Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 15 z 29

Temat: System "czaszek" w MFO3

  1. #1

    System "czaszek" w MFO3

    Propozycja chodzi mi już jakiś czas po głowie. W chwili obecnej bójki stoją na bardzo niskim poziomie, wręcz są elementem frustracji czy też nawet złości. A jest to jedna z integralnych części gry.

    Więc proponuje lekko zmodyfikowany system z wersji poprzedniej gry.

    No to mały wstęp:
    Czaszki przyznawane są graczom, którzy nagminnie atakują "mniejsze lvle". Ich posiadanie wiąże się z szeregiem "uprzykrzaczy" ale daje też niemałe profity.
    Czaszki dzielimy na trzy rodzaje:
    -białe - tzw. poziom pierwszy, przyznawany graczowi, który nie miał wcześniej czaszki.
    -szare - poziom drugi, przyznawany graczowi, który miał wcześniej białą czaszkę.
    -czarne - poziom ostateczny, przyznawany graczowi, który miał wcześniej szarą czaszkę.

    Różnice pomiędzy nimi przedstawię w dalszej części propozycji.

    Posiadanie czaszki przez gracza można nazwać swego rodzaju "naznaczeniem". Gracz posiadający czaszkę nie otrzymuje ochrony po bójce(nawet gdy się broni), traci więcej złota w walce oraz ma większą szanse na utratę przedmiotów w walce.

    Podstawowe różnice między poszczególnymi poziomami czaszek to:
    -inny przelicznik utraty złota/przedmiotów
    -wielkość nagrody za utrzymanie czaszki(o tym później)
    -wielkość nagrody za pokonanie gracza posiadającego czaszkę(o tym później)
    -czas bądź ilość walk do "zbicia" czaszki

    Dodatkowo - o ile to jest możliwe do zaimplementowania - postać posiadająca czarną czaszkę może zostać zaatakowana poza lokacjami bójkowymi.

    Nagroda za utrzymanie czaszki

    Utrzymanie czaszki wiąże się ze stoczeniem bójek z innymi graczami kiedy posiadamy już konkretną czaszkę.
    W zależności od posiadanej czaszki otrzymujemy kolejno 10/20/30 żetonów dziennie za stoczenie przynajmniej 2/3/4 bójek w ciągu dnia.

    Nagroda za pokonanie gracza z czaszką, tzw. pogromcy:

    Pokonanie gracza posiadającego czaszkę wiąże się z dodatkowymi korzyściami w postaci żetonów. W zależności od tego, ile graczy posiadających czaszkę jest w drużynie przeciwnej, tyle żetonów dostaniemy. Rodzaj czaszki też się liczy. Także dostajemy 2/4/6 żetonów za gracza z białą/szarą/czarną czaszką.

    Oczywiście ta ilość żetonów, która została podana jest tylko i wyłącznie na pokaz, gdyż jest to kwestia sporna.

    Dodatkowo:
    -Dodanie usługi która usuwa z postaci posiadaną czaszkę. Jednak, jeśli w ciągu tygodnia gracz uzyska czaszkę to będzie ona od razu poziomu drugiego - czyli szara - niezależnie od posiadanej wcześniej czaszki.
    -Jeżeli gracz posiadający czaszkę zaatakuje innego gracza, który również ją posiada, i wygra walkę, to atakujący uzyska bonus związany z pokonaniem gracza z czaszką. Dodatkowo jest to rodzaj "odpokutowania", dzięki czemu długość trwania czaszki bądź jej poziom się zmniejszy.
    -Okres trwania czaszki to ok. tydzień, chyba że skorzystamy z usługi lub "odpokutujemy". Czas trwania zależy od rodzaju czaszki.

    Walki przeciwko graczom z czaszką:

    Jeżeli zdecydujemy się zaatakować takiego gracza to forma bójki będzie przypominała tą z Igrzysk Śmierci. To znaczy, że do każdej ze stron może dołączyć gracz, o ile przewaga nie będzie wynosić więcej niż 1 osoba. Gracze mogą wybrać, kto dołączy po ich stronie do walki jak to ma miejsce w normalnych bójkach.

    Po co ten zabieg?

    Obecnym problemem bójek jest to, że na najwyższych poziomach atakujący znajduje się w gorszej pozycji od broniącego. Wiąże się to z tym, że broniący wybiera "formę" walki - czy woli zawołać pomoc czy pokonać atakującego 1v1 gdy ten posiada profil dostosowany pod walki drużynowe.
    Oczywiście, jeżeli atakujący posiada czaszkę a obrońca jej nie ma, to system pomocy zostaje taki sam.

    No i oczywiście ranking czaszek, jak i pogromców by się przydał.

    Kwestie sporne w propozycji na koniec zostawiłam:
    -Ilość otrzymywanych żetonów za utrzymanie czaszki bądź pokonanie gracza z czaszką
    -Sama mechanika - czy ograniczyć ją do ilości czaszek czy rodzaju
    -No i oczywiście implementacja - czyli co jest wykonalne a co nie

    Oczywiście zapraszam do luźnej dyskusji na temat propozycji.

  2. #2
    Bąblowiec pląsający
    Konto usunięte
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...owych-realiach

    Na tak. Tylko żeby dało się normalnie atakować kogoś raz na trzy dni bez otrzymania czaszki. Nagminnie znaczy ile?

  3. #3
    Łukasz
    Konto usunięte
    Na tak ciekawy sposob zmniejszania ilosci bojek.
    Ale z tym ze czarną czaszke mozna lapac na kazdej lokacji-tu wystąpi wielki probldm fabularny wiec to lepiej usunąć.

  4. #4
    Cytat Napisał herbatoholik Zobacz post
    https://forum.mfo3.pl/showthread.php...owych-realiach

    Na tak. Tylko żeby dało się normalnie atakować kogoś raz na trzy dni bez otrzymania czaszki. Nagminnie znaczy ile?
    Ach, nie napisałam. Oczywiście kwestia sporna. Myślę, że 3-4 walki. Po tygodniu ten licznik się restuje, oczywiście jeśli nie dostaliśmy czaszki.

    Ale z tym ze czarną czaszke mozna lapac na kazdej lokacji-tu wystąpi wielki probldm fabularny wiec to lepiej usunąć.
    Początkowo było, że można łapać w miastach. I wtedy nie ma problemu z lokacjami typu Wieża Nocy/Dnia, gdzie nie widzimy postaci innych graczy, czy też lokacjami fabularnymi.
    Ale w końcu ta czaszka nie ma być aż tak dobra, na nią trzeba sobie zasłużyć.

    I wątpię, by to miało zmniejszyć ilość bójek. Bo w końcu jakieś profity za nie będą. Mogę nawet stwierdzić, że posiadanie czaszki jest lepsze niż jej brak.
    Ostatnio edytowane przez Hide ; 20-02-2017 o 19:05

  5. #5
    Użytkownik Avatar Samael
    Dołączył
    23-01-2015
    Postów
    318
    Nie chce mi się czytać wszystkiego bo za długie, ale ja od zawsze byłem za czaszkami, więc na tak.

  6. #6
    Bąblowiec pląsający
    Konto usunięte
    Cytat Napisał Łukasz Zobacz post
    Na tak ciekawy sposob zmniejszania ilosci bojek.
    Ale z tym ze czarną czaszke mozna lapac na kazdej lokacji-tu wystąpi wielki probldm fabularny wiec to lepiej usunąć.
    Ale tu nie chodzi o zmniejszenie ilości bójek...

    I czemu wystąpi "wielki probldm fabularny"?

  7. #7
    Użytkownik Avatar Dorek
    Dołączył
    01-09-2012
    Postów
    1,609
    mi tam się to podoba rozumiem że pomysł zaczerpnięty z tibi ?

  8. #8
    Cytat Napisał Dorek Zobacz post
    mi tam się to podoba rozumiem że pomysł zaczerpnięty z tibi ?
    Cytat Napisał Tomi Zobacz post
    Słuchając narzekań na ataki wyższych poziomów taka rzecz wpadła nam do głowy - zastosowanie rozwiązania z MF2, czyli czachy za bicie słabszych.
    .

  9. #9
    Cytat Napisał Dorek Zobacz post
    mi tam się to podoba rozumiem że pomysł zaczerpnięty z tibi ?
    Nigdy nie grałam w tibie.

  10. #10
    Użytkownik Avatar GoldenkoPL
    Dołączył
    28-02-2016
    Postów
    1,165
    Było takie coś w mfo2 i w mfo3 by się przydało

  11. #11
    Użytkownik Avatar Samael
    Dołączył
    23-01-2015
    Postów
    318
    Kiedyś padła propozycja odnośnie czaszek by graczy z czaszkami można było atakować nawet w mieście, to by było super bardzo mi się ten pomysł podoba. To byłoby ciekawe.

  12. #12
    Użytkownik Avatar Clover
    Dołączył
    15-04-2011
    Postów
    4,032
    Jestem za.
    Każdy pomysł, związany z "naznaczaniem" bójkowiczów mi się podoba. Dodatkowo tutaj plusy mają obie strony, więc jest jeszcze lepiej.

  13. #13
    Łysonżi Dżonson
    Konto usunięte
    Ilość żetonów jest za mała - wiem że to przykładowo, ale walczyć 3-4 razy dziennie przy czym nie mieć ochrony nawet w mieście i za dzień dostać 30 żetonów to powiedziałbym nawet patologia.

  14. #14
    Cytat Napisał Łysonżi Dżonson Zobacz post
    Ilość żetonów jest za mała - wiem że to przykładowo, ale walczyć 3-4 razy dziennie przy czym nie mieć ochrony nawet w mieście i za dzień dostać 30 żetonów to powiedziałbym nawet patologia.
    Oczywiście ta ilość żetonów, która została podana jest tylko i wyłącznie na pokaz, gdyż jest to kwestia sporna
    To by się ustaliło jakby weszło.

  15. #15
    Użytkownik Avatar Naishukketsu
    Dołączył
    24-11-2013
    Postów
    298
    Nie potrzebujemy robić z MFO3 Tibii, na nie.

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •