Pewnie wielu z Was zastanawiało się jaki największy plus może być w itemku (+7, +8,+9, +10, a może +11?). W tym wpisie postaram się odpowiedzieć na to pytanie.
Przeglądając księgi w Gospodzie pod Dziką Orchideą natrafiamy na Poradnik Mistrza Kowalskiego Tom II w którym znajdziemy odpowiedz na nasze pytanie.
Maksimum co możesz osiągnąć z łączenia to klasa +6 (przy dużej ilości szczęścia +7)
Z tego wynika, że maksymalny plus jaki możemy osiągnąć to +7 i to przy dużym szczęściu.
Oprócz tego w księdze napisane jest jeszcze:
„Legenda głosi, że istnieją przedmioty +8.”
Legenda… czyli to nie jest pewne ale jak wiemy każda legenda zawiera ziarno prawdy.
Przejdźmy może jednak do konkretnych faktów.
Nasz admin Jacek na serwerze testowym połączył dwa idealne itemki +3 i powstał mu itemek… +9. Szpony Garudy na 50lv. Czyli książki kłamią, a Jacek zrobił coś epickiego.
W grze (nie na serwerze testowym) istnieje masa itemków +8 i tylko jeden +9. Tym itemkiem +9 jest moja Korona z jeziora (
https://mfo3.pl/view/ga/2437895, bon 45,96%) którą zrobiłam po wielu próbach łącząc dobre itemki +3.
Czy znakiem tego da się stworzyć itemek z plusem wyższym niż +9?
Jacek miał wpływ na statystyki łączonych itemków ale nie miał wpływu na bon jaki wleci do itemka (przy łączeniu jest 30% szans na bon niewidoczny 5%, 1 żeton = 3% szans) oraz nie wiemy ile razy próbował łączyć itemki.
Ja zrobiłam dużo prób ale nie miałam wpływu na itemki łączone.
Aby stworzyć itemek z bardzo wysokim plusem trzeba spełnić kilka warunków:
- itemki łączone muszą mieć plus na granicy z +4 i mieć przeciwne bony,
- itemek musi mieć duży ukryty bon ponieważ wystarczy nawet 0,01% bonu za żetony aby wystąpiło zaokrąglenie,
- bon za żetony musi „dobrze” wpaść,
- itemek musi mieć dużo parametrów (statystyk),
- parametry muszą być silne – najlepsze są uniki i celność bo dają aż 3% bonu, potem atak, szybkość itp ponieważ dają około 2% bonu (im mniejszy lv tym więcej), najsłabsze jest HP ponieważ daje, aż 20 razy mniej niż atak,
- itemek musi mieć jak najniższy lvl ponieważ parametry takie jak atak są dużo silniejsze np. 1 ataku na 33lv to 2,63%, a 1 ataku na 50lv to już tylko marne 1,82% (dla itemków zwykłych).
Idealnymi itemkami do stworzenia wysokiego plusą są:
Bojowy Młot (
https://mfo3.pl/game/view.php?t=a&id=217) – bardzo niski lvl, 4 parametry w miarę „silne”
Topór Minotaura (
https://mfo3.pl/game/view.php?t=a&id=210) – niski lvl, „silne” parametry
Topór Prostoty (
https://mfo3.pl/game/view.php?t=a&id=267) – niski lvl, 6 parametrów
Buty z jeziora (
https://mfo3.pl/game/view.php?t=a&id=343) – 5 „silnych” parametrów
Szpony Garudy (
https://mfo3.pl/game/view.php?t=a&id=306) – 6 parametrów
Buty Gothar (
https://mfo3.pl/game/view.php?t=a&id=312) – 4 parametry ale bardzo „silne”
Na początek sprawdźmy czy da się z tego stworzyć itemek +10 (bon 50%-55%).
Łącząc dwa Topory Minotaura z bonem 2 obrażenia, 0 atak, 0 szybkość, 6% celności (19,51%) i 0 obrażenia, 4 atak, 4 szybkość, 0% celności (19,87%) powstanie toporek z bonem 39,38%. Jeśli niewidoczny bon w tym itemku będzie bardzo dobry (2,49 obrażenia, 4,49 atak, 4,49 szybkość, 4,49% celności) i wejdzie bon za żetony który zaokrągli nam te 4 parametry oraz doda 2 obrażeń i 1% celności (razem doda 3 obrażeń, 1 ataku, 1 szybkości i 1% celności) to otrzymamy itemek 53,06%, +10,61.
Jak widzicie mając idealne itemki i bardzo dużo szczęścia można otrzymać itemek maksymalnie +10.
A może z innego itemka da się zrobić +11 (bon 55%-60%).?.
Itemków jest bardzo dużo ale da się znacznie uprościć obliczenia.
bon itemka nr 1 + bon itemka nr + bon za żetony + bon za zaokrąglenia > bon itemka powstałego.
+11 zaczyna się od 55% bonu.
Bon itemka nr 1 i 2 - wynosi w przybliżeniu 20%
Bon za żetony – wynosi prawie 5% ponieważ cześc z tego bonu idzie na zaokrąglenia i nie zawsze ze statystyk itemka da się uzyskać prawie 5%
Bon za zaokrąglenia – jest bardzo zmienny, zależy od itemka
Podstawiając te dane i upraszczamy wzór:
20% + 20% + 5% + bon za zaokrąglenia > 55%
bon za zaokrąglenia > 10%
Czyli wystarczy uzyskać trochę więcej niż 10% aby stworzyć itemek +11.
Nasz Topór Minotaura miał tylko 8,81%. Bojowy Młot ma niewiele więcej bo tylko 9,27%. Pamiętajmy, że nawet jeśli te itemki by ledwo przekroczyły 10% to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę maksymalny bon łączonych itemków oraz maksymalny bon za żetony. Czasem nawet 11-12% bonu za zaokrąglenie może nie starczyć.
Tylko Buty z jeziora maja odpowiedni bon z zaokrąglenia- 10,69%. Niestety nie da się z nich zrobić dwóch idealnych itemków +3. Maksymalnie można zrobić itemek 19,23% oraz 19,92%. Po ich połączeniu wyjdzie itemek z bonem 39,15% (bez bonu za żetony). Maksymalny bon za żetony to tylko 3,85% (teoretycznie może być 4,92 ale nie starczy na zaokrąglanie). Maksimum buty z jeziora mogą mieć bon 53,69% czyli +10,74.
Niestety póki co maksymalnie da się zrobić itemek +10. Możliwe, że za jakiś czas powstaną itemki z większa liczbą parametrów i możliwe się stanie teoretyczne stworzenie itemka +11.