1. Ogólna definicja
Atrybuty są rodzajem broni (wojownicy) lub zaklęcia (magowie), którymi atakujemy.2. Rodzaje atrybutów
Istnieją atrybuty fizyczne i magiczne, po 4:
Fizyczne
- miecz
- buława
- topór
- włócznia
Magiczne
- ogień
- lód
- wiatr
- ziemia
Oraz bezatrybutowe:
Bez atrybutuRękawice, różdżki oraz Pocisk Magiczny są bez atrybutu. Oznacza to, że obrażenia zawsze będą takie same i trenowanie atrybutów na nie nie wpływa.3. Rozróżnianie atrybutówJak rozróżnić broń przeciwnika - dzięki temu poradnikowi rozróżnisz atrybuty magiczne i fizyczne.4. Oddziaływanie atrybutówAtrybuty mogą być maksymalnie nabite na +25% lub -25%. Im większy mamy procent, tym większe obrażenia zadamy tym atrybutem i tym mniejsze obrażenia otrzymamy przy ataku na nas tym atrybutem. Im więcej mamy atrybutów na plusie, tym lepiej.
Przykład różnych otrzymanych obrażeń można zaobserwować tu, podałem HP po uderzeniu przez syrenę lodem:
a) Lód na +25%
Obrażenia: 204
b) Lód na -25%
Obrażenia: 334
Jak widać, ponad 100 obrażeń więcej.5. Zależności
Istnieją pewne zależności, pary atrybutów, w których jak zwiększamy jeden, maleje drugi. Są to:
- ogień - lód
- wiatr - ziemia
- miecz - włócznia
- topór - buława
6. Gemy atrybutowe i uzbrojenie zwiększające atrybuty
Istnieje osiem gemów atrybutowych zwiększających każdy pojedynczy atrybut. Ważnym ich plusem jest to, że gdy je założymy nie stracimy atrybutu przeciwnego!
Te gemy to:
Gemy
Podobnie działa uzbrojenie, z naszymi atrybutami dzieje się tylko to co jest wypisane. Poniżej podaję całe uzbrojenie z gry, które zmienia w jakikolwiek sposób nasze atrybuty.
OgieńRęceGłowaCiałoNogiDodatekLódRęceGłowaCiałoNogiDodatekWiatrRęceGłowaCiałoNogiDodatekZiemiaRęceGłowaCiałoNogiDodatek
Atrybuty fizyczne:
MieczRęceGłowaCiałoNogiDodatekWłóczniaRęceGłowaCiałoNogiDodatekBuławaRęceGłowaCiałoNogiDodatek
TopórRęceGłowaCiałoNogiDodatek
Oprócz tego wojownicy mają zdolności pozwalające na atak innym atrybutem, nawet magicznymi. Mogą w ten sposób zaskoczyć przeciwnika.
Zdolności
7. Zwiększanie atrybutów
Atrybuty można zwiększać na dwa sposoby:
a) Trenowanie na arenie walk w każdym mieście (oprócz Dilli).
Możemy wytrenować za określoną ilość złota, energii lub żetonów. Jeden atrybut się zwiększa, drugi maleje.
Im niższy mamy dany atrybut, tym wytrenowanie go jest tańsze. W odwrotnym przypadku, analogicznie.
Koszt wytrenowania atrybutu (z poziomu 0)
1% - 5000 złota, 9 energii lub 5 żetonów
5% - 36000 złota, 65 energii lub 36 żetonów
10% - 100000 złota, 180 energii lub 100 żetonów
25% - 460000 złota, 830 energii lub 460 żetonów
Wartości te nie zależą od poziomu postaci
b) Walka z potworami.
Przy walce z określonymi potworami możemy zwiększyć jeden bądź więcej atrybutów, jednocześnie zależny się zmniejsza.
Dokładnie wypisane atrybuty, które można zwiększyć na określonych potworach znajdziesz tutaj: Nabijanie atrybutów.8. Bronie dwuatrybutowe
W grze mamy dostępne 3 bronie, które podczas ataku korzystają z obu atrybutów - fizycznego i magicznego; oraz jedną broń, która korzysta z atrybutu magicznego.
Bronie dwuatrybutowe i magiczne9. Przygotowanie się na wyprawy.
Wiemy już o atrybutach prawie wszystko, jednak jak je ułożyć na podróż w daną lokację?
To jakimi atrybutami atakują wszystkie potwory znajdziesz tutaj: Jak przygotować się na wyprawę w daną lokację, czyli atrybuty potworów.
Jeśli przeczytałeś całość, to gratuluję. Możesz o sobie powiedzieć, że wiesz wszystko o atrybutach!