Jak wiadomo brakuje w MFO wydarzeń, które pobudzałyby grę. Jedynym takim wydarzeniem aktualnie są igrzyska śmierci, które jak wiadomo są dość popularne, wywołują niemałe emocje oraz zwiększają liczbę aktywnych graczy na czas ich trwania. Jednak jest to wydarzenie praktycznie w pełni drużynowe i mimo wszystko uzależnione od posiadanego eq. Przez co część graczy nie odczuwa pełnej przyjemności z uczestnictwa w nich.
Wychodząc tej grupie naprzeciw oraz jednocześnie nie zapominając o innych chciałem wysunąć propozycję eventu cotygodniowego nazwanego
"Król Góry"
Nim jednak przejdę do opisu szczegółowego wypisałbym jakie warunki moim zdaniem musiałoby spełniać wydarzenie, aby zapewniało jak najwięcej rozrywki, jak największej grupie graczy.
a)Czas trwania do 2 godzin
b)Jedna porażka nie dyskwalifikuje od razu z niego.
c)Ograniczenie współpracy drużynowej/grupy graczy do minimum
d)Ograniczenie wpływu sytuacji zewnętrznej (poza eventowej) na moc naszej postaci na evencie. (eq, gemy itp.)
e)Tylko dla graczy z granicy max_lv
f)Możliwa jak największa różnorodność rozgrywki dla gracza za każdym razem.
Po zebraniu powyższych warunków. Stworzyłem zarys czegoś co spełniałoby chociaż w części każdy z warunków.
1. Początek eventu.
Na początku eventu (Dla dalszych rozważań przyjmijmy Piątek 18:50), każdy z graczy kto zadeklaruje chęć udziału w wydarzeniu zostaje przeniesiony do "zbrojowni" zostawiając przed nią cały swój dobytek, który będzie mógł odebrać po całym wydarzeniu.
Podsumowująć, będąc w zbrojowni jesteśmy GOLI.
Dostajemy 10 "TALONÓW", które będzie można w zbrojowni wymieniać na różne przedmioty potrzebne w zdobywaniu góry.
Wymieniamy je u odpowiednich NPC.
ZBROJMISTRZ-
*Za każdy talon daje nam jedną sztukę wybranego uzbrojenia.
Otrzymywane uzbrojenie jest z przedziału bonusów 0-8. Przy czym rozkłady byłby takie, że największa szansa jest na +3, zaś najmniejsza na 0 i 7/8.
Za otrzymane talony gracz może wybrać do 10 sztuk uzbrojenia, minimalnym jest 0 ,ale co oczywiste nikt nie pójdzie goły i wyda co najmniej 5sztuk ,a pewnie dojdzie to do 8 sztuk ekwipunku by być gotowym na obie profesje.
Pozostałe (przyjmijmy 2 talony) może gracz wydać losując jeszcze raz sztukę danego ekwipunku jeśli mu się nie spodobała lub u innych NPC na inne udogodnienia.
ALCHEMIK-
Za talony daje nam odpowiednie ilości misktur specjalnych.
Odno1/2/3 , mobilki , osłony itp. Może za wymierną cene również jakieś eliksiry, które dawałyby jedno dodatkowe leczenie (max hp i max mp) w kluczowej walce (1eli - 1 talon)
Sens istnienia alchemika wyjaśnie później.
Jubiler-
Daje nam 13 gemów, napakowanych na maxa. Które sami sobie wybierzemy.
+3 za każdy użyty talon
Arcymag -
Daje nam do 12 zdolności które mozmy używać podczas eventu. Napakowane na maxa.
+2 za każdy talon użyty
Doświadczony wojownik-
Daje możliwość ustawienia za darmo maksymalnego czasu jaki gracz poświęca na 1 turę. (sens wyjaśnie później)
Przewodnik -
Ostatni NPC, który wysyła nas już na "arenę"
Daje nam on po 100 potków many/zycia kazdego poziomu oraz pewną ilość przedmiotów specjalnych (dla każdego gracza tą samą)
Ustawiamy sobie u niego również atrybuty na czas trwania eventu.
Podsumowując pierwszą fazę. Widać, że ilość potków specjalnych jest ograniczona. Będzie to kładło nacisk na rozważne ich używanie w czasie eventu. Dodatkowo losowanie przedmiotów sprawi to, że nie zawsze będą wygrywały te same osoby. Ale pewnie umiejętności walki i tak będą nadal ważne, by przeciętny wynik był jak najwyzszy.
2. Faza areny.
Przewodnik wysła nas na arenę(19:10). Zaczynamy od poziomu pierwszego. Po wejściu gracze mają 3min na jej przeszukanie(prezenty/bonusy), zobaczenie swoich przeciwników, następnie o 19:13 losuje mu przeciwnika o którym wie tylko jaką ma profesje. Po 2min przygotowaniu.
Zaczyna się walka, w której każdy gracz ma do dyspozycji po 240sec na wykonanie ruchów w całej walce. (Tu jest zastosowanie DOŚWADCZONEGO WOJOWNIKA, bo czasami można przyafczyć i zmarnować dużo sec, taki limit jaki on nadaje zmniejszy dotkliwość tego efektu).
Gdy dany gracz straci swój czas walka jest prowadzona przez auto. Jak obaj - autowalka - koniec walki.
To sprawia ,że czas trwania takiej walki to max 10min.
a) Gracz, który wygra walkę wchodzi na kolejne piętro góry.
b) Gracz przegrany spada na zbocza góry.
Po a)
Gracz oczekuje na zakończenie walk w poprzedniej strefie, ma czas na przeszukanie miejsca poszukania bonusów.
Po zakończeniu wszystkich walk (około 10min) są 4minuty wolne, następnie dokładnie o 19:30 zaczynają się walki kolejnej rundy.
Tak do wyczerpania graczy. Oczywiście im wyżej tym lepsze nagrody mogą nam z prezentu wypaść.
Jeżeli nie będzie możliwe znalezienie pary, to gracz albo wygrywa , albo jeżeli jest osobą nieparzystą wchodzi bez walki piętro wyżej.
Po b)
Gracz spada na zbocze góry. Gdzie jest w stanie wejść znowu na główną arenę, jednak by to osiągnąć musi stoczyć 2 wygrane walki na zboczu.
Wtedy pojawia się w strefie , gdzie będą się odbywać dalsze walki.
Walki na zboczu są bardzo krótkie. 120s dla gracza, nie są premiowane prezentami po zakończeniu, i natychmiast po jednej walce przechodzi się do drugiej Maksymalny czas oczekiwania na zboczu to 1min, potem przechodzimy na kolejny pół-poziom zbocza, następnie jeżeli znowu po odczekaniu 1min nie znajdzie się przeciwnik, wchodzi do strefy gdzie będą się odbywać najbliższe walki.
Zbocze występuje do 3 poziomu, następnie postać która przegra natychmiast odpada z gry, to samo z osobą która przegra choć jedną walke na zboczu.
Rodzi się tu mnóstwo dróg "oszukiwania" pierwszych poziomów, ale póki co istnieje to jako idea. W wypadku realizacji projektu pewnie byłby nałożone pewne poprawki.
Gra się toczy póki nie zostanie 1 gracz na górze, ten gracz zostaje królem góry, wygrywa stosowną nagrodę.
3. A co po?
Gracz traci wszystkie przedmioty które zyskał na wzgórzu (no wypadałoby jakąś stosowną mechanikę dla prezentów zrobić (przedmiot fabularny, który gdzieśtam się wymienia na nagrody)
Odzyskuje stary ekwipunek i koniec.
Oczywiście zmagania można oglądać w jakiejś salce na żywo.
Wypadałoby zrobić jakieś statystyki:
1. Ilośc wygranych
2. Suma poziomów na które dana postać weszła w swojej historii
3. Średnia długość biegu
4. Ranking najlepszych (Połączenie sumy poziomów/ilości wygranych/średniej długości biegu/ rozkładu biegów(te dłuższe lepiej premiowane) np. (Długość_biegu^(1.5)))
Mam nadzieję, że opisałem to dość wyczerpująco. Zapraszam do dyskusji, zgłaszania poprawek, uwag,i ogólnie swoich opinii ,i odczuć na temat propozycji.
PS: Upodabniając nazewnictwo do "Igrzysk Śmierci" można ten event nazwać "Grą o tron"