Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 16 do 30 z 100

Temat: Renowacja systemów PvP/TvT

  1. #16
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Jak zrezygnujemy z żetnów pvp umrze, lepszym rozwiązaniem wg mnie jest propozycja która już padła kiedyś na forum - eq po lączeniu (+4 wzwyż) jest przypisywane do konta

  2. #17
    W poprzednich wersjach to wlasnie system pvp stanowil podstawowy element uatrakcyjniajacy rozgrywke i nikt nie narzekal, a frekwencja byla taka o jakiej tutaj mozna tylko pomarzyc. Dlaczego podsumowujesz ten punkt jako "zmuszanie". To jest integralna czesc gry i wg mnie dzieki temu nie jest ona statyczna, ciagle cos sie dzieje i tylko gra by na tym zyskala. Jak ktos nie potrafi zmontowac paru warunkow do skryptu, to znaczy ze gra go przerasta i niech zagra sobie Mario, moze tam nie przeciazy jego intelektu.

    Oczywiscie podstawowa forma przyrostu expa i innych zasobow sa rzecz jasna potwory, jednak nie widze przeszkod aby AP rowniez roslo przy wygranych pvp, jesli chodzi o ilosc, dla mnie egal. Chociaz z racji rangi takiej walki mozna dac ok. 2x Ap z potworow

  3. #18
    Cytat Napisał Qwiker Zobacz post
    Jak zrezygnujemy z żetnów pvp umrze, lepszym rozwiązaniem wg mnie jest propozycja która już padła kiedyś na forum - eq po lączeniu (+4 wzwyż) jest przypisywane do konta
    To i tak mało zmieni, tacy gracze mają już od groma żetonów, nic na tym nie stracą.

    Właśnie przez kowala PvP od Eliar w górę zaczęło umierać. Bo różnica punktowa między całym setem +0 a +8 jest...sami sobie policzcie jaka.

  4. #19
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Cytat Napisał lilanna Zobacz post
    Właśnie przez kowala PvP od Eliar w górę zaczęło umierać. Bo różnica punktowa między całym setem +0 a +8 jest...sami sobie policzcie jaka.
    Tu się zgadzam w 100%

  5. #20
    Użytkownik Avatar Yogi
    Dołączył
    03-06-2011
    Postów
    641
    Cytat Napisał Kubaz Zobacz post
    W poprzednich wersjach to wlasnie system pvp stanowil podstawowy element uatrakcyjniajacy rozgrywke i nikt nie narzekal, a frekwencja byla taka o jakiej tutaj mozna tylko pomarzyc. Dlaczego podsumowujesz ten punkt jako "zmuszanie". To jest integralna czesc gry i wg mnie dzieki temu nie jest ona statyczna, ciagle cos sie dzieje i tylko gra by na tym zyskala. Jak ktos nie potrafi zmontowac paru warunkow do skryptu, to znaczy ze gra go przerasta i niech zagra sobie Mario, moze tam nie przeciazy jego intelektu.

    Oczywiscie podstawowa forma przyrostu expa i innych zasobow sa rzecz jasna potwory, jednak nie widze przeszkod aby AP rowniez roslo przy wygranych pvp, jesli chodzi o ilosc, dla mnie egal. Chociaz z racji rangi takiej walki mozna dac ok. 2x Ap z potworow
    - w poprzednich wersjach bylo w walkach automatycznych tylko leczenie , i atak nic wiecej
    - miejsc na walke jest sporo , + miejsce na igrzyskach smierci , + arena
    mało ? otoż nie, wystarczy tutaj wykorzystac potencjał, zrobic turnieje, jakies nagrody dla zwyciezcy turnieju i tym podobne ? i manualne i automatyczne.
    Do tej pory to zwykli ludzie organizowali turniej i wychodzily, a Administracja dodawala nagrody, niestety troche ludzi odeszlo, turniejow nie ma, wiec ... wyglada jak widać,
    można też przecież zrobić turnieje typu > Eq kazdy ma takie samo / by były szanse takie same
    badz za starych dobrych czasow > leczenie - atak
    pomysłów może być dużo, tylko trzeba to wszystko wykorzystać.
    Znajać życie odpowiedz brzmi "silnik tego nie obsługuje"

    Właśnie przez kowala PvP od Eliar w górę zaczęło umierać. Bo różnica punktowa między całym setem +0 a +8 jest...sami sobie policzcie jaka.
    zgadzam sie z tym...
    Pytasz "dlaczego?", rzeczy zawsze dzieja sie bez ostrzezenia, pozniej przychodza odpowiedzi.

  6. #21
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Nie ma co porównywać mfo2 do mfo3. W mfo2 największą role grały statystki, tutaj jaki mają wpływ? 10%? max 20

  7. #22
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,968
    Cytat Napisał Yogi Zobacz post
    jezeli dobrze zrozumiałem, system ELO działą w nastepujacy sposób:
    kazdy walczy z kazdym , po jakims czasie wchodzi do jakiejs grupy tak ?
    w tej grupie walczy iles walk , jak beda zwyciestwa to wleci do innej grupy? poprzednia znow nie ma stycznosci ?
    moze troszke inaczej to napisze:
    Walczymy kazdy z kazdym
    Oceniona zostaje nasza sila
    Wg sily wchodzimy np do jakiejs "ligi" np Liga A
    w Lidze A moge walczyc z ludzmi co sa w tej lidze, nie moge walczyc z kims innym ?
    Po stoczeniu w lidze A ileś tam walk, ze zwyciestwami wchodze do Ligi B, i scenariusz sie powtarza ,
    W lidze B walcze,, odnosze sukcesy ide do Ligi C, nie odnosze sukcesow spadam do Ligi A
    System ELO charakteryzuje się przede wszystkim stałą liczbą pkt. Jak ktoś ma przykładowo 2500 to wiadomo, że jest b. dobry. Te wartości nie rosną już wyżej niż pewien próg wynikający ze wzoru, także przedziały "zaawansowania" określa się raz i jest ich max kilka, może ich oczywiście w ogóle nie być. Obecnie system przyznawania pkt w MFO sprawia, że jak się już ich ileś zdobędzie to się odjeżdża poza przedział i nie ma z kim walczyć. Tam się tak nigdy nie stanie. Jest to system sprawdzony od lat w różnych dziedzinach (szachy, sport, gry), także pewnie byłby co najmniej dobry i dla MFO.

    Czy poszczególne przedziały (jeśli w ogóle są) mogą ze sobą walczyć to już jest do ustalenia - niemniej jednak sam system przyznawania pkt w ELO sprawia, że atak na gracza dużo słabszego jest mało opłacalny (a w przypadku przegranej można więcej stracić niż zyskać przy wygranej).

    Taki stało-punktowy system to są same zalety - przykładowo, czy to są walki graczy z 20, 40 czy 60 poziomu - to te same wartości punktowe oznaczają ten sam poziom umiejętności.

    Można robić właśnie takie ligi od-do danego przedziału punktowego itp.
    Także pierwsza rzecz to zmiana systemu punktowego, a to otworzy nowe możliwości.

    Natomiast TvT to na pewno dopiero, gdy w PvP będzie jako taki porządek zrobiony.

    Na skrócenie walk są pomysły też - chodzi o usprawnienie wyboru komend (na tym się schodzi najdłużej), możliwość jednoklikowego wybierania (bez kaskadowych menusów), możliwość zdefiniowania najczęściej używanych, ostatnio używane, możliwość wybierania komend na zapas (gdy czekamy na kolejkę), możliwość użycia komendy ze skryptu - tak obrazowo:

    Mamy sobie panel gdzie widzimy co by nasz aktualny skrypt zrobił w kolejnej kolejce - to się zmienia wraz z sytuacją w walce. I teraz albo zatwierdzamy to co skrypt proponuje, albo korygujemy. Jak nie skorygujemy/zatwierdzimy na czas to się wykonuje ze skryptu. W wielu przypadkach skrypt będzie pewnie dobrze podpowiadał.

    Drugi motyw to leczenia - system obecny nie jest zbyt dobry, bo ciągle nawarstwiają się miksy z poprzednich poziomów i walki się przeciągają na miksach lv1/lv2 gdzie tak naprawdę lv3 i 4 powinny być w użytku, podobnie leczenie - jedno aktualnie najwyższe, może być nawet o jedno użycie więcej wtedy. To wcale nie musi dotyczyć innych aspektów niż PvP/TvT - aby nie wywracać wszystkiego do góry nogami.

  8. #23
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Tomi, a co w sprawie zachęty do TvT. Bo o ile w pvp jakieś walki się odbywają (rzadko bo rzadko) to TvT nie jest prawie w ogóle rozgrywane ze względu na 0 opłacalność. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że walcząc TvT tylko tracimy miksy.


    "niemniej jednak sam system przyznawania pkt w ELO sprawia, że atak na gracza dużo słabszego jest mało opłacalny (a w przypadku przegranej można więcej stracić niż zyskać przy wygranej)."
    A co jeżeli osoba z najwyższym ELO jest atakowana przez osobę z najniższym? Nawet w trakcie wygranej można stracić.
    Ostatnio edytowane przez Qwiker ; 07-03-2015 o 00:52

  9. #24
    Użytkownik Avatar Yogi
    Dołączył
    03-06-2011
    Postów
    641
    Cytat Napisał Qwiker Zobacz post
    Nie ma co porównywać mfo2 do mfo3. W mfo2 największą role grały statystki, tutaj jaki mają wpływ? 10%? max 20
    tez o tym kiedys wspominalem,

    Bo o ile w pvp jakieś walki się odbywają (rzadko bo rzadko) to TvT nie jest prawie w ogóle rozgrywane ze względu na 0 opłacalność. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że walcząc TvT tylko tracimy miksy.
    Prawda jest taka, ze walki TvT to raczej ciekawostka w tej chwili, malo osob gra, druzyny maks 4 osobowe (nie zawsze one sa online)
    może po tych gildiach cos sie zmieni :>
    Ostatnio edytowane przez Yogi ; 07-03-2015 o 00:56
    Pytasz "dlaczego?", rzeczy zawsze dzieja sie bez ostrzezenia, pozniej przychodza odpowiedzi.

  10. #25
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,968
    Cytat Napisał Qwiker Zobacz post
    Tomi, a co w sprawie zachęty do TvT. Bo o ile w pvp jakieś walki się odbywają (rzadko bo rzadko) to TvT nie jest prawie w ogóle rozgrywane ze względu na 0 opłacalność. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że walcząc TvT tylko tracimy miksy.
    Muszą być większe drużyny, musi zatrybić system rankingowy w 1vs1, a wtedy na podstawie tego można zrobić TVT, nie odwrotnie.
    No i muszą być systemowe turnieje - ubranie walk/rywalizacji w pewne ramy zawsze pomaga.

  11. #26
    Ogólnie jestem zdania, że jeśli miałyby powstać grupy rankingowe czy jak to tam ma się zwać to najlepiej byłoby tak, że:

    Zaatakowanie gracza z równym rankiem - 100% zysku(Dla przykładu weźmy 50 żetonów)
    Zaatakowanie gracza z niższym rankingiem - 50% zysku(25 żetonów)
    Zaatakowanie gracza z wyższym rankingiem - 150% zysku(75 żetonów)

    Oczywiście mówiąc ranking mam na myśli daną grupę. Niby wtedy równo, wszystko cacy - ale...

    Powstaje problem, gdyż gracze z wysokim rankingiem zaczną zbijać go(Za pomocą usługi - bo szybciej) a wtedy zostaną po pewnym czasie cofnięci do 1 grupy, gdzie zaczną atakować graczy z wyższym rankingiem - zyskując tym samym 150% żetonów.

    Także nie ma systemu idealnego. Po wejściu turniejów sprawa może zmienić się na lepsze albo doprowadzić do upadku PvP.

    Jakkolwiek wymyślicie to proszę o jedno - by dało się wybrnąć z dołka braku żetonów - Bo nie ma miksów, uzbrojenia. Bo czuje, że jest to zrobione umyślnie w celu zakupu żetonów za pkt. MF.

    Ewentualnie w grę wchodzi przelewanie żetonów z postaci na postać - ożywiłoby to PvP na mniejszych poziomach, ale zaczęłoby to prowadzić do nadużyć.

    __________________________________________________ __________________________________________________ ___________

    Czekam jednak na decyzje co do systemu ELO, ale to czas pokaże, jakie zmiany zajdą bo spekulować sobie możemy, ale trudno to sobie dokładnie zobrazować.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 07-03-2015 o 01:11

  12. #27
    Przy aktualnym systemie nie widzę przeszkód by można walczyć o żetony w dowolnym przedziale PvP.
    Może to stworzyć nadużycia, ale pewnie to i lepsze niż wstrzymywanie walk.

    A co jeżeli osoba z najwyższym ELO jest atakowana przez osobę z najniższym? Nawet w trakcie wygranej można stracić.
    Pewną granice uciążliwości trzeba zrobić powiedzmy.
    Bójki/Arena ta która automatycznie wrzuca do pewnego przedziału, byłaby ograniczona pewnym dolnym przedziałem,
    Potem tylko pojedynki i dobrowolna arena


    2. Wykorzystywanie atrybutów pod "cel". Wybór atrybutów jaki jest dostępny urozmaica grę, zgodzę się. Jednak w pewien sposób potrafią wypaczyć walki PvP, doprowadzając do sytuacji gdzie przeciwnik nie świadomy atrybutu (ponieważ dosłownie przed walką został zmieniony), praktycznie nie ma żadnych szans.
    Walka składa się z 2 zasadniczych części:
    -strategicznej
    -taktycznej
    Strategiczna - przygotowanie do walki, tak więc i to co ty tu piszesz. Byłbym wysoce przeciwny ingerowaniu w takie coś.
    (ponieważ dosłownie przed walką został zmieniony)
    Jak nie gemowo tylko poprzez Arene Walk zmieniony to jest to kosztowny zabieg
    Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 07-03-2015 o 09:22

  13. #28
    Użytkownik Avatar Yogi
    Dołączył
    03-06-2011
    Postów
    641
    Jak zrezygnujemy z żetnów pvp umrze, lepszym rozwiązaniem wg mnie jest propozycja która już padła kiedyś na forum - eq po lączeniu (+4 wzwyż) jest przypisywane do konta
    moze tak być,
    Pozatym może to głupie, ale dodać nowe profesje, tyle razy się przewinęło przez forum, odrzucano to dlaczego ? tak tak balans...zaraz powiecie, balans można poprawić przecież w miedzy czasie, tak tak wiem mfo to tylko dwie profesje - jak to co niektórzy mówią, ale najwyższy czas coś zmienić
    wiecej porfesji, moze wiecej ludzi by przyciągneła by gra, wiecej ludzi więcej walk pvp
    Pytasz "dlaczego?", rzeczy zawsze dzieja sie bez ostrzezenia, pozniej przychodza odpowiedzi.

  14. #29
    Użytkownik
    Dołączył
    01-04-2011
    Postów
    87
    Co do systemu naliczania żetonów za walkę rankingową też jest średnio, jak przegramy to są spore straty (w miksach, a żetony które dostaniemy tego nie rekompensują) za wygraną wygląda to lepiej, ale zazwyczaj wychodzi na to, że wystarcza tylko na pokrycie strat w miksach + kilka sztuk żetonów z tego zostanie. Sytuacja jest korzystna tylko wtedy jak nabijamy swoje rekordy rankingowe PvP wtedy są fajne mnożniki żetonów. Ci co kiedyś nabili miliony żetonów mają lajcik(na starym systemie), ale żeby teraz coś nazbierać trzeba naprawdę się wysilić i poświęcić dużo golda na miksy ;p. Co do zmiany systemu rankingowego. W obecnej sytuacji każda zmiana jest jak najbardziej pożądana

  15. #30
    Lepiej zyskow zetonowych nie ruszac, bo cos czuje ze za przegrana nadal 50% zwrotu by bylo zaś pomijajac zwiekszenie zetonow za manu, to moze auto by sie cos obcielo

    Zetony nie maja byc korzyscia tylko czesciowa rekompensata..

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •