Większość graczy przy okazji Baalrukha, wcześniej Wielkanocnego Jaja ten problem na forum już prezentowała. Jeśli nie zostaną wprowadzone jakieś zmiany, to zabawy też nie będzie.
https://mfo3.pl/r/b8472e1c6
https://mfo3.pl/r/bc8244afa nie lepiej zrobić tak jak na jajku? każdy ma takie same szanse bo dostaje sie jakiś status.
Można też zrobić tak, że po dołączeniu jakiegoś gracza yeti dostaje "nietykalność" na jedną turę (mądrzej wszyscy przeciwnicy uśpienie), po której wrzuca sobie ukryty status zależny od średniego lvla (wtedy startowałby od niskich stat, oraz bustował je zależnie od średniego lvl przeciwników), mianowicie daną ilość statystyk. Ponieważ niejasne dam przykład, walkę rozpoczyna 50 lvl, yeti z najniższymi możliwymi statami wrzuca na niego uśpienie, natomiast na siebie (jakąś zdolnością) ukryty status "bust do stat 1*", potem wbija 65lvl, yeti rzuca na nich uśpienie, a sobie status "bust do stat 2*", jednocześnie usuwając poprzedni status, do walki dołącza 35lvl, yeti znów oblicza średni poziom, wrzuca uśpienie, a sobie "bust do stat 1*". W ten sposób walka nie jest ani prostsza, ani trudniejsza, nie ma tej jakże krzywdzącej przewagi high lvli, wszyscy zadowoleni. Imo takie coś jest do zrobienia łatwo, a przy tym usuwa konieczność robienia yeti 1/yeti 2/... Minusem jest problem z dropem (exp/ap/gold), bo w tym wypadku musiałby byś jeden, niezależnie od poziomu yetiego.
Jestem za, w zeszłym roku niskie lvl psuły nie jednego Yeti, teraz będzie na 65lvl to już w ogole będzie masakra.
Też się nie da. Musiałby używać 3 nietykalności jedna po drugiej w walce z 4 graczami.Można też zrobić tak, że po dołączeniu jakiegoś gracza yeti dostaje "nietykalność" na jedną turę
Tak czy inaczej prowadziłoby to do stworzenia x nowych statusów, a tak to w jednym się pomyli wartość, wpisze jedno 0 za dużo, za mało - same problemy. Nie ma co komplikować czegoś, co w 95% rozwiązano gwiazdkami.
Z nietykalnością można uzależnić to inaczej, skrypt rozpatrywałby czy wartość grupy przeciwników się zmieniła, czy nie, oraz czy grupa liczy jedną osobę. Zależnie od tego wrzucało by status "wstrzymujący".
Według mnie jest to w ogóle niepotrzebne, to całe kombinowanie, ale ta propozycja jest właśnie o tych pozostałych 5%. W rzeczywistości należałoby wprowadzić jakieś 8 statusów (na chwilę obecną, co upek więcej), z czego 2 widoczne, 6 ukrytych, ale wtedy działałoby to w 100%, oczywiście wykluczając ewentualne błędy. To była taka alternatywa dla gwiazdek.
Dla mnie jedyną łatwą opcją do wprowadzenie jest rozwiązanie skryptowe - bierzemy średni poziom oraz poziom gracza łapiącego i pod te wartości tworzymy skrypt, wtedy z miejsca odpadają gwiazdki bossa, a jedynym problemem który na chwilę obecną dostrzegam to drop, czy jest jest przed walką ustawiany czy dopiero w momencie zakończenia walki jest pobierana pula przedmiotów.
Edit: Kwestia statystyk bossa też pewnie jest problemem, trzeba by stworzyć masę zdolności do atakowania o określonej wartości ataku.
Kwestia statystyk nie jest problemem, bo wystarczy to ukraść z jajka, powstawiać cyferki, zmienić target, gotowe. Tam o ile pamiętam jajuszko nakłada status zmieniający statystyki przeciwników, o czymś takim myślałem. Skryptem też można to zrobić ale wtedy dochodzą właśnie te zdolności, oraz ich gwiazdki
Wszystko dałoby się załatwić 1 statusem (w tym drop), gdyby statusy były elastyczne, zmienne od poziomów przeciwników. Chociażby w momencie nadawania statusu (wtedy można usuwać i nadawać za każdym razem, gdy ktoś dołączy).
Jednak statusy nie są elastyczne.
Dziś jeszcze ta druga część eventu? :q (22.30)
Statusy nie mogą zależeć od stanu innych uczestników walki, są w obrębie danego gracza liczone. Nawet gdyby mogły robić różne magiczne rzeczy ze statami, to już na pewno nie zmienią zestawu przedmiotów w dropie.
Trudność bossa można w pewien sposób kontrolować na poziomie skryptu - zupełnie inne komendy dla różnych min,max,średni level drużyny przeciwnika, liczby przeciwników. Zamiast standardowych ataków zdolki bijące DMG wg poziomu przeciwnika itp. Jak zdążę to niektóre zdolki mogę w ten sposób przerobić.
Fakt jest jednak taki, że % przegranych walk z bossami eventowymi jest bardzo niski, pojedyncze przypadki są "nagłaśniane".
Ponieważ te pojedyncze przypadki wynikają z głupoty graczy, którzy są zbyt greedy i wbijają do walk uniemożliwiając szanse na zwycięstwo ( https://mfo3.pl/r/bc57840c3 ).
Osobiście byłbym za znacznym utrudnieniem bossów eventowych (przynajmniej na miarę Necrona) w zamian za przedziały poziomowe do bicia.
Najlepszym wyjściem byłyby instancje, ale to już kwestia dalekiej przyszłości o ile w ogóle
https://mfo3.pl/r/bbf897ac2 <=== Super walka z 6lvl na 5* YETI
Jak ja chciałbym tą blokadę poziomową