??????
Ja tylko chcę, żeby atakujący nie mógł mieć przewagi, a tutaj taka dyskusja się zrobiła....
Podziały ODPADAJĄ! Bo pewnie niektóre mniejsze lvl chcę być atakowani przez tych większych.
??????
Ja tylko chcę, żeby atakujący nie mógł mieć przewagi, a tutaj taka dyskusja się zrobiła....
Podziały ODPADAJĄ! Bo pewnie niektóre mniejsze lvl chcę być atakowani przez tych większych.
Masochiści ?
Niestety nie jesteś właścicielem tematu i nie możesz dyktować co ma być omawiane. Trzeba liczyć się z konsekwencjami jakie niesie podjęcie danego zagadnienia.
A bójki to wrażliwy temat :P
Albo błąd albo.
Przykładowo atak postaci z poziomem 51 na postać z poziom 50 nie będzie traktowany jak atak na osobę z niższym poziomem. I tylko tego to dotyczy, bo tak jak mówię 52 nie mógł , 51 mógł
Ale się rozpętała dyskusja...
Ad1. Coś za coś - wtedy musimy szukać zemsty naszym 30 lv.
Ad2. To jest pewna wada, faktycznie broniący się raczej nie powinien brać do pomocy dużo niższych lv, problemem jest głównie wyrok śmierci, ale zawsze można skorygować zdolność (nawet obecnie jest ona problemem). Ja tu zakładam, że agresor ma zazwyczaj załogę w zanadrzu, także sytuacja 3 vs 1 dla broniącego jest tylko teoretyczna, natomiast dołączanie po kolei 1 zawodnika chroni przed sytuacjami, gdzie do agresora dochodzi 50 lv w zamian za 2x30 u broniącego i pozbywamy się tej nieprzyjaznej sumy kwadratów... + element zaskoczenia dla agresora - ma naszykowaną ekipę 4x50 lv, a tu broniący dobiera sobie lv 40 i agresor już nie może z tej ekipy skorzystać.
Ad3. Tak, oczywiście łącznie z nr 2.
pomoc 10% w górę? No to na pewno trzeba by przyciąć też pomoc agresorowi. bardziej wynagradzać - np. jeśli wygra broniący to wyższy drop?
Chciałbym uniknąć takiego sztywnego określania przedziałów, bo to wcale na wyższych lv nie musi tak wyglądać, że będzie ładnie co 10 lv.
Te informacje przydatne - a już na pewno ta z max poziomem, który może dołączyć powinna być.
Wyrok pewnie trzeba jakoś zmienić. Niemniej jednak po wprowadzeniu przedziału ataku ta metoda już nie jest aż taka straszna, bo jak 50 atakuje 45 to da się przeżyć i ożywić tą 50.
Wyższy koszt bójki jest jakąś alternatywną do przedziału lv lub można wprowadzić łącznie.
Ad2) No właśnie pod takie to było przypadki pomyślane. Wiem, że w niektórych przypadkach większa ochrona agresora, ale coś za coś - moim zdaniem jednak na plus. Ewentualnie obrońca pomoc bez limitu jak obecnie: 50+30+30+20, wtedy agresor 50 + max 30 + max 30 + max 20 (czyli porównywanie po 1 parze)
Ad3) Myślę, że to dopuszczalne - to będzie max 10% przewagi u jednego zawodnika, obecnie dopuszczona jest jednak wyższa przewaga.
51 vs 50 tak jak obecnie będzie traktowane jak 50 vs 50 (chodzi o inicjację bójki). Myślę, że jeśli już to raczej opcja 10%.
Mam świadomość, jednakże też nie pogorszy jakoś sytuacji obecnej, a zysk jest w dwóch kwestiach: pozbycie się sumy kwadratów oraz jak pisałem wyżej - to niejako obrońca dyktuje kto może dołączyć do agresora (pewien element zaskoczenia również po stronie obrońcy).
j/w - w obecnej sytuacji również możliwe.
To dotyczy jedynie inicjacji bójki - do sumy kwadratów liczą się realne poziomy.
Padła też propozycja, ze agresor nie może wezwać do pomocy nikogo z lv wyższym niż on - moim zdaniem będzie przegięte - 30 atakuje 27, 27 bierze pomoc od 50, a do 30 może dołączyć max 30, więc są bez szans.
Generalnie sporo załatwia samo wprowadzenie przedział ataku + ew. zwiększenie kosztu ataku na niższy lv.
Wadą jest efekt "braku możliwości zemsty" i jednak jakieś ograniczenie konfiguracji bójkowych.
Kilka moich uwag/wniosków/postulatów:
1) kierunkiem powinien być kierunek liberalizacji walki pomiędzy graczami, ograniczanie tylko pogorszy niezbyt już dobry system rozgrywki PvP/TvT
2) do agresora może dołączyć gracz z poziomem nie wyższym, niż Lv znajdujący się po stronie przeciwnej (oprócz obecny warunków lub obecnych nieco zmodyfikowanych)
3) Wyrok śmierci - możliwość zabicia gracza z max. poziomem gracza używającego (nie będzie normalne w przyszłości zabicie 100 Lv przez 50 Lv)
4) we wzorze kwadratów - traktować Lv ponad blokadę jako Lv blokady (LV_GRACZA = min(LV_BLOKADY,LV_GRACZA)) - praktycznie nie wiele zmienia wbicie wyższych LV, nie ma praktycznie żadnego EQ, przewagę w walce daje EQ z wysokimi +
5) powinno być tak, jeżeli gracz A może zaatakować gracza B, to gracz B gracza A przy tych samych poziomach
6) należy zauważyć że pomiędzy Lv 48 a 49 różnica w sile jest kosmetyczna natomiast 49 i 50 drastyczna
7) w pierwszej kolejności pakiet anty-sabotowy
8) przeczekanie - zmiany miały być z rok temu
Od czego by tu zacząć.
Po pierwsze, często teraz strach jest pomagać niskim poziomom z powodu tego, że nie posiadają oni często ożywienia oraz mikstur ożywienia.
Spowodowane jest to najczęściej brakiem wiedzy lub odpowiednich zdolności.
Moim zdaniem zdolność ożywienie powinna być dostępna w sklepie(nie mam jak sprawdzić, może już jest ,ale od zawsze pamiętam, że kupuje tę zdolność na targu ,bo questa pominąłem )
Może też przenieść otrzymywanie tej zdolności z questa pobocznego do np. Otrzymania zdolności od mistrza Solidusa wraz z momentem opuszczenia wioski, kiedy on nam wspomina ,że czasami by poradzić sobie z problemami będziesz musiał walczyć grupowo bla bla bla i do tego się przyda "ożywienie"
Dodatkowo np. ten Goblin Karłowaty używałby "Wyroku śmierci" na Gerwazego. Przez co nowi gracze byliby zmuszeni użyć tej zdolności raz w praktyce.
Druga sprawa to nowi gracze normalnie sobie chodzą po świecie. Dochodzą do mostu/kobry i nagle zaczyna ktoś ich atakować.
Po pierwszym takim ataku powinna przyjśc do gracza informacja co się właściwie stało. Oddać pierwsze stracone pieniądze (1000 w tą czy w tą to nic) i dać jakąś stosowną informacje co to się właściwie stało. Dlaczego, jak wzywać pomoc , jakich lokacji unikać.
Czesto jest też tak ,że akurat zaśpimy w momencie przygotowania do walki i zostajemy z fatalnymi zdolnościami, a co najgorsze bez ożywienia.
Więc jeżeli dana walka nie byłaby rankingowa, to w okienku bójki pojawiłaby się nowa opcja. "Domyślnie bierz zdolność ożywienie" Wtedy w wypadku przepełnionej zakładki "zdolności" zastępowałoby jedną (według jakiejś listy priorytetów zdolności lub preferencji gracza). Oczywiscie byłaby możliwośc ustawienia w opcjach wyłączenia tego okienka.
Pomocne dla nowych, afkerów lub osób co ledwo zdąrzyły zobaczyc info o bójce ,a juz jest 3 sec do konca i brak czasu na zmiane zdolności.
Miał być początek,a jest już koniec ,bo czasu nie mam na więcej pisania
#Mapy
3) max_lv*110%
4) Przejscie z 50-51 jest podobne jak 40-41 ,jednak to drugie miałoby wpływ na blokadę ?
8) Co zmieniac w przeczekaniu ?
Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 05-05-2014 o 23:29
Jeszcze w czasach sprzed Urkaden, istniała instytucja Łowców Głów (tylko na forum). Były nawet propozycje, by coś takiego wprowadzić w bardziej formalny sposób w grze. Może warto o tym pomyśleć?
Już dłuższy czas temu padały propozycje, by Wyrok można było używać tylko na graczach <= lv albo inaczej określonym warunkiem w tym tonie.Ad2. To jest pewna wada, faktycznie broniący się raczej nie powinien brać do pomocy dużo niższych lv, problemem jest głównie wyrok śmierci, ale zawsze można skorygować zdolność (nawet obecnie jest ona problemem). Ja tu zakładam, że agresor ma zazwyczaj załogę w zanadrzu, także sytuacja 3 vs 1 dla broniącego jest tylko teoretyczna, natomiast dołączanie po kolei 1 zawodnika chroni przed sytuacjami, gdzie do agresora dochodzi 50 lv w zamian za 2x30 u broniącego i pozbywamy się tej nieprzyjaznej sumy kwadratów... + element zaskoczenia dla agresora - ma naszykowaną ekipę 4x50 lv, a tu broniący dobiera sobie lv 40 i agresor już nie może z tej ekipy skorzystać.
Ad3. Tak, oczywiście łącznie z nr 2.
To jest akurat dosyć normalne. Wyrok jest z założenia bronią gracza słabszego - ten przypadek się idealnie wpisuje. Przy okazji - jak wyobrażasz sobie taką sytuację? 50 lv atakuje 100 lv, a ten woła pomoc? To nierealne.Napisał MapY
A nie jest tak? Od zawsze jak gram, gdy przegrywam walkę będąc agresorem, tracę przedmioty częściej, niż będąc atakowanym. Podobnie jak wygram bójkę jako obrońca zdarza mi się zdobyć więcej niż zwykle (przynajmniej w bójkach 1v1).pomoc 10% w górę? No to na pewno trzeba by przyciąć też pomoc agresorowi. bardziej wynagradzać - np. jeśli wygra broniący to wyższy drop?
Przedziały ustalane progami to patologia. Niemal zawsze. Informacje rzeczywiście dosyć przydatne - nie mam zbytnio pomysłu, w jakim miejscu interfejsu umieścić informację o poziomach, ale informacje odn. limitów drużynowych można wrzucić w okno wyboru zdolności, np. Wyrok Śmierci * 1/1 (ta druga jedynka oznacza ilość pozostałych wg limitu dr.)Chciałbym uniknąć takiego sztywnego określania przedziałów, bo to wcale na wyższych lv nie musi tak wyglądać, że będzie ładnie co 10 lv.
Te informacje przydatne - a już na pewno ta z max poziomem, który może dołączyć powinna być.
Jak rozumiem, liberalizacja walk do takiego poziomu jak na IŚ byłaby odpowiednia? Nie mogę się zgodzić.1) kierunkiem powinien być kierunek liberalizacji walki pomiędzy graczami, ograniczanie tylko pogorszy niezbyt już dobry system rozgrywki PvP/TvT
niż najwyższy poziom u przeciwnika, czy poziom przeciwnika, który jest 2/3/4 od góry (w zależności od tego jako który się dołącza). Co z kwestią poziomów ponad limit?2) do agresora może dołączyć gracz z poziomem nie wyższym, niż Lv znajdujący się po stronie przeciwnej (oprócz obecny warunków lub obecnych nieco zmodyfikowanych)
Takie rozwiązanie zresztą niewiele się różni od obecnego, ba!, jest nawet gorsze dla niskich lv (walka 50 vs 25,51 , do 50 może dołączyć 50, czego by nie było w obecnych warunkach).
To może we wzorze uwzględnić też plusy z EQ?4) we wzorze kwadratów - traktować Lv ponad blokadę jako Lv blokady (LV_GRACZA = min(LV_BLOKADY,LV_GRACZA)) - praktycznie nie wiele zmienia wbicie wyższych LV, nie ma praktycznie żadnego EQ, przewagę w walce daje EQ z wysokimi +
A to dotyczy czego?5) powinno być tak, jeżeli gracz A może zaatakować gracza B, to gracz B gracza A przy tych samych poziomach
Jedyne co mi przychodzi do głowy w kwestii interpretowania tego pomysłu to bezpośrednia zemsta - jeżeli przegrałem poprzednią bójkę z danym graczem będąc atakowanym, to powinienem mieć możliwość "oddać" poprzez atakowanie go, niezależnie od tego, czy ma ochronę, czy nie? Dyskusyjny pomysł.
Przyjęto, bez odbioru6) należy zauważyć że pomiędzy Lv 48 a 49 różnica w sile jest kosmetyczna natomiast 49 i 50 drastyczna
Który wyobraża Pan sobie jak? Konkrety?7) w pierwszej kolejności pakiet anty-sabotowy
Jeszcze jeden pomysł na koniec - każdemu graczowi na starcie dawać 5 mikstur ożywienia i np. zablokować ich użycie na siebie - to by zwiększyło szanse, że akurat ożywią zabitego wyrokiem pomocnika.
Ostatnio edytowane przez musaraj ; 05-05-2014 o 23:39
Jest to jakieś rozwiązanie.Jeszcze w czasach z przed Urkaden, istniała instytucja Łowców Głów (tylko na forum). Były nawet propozycje, by coś takiego wprowadzić w bardziej formalny sposób w grze. Może warto o tym pomyśleć?
Można wprowadzić, ale potrafię sobie wyobrazić sytuację, że to zadziała na niekorzyść broniącego się, który ma martwych zawodników hi-lv.Już dłuższy czas temu padały propozycje, by Wyrok można było używać tylko na graczach <= lv albo inaczej określonym warunkiem w tym tonie.
Ale coś za coś.
Nie wiem czy nie chodziło tu o coś na wzór tego co pisałem wyżej.niż najwyższy poziom u przeciwnika, czy poziom przeciwnika, który jest 2/3/4 od góry (w zależności od tego jako który się dołącza). Co z kwestią poziomów ponad limit?
Takie rozwiązanie zresztą niewiele się różni od obecnego, ba!, jest nawet gorsze dla niskich lv (walka 50 vs 15,51 , do 50 może dołączyć 50, czego by nie było w obecnych warunkach).
Jeśli obrońca ma 50+30+30+20, to atakujący z 50 lv może dobrać najpierw kogoś ze zbioru 30,30,20. Jak dobierze 30 to potem ze zbioru 30, 20 itd.
@MoP
Propozycja z wepchnięciem ożywienia do questa - OK, info o bójkach przed pierwszą mapą tego typu - OK. Dalej bym już nie ingerował, bo za dużo niańczenia też nie powinno być.
Jeśli chodzi o przeczekanie to ja postuluję ograniczenie użyć do 1/os i 2/drużyna. Więcej użyć to tylko przedłużanie walk.
Nie róbcie żadnych przedziałów.
Tomi patrz na to:
https://mfo3.pl/r/b0ea23a3f
Mógłbyś zrobić z tymi przewagami porządek???
Bo gdzie tu wyrównana walka!?....
Pamiętam, że jeszcze w mfo2 był system tzw. czaszek, białych, które trzymały się przez 3 dni i czerwonych przez tydzień nie pamiętam. Dostawało się je jako karę za wielokrotne ataki na innych graczy. Wtedy takowy gracz nie miał ochrony po zabiciu i chyba mógł być zaatakowany przez każdego, jeśli miał czerwoną czaszkę. To mniej więcej o to chodzi teraz z Gildią Łowców.
Tutaj trik byłby taki sam, czaszki dostaje się jako karę za wielokrotne atakowanie słabszych. Na potrzeby podania przykłądów załóżmy, że będą 2 rodzaje czaszek, białe i czerwone. Jednak jakie kary powinny mieć takie czaszki?
CZERWONA CZASZKA - dostaje się ją za atak na 10 słabszych lvl w ciągu 3 dni albo coś tego typu, liczby nie są ważne.
Ponieważ atak przez każdego nie zda tutaj egzaminu, jeśli będzie ją miał 50 lvl, bo i tak tylko 50 lvl atakuje 50 lvl. Żeby było ciekawiej można to zrobić tak, że delikwent z czerwoną czaszką nie może brać pomocy w bójce. Nawet jeśli jest atakowany. Wtedy można się mścić na takim kimś. Np. 47 atakuje 50 lvl z czaszką, bierze pomoc w postaci drugiego 47 i mogą go zabić. Albo jak taki pokaże się przy innych, np. Na uroczej w godzinach szczytu, to nawet dwa 50 łapią takiego delikwenta i spuszczają mu łomot. Oczywiście nie muszę wspominać o braku ochrony przed atakami. Sam sobie zasłużył na taki los.
To skutecznie odstraszy osoby regularnie atakujące słabsze lvl. Brak brania pomocy, jak wspomniał gdzieś wcześniej MoP.
BIAŁA CZASZKA - powinno się ją "łatwiej" dostawać, ale mniej restrykcyjna, np. może wziąć 1 osobę do pomocy. (czyli może być 4 na max 2)
Jeżeli będzie wprowadzony jakiś system, nazwijmy go tych czaszek, karzący graczy za atakowanie słabszych, wtedy ograniczenia poziomowe nie będą potrzebne, a nawet popsułyby całą zabawę. Później można by dograć szczegóły, jak już się uzna ogół pomysłu, np. nie zmieniać kosztu energii za bójkę, czaszki nie od ilości osób, ale od różnicy poziomów, nagrody za pokonanie czaszek od Gildii Łowców itp.
Ten system bardzo dobrze działał w mfo2 , uważam że tutaj też by się sprawdził. Szczególnie, że tutaj jest bardziej i lepiej rozbudowany system walk niż w mfo2. Co o tym sądzicie?
EDIT: Już pamiętam, biała znikała po ataku/atakach, a czerwona po jakimś czasie.
Co do czaszek to masz jeszcze otwarty temat z dyskusją o nich:
https://forum.mfo3.pl/showthread.php...hlight=czaszki
Ref.
To znikną te przewagi u osób atakujących? Bo nie wiem czy nabijać 50 lvl...