Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 46 do 60 z 65

Temat: System wyzwań

  1. #46
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Tyle, że expa dostaje się tak mało, że na samych walkach ludzie staliby wieki na jednym poziomie

  2. #47
    Użytkownik
    Dołączył
    09-11-2014
    Postów
    28
    Cytat Napisał Tenkatte Zobacz post
    Mówię pół serio, pół żartem. Obecny system jest do bani, wbiłem 700 i co mam dalej robić? Bić 7 lvl do Rudasa? Czekać tydzień na kolejną walkę z abuserem (jeśli zechce) bo już mam limit 3? Czekać aż pojawi się jakaś wschodząca gwiazda i nabije te 500 ranku? Ja się teraz pytam serio - co mam robić? A za niedługo zostanę ukarany za brak walk pvp, bo przecież unikam walk prawda? :>
    Bredzisz jak potłuczony Lisek bo nie wygrywasz niemal wszystkich walk. Zacznij wygrywać jak leci i zobaczymy co wtedy powiesz. Jakie setki walk? Ja mam raptem 25 wygranych walk na arenie, 700 ranku i koniec walk pvp dla mnie. Piękny mi to system co dozwala rozegrać 25-30 walk i potem płacz, zgrzytaj zębami, ale walczyć możesz jedynie o nic. Problem leży w braku przeciwników i mój przykład doskonale obrazuje, że coś tu jest nie w porządku. Nie obchodzą mnie jako gracza żetony, bonusy tygodniowe - ja chcę jedynie zwyczajnie powalczyć... Czy to tak wiele?
    Dokładnie, mam podobny problem w przeciągu prawie dwóch tygodni spędzonych na arenie (25-29) miałem zaledwie dwie walki AUTO i to z tym samym graczem, a o manu to trzeba wręcz się prosić, żeby ktoś łaskawie zawalczył.

    Na v2 wcale nie jest lepiej ostatnią swoją walkę o EGIR miałem 05.01.2014, brak graczy nawet po mapach nie da się łapać bo wszyscy siedzą w mieście...

  3. #48
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    16,806
    Cytat Napisał Qwiker Zobacz post
    Tyle, że expa dostaje się tak mało, że na samych walkach ludzie staliby wieki na jednym poziomie
    To zawsze jest jakieś pole do dyskusji, nie musi tak być.

    Ba, nawet można iść w drugą stronę i wywalić exp z PvP. To już jest kwestia tego co chce się osiągnąć. Czy najwięcej osób walczących na 20 lv czy na max lv.
    Przykładowo brak expa za PvP i wyznaczenie poziomu 20 jako jednego z tych na którym można stać bez końca i zdobywać premie, prawdopodobnie spowodowało by, że takich postaci pojawiło by się sporo (dosyć łatwy zarobek, niski poziom komplikacji walk).

  4. #49
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Może dużo expa za walki na poziomach x1-x9, a na poziomach x0 brak expa za walki? Niech walki pvp będą alternatywą do wbijania poziomu po wykorzystaniu energii.

  5. #50
    To zawsze jest jakieś pole do dyskusji, nie musi tak być.

    Ba, nawet można iść w drugą stronę i wywalić exp z PvP. To już jest kwestia tego co chce się osiągnąć. Czy najwięcej osób walczących na 20 lv czy na max lv.
    Przykładowo brak expa za PvP i wyznaczenie poziomu 20 jako jednego z tych na którym można stać bez końca i zdobywać premie, prawdopodobnie spowodowało by, że takich postaci pojawiło by się sporo (dosyć łatwy zarobek, niski poziom komplikacji walk).
    Nie widzę przeszkód by tworzyć takie progi, ba powiem więcej byłby one WIELCE pożądane.
    Rozważając kwestie stworzenia systemowych turniejów / lig, zawsze napotykałem jeden problem dla poziomów innych od MAX,co począć z awansowaniem postaci na wyższe poziomy. Toż to 20->21 level to kwestia dnia?

    Jakbym ja to widział.

    1. Blokujemy wbijanie(lub opcja kumulacji) expa dla postaci X(pal licho czy to usługa czy nie)
    a) Blokować można tylko w określonych POZIOMACH 20/30/40/65/.......................................
    2. Włączenia tej "blokady" daje nam prawo do uczestniczenia w ligach i turniejach.
    3. Mimo wyłączenia expienia(kumulacji) możemy nabijać zdolki na pożądane przez nas gwiazdki (np. nie nabije się przeczekania aktualnie przed 41lv)
    4. No i chyba tyle walczymy w interesującej nas lidze.

    Teraz o samych ligach.

    Po pierwsze czemu nie turnieje ?
    Bo ligi oferują więcej walk dla każdego gracza i nie eliminują ich po przegranej.
    Poza tym w lidze odnajdzie się każdy, dołączając do niej nie można oczekiwać sukcesów od razu. Można tutaj postawić określone cele np.
    -Zacząłem walczyć w lidze, mój numer startowy to 13 (na 16 graczy), fajnie bym zajął miejsce w pierwszej 10.

    Oczywiście takie ligi wymagają określonego systemu walk -> automatyczne! Bo manualne poza systemem wymagają też zaangażowania gracza mocniejszego.

    Dobra jak by to miało wyglądać:
    -Zapisujemy się do ligi
    a) Tutaj można wrzucić jakieś wpisowe może?
    b) Przymus dla topki danego przedziału do uczestniczenia w niej, ale za to bez wpisowego? np. top5 za free, ale jak się nie zgłosi do ligi to -200ranku.

    - Po zakończeniu zapisów są tworzone ligi na dany level (konieczny jest tu mechanizm podziału rywalizacji dla dużej ilości chętnych. By podzielić np. 20 graczy na ligę A i B biorąc pod uwagę ranking, zaś po takim podziale zgłaszając się do danej ligi, zaczynalibyśmy od np. C i wspinali się na coraz wyższe szczeble)

    - Rozpoczyna się rywalizacja.
    a) Widzimy swoich przyszłych przeciwników
    b) Widzimy tylko czy to mag czy woj

    Oba mają swoje zalety. B sprawi, że trzeba będzie być w miarę uniwersalnym i nie dopuści do ustawiania się z atrami pod konkretnego przeciwnika(pod koniec danej sesji, nadal będzie to możliwe, bo będziemy wiedzieli z kim nie walczyliśmy). A zaś wyciągnie umiejętności strategiczne do granic(lub pojemność banku w grze na zmianę atrów )

    Oczywiście jeżeli gracz miałby być nieaktywny przez X czasu może ustawić sobie profil domyślny na "maga", "woja" lub jak gra będzie miała takie możliwości pod konkretnego przeciwnika.

    - Częstotliwość rywalizacji
    Tutaj pojawia mi się parę pomysłów
    a) Raz dziennie o 20 (moim zdaniem fuuj)
    b) 2 razy dziennie, 10 rano i 20. Już lepiej! - każdy raczej ustawi sobie profil
    c) "Ściana Śmierci" - raczej nie byłaby to stała praktyka - każdy ustawia 1 profil na maga i woja. I pomiędzy każdym uczestnikiem ligi w dany dzień o 20 jest rozgrywana walka, powiedzmy taka liga ekspresowa.

    Przy formacie b) poznawalibyśmy 2 przeciwników do przodu.


    Oczywiście, przy bardziej odpowiadającym mi formacie B, dopuściłbym do 2 walk pomiędzy danymi graczami na dany "Sezon".

    Jeżeli już mówimy o sezonach, ile one miałby trwać?
    a) tydzien
    b) 2 tyg
    c) miesiąc
    Znowu najbardziej odpowiada mi opcja B, jest ona dość elastyczna ze względu na rozmiar ligi, pomieści ona w czasie rozegranie ligi do 14 osób. Nie nakłada zbyt dużego tempa walki. Mniejsze ligi miałyby dni przerwy lub czekały.

    Ale też a) nie jest gorsza. Wokół niej można stworzyć Ligi 8 osobowe. Które mają swoje zalety:
    Weźmy sobie sytuacje: W lidze na 20level chce walczyć 27 osób. 5 z nich to nowe.

    W lidze A na 20poziomie jest 8 osób to samo w B, ale by już zapełnić C, trzeba wziąć 2 z nowych osób, oczywiście bierze się je po rankingach osób, a 3 pozostałych tworzy małą ligę D. Mija sezon.

    Teraz chętnych do walki jest 29 osób( 2 nowe)
    Z ligi C spada 2 najsłabszych, z D wchodzi 2 najlepszych (Taki ruch jest pomiędzy każdą sąsiadującą ligą), i liga D jest zapełniana do 5 osób.
    Co gdy ktoś z ligi B np. zdecyduje się zrobić sobie urlop i nie zapisze się na następną?
    Wtedy z ligi C awansuje 1 dodatkowa osoba(Tu trzeba przyjąć zasadę, że zawsze ktoś z niższej wchodzi wyżej, a nie ktoś z wyższej jest chroniony przed spadkiem)

    Teraz system punktacji:

    a) Prosty - wygrana = 3pkt, remis 1pkt, przegrana 0pkt
    b) Bardziej skomplikowany - przy przyjęciu, że z każdym zawalczymy 2 razy to:
    2:0 = 3:0 pkt / 1.5:0.5 = 1.5:0.75 pkt / 1:1 = 1:1 pkt

    Co do systemu - system tygodniowy wraz z ligami do 8 osób byłby najlepszy w mojej opinii. Duża dynamika jest jego największą zaletą.

    Nagrody - do ustalenia

    Co do topek i ich podziału.

    Dla na top20lv byłby widoczny TYLKO gracz co ma 20lv.
    To samo dla 30/40/50/65.
    I oczywiście jakiś ranking zbiorczy najbardziej się wyróżniających (czyli aktualny ranking)
    Ostatnio edytowane przez MasterOfPuppets ; 02-10-2015 o 04:18

  6. #51
    Tenkatte
    Konto usunięte
    Fajna propozycja, jestem za. Rozruszałoby to trochę pvp, bo gracze kumulowaliby się na danych lvl i byłoby w końcu z kim walczyć. Jednak nieelastyczna 8-osobowa liga to trochę nietrafiony pomysł. Lepiej byłoby zbierać do 1 ligi wszystkich złoto+srebro + ewentualnie najwyższe rankingi z brązu tak by dookoptowały one do wymaganej liczby graczy, a drugą ligę robić z pozostałych graczy o najwyższym rankingu. Wtedy mecz i rewanż każdy z każdym, po 2 walki dziennie tak jak MoP pisał. Nie wiem czy 8 osób wystarczy, ale powiedzmy, że na start niech będzie ta liczba. Ludzie w końcu też potrzebowaliby czasu na skumulowanie się na poziomach, a ligi można powiększyć. Trzeba by ustalić nagrody na tyle atrakcyjne i uniwersalne by zachęcały ludzi z najniższym rankiem do włączenia się do rywalizacji o udział w tych turniejach. Również nagrody z wyższej ligi powinny być atrakcyjniejsze od tej z niższej.

    I teraz kwestia spadku i zapisów do następnych edycji ligi. Walki byłyby rankingowe i jako takie same w sobie regulowałyby częściowo system walk. Jednak mogłaby się zdarzyć, że osoba z 1 miejsca w 1 lidze zajmuje ostatnią pozycję, a ranking w następnej edycji przydziela ją znów do 1 ligi lub nadrabia ranking w międzyczasie. W takich przypadkach musiałaby być blokada zapisu - spadek oznacza spadek i taka osoba ląduje w niższej lidze. Podobnie z awansem z niższej do wyższej. Kolejna sprawa to kwestia różnicy rankingów pomiędzy graczami - nawet przy różnicy ponad 200 pkt walki w takich turniejach musiałyby być wciąż rankingowe i uwaga, strata i zysk powinny być proporcjonalne tzn., że niezależnie od różnicy rankingu pomiędzy graczami walka toczy się o stałą wartość: proponuję dla 1 ligi 20 pkt jak to ma się w srebrze, a dla drugiej 30 pkt. Można by również obniżyć te wartości o połowę, co też jest pomysłem.

    To wszystko jest kwestia walk auto. Co z manu? Może by zrobić podobne turnieje, ale trwające jednorazowo, załóżmy w weekend późnym popołudniem lub wieczorem. Każdy gracz uzyskuje możliwość zapisu do takiego turnieju, a o składzie turnieju decyduje najwyższy ranking. I tak do 1 ligi 8 najlepszych, do drugiej kolejnych 8, ale zapisywać może się każdy. Przed turniejem, powiedzmy na 10-15 minut wymagane jest jeszcze potwierdzenie + w każdej chwili trwania turnieju można się wypisać (nieprzewidziane wypadki), gdzie zostaje się wtedy zdyskwalifikowanym i zajmuję się ostatnią pozycję, a walki z graczem wygrywane są przez innych jako walkower. Spadający/awansujący zachowują się tak samo jak w przypadku turnieju auto, ranking analogicznie. Ponieważ walki manualne trwają dłużej to proponowałbym system z tylko 1 walką. Przed walkami wyskakuje nam identyczne okienko jak przy ataku na arenie tylko, że dla obu graczy czas ten powinien być wydłużony. Nie ma przez to zmieniania atrybutów i innych bzdur, ale czas powinien być na tyle duży by pozwolić obejrzeć ostatnią walkę turniejową gracza. Nie wiem, może 4 minuty?

    W niedalekiej przyszłości można by też dodać ranking najlepszych graczy turnieju zarówno auto jak i manu.
    Ostatnio edytowane przez Tenkatte ; 02-10-2015 o 13:29

  7. #52
    To co napisal MoP, byloby jest wspaniala propozycja. Jest to cos czego obecnie brakuje i byloby bardzo fajnym rozwinieciem samej gry. Nie kazdy w koncu gra po to by od razu wbic max lv. Czasem gracz lubi odpoczac od expa (przystanki 20/30/40/50lv) i zajac sie np. PvP i te ligi by na to pozwalaly.

    Super inicjatywa i sam ogrom pracy wlozony przez Ciebie MoP.

    P.S. Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze szybko i nie chce mi sie ich teraz pisac. [Jesli kogos bola od tego oczy, to prosze dac znac a przy chwili czasu wolnego poprawie ]

  8. #53
    Użytkownik Avatar Qwiker
    Dołączył
    31-03-2011
    Postów
    1,143
    Propozycja MoPa dobra, lecz myślę, że np. 2 graczy spadających z ligi A, powinno walczyć z 2 graczami awansującymi z ligi. Miejsce 8 z A walczy z miejscem 1 B, a miejsce 7 A walczy z miejscem 2 B.
    Ponieważ, może się okazać, że spadające osoby z ligi dalej są lepsze od awansujących z ligi niżej, więc powinny zostać na swoim miejscu.

  9. #54
    Cytat Napisał Qwiker Zobacz post
    Propozycja MoPa dobra, lecz myślę, że np. 2 graczy spadających z ligi A, powinno walczyć z 2 graczami awansującymi z ligi. Miejsce 8 z A walczy z miejscem 1 B, a miejsce 7 A walczy z miejscem 2 B.
    Ponieważ, może się okazać, że spadające osoby z ligi dalej są lepsze od awansujących z ligi niżej, więc powinny zostać na swoim miejscu.
    Przy tygodniu/dwóch taka "nieuczciwość" byłaby nawet pożądana, ok ktoś kto jest ostatni w swojej lidze, może być lepszy od pierwszego w lidze niżej, ale zamieniają się, przez co "słabszy" próbuje się z "mocniejszymi", jeśli nie daje rady za tydzień spada znów, na korzyść pierwotnie "mocniejszego" lub innego gracza z niższej ligi, bo przecież może okazać się tak, że ten "mocniejszy" był lepszy od pierwszego z niższej ligi, ale reszta spokojnie daje sobie z nim radę. To możliwe przez różne eq, itd.

    Starałem się opisać zrozumiale, w każdym razie Mopowy pomysł jak najbardziej na +

  10. #55
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    16,806
    Ligi i turnieje to jedno, a codzienny system rankingowy to drugie.

    Gdy już standardowy system będzie się sprawdzał, to jest podstawa do obudowania tego w turnieje czy ligi (raczej na jak najprostszych zasadach, bo im bardziej skomplikowane, tym maleje szansa na realizację).

    Bez uporządkowania kwestii rozproszenia levelowego nie widzę takich lig/turniejów, obecnie tylko na max_lv mogło by się cokolwiek udać, bo tylko tam wszystkie przedziały rankingowe są na tyle zapełnione, że była by jakaś frekwencja i rywalizacja.

    Co do auto/manual - auto bardziej przystępne - i od strony wykonania i od strony gracza do uczestniczenia w takim wydarzeniu (nie trzeba być codziennie zalogowanym na konkretna godzinę 1, 2 czy więcej razy).

    Tak już zupełnie na marginesie to moim zdaniem auto jest jednak mocno przesadzone z rozbudowaniem skryptów dla przeciętnego MFOwskiego zjadacza chleba
    Ale to niejeden element tej gry tak ma, także nie ma się co nad tym rozwodzić.

  11. #56
    Użytkownik Avatar proskiler
    Dołączył
    16-07-2013
    Postów
    595
    W mfo2 były turnieje z przedziałami poziomowymi, to wszyscy wbijali maks lvl dla danego przedziału. Tutaj można zrobić podobnie. Niech turnieje są tym czynnikiem zachęcającym do wbicia określonego lvl.

  12. #57
    Administrator
    Dołączył
    22-12-2010
    Postów
    16,806
    Cytat Napisał proskiler Zobacz post
    W mfo2 były turnieje z przedziałami poziomowymi, to wszyscy wbijali maks lvl dla danego przedziału. Tutaj można zrobić podobnie. Niech turnieje są tym czynnikiem zachęcającym do wbicia określonego lvl.
    Też mają swoje problemy - wbicie poziomu ponad turniejowy to "koniec świata", bo trzeba iść do kolejnego przedziału, a wszyscy chcą siedzieć ciągle na jednym.
    Większość walk na najniższych progach, na najwyższych zero - czyli odwrotnie niż tu.

  13. #58
    Ligi i turnieje to jedno, a codzienny system rankingowy to drugie.
    W momencie gdy liga dawałaby 2 walki dziennie stale, gdy ktoś chce, można nadać jej również spokojnie nadać status codziennej. To byłby powód dla którego gracz zalogował by się choćby raz na dzień, by ustawić profile na 2 przyszłych przecieników.

    Gdy już standardowy system będzie się sprawdzał, to jest podstawa do obudowania tego w turnieje czy ligi (raczej na jak najprostszych zasadach, bo im bardziej skomplikowane, tym maleje szansa na realizację).
    Dobra, więc trzeba zacząć od możliwości blokowania postaci na 20/30/40/50/.... levelu ?
    Ogólnie co mnie razi mocno, to fakt, że gracz musi starać się o walkę! Aktualnie już dość "nisko" w piramidzie rankingu ten problem się pojawia. Nawet, gdy ta piramida się powiększy (ilośc graczy w puli) nadal Topka będzie miała ten problem. Ligi znowu dają tę minimalną porcję walk dla każdego kto chce.

    Bez uporządkowania kwestii rozproszenia levelowego nie widzę takich lig/turniejów, obecnie tylko na max_lv mogło by się cokolwiek udać, bo tylko tam wszystkie przedziały rankingowe są na tyle zapełnione, że była by jakaś frekwencja i rywalizacja.
    Gdy już kiedyś pisałem na testowym o ligach, też nie widziałem dla innego levela niż max. W momencie, gdy pojawi się narzędzie do zbierania graczy na innych poziomach wrota się otwierają dalej

    Tak już zupełnie na marginesie to moim zdaniem auto jest jednak mocno przesadzone z rozbudowaniem skryptów dla przeciętnego MFOwskiego zjadacza chleba
    Do 30 lub 40 levela są znośne. W wypadku też wprowadzenia zmian, właśnie na niskich poziomach spodziewałbym się znaczącego wzrostu walczących.
    Dodatkowo nikt nie mówi, że nie można lekko wspierać konkurencyjności np. 20levela, by łatwiej było osiągnąć pożądane mocne eq, tylko dzięki regularnym walką przez dłuższy okres czasu, czy też bardziej zapełnić rynek unikatami poprzez zwiększenie dropu z mini do 20lv x krotnie. Wtedy nawet względnie świeży gracz mógłby stanąć do walki, gdzie umiejętności grałyby najwyższą rolę, a na dalsze poziomy już musiałby już mocno starać o bardziej pożądane eq.
    Coś w stylu delikatnego popchnięcia gracza nawet nowego ku PvP na 20lv tak by trzymał tam przynajmniej jedną postać.

  14. #59
    Użytkownik
    Dołączył
    09-11-2014
    Postów
    28
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    Też mają swoje problemy - wbicie poziomu ponad turniejowy to "koniec świata", bo trzeba iść do kolejnego przedziału, a wszyscy chcą siedzieć ciągle na jednym.
    Raczej mieli. Po wprowadzeniu usługi "Zablokuj poziom" nie ma już takich problemów, wbijasz maks. lv, blokujesz, chodzisz na turnieje i tylko zbierasz expa na dalsze przedziały. Poza tym na v2 gdy dobijało się poziom to po prostu zbijało/sprzedawało się expa i tyle, tutaj expa nie traci się wcale, stąd te wszystkie problemy.

  15. #60
    i tylko zbierasz expa na dalsze przedziały. Poza tym na v2 gdy dobijało się poziom to po prostu zbijało/sprzedawało się expa i tyle, tutaj expa nie traci się wcale, stąd te wszystkie problemy.
    Tu po zbiciu expa, gwiazdki i zdolności czy nawet założone eq zostają, więc trzeba by było zacząć od zmiany tego

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •