Napisał
Krycha
Ah, rozumiem. Czyli co jakiś czas wypuszczać gemy nowego poziomu?
Przykładowo:
Lv1 - 1+ (5 gwiazdek, 5% statystyki, 8 300 AP)
Lv2 - 55+ (6 gwiazdek, 6% statystyki, 200 000 AP)
Lv3 - 80+ (7 gwiazdek, 7% statystyki, 700 000 AP)
Lv4 - 100+ (8 gwiazdek, 8% statystyki, 1 000 000 AP)
Lv5 - 130+ (9 gwiazdek, 9% statystyki, 1 500 000 AP)
Lv6 - 160+ (10 gwiazdek, 10% statystyki, 2 000 000 AP)
I przykładowo próba u jubilera 2x Lv1 = Lv2, 2x Lv2 = Lv3, etc. Oczywiście z możliwością pomyłki i pytanie - nabite czy mogą być puste? Ryzykowne to trochę, bo kiedyś rzeczywiście skłoni się to do faktu: 5 gemów na maksymalny %, na wyższym lvlu wiadomo - więcej slotów, to daje nam przypadek, w którym najważniejsze statystyki - rzeczywiście - będa na maxa, przykładowo: 5 HP Plus (10%/ea), 2 MP Plus (25%/ea), 3 Obrona Plus/3 Obrona Magiczna Plus (15%/ea), 5 Szybkość (10%/ea) - 15 slotów raczej na X lvlu będzie, pewnie za 2-3 upy, koło 100 lvla.
Chyba, że chciałeś wypuścić tylko Lv2 - wtedy będą to po prostu ulepszone gemy, w praktyce będzie to oszczędzenie kilku slotów, będzie można bardziej poczarować, przykładowo wrzucić 30% obrony i 40% HP (czyli 2 + 6-7 gemów).
Ciężko to rozwiązać, bo skłania się to do tego, że prędzej czy później i tak statystyki będą wymaksowane gemami. A przecież sytuacja ta nastąpi również wraz z fabułą - chodzi tylko o to jak szybko to nastąpi. Ciężko będzie znaleźć tutaj złoty środek. Tak czy siak - co by się nie zdarzyło, fajnie, że jakaś rewolucja w gemach nastąpi.
A jeszcze co do mojego "pomysłu" - tak jak pisałem wcześniej, zgromadzenie i wyexpienie gemów będzie jeszcze bardziej sprawiedliwsze niż kowal - bo będzie się opierało głównie na expieniu, a nie szczęściu w kowaleniu i liczeniu statów. Z jednej strony bezsensu bedzie zakładanie tego gemu np. na 3 gwiazdkach (tylko 6%, gdzie Lv1 dawał 5% na maksie, a dużo łatwiej wyexpić) - tak naprawdę dopiero od 4 wart byłby założenia, czyli przypuścmy, 1 000 000 AP żeby gem miał sens.