający się całkowicie na szczęściu co jak widać już w Devos, nie można za bardzo sobie tej statystyki odpuścić, więc nawet jeżeli by chybiał te ataki to i tak sam jest narażony na krytyki ze strony innego woja i statusy z obu profesji; zresztą w założeniu miały być one typowo przeciwko wojom, jednak dając też jakiś bonus na magów a i dodatkowo sam miecz miałby mieć statystki miecza z poziomu niżej
W sumie kiedyś myślałem nad czyms podobnym:
Kamienny Pierścien
Lv 75
Szczęście 40
Skamienienie +75%
Tak dla tych którym zawsze ciężko na żółwiu
Ja bym bardziej widział coś w stylu astralnego pierka. Mocna odporność na skamienienie w zamian za skamienienie na start. Taki przedmiot byłby o tyle ciekawy, że byłby dobry do walk w wielu graczy, ale nie nadawałby się do gry w pojedynkę. Poza odpornością na skamienienie, można by mu wrzucić jakiś drobny bonus do obron, tak, by do tvt też był użyteczny I guess.
Ależ o to musarajowi chodzi. To ma być taki pierścień z celowo obniżonym luckiem, w zamian dając taką odporność.
Cóż, dla mnie to byłby dość ciekawy pomysł, eq kierowane bezpośrednio pod starcie wielu graczy, które w pvp byłoby beznadziejne. Odwrotność tych wszystkich broni wręcz stworzonych do pvp, które nie nadają się do fabuły. Nawet mam wsm nazwę: "Pierścień Kamiennego Strażnika". Nazwa idealnie pasuje do faktu nadawania statusu, jak i ochrony przed nim. A jako, że strażnik był kamienny, to i pewnie obrony miał wysokie, to też by pasowało dać takie owemu pierkowi.
Pełna odporność na Skamienienie:
a) jest nieprzydatna w walce innej niż solowanie bossa
b) psuje wdowę
Z itemków typu "słabo na początku super potem" bardzo mi się podoba taki koncept:
Trupi Amulet bla bla bla
standard luck
+atk
+atkmag
+def
+magdef
Info: Nadaje auto-status Degeneracja bez limitu tur.
(Wyjaśnienie do oznaczeń - na 65 lv taki przedmiot miałby 77 lucka, 19 atk, 19 matk, 19 defa, 19 magdefa, a na np. 30 lv: 39 lucka, 10 ataku, 10 ataku magicznego, 10 obrony, 10 obrony magicznej)
Aha super, zgłoś w błędach że ten pierścień też ma za mało lucka
Nigdzie nie wspomniałem o PEŁNEJ odporności. Przez mocną rozumiałem np. 50%.
Mimo, że nie to proponowałem to odeprę twój argument.a) jest nieprzydatna w walce innej niż solowanie bossa
b) psuje wdowę
a) nieprzydatna to mocne słowo, zawsze twoi znajomi zaoszczędziliby kasy na zmiękczaczach, które by na ciebie musieli rzucać
b) no ale jakby taki itemek był gdzieś w Nordii, to kto by go kazał zakładać na wdowę?
No też spoko, już ktoś to proponował (nie ty przypadkiem?) i wciąż jestem za. Z tym, że taki przedmiot wymaga wymiany jednego ożywienia za boost statystyk. Żeby to było opłacalne, to te plusy statystyk musiałyby być mocne, a to z kolei by komplikowało balansowanie itemku, itp itd. W moim przypadku nawet mały zysk obron będzie już jakimś plusem, a będzie to kosztować 1 zmiękczacz. Trochę taniej. + jakoś lubię negatywne podstawowe autostatusy. Degeneracja nie jest podstawowa.Z itemków typu "słabo na początku super potem" bardzo mi się podoba taki koncept:
Trupi Amulet bla bla bla
standard luck
+atk
+atkmag
+def
+magdef
Info: Nadaje auto-status Degeneracja bez limitu tur.
Rozwiązanie w sprawie balansu uzbrojenia, takie cośki idealnie by pasowały do PvP (mają 122 pkt a bazowo na ten poziom jest 93,5), jednak bez statusu są nieprzydatne. Nie będzie noszone przez graczy fabularnych więc osłabiając/wzmacniając je nie byłoby żalów. Oczywiście co do wartości statystyk czy odporności (których tu nie umieściłem) sprawa jest otwarta.
Nie wiem jedynie czy to jest wykonalne od strony silnika gry. Jeżeli tak to nie widzę przeszkód by takie coś dodawać przy każdej aktualizacji obok standardowego uzbrojenia tworzonego wg tabelki.
Niestety taka mechanika nie jest wykonalna![]()
Ostatnio edytowane przez Bąblowiec pląsający ; 10-04-2020 o 23:32
Miecz Satysfakcji (unikat)
Poziom: 100
Sloty: 10
Obrażenia: 1000
Atak: 100
Info: Zadane obrażenia są zaokrąglane do pełnych setek
Nazwa: Gobliński Napierśnik (unikat)
typ:ciało - 2 sloty
Wymagany poziom: 6
statystyki:
Obrona 13
Zatrucie 25%
Autostatus:Refleks na 2 tury
Sposób zdobycia:Boss Goblin (Ten z którym walczymy w drodze do Eterni)
Runiczny set na 100lvl pod obronę magiczną gdyby był np jakiś mini typu ze skały w scythe
Runiczny Kapelusz
146 Obrony Magicznej
-35 szybkosci
Odpo na ogień +4
Bonus szybkość na 3 tury
Runiczny Szata
35 obrony magicznej
78 Obrony
Odpo na klątwę 25%
Odpo na ziemie +8
Runiczne Buty
35 Obr Magiczna
78 szybkość
Odpo na Wiatr +4 i ziemie +4
Bonus co każda tura MP o 4 lub 8
Runiczny pierścień
35 obr magiczna
78 szczęścia
Odpo na lód +4 i odpo na ziemie +4
Bonus Reflex 5 tur
Tak gwoli uściślenia, to szablon ogólny na 100 lv wygląda tak (o ile nie będzie konkretnych zmian):
87 Stata główna
29 stata poboczna
lub
145 stata główna
-29 stata poboczna
Ponadto biorąc pod uwagę niedawną bezprawną obniżkę stat EQ defowego pewnie zejdzie do 87/26 i 142/-29 (około)
Nazwa setu jest - przynajmniej w przypadku mainstreamowych unikatów - pochodną źródła ich pozyskania. EQ z obroną fizyczną na 65 lv nazywa się Pajęcze, bo dropi z pająków. Set z obroną magiczną jest koralowy, bo dropi z bossa, który respi się w Koralowych Rafach.Na 50 lv? Set Garudy, Set Orka, Set Kapłana, Set Gothar. Na 40? EQ Żółwie, EQ Wampirze, EQ Szczurołaka (i EQ Widmowe jest w miarę sensownie powiązane). I tak dalej. Dlatego nazwa tego setu będzie ustalona fabularnie, jak będzie coś co da sie połączyć z runami, to będzie runiczne. Jak nie będzie - to będzie nazywało się inaczej.
Natomiast ważniejszą kwestią, jest po co. Nie warto proponować nieciekawego EQ, bo to zwyczajnie nie wejdzie (albo wejdzie kompletnie przypadkowo). Podstawowe EQ ustala się hurtem. Jedna osoba siada sobie i patrzy "ok, tu można wrzucić barierę, tu się wrzuci odporność na jakąś zdolkę bossów, tu odporność do TvT, tutaj atry itd." W efekcie wychodzi jakaś spójna, bezpieczna całość. (Np. w Devos chyba nikt tak nie siedział, bo zapomniano dodać odporność na Pomylenie do wszystkiego, a jak już wrzucono to 2 razy do hełmu). Chyba że chcecie wyręczać takiego koordynatora, wtedy śmiało - robimy całą rozpiske 20 sztuk uzbrojenia pilnując, żeby nic nie było zbyt silne w swojej kategorii (typu jak wrzucimy Astralne Buty z regeneracją MP, a w pozostałych butach damy tylko pojedyncze odpornosci, to wszyscy będą nosić Astralne), żeby uzbrojenie przeciwko magowi (głównie mdef i speed) oraz przeciwko wojowi (def, luck, czasem speed) były w podobnej sile, żeby w miarę możliwosci każde EQ miało zastosowanie (patrzę na Was, Pajęcze Buty) i wiele innych.
I nawet jeżeli to tak doskonale zrobicie, to wciąż będziecie to robić na ślepo, nie znając bossów na dany przedział, nowych zdolności, nowych broni, niczego co jest znane na ukrytym serwerze. Dlatego po prostu - odpuściłbym sobie.
Inna sprawa jeżeli chodzi o EQ ciekawe. Do tej kategorii łapią się bronie (zdolności broni można wymyślać do woli), niestandardowe unikaty (odpowiedniki Harpiego Wisiorka, Perłowych dodatków no i oczywiście receptur), nieunikaty, i od czasu do czasu faktycznie ciekawe zdolności EQ mainstreamowego (typu coś co prezentuje Astralny Pierścień obecnie). Wtedy zachęcam do proponowania, zawsze może znaleźć się coś godnego uwagi.
Aha, jeżeli potrzebujesz jakiegoś komentarza do swoich propozycji (jeżeli nie potrzebujesz to nie czytaj):
- atrybuty magiczne są ewidentnie przyznane losowo - 16% do Ziemi i po 4% do pozostałych, dlaczego?
- przydałoby się przynajmniej więcej odporności
- co robi autostatus Refleks w EQ przeciw magowi?
To tak ode mnie:
- Zestawy broni są zazwyczaj dwa - max_lv i under level.
Max_lv - siła pasywki odpowiednik 5-10% bonusowych obrażeń(buławy/włócznie, +1-2%) + pasywki względnie uniwersalne
Under level - siła pasywki ok. 8-25%(przy czym rękawice mogą mieć pasywkę warunkową o mocy 25% obrażeń i tak nie być zbyt mocne, a różdzki 8%), pasywki mogą być mocno warunkowe
4 szablonowe zestawy EQ max_lv - (def/mdef/spd/lck) -> raczej bez mocnych udziwnień
Zestawy eq under lv - tu można szaleć
W eq hełmy/zbroje są wrażliwe na alternatywne statystyki. Tzn. np hełm mający mdef/luck/ i alternatywną statystykę MP na woja będzie znacznie mocniejszy, bo na wyższych bonusach przedmiot będzie mógł mieć bonus w szczęście/mp, zamiast w obronę magiczną, która jest mniej na niego użyteczna.
W zbroi odwrotna sytuacja dla maga.
Nie da się zrobić pasywki - on enemy hit, czyli np. zbroja, która odbija 5% zadanych obrażeń przeciwnikowi.
Mało używanym motywem, ale ciekawym są negatywne pasywki np. Widmowa różdżka. Statystyki kosztem ujemnej pasywki. Lub pasywka o plusach i minusach, np ostrze damoklesa z KG - bonusowy dmg - ale jak chybisz/krytniesz to tracisz HP