Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 26

Temat: Lokacje z automaczynym wpisem na arene w trybie auto-pvp.

  1. #1
    Użytkownik Avatar Ash
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    296

    Lokacje z automaczynym wpisem na arene w trybie auto-pvp.

    Propozycja z mojego postu tego tematu. https://forum.mfo3.pl/showthread.php...826#post102826

    Dokładnie mówiąc to proponuję w niektórych lokacjach wstawić automatyczny wpis do areny.
    Gdybym myślał o lokacji gdzie wrzucić automatyczny wpis to chyba byłaby to mapa świata. Wychodzisz na miasto i klikając na "arena" dostajesz wypis graczy w przedziale lvlowym i rankingowym. Zapis byłby tylko do walk auto-pvp, bez zbędnego czasu na przygotowanie. Szybka walka, po której dostaje raport. Wypisać można się tylko po wyjściu z lokacji.
    Wydaję mi się, że po przegranej walce nie powinno cofać do miasta, bo byłoby to zbyt brutalne z racji tego, że nie trzeba się wiele wysilić, by kogoś zaatakować (w mf2 jednak trzeba było wskoczyć na pole i liczyć, że przeciwnik się nie ruszy). Dodatkowo jakieś blokady czasowe pomiędzy walkami z jednym graczem byłyby ok. Osobiście nie wiem czy mapa świata jest dobrym miejscem, bo zbytnio nie chodzi tam wiele osób, ale lokacje ze zbieractwem czy czymś podobnym też są w porządku.


    Walki automatyczne spadły na trzeci(?) plan w tej grze, a jest to przecież jeden z głównych cech świata MF. Dlaczego? Nie wiem, ale sugerując się postem Tomiego to atakowanie graczy na mapie jest zmuszaniem do walk i krzywdą dla słabszego gracza (przez 6 lat nie miałeś z tym problemu).
    Za dużo wygodnych opcji dla tych co grają na fabułę (uwielbiam te stwierdzenie, jakie to jest zajebiste w grach typu mmo) i ogólnie rzecz biorąc praktycznie możliwe jest przejście całej dotychczas stworzonej fabuły bez ani jednej walki. To jest nielogiczne w RPG, a jak ktoś nie lubi walczyć to niech pogra w tetrisa.
    Nie twierdzę, że MF3 jest lipny, ale zbyt dużo uwagi zostało poświęconej na aspekty fabularne, a PvP zostało potraktowane z mniejszą uwagą i teraz powoli coś rusza z tym, ale póki nie będzie swobodnych walk, gdzie wystarczy tylko moja chęć na walkę to cały czas tak będzie.
    [SIGPIC]https://forum.mfo3.pl/image.php?type=sigpic&userid=2435&dateline=1426333 822[/SIGPIC]

  2. #2
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,289
    PvP zostało potraktowane z mniejszą uwagą
    Tylko wtrącę, ze zostało potraktowane z dużą uwagą, ALE z założeniem, że walczą głównie osoby, które tego chcą i o zbliżonych umiejętnościach.

    przez 6 lat nie miałeś z tym problemu
    miałem, stąd założenie j/w.

    Ale temat dobry - jestem ciekawy co sądzą inni.

  3. #3
    Doktor Lewatywa
    Konto usunięte
    Dla mnie mogło by być, byle proste walki bez statusów i zdolności. Nie każdemu chce ustawiać się super skomplikowany skrypt.

  4. #4
    musaraj
    Konto usunięte
    Przecież mało kto bywa na mapie świata - raczej w każdej lokacji poza miastami :>

  5. #5
    Użytkownik Avatar Ash
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    296
    Tylko wtrącę, ze zostało potraktowane z dużą uwagą, ALE z założeniem, że walczą głównie osoby, które tego chcą i o zbliżonych umiejętnościach.
    A wyszło niestety tak, że chyba 10% osób z około bariery levelowej walczy. Sam dzięki Twojemu postowi zacząłem walczyć w tym trybie, bo sądziłem, że tych żetonów uzbieram. Zapisany na arenę jestem jakieś 3 dni non-stop, ale dziś tylko dwie walki. Moim zdaniem trzeba, albo zmusić graczy, by w pewnych lokacjach te walki się odbywały płynnie, albo pokazać, że walki auto wcale nie są takie straszne, a sam skrypt nie jest wielce trudny. Dlatego liczę na jakieś bonusy dla graczy walczących, które zachęcą innych. Unikaty są dobrym pomysłem, ale może pomyśleć nad czymś innym? Bustery w zdobywaniu expa? Większa szansa na zdobycie ekwipunku z minibosssa? Żetony mają duży potencjał, ale moim zdaniem to właśnie walki powinny być głównym sposobem na ich zarobienie (minimum 90% całej gry) i dobrze, że została wprowadzona poprawka u ryb.
    Osobiście uważam, że lokacje z zapisem automatycznym na arenę są potrzebne. Gra staję się za bardzo wygodna i spokojna, a nie tędy droga.


    Nie każdemu chce ustawiać się super skomplikowany skrypt.
    W takim razie po co są opcje walki w auto i sam skrypt? Nie chcę znowu podkreślać, ale to cały czas jest My Fantasy i albo ma się skrypt albo go się nie ma. Proste. Dodatkowo istnieje dział Projekt MF i każdy ma prawo tam zapytać o pomoc.
    Zostały dodane już pomoce dla początkujących i jeśli nie potrafią co niektórzy wysilić się, by rozróżnić znaki mniejszości i większości to jest problem. Druga sprawa, że skrypty w porównaniu do inteligencji w mf2 są o wiele bardziej przejrzyste i stworzyć coś własnego jest kwestią kilku minut.


    Małe zainteresowanie tematem, a liczyłem na burzę mózgów.
    [SIGPIC]https://forum.mfo3.pl/image.php?type=sigpic&userid=2435&dateline=1426333 822[/SIGPIC]

  6. #6
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,289
    Małe zainteresowanie tematem, a liczyłem na burzę mózgów.
    Szczerze mówiąc też na to liczyłem, bo naprawdę jestem otwarty na propozycje - ale bardziej w stronę zachęcania graczy niż zmuszania. Gdyby wszyscy, którzy są w jakimś stopniu zainteresowani PvP zapisali się na arenę to było by z kim walczyć.

    Odnośnie całej tej sytuacji ze zmuszaniem - zdaję sobie sprawę, że naprawdę fajne jest polowanie na takich nieprzygotowanych graczy o niskich umiejetnościach - tyle, że jest to frajda mocno jednostronna. Ja to obrazowo widzę tak:

    Jest grupa wilków, która stoi za krzakiem i czeka, aż po ścieżce obok przejdą owieczki i po kolei je atakują. Owieczki, jak to owieczki ani walką zainteresowane, ani do niej przygotowane, ani w niej biegłe - za każdym razem dostają łupnia i są konsumowane. Zabawa owszem przednia - dla wilków i wcale tu nie ironizuję, bo tak rzeczywiście jest. Problem w tym, że z czasem owieczek zabraknie lub będą omijały dane miejsce szerokim łukiem. Pisząc miejsce mam tu na myśli nie tylko daną lokację, ale i grę - to już nie te czasy gdzie gracz zaciska zęby i gra dalej - jak jest za bardzo nękany to zmienia grę (ma setkę innych do wyboru) i panuje zasada - za trudno -> nie gram (niestety, albo stety tak "nowe" pokolenie graczy zostało przyzwyczajone). Takich graczy jest coraz więcej (większość) i cóż można na to poradzić.

    W związku z powyższym uważam, że PvP powinno rozgrywać się głównie pomiędzy wspomnianymi wilkami - to one powinny wyjść na środek łąki (arena) i powiedzieć "ja tu rządzę - i czekam na chętnego kto sądzi inaczej". I tu zaczyna się problem - wilki nie bardzo mają chęć na walkę na takich zasadach, bo to już nie takie fajne - raz, że innych wilków niewiele (realna liczba graczy nastawiona na PvP), dwa, że walka z nimi ciężka i często można przegrać. Inna sprawa, że co bardziej ciekawskie owieczki potrafią same się poprowadzić na rzeź - widać na arenie w okolicach minimalnego ranku, ale taka owieczka już "wyżej" nie będzie dostępna, bo poza minimalny rank nie wyjdzie - więc nawet gdyby można było kosić owieczki do woli to nadal ranku się na tym nie zdobędzie. Owszem można znieść widełki rankingowe, ale wtedy to już nie jest rank tylko wskaźnik "ile owieczek mi się udało pokonać". Naprawdę nie wiem czy to dobra droga.

    Właśnie dlatego szukam przede wszystkim takich rozwiązań, które by spowodowały, że wilki zechcą "pogryźć się we własnym gronie". Najlepiej coś prostego i genialnego

  7. #7
    Shaggyyy
    Konto usunięte
    tomi zrób taki mini event że przez jeden dzień dla osób zapisanych na arenie i toczących pojedynki bedzie przewidziana nagroda dla każdego kto stoczył minimum 10 walk bez znaczenia czy wygra czy przegra 10mf / unikat / lub złoto oraz dla osoby która zdobędzie najwięcej żetonów 30mf prze jeden dzień oczywiście .. moze ludzie przekonają się ze walki nie są takie złe i "za darmo" będą chcieli walczyć moze spowoduje to przyrost osób zapisanych na arenie. Chyba warto zaryzykować. ja osobiscie nie preferuję walk automatycznych wole manualne jeśli walki auto były zrobione w taki sposób ze postać uzywa tylko leczeń i mixów to tez sporo osób by się na to pisało bo na prawdę nie kazdemu a nawet mi nie chce sie układać skomplikowanych polecen w skrypcie wykorzystujących masę zdolności

  8. #8
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,289
    Powiedzmy, że mamy takie propozycje:
    a) coś pożądanego w sklepiku za żetony (unikaty w jakimś ograniczonym zakresie i czasie)
    b) wspomniany wyżej event z nagrodami za same walki na arenie (do dopracowania) - musiał bym sprawdzić z jackiem czy to da się wykonać "od ręki" czy trzeba będzie coś przerabiać w silniku.
    c) uproszczone walki auto (bez zdolności)
    -----
    a poza tym ewentualne zmiany w plusach

  9. #9
    Shaggyyy
    Konto usunięte
    event to nie raczej nie problem nie znam się na tym ale wystarczy ustawić npc gdzieś w mieście i wyrazić chęć udziału od tej pory jesteśmy zapisani do walk auto lub manual lub do obu równocześnie i nie możemy sie wypisać do czasu trwania eventu jedynie wylogowanie by nas wypisało ale tylko do czasu ponownego zalogowania jakiś prosty skrypt na liczenie wygranych walk itp. potem u npc można by było odebrać nagrodę ale mówię że nie znam się na tym od technicznej strony wiec nie wiem czy to jest łatwe czy nie bardzo do zrobienia

  10. #10
    Użytkownik Avatar Ash
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    296
    A może w następnym upku wprowadzić jakiś event fabularny którym byłaby "arena gladiatorów" (?). Gracz musiałby stoczyć jakąś liczbę walk o rank i wtedy na takiej arenie mógłby walczyć z mini-bossem. To jest pomysł do dopracowania i jeśli się podoba to mogę go rozwinąć.

    EDIT: A może na arenie zdjąć blokadę żetonów od 31 lvl?
    Ostatnio edytowane przez Ash ; 31-07-2012 o 13:47
    [SIGPIC]https://forum.mfo3.pl/image.php?type=sigpic&userid=2435&dateline=1426333 822[/SIGPIC]

  11. #11
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,289
    EDIT: A może na arenie zdjąć blokadę żetonów od 31 lvl?
    Ale przecież nie ma takiego limitu - limit jest od pewnego progu ranku - 2x minimalny na dany lv

  12. #12
    Użytkownik Avatar Ash
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    296
    Tak, o to mi chodzi tylko widocznie źle się wyraziłem. Walki na arenie byłyby łatwym zarobkiem na żetony.
    [SIGPIC]https://forum.mfo3.pl/image.php?type=sigpic&userid=2435&dateline=1426333 822[/SIGPIC]

  13. #13
    Użytkownik Avatar Val Gaav
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    236
    -event by dobrze wyglądał w postaci np co tygodniowych walk na zasadzie że każdego aktywnego gracza system zapisze do walki automatycznej w przedziale lv , jedna walka na tydzień to nie tragedia
    -wg mnie dobrym założeniem było by powiązać postęp w fabule z walkami o ranking , min poziom od którego jest przyznawany ranking to połowa max dostępnego przy aktualizacji. Nowe miasta i tak nie będą szybciej robione jak co pół roku to nie jest problemem z dojściem do wymaganego minimum .
    Sklep za żetony w którym można kupić np strój , jakiś ekwipunek będący alternatywna dla tych co ich nie stać na wydawanie setek k złota , czy tam powiększyć depozyt na złoto czy przedmiot ( tyle że przelicznik był by większy nie 50 żetonów tylko np 70 , taniej by wyszło kupić za mf ) nikt tego nie będzie zdobywał w jakiś wielkich ilościach to nie odbije się na kupowaniu mf , albo buster typu 2x exp /ap/złoto przez 100 energii
    -uproszczone walki jak najbardziej za

  14. #14
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    18,289
    Cytat Napisał Ashiro Zobacz post
    Tak, o to mi chodzi tylko widocznie źle się wyraziłem. Walki na arenie byłyby łatwym zarobkiem na żetony.
    Problem w tym, że trzeba zachować umiar z tą "łatwością" - brak progu to łatwe wyłudzenia. Trzeba wziąć pod uwagę, ze jeśli żetony staną się zbyt cenne to doprowadzi to do tego, że nie wygrane będą celem walk tylko nabijanie sobie żetonów. Granica jest cienka - żetony powinny głównie zwracać koszta.

  15. #15
    El Fortuno
    Konto usunięte
    A ja porusze nie co inny kontekst.
    Cały czas administrację obchodzą gracze którzy nie walczą i nie będą walczyć , w ten sposób zapominacie o ludziach którzy toczą walki. Dla nich nic nie zostało wprowadzone jako zachęta do dalszych walk. Nawet nie widac ich w rankingach. Ktoś wywalczył sobie ponad tysiąc punktów rankingowych i będzie widoczny w topce przez 3 dni to Śmiech. Klikam na rankingi i patrzę 1 miejsce postać co nawet 400 pkt nie ma. A Ci co naprawdę już coś osiągnęli zostają pominięci. Dawny sposób rankingowy był lepszy. Po wprowadzeniu tego i tak nie wiele sie zmieniło. Powinniście bardziej szanować graczy którzy naprawdę wykazują zapał do walki. I organizacja turnieju nie była by głupim pomysłem , jakiś unikalny out dla zwycięscy nie zubożył by administrację. Z waszych testerów aktywnie walczą tylko dwaj . Wiec to chyba też o czymś to świadczy.
    Czyli podsumując zadbajcie też o tych którzy walczą.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •