Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 69

Temat: Kilka wrażeń z gry

  1. #1
    benerit-W2
    Konto usunięte

    Kilka wrażeń z gry

    Dzięki za udostępnienie dema. Czuję się zobligowany do podzielenia się kilkoma uwagami na temat gry.

    1. Gra wygląda świetnie, ale czy będzie płynna na wolniejszym sprzęcie? W MF grałem często na starym laptopie z wolnym połączeniem internetowym, wtedy chodzenie postacią było bardzo wolne, tutaj nie wyobrażam sobie nawet tego.
    Może zrobić ułatwienia dla osób z wolnym netem? Np plik z grafikami do ściągnięcia na dysk.

    2. Walki - uderza mnie strasznie małe różnice w zadawanych obrażeniach. Jeśli potworek wali powiedzmy 50hp to oczekiwałbym co najmniej +/-20% różnicy. Teraz walcząc i mając mało hp nawet nie leczę się, gdyż wiem że po ataku przeciwnika i tak zostaną mi hp.

    Wiem, że oczywiście jeszcze są krytyki, ale to co innego.
    3. Kupowanie w sklepach:
    - najważniejsze to dodać jakieś zakładki w stylu: nakrycia głowy, miecze, buławy etc. Nawet teraz jak mało jest przedmiotów szukanie ich bywa kłopotliwe.
    - przy kupowaniu często gra się zacina. Klikam na przedmiot wpisuje ile chce kupić, rzeczy pojawiają się w plecaku ale ekranik ilości sztuk nie znika. Muszę kliknąć "odśwież" i wtedy wracam do mapki ale od razu jest dialog ze sklepikarzem aktywny (w sensie widoczny i kliknięcie otworzy sklep)

    4. System swobodnego chodzenia i walk za energię bardzo mi się podoba. Jednak zauważyłem, że energia jest wspólna dla wszystkich postaci jakie na koncie się stworzy. Czy tak właśnie powinno być?

    5. System 5 mikstur życia na walkę wydaje się świetny, ale moim zdaniem ma wadę. Każdy kolejny przeciwnik dużo bardziej niż w MF2 wymusza u nas lepsze statystyki. Tu przysłowie "i herkules d**a gdy wrogów kupa" ma naprawdę istotne znaczenie. Proponowałbym jednak w zależności od ilości przeciwników zwiększyć ilość mikstur. Później będzie dochodzić do kuriozalnych sytuacji, że na walkę z 1 przeciwnikiem wystarczy lv10 na walkę z 2 lv 12 a na walkę z 3 czy 4 lv 25. Będzie to stwarzać problemy z dostosowaniem trudności map.

    6. Odnośnie powyższego. Możliwość wyboru atakowanego przeciwnika to teraz zbawienie i niezłe ułatwienie.

    7. Zróbcie bossy troszkę bardziej nieprzewidywalne (więcej czarów i umiejętności) i piszcie im skrypty trochę lepiej. Dla przykładu teraz gacki wysysają energię mają 100% życia.

  2. #2
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,966
    Cytat Napisał benerit-W2 Zobacz post
    Dzięki za udostępnienie dema. Czuję się zobligowany do podzielenia się kilkoma uwagami na temat gry.

    1. Gra wygląda świetnie, ale czy będzie płynna na wolniejszym sprzęcie? W MF grałem często na starym laptopie z wolnym połączeniem internetowym, wtedy chodzenie postacią było bardzo wolne, tutaj nie wyobrażam sobie nawet tego.
    Może zrobić ułatwienia dla osób z wolnym netem? Np plik z grafikami do ściągnięcia na dysk.
    Mapki na dysku są kłopotliwe z 2 przyczyn:
    - przeglądarki mają zabezpieczenia, które nie pozwalają czytać plików z dysku lokalnego i trzeba mocno kombinować/odpowiednio je konfigurować (każdą inaczej) aby to zadziałało. To powoduje zamieszanie i lawinę fałszywych zgłoszeń że "coś nie działa".
    - przy zmianie jakiejkolwiek grafiki trzeba powiadamiać graczy, aby zaktualizowali pliki - a jeśli tego nie zrobią - znowu lawina zgłoszeń że coś nie działa.

    Trochę to nie warte zachodu, bo raz wczytane mapki siedzą sobie w pamięci przeglądarki i już ponownie się nie ściągają (o ile nie czyścimy ciągle zawartości offline).
    W przypadku zmian na mapach my jako twórcy gry mamy możliwość automatycznego "powiadomienia" przeglądarki, że ma pobrać świeży obrazek.


    Cytat Napisał benerit-W2 Zobacz post
    2. Walki - uderza mnie strasznie małe różnice w zadawanych obrażeniach. Jeśli potworek wali powiedzmy 50hp to oczekiwałbym co najmniej +/-20% różnicy. Teraz walcząc i mając mało hp nawet nie leczę się, gdyż wiem że po ataku przeciwnika i tak zostaną mi hp.

    Wiem, że oczywiście jeszcze są krytyki, ale to co innego.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwiększyć losowość, ale czy to konieczne? Przy małych obrażeniach na początku gry te różnice są małe - potem wzrosną.

    Cytat Napisał benerit-W2 Zobacz post
    3. Kupowanie w sklepach:
    - najważniejsze to dodać jakieś zakładki w stylu: nakrycia głowy, miecze, buławy etc. Nawet teraz jak mało jest przedmiotów szukanie ich bywa kłopotliwe.
    - przy kupowaniu często gra się zacina. Klikam na przedmiot wpisuje ile chce kupić, rzeczy pojawiają się w plecaku ale ekranik ilości sztuk nie znika. Muszę kliknąć "odśwież" i wtedy wracam do mapki ale od razu jest dialog ze sklepikarzem aktywny (w sensie widoczny i kliknięcie otworzy sklep)
    Jeśli chodzi o przeglądanie itemków to rzeczywiście dobrze było by dodać jakąś możliwość sortowania po poziomie i typie.
    Jeśli chodzi o ten błąd - trzeba zgłaszać takie rzeczy w dziale błędy, bo inaczej mogą nie zostać zauważone/poprawione.

    Cytat Napisał benerit-W2 Zobacz post
    4. System swobodnego chodzenia i walk za energię bardzo mi się podoba. Jednak zauważyłem, że energia jest wspólna dla wszystkich postaci jakie na koncie się stworzy. Czy tak właśnie powinno być?
    Tak


    Cytat Napisał benerit-W2 Zobacz post
    5. System 5 mikstur życia na walkę wydaje się świetny, ale moim zdaniem ma wadę. Każdy kolejny przeciwnik dużo bardziej niż w MF2 wymusza u nas lepsze statystyki. Tu przysłowie "i herkules d**a gdy wrogów kupa" ma naprawdę istotne znaczenie. Proponowałbym jednak w zależności od ilości przeciwników zwiększyć ilość mikstur. Później będzie dochodzić do kuriozalnych sytuacji, że na walkę z 1 przeciwnikiem wystarczy lv10 na walkę z 2 lv 12 a na walkę z 3 czy 4 lv 25. Będzie to stwarzać problemy z dostosowaniem trudności map.
    Zawsze zostaje expienie w teamie ;]
    Zastanowimy się jeszcze nad tą kwestią.

    Cytat Napisał benerit-W2 Zobacz post
    7. Zróbcie bossy troszkę bardziej nieprzewidywalne (więcej czarów i umiejętności) i piszcie im skrypty trochę lepiej. Dla przykładu teraz gacki wysysają energię mają 100% życia.
    Gacki skrypt mają już poprawiony. Co do bardziej "fikuśnych" bossów to nie można wszystkiego umieścić do 10 lv. Z czasem dojdą nowe ciekawsze zdolności itp. Początek musi być dosyć łatwy.

  3. #3
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,966
    Proszę też inne osoby, żeby również dzieliły się swoimi wrażeniami (w końcu po to są testy).
    Jak podobają Wam się mapki, layout strony, walka i inne aspekty gry. Czy coś Was zaskoczyło? A może wszystko jest tak jak to sobie wyobrażaliście?
    Wprawdzie to tylko wersja demo i tak naprawdę wielu rzeczy jeszcze nie ma, ale jakąś opinię można sobie już wyrobić.

  4. #4
    Nocny Lowca-W1
    Konto usunięte
    1) Oprawa graficzna naprawdę dobra jest. Styl i rozstawieni natury terenów pasuje do całości "dema"
    Bardzo dużym plusem jest to iż nawet nie gdzieś ta wiewiórka się znajdzie i robi pozytywny efekt wizualny.
    2) Dziennik misji powinien być w dogodniejszym miejscu ( ale to już jest zamieszczona rozmowa w innym temacie ).
    3) Z atrybutami jest to trochę skomplikowanie na początku ponieważ coś co wybierzemy na początku ( jaka broń ) już jest formą pewnego stylu walki. Ale to jest łatwo do opanowania i wydaje mi się że będzie to wielki plus w systemie walki.
    4) W zakładce "uzbrojenie" można by trochę widoczniej zaznaczyć eq jakie mamy założone ponieważ trochę się " zlewa " jak mamy więcej rzeczy.

    Graficznie to szczerze mówiąc jest trochę lepiej niż się spodziewałem .
    Bardzo fajny jest podgląd mapy , jak i muzyka . Jeśli komuś nie pasuje jest możliwość wyłączenia .
    Ostatnio edytowane przez Nocny Lowca-W1 ; 30-12-2010 o 10:42

  5. #5
    Cervantez-W1
    Konto usunięte
    1. Grafika fajna, fajnie, ze sa wlasnie te drobne dodatki jak jakies zwierzatka.
    2. Atrybuty-ciekawa rzecz, ale troche irytujace jest to, ze ile dostajmy do ataku jednego atrybutu, tyle samo odejmuje nam sie w przeciwnym atrybucie. No, ale moze i to bedzie dobre, zobaczymy.
    3.System walk wydaje sie ciekawy, gdy wejda do gry wszystkie klatwy itd. Rozwiazanie z brakiem expa w walkach wydaje mi sie... Kontrowersyjne? No, ale zobaczymy
    4. Podoba mi sie opcja autozgrupowania druzyny, to bedzie fajna opcja, zeby przeprowadzic slabszego kolege gdzies daleko, nie bedzie sie trzeba az tak trudzic jak w v2.
    5.Handlowanie tez jest dosc ciekawe, ale powinien wejsc tez targ, zeby mozna bylo wystawic cos do licytacji.

  6. #6
    mtnm
    Konto usunięte
    Mnie przede wszystkim cieszy, że znalazłem w demie sporo rozwiązań zmuszających graczy do aktywności, a nad którymi w węższym czy szerszym gronie wcześniej dyskutowaliśmy. Mam jeszcze nadzieję, że część statystyk "bojowych" będzie np. codziennie znikała premiując aktywnych graczy.

    Targ, handel - tego jest niewiele, ale mam nadzieję, że o ile handel uzbrojeniem i miksami będzie uwolniony, o tyle eq wpływające na zdolności osobiste nie będzie podlegało handlowi.

    Już widać, że mfo3 będzie o wiele bardziej nastawione na grę zespołową. Dużo osób tego chciało - więc to może i dobrze. Przynajmniej poprawi się znaczenie, a może i jakość, drużyn

    Zabezpieczeń też jest więcej - choć tu nie mam złudzeń, że głupoty/naiwności wielu graczy żadne zabezpieczenia nie pokonają...

  7. #7
    benerit-W2
    Konto usunięte
    Jeszcze kilka uwag:

    1. chciałbym w walce podgląd działania przedmiotów, to ułatwi życie początkującym graczom, a szczególnie przy ściąganiu statusów
    2. powinna być jakaś możliwość ustawienia kolejności przedmiotów w walce, teraz jak otwiera się lista wydaje się być bardzo chaotyczna
    3. jeśli pasek energii jest wspólny dla wszystkich postaci gracza, to znaczy że teraz nie będzie już się zwiększał z każdym lv? (rozumiem, że w demie tego nie było, ale całkowitą rezygnację z tego uważam za błąd). Czy też zostawiacie sobie to na "płatności za MF"
    4. otwieranie okna z questami trwa za długo (za dużo klikania, a za pierwszym razem to sporo tego szukałem). Jeśli questy są ważne to powinny być bardziej wyeksponowane.
    5. Gra samotna vs. Gra drużynowa. Jedno i drugie jest ważne. Fajnie, że MF3 zwiększy znaczenie drużyn i sprawi, iż walki drużynowe będą bardzo ciekawe, ale z drugiej strony proszę nie zapominać o graczach którzy nie lubią social-live i mają ochotę sobie samemu klikać. Gra powinna być tak skonstruowana, aby nigdy nie wymuszała zagrań grupowych w celu przejścia fabuły.
    6. Tak na przyszłość bardzo proszę dodajcie w ustawieniach gry opcję "ignoruj zaproszenia do drużyn"
    7. Te wszystkie kwiatki, kotki, gniazda itp to super sprawa. Aż się zastanawiałem, czy to 'coś' to tylko tło czy może jest z tym jakaś interakcja

    8. Ogólnie jeden pomysł do gry: Fajnie jakby co np 10lv była możliwość wyboru jakiegoś skilla czy umiejętności, które by coś dawały postaci i sprawiały, że byłoby większe zróżnicowanie niż tylko po różnych statystykach. Takimi umiejętnościami byłoby np: stały bonus do jakiegoś typu broni, czy obrona przed, bonus do exp (dla lubiących exp ), zwiększone prawdopodobieństwo krytyka itp... Co tylko można sobie wymyślić. Ważne aby nie były to super umiejętności, ale drobne zróżnocowanie postaci.

    życzę dalszych owocnych prac nad grą

  8. #8
    judasz666666-W2
    Konto usunięte
    Gra się dobrze, jedyna obawa to że przy 50lvl żeby wbić następny poziom to trzeba będzie tydzień, a przy 100 miesiąc. I jeszcze jedno, czy tak z założenia jest, że magowie muszą wybrać wbijanie level'a czy zbieranie punktów AP?

  9. #9
    Cytat Napisał judasz666666-W2 Zobacz post
    I jeszcze jedno, czy tak z założenia jest, że magowie muszą wybrać wbijanie level'a czy zbieranie punktów AP?
    Dlaczego? Doświadczenie i punkty AP zdobywasz w każdej zwycięskiej walce z potworem/bossem. Oczywiście należy brać pod uwagę limit poziomu (wtedy nie zdobywasz doświadczenia) i to, kiedy masz na sobie wszystkie gemy/zdolności/zaklęcia nabite (wtedy też siłą rzeczy nie zdobywasz AP). Pamiętaj, że tylko te zaklęcia, z których korzystasz podczas walki dostają punkty AP.

  10. #10
    judasz666666-W2
    Konto usunięte
    Walcząc z żabą 12 expa i 1 AP 15 złota, a z 2 osami 6 expa, ale 2 AP i 8 złota. To robi różnicę między wojem a magiem. Z kasą powinno być odwrotnie. Więcej AP więcej złota bo mag miksy many kupuje, a z os życia lecą.

  11. #11
    Ilość zdobywanego AP zależna jest od ilości przeciwników.

  12. #12
    judasz666666-W2
    Konto usunięte
    Ale wojownik 2x szybciej wbije level, gdy mag bedzie wbijał AP.

  13. #13
    Tak właściwie nie wiem dlaczego widzisz w tym przewagę jednej lub drugiej profesji. Tak Wojownik, jak i Mag potrzebują nabijać punkty AP.

  14. #14
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    17,966
    Rozbieżności pomiędzy ilością EXP i AP są jedynie na najniższych poziomach, co wynika z zaokrągleń.

  15. #15
    vayneal-W3
    Konto usunięte
    mnie przeszkadza jedynie to że nie wiem dokładnie kiedy i gdzie zaatakuje mnie potworek ;/ zdecydowanie wolałbym aby było to tak jak w poprzednich wersjach ze co ruch to praktycznie jakaś walka

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •