Amdusjas ubity, został jeszcze jeden miks 5. Dzięki wszystkim za wskazówki, w jakiś sposób mnie to naprowadziło.
PS. wiedza dla wszystkich tych, którzy będą podchodzić do próby wytrzymałości (psychicznej)
Należy ubrać się w taki sposób aby maksymalnie zminimalizować użycie drenaży oraz podwójnego drenażu tj. poprzez założenie odpowiednio wysokiego progu HP. Nie wiem czy o tą mechanikę chodziło twórcy - niemniej jednak przedstawiam wam swój sposób.
Walka poglądowo: https://mfo3.pl/r/b8c68ab20
Ostatnio edytowane przez Platynowy ; 18-08-2025 o 15:34
Dlaczego Śmierć przez 4 istnieje? I to jeszcze w walce 1v1?
O ile mieliśmy bossy, o których niewiedza może znacznie utrudnić walkę, to zauważyłem, że w tej aktualizacji wszedł koncept, aby tą wygraną uniemożliwić gdy boss ma mało życia, dopóki gracz nie nauczy się tego jedynego specyficznego sposobu na wykończenie przeciwnika. W rezultacie gracz musi albo powtórzyć ten sam styl walki kilkukrotnie z dostosowaniem dobicia przeciwnika, albo sięgnąć po informację z zewnątrz w postaci poradnika na forum lub raportu wygranej walki innego gracza.
Pierwszym przykładem jest boss fabularny Anakin - o ile on informuje gracza, że na końcu ma pewną niespodziankę, to gracz bez uprzedniego doświadczenia całości walki nie ma szans na wygraną, bo skąd ma wiedzieć, jakie statusy Anakin na sobie nałoży, gdzie kontra to ten jeden jedyny status nałożony w odpowiedniej turze?
Kolejnym jest boss poboczny odblokowujący lokację Wściekły Kurczak - tutaj idzie się o krok dalej a nawet jeszcze kilka kroków. W odróżnieniu od poprzednich bossów, który kontrowały przeczekanie natychmiastowo przy użyciu tego, ten boss przy wcześniejszym użyciu tej zdolności kontruje ją pod koniec, gdyż prawdopodobnie nie mamy wystarczająco przedmiotów dobijających Kurczaka. Dodatkowo, sama wiedza o permanentnym paraliżu pod koniec walki może nie wystarczyć, aby uniknąć przegranej przez tą zdolność. Bo sposobów na kontrowanie permanentnego paraliżu jest kilka, ale jak użyjemy nie ten, to możemy znowu przegrać całość walki. A "nie ten" sposobem jest użycie przeczekania przed próbą nałożenia permanentnego paraliżu przez Kurczaka. W tym wypadku możemy się dowiedzieć o nowych właściwościach zdolności Kurczaka, jakim jest zdjęcie Nietykalności, nałożenie permanentnego Krwawienia na gracza i Regeneracji na 3 tury dla Kurczaka. Następnym razem już nie chciało mi się eksperymentować z nałożeniem samego paraliżu na sobie, byłem tak podirytowany że już skopiowałem ten jeden jedyny sposób na dobicie Wściekłego Kurczaka znany przez każdego, który Wściekłego Kurczaka zdołał pokonać.
Podsumowując, nie podoba mi się wspomniany koncept robienia bossów, gdzie od gracza oczekuje się użycia tego jednego jedynego sposobu na skontrowanie, by nie przegrać walki pod koniec, gdzie kreatywne sposoby na ich obejście są karane, a jedynym rozwiązaniem jest kopiowanie od innych graczy.
~Pozdrawiam Użytkownik.
Nawet Szalony Bawół miał sekretną mechanikę bez znajomości której praktycznie nie było szans go pokonać na sensownym poziomie.
Nie mam nic przeciwko ciekawym bossom, ale sposoby na ich ubicie powinny być od początku jawne.
♪ Żółwie tańczą jak szalone... ♫
Ostatnio edytowane przez Suczek ; 20-10-2025 o 15:01
Co ty gadasz, bawoła ponad 80% graczy ubiło na poziomie niższym niż sugerowany (85).
A questy od razu powinny mieć podawane solucje do rozwiązania. Jeszcze zanim powstanie poradnik na forum.
A co do samego postu Patryka Szczęście to wypowiem się przy innej okazji, lecz z większością się zgadzam.
mile widziane same zmiany na korzyść gracza w tej aktualizacji - zwłaszcza, że sporo z tych buffów wydaje się całkiem spora na pierwszy rzut oka. niemniej jednak, uważam, że jest kilka przedmiotów które pod względem pve wciąż mogłyby być lepsze:
prehistoryczna zbroja: wciąż jest kopią zbroi zorzy. wersja +0 daje 1 punkt obrony i 1 slot więcej niż moja zbroja zorzy +4, ale traci 6% atrybutu lodu. skoro te przedmioty i tak są praktycznie identyczne, to czemu prehistoryczna nie może również dawać bonusu do jakiegoś atrybutu?
prehistoryczne pazury: nie jestem w stanie wymyślić ani jednego zastosowania dla tego przedmiotu. minus do obrażeń, ataku, celności, szybkości, zdolność pasywna jeszcze bardziej obniża te obrażenia, a to wszystko w zamian za gorszy pasyw polarnych rękawic oraz mało użyteczne szczęście, mp i odporności. w założeniu pewnie były robione do tvt, ale ono w tej grze i tak nie istnieje, więc ta broń nie nadaje się do niczego. niech chociaż zadaje 100% obrażeń na jednego przeciwnika, bo i tak traci się ich bardzo dużo przez kary w statystykach.
re: banshee: nie wiem na ile wykonalne jest bicie jej w przedmiotach +0 na 100 poziom (bilem na 99 z mniejszymi kosztami MP i eq z wysokimi plusami), ale nieironicznie większym problemem niż sama banshee są respiący ją kultyści, zwłaszcza dla wojowników z niskim atakiem. do zadawania obrażeń mamy podwójny drenaż, pewny cios (30 mp, 5 użyć) i sprytny cios (48 mp, 3 użycia), odporności na ślepotę nie bardzo jest skąd wyciągnąć, a złośliwy pocisk na dodatek często kradnie manę. poza tym, poświęcenie nawet jednego slotu na zdolności nieprzydatne na samą banshee to też spory wymóg - tymczasem HP i MP pocisk magowi (do ominięcia klątwy) przydadzą się również na nią.
w związku z tym obniżyłbym szansę na wejście ślepoty ze złośliwego pocisku o kilka % lub obniżył kultystom HP/obronę (żeby było łatwiej ich zabić) i/lub szczęście (żeby statusy rzadziej wchodziły)
w obecnej sytuacji traciłem czasami po kilkanaście kropli do oczu na walkę.
::::)
Pokaże mi ktoś jeden hełm z tego upka lepszy od wyklętego diademu? Nieironicznie uważam że jest to najlepsza głowa używalna nawet w Scythe/Kurthus
Sygnatura
Prehistoryczna ma slot więcej, no i na +4 jest już lepsza o 22 pkt.
Kapelusz Zaklinacza, Kunsztowne Buty, Baśniowy Amulet i gemyre: banshee: nie wiem na ile wykonalne jest bicie jej w przedmiotach +0 na 100 poziom (bilem na 99 z mniejszymi kosztami MP i eq z wysokimi plusami), ale nieironicznie większym problemem niż sama banshee są respiący ją kultyści, zwłaszcza dla wojowników z niskim atakiem. do zadawania obrażeń mamy podwójny drenaż, pewny cios (30 mp, 5 użyć) i sprytny cios (48 mp, 3 użycia), odporności na ślepotę nie bardzo jest skąd wyciągnąć
https://mfo3.pl/view/a/919
true, te rękawice (i podejrzewam rózga też) są mega meh. Przydałoby się je buffnąć chociaż w pve, najlepiej poprzez zwiększenie dmga. Może nie do poziomu mythrilowej rózgi, ale na pewno bliżej, niż obecnie. Dodatkowo 100% dmga na jednego przeciwnika, nie wiem kto stwierdził, że to by było "za silne".
Jesteś takim mistrzem PvE, że nawet sam Sir Tristam cię nie rusza? Kliknij tutaj, by zobaczyć wyzwanie przygotowane specjalnie dla takich jak ty! Sam twórca Tristama aprobuje to wyzwanie!
Mythrilowa różdżka jest silna? Lol
Zastanawia mnie, jaki jest sens marnowania jednego rodzaju uzbrojenia (które jest w pulach losowych przedmiotów za wymiany w eventach itp.) na item, którego outclassują zdolności dodane W TEJ SAMEJ aktualizacji.
Nie kojarzę, by kiedykolwiek bicie AoE było lepsze od celowania w jeden cel/użycia obszarowej zdolności z dodatkowym efektem (10% szansa na Uśpienie jest wręcz śmieszna).
Zamiast tego, ta różdżka mogłaby być czymś ciekawszym. Rękawice też.
Przecież Prehi Różdzką można bić w 1 cel, przy użyciu single tgt zdolności. Natomiast zaklęcia są lepsze od AoE zdolności, ponieważ kosztują mniej many i zawsze trafiają (poza tym zdolki z Uśpieniem nie są akurat tak łatwe do znalezienia).
Mi też wydaje się, że te numerki są zdecydowanie za niskie, ale może na testach dostrzeżono ukrytą potęgę tych broni. Ciężko coś powiedzieć dopóki walki TvT w tej grze się nie toczą.