Zobacz wyniki ankiety: Czy zgadzasz się z propozycją

Głosujących
5. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • tak

    3 60.00%
  • tak, ale z kilkoma zmianami

    0 0%
  • nie

    2 40.00%
  • nie wiem

    0 0%
Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: zmienne w skryptach

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    03-04-2012
    Postów
    12

    Pomysł zmienne w skryptach

    Proponuję, aby w skryptach była możliwość zdefiniowania zmiennych ułatwiających wprowadzanie zmian w skrypcie.

    Zmienne mogłyby być definiowane podobnie jak warunki. Obok przycisku dodaj polecenie jest przycisk dodaj zmienną/zmienne, który dodaje blok podobny do polecenia, w którym można definiować zmienne jak warunki w poleceniu. Wybiera się typ zmiennej: liczba, przedmiot, zdolność itp. Wartości przypisywane są tak samo, jak przy warunkach. Nie ma akcji i celu jak w poleceniu i może więcej miejsca na zmiennie niż warunków w poleceniach.

    Może być również tak, że po lewej, gdzie są warunki, jest nazywana tylko zmienna i wybrany typ, a po prawej, gdzie są akcje, z listy rozwijanej, wybieramy typ (liczba, przedmiot itp.) i w zależności od typu wpisujemy liczbę lub wybieramy z listy rozwijanej przedmiot, zdolność itp. Cały blok mógłby może zajmować mniej miejsca niż polecenie, jeśli ma tylko jedną zmienną.

    Aby wykorzystać zmienną, trzeba wybrać opcję Zmienna w okienku dodawania warunku, pod opcjami Tak/Nie i Liczba albo po prawej w Akcja wybrać w pierwszej liście rozwijanej typ i w drugiej nazwę zmiennej. Zmiennych niepasującego typu nie ma w liście rozwijanej (nie dasz liczby jako akcję do wykonania).

    Pozwoliłoby to zmieniać wartości HP, HP%, MP i innych oraz przedmioty, zaklęcia i zdolności, gdy są takie same w wielu miejscach, zmieniając tylko wartość zmiennej.

    Dla przykładu: ustawiam zmienną typu zaklęcie, nazywam ją np. "zaklęcie" i przypisuję dla niej Lód 3, 5 gwiazdek. We wszystkich poleceniach, w których używam atakuję przeciwnika, używam tej zmiennej. Później mogę bardzo łatwo zmienić zaklęcie na np. Ogień 3 lub zmienić gwiazdki. Można zmienić zaklęcie kiedy odblokowało się lepsze z powodu zdobycia poziomu np. Ziemia 2 na Ziema 3.

    Nie wiem, czy edytowanie skryptów to duży problem dla graczy i czy byłoby to zbyt trudne do zaimplementowania, ale mogłoby to być pomocne.

  2. #2
    Użytkownik
    Dołączył
    23-08-2014
    Postów
    1,313
    Osiągniesz ten sam efekt tworząc "zmienną", jedno polecenie z warunkami które kopiujesz i wklejasz w innych poleceniach. Nie przychodzi mi na myśl żadna sytuacja w której używałbym tego samego polecenia więcej niż 2/3 razy (normalizacja, mikstury many), a i tak w każdym poleceniu warunki byłyby inne. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twoją propozycję, ale odnosząc się do Twojego przykładu obecnie da się osiągnąć porządany efekt korzystając z dostępnych narzędzi bez większego wysiłku.
    My unmatched perspicacity coupled with sheer indefatigabilty makes me a feared opponent in any realm of human endeavor.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •